طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ | پاستای آسان ۳۰ دقیقه‌ ای

طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ | پاستای آسان ۳۰ دقیقه‌ ای


21 فروردین 1403 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

پاستا با مرغ و سس خامه یکی از انواع خوشمزه پاستا است. اگر هم پاستا دوست دارید و هم به ترکیب غذا با قارچ و خامه و مرغ علاقه دارید بد نیست طرز تهیه انواع پاستا به عنوان غذهای ساده و سریع را بلد باشید تا هر زمانی که برای درست کردن شام و ناهار سردرگم شدید دست به کار شوید. طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای را در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید.

 

مواد لازم برای تهیه پاستا با شیر و خامه و قارچ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ (بدون پوست و استخوان) ۲۵۰ گرم
ماکارونی فرمی ۵۰۰ گرم
قارچ ۱۵ عدد
سیر ۲ حبه رنده شده
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای‌خوری
آویشن ۱ قاشق چای‌خوری
شیر ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم یا کمی بیشتر
فلفل سفید ۱ قاشق چای‌خوری
نمک به مقدار لازم
پنیر پارمسان به مقدار دلخواه

 

مواد لازم برای سس پاستا

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره ۱ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق چای‌خوری
خامه ۱۰۰ گرم
شیر ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت پاستا مرغ با سس خامه: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای

طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای ؛ یک فست فود سالم و آسان 30 دقیقه‌ای

طرز تهیه پاستا با خامه و شیر، بسیار آسان است و این پاستا، ظاهر مجلسی و اشتهابرانگیزی هم دارد. در ضمن پاستا با قارچ و خامه، سریع درست می‌شود. در ادامه مراحل طرز تهیه پاستا با سس خامه،‌ مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مرغ را مزه‌دار کنید

برای درست کردن پاستا با مرغ و سس خامه‌ای ابتدا تکه‌های مرغ که به صورت مکعبی خرد شده‌اند را در یک کاسه بزرگ بریزید و مواد مرینیت مرغ شامل سیر، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، آبلیمو، فلفل سیاه، آویشن و نمک را روی آن‌ها بریزید و خوب مخلوط کنید. تکه‌های مرغ را به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا خوب مزه‌دار شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه بورانی لبو (ماست و لبو) خوشرنگ و مجلسی به روشی ساده

در صورت تمایل می‌توانید سینه مرغ بدون پوست، روغن زیتون، آبلیمو، پودر فلفل سیاه، پودر آویشن و نمک را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: مرغ‌ها را گریل کنید

در مرحله بعد باید مرغ با سس خامه را درست کنید. یک ماهیتابه ترجیحا چدنی را روی شعله متوسط گاز بگذارید تا داغ شود، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون (اگر طعم روغن زیتون را دوست ندارید از روغن مایع استفاده کنید) را در ماهیتابه بریزید و تکه‌های مرغ را اضافه کنید. در این مرحله باید شعله گاز زیاد باشد که مرغ‌ها آب نیندازند و گریل شوند.

مرحله سوم: قارچ‌ و ادویه‌ها را اضافه کنید

وقتی رنگ مرغ‌ها عوض شد و مرغ‌ها خوب پختند، قارچ‌های شسته شده و خرد شده را اضافه کنید و خوب با مرغ‌ها تفت بدهید. وقتی رنگ قارچ‌ها کاراملی شد، فلفل سفید و در صورت تمایل کمی هم فلفل سیاه را اضافه کنید.

قارچ را به صورت خرید اینترنتی یا حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله چهارم: شیر و خامه را اضافه کنید

سپس حرارت را کمی ملایم کنید و شیر و خامه را اضافه کنید و مرتب هم بزنید که ته نگیرند. وقتی ترکیب شیر و خامه غلیظ شد و حالت سس به خودش گرفت شعله گاز را خاموش کنید.

برای خرید انواع خامه صبحانه و شیر می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله پنجم: پاستاها را بجوشانید

در این مرحله پاستا را بپزید. پاستا پنه، فتوچینی یا هر مدل دیگر پاستا که دوست دارید را در آبجوش و نمک بپزید. وقتی پاستاها نرم شد آن‌ها را آبکش کنید و به مواد بالا اضافه کنید.

انواع پاستا را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله ششم: سس خامه را درست کنید و پاستا را سرو کنید

در آخر سس خامه‌ای پاستا را درست کنید. در یک قابلمه کره بریزید و آن را روی شعله ملایم گاز آب کنید. آویشن را اضافه کنید. ترکیب مرغ و پاستا را اضافه کنید و کمی هم بزنید. حالا خامه و شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا پاستا کاملا به خامه و شیر آغشته و سس غلیظ شود.

پاستای مرغ با سس خامه شما آماده است. در صورت تمایل مقداری پنیر پارمسان رنده شده روی پاستا و مرغ بریزید.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای توت سفید مجلسی به ۲ روش ساده و زعفرانی

پنیر پارمسان را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

نکات طرز تهیه پاستا با شیر و خامه و مرغ

نکات طرز تهیه پاستا با شیر و خامه و مرغ

  • طرز تهیه پاستا با مرغ و سس خامه‌ای تا حدودی شبیه دستور پاستا با سس آلفردو است. برای سرو پاستا با مرغ و سس خامه‌ای را در ظرف مناسب بریزید و با سبزیجات دلخواه مثل بروکلی یا اسفناج پخته میل کنید.
  • برای طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ با سس بشامل، به جای سس خامه‌ای پاستا، باید سس سفید یا سس بشامل را به پاستا اضافه کنید. برای آشنایی با جزییات طرز تهیه سس بشامل برای پاستا، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.
  • برای طرز تهیه پاستا با مرغ و قارچ با پنیر پیتزا، به میزان دلخواه پنیر پیتزا یا موزارلا را به سس پاستا اضافه کنید و حرارت دهید تا پنیرها کاملا ذوب شوند. سپس پاستاها را به سس اضافه کنید. پنیر موزارلا را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.
  • بعد از اینکه مواد پاستا را با هم ترکیب کردید، اجازه دهید پاستا با سس و دیگر مواد، برای چند دقیقه بماند تا طعم‌ها به خورد هم بروند و خوشمزه‌تر شود. ولی تا قبل از سرد شدن پاستا، آن را سرو کنید.
  • برای گرم کردن مجدد پاستا خامه‌ای، کمی شیر یا ترکیب شیر و خامه را به پاستا اضافه کنید و بعد آن را گرم کنید تا طراوت و تازگی اولیه خود را به دست آورد.
  • در هنگام سرو پاستا می‌توانید روی آن را با انواع سبزی‌های معطر تازه، زیتون، فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی خرد شده تزیین و سپس آن را سرو کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن پاستا با مرغ و قارچ

نکات خوشمزه شدن پاستا با مرغ و قارچ

چرا پاستا خشک میشه؟

اگر پاستا را بعد از جوشاندن و آبکش کردن، برای مدت زیادی در آبکش نگه دارید، نشاسته پاستا خارج شده و باعث خشک شدن آن می‌شود. همچنین در زمان جوشاندن پاستاها باید به زمان مناسب برای جوشاندن آنها روی بسته‌بندی دقت کنید چون اگر کمتر از حد آنها را بجوشانید، پاستا سفت می‌ماند.

جایگزین مرغ در پاستا با سس خامه چیست؟

اگر با طعم مرغ در پاستا رابطه برقرار نمی‌کنید یا گیاه‌خوار هستید، می‌توانید فقط از قارچ و سس پاستا یا سس خامه‌ای استفاده کنید و مرغ را از دستور تهیه آن، حذف کنید. فیله گوشت گوساله هم جایگزین خوبی برای مرغ است. فیله گوشت گوساله را مثل فیله مرغ در روش بالا مزه‌دار و گریل کنید.

 

کالابرگ الکترونیک