۸ مد پرطرفدار و شیک برای استایل بهار و تابستان

۸ مد پرطرفدار و شیک برای استایل بهار و تابستان


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
استایل شیک بهار و تابستان

پیروی از مد و شیک‌پوشی دهه‌هاست در سرتاسر دنیا دغدغه بسیاری از جوانان و حتی افراد میانسال است. در این میان هر سال طراحان مد طرح‌های جدید و هیجان‌انگیزی رو می‌کنند که در برخی موارد اتفاقا طرح‌های دهه‌های پیشین را در ذهن تداعی می‌کند و به نوعی نوستالژیک است. ‌در سال‌های اخیر طراحان مد در برخی زمینه‌ها با الهام از مد دهه درخشان ۹۰ میلادی در زمینه مد و لباس و سبک‌های ماندگار برای تابستان و پاییز حسابی هنرنمایی می‌کنند. ۸ مد پرطرفدار و شیک برای استایل بهار و تابستان را در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

تابستان و بهار از فصل‌هایی هستند که به راحتی می‌توان در آن‌ها با یک استایل ساده شیک شد و درخشید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شیک‌تر از همیشه شوید.

 

 

کت زنانه؛ همیشه مد و شیک

 

کت زنانه؛ همیشه مد و شیک

 

کت‌های زنانه از جنس پارچه‌های بهاری و تابستانی، نازک و گل‌دار و طرح پارچه جین گرفته تا پارچه‌های ضخیم‌تر برای پاییز و زمستان از جمله لباس‌های همیشه مد و شیک برای خانم‌های شیک‌پوش هستند. این کت‌های خوش‌دوخت و شکیل را هم می‌توانید با شلوارهای جین و پارچه‌ای، مانتوهای بهاره، تابستانی و پاییزی و هم دامن‌ و پیراهنهای کوتاه، میدی و بلند ست کرد و با داشتن یک تیپ و استایل شیک و مدر روز در هر جمعی درخشید. اگر چه این کت‌ها از نظر صنعت مد کلاسیک و همیشه مد روز هستند اما در سال‌های اخیر معمولا لقب ده لباس پرطرفدار زنانه برای جمع‌های رسمی و مهمانی‌های خودمانی از آن خود کرده‌اند.

 

 

پیراهن‌های آستین‌بلند جین؛ بازگشت مد پرطرفدار دهه هفتاد میلادی

 

پیراهن‌های آستین‌بلند جین

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

داستان مد به خصوص در زمینه لباس و پوشاک پدیده‌ای پویا و البته چرخشی است. در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که بسیاری از سبک‌های کفش و لباس در دهه‌های گذشته دوباره پرطرفدار شده‌اند. از جمله لباس‌های محبوب دهه هفتاد میلادی کت و پیراهن‌های جین آستین بلند زنانه و مردانه بودند که به نظر می‌رسد در سال های اخیر دوباره به صحنه مد برگشته‌اند. این لباس‌ها و مانتوهای جین بیشتر در دسته «استریت استایل» یا همان استایل خیابانی قرار می‌گیرند و کمتر جنبه رسمی دارند.

استایل خیابانی به نوعی پوشش گفته می‌شود که نه در استودیوهای طراحی لباس در قلب جامعه طراحی می‌شوند. اصولا استایل خیابانی را جوانترهای جامعه درست می‌کنند.لباس‌ها و رنگ‌هایی که هنرمندان جوان با سلیقه خاص می‌پوشند و با هم ست می‌کنند. معمولا این سبک لباس پوشیدن در هفته‌های مد پاریس، نیویورک،لندن و توکیو که دوبار در سال در هر شهر برگزار می شود، بیشتر از سایر جنبه‌های این شوهای مد مشهور مورد توجه قرار می‌گیرند. در سال‌های اخیر مد و استایل خیابانی در ایران هم بسیار محبوب شده و بسیاری سعی می‌کنند با ترکیب هنرمندانه رنگ و استایل لباس‌ها در این زمینه از هم پیشی بگیرند. نوع نازک این پارچه‌های جین برای مانتو و پیراهن‌هایی که به درد تیپ و استایل شیک و مد روز بهار و تابستان می‌خورند، بسیار مناسبند.

 

 

عینک آفتابی‌های مینمال با طرح‌های هندسی

 

عینک آفتابی‌های مینمال با طرح‌های هندسی

 

به نظر می‌رسد طرح‌های مینیمال و هندسی به خصوص در زمینه اکسسوری‌هایی مثل عینک‌آفتابی، زیورآلات و جواهرات، تکه‌های تزیینی روی کیف و کفش و لباس حسابی امسال حسابی در بورس هستند. در این میان کیف‌های جذاب با طراحی مینیمال و هندسی و عینک‌آفتابی با طرح‌های چند ضلعی و زاویه‌دار بیشتر از سایر اکسسوری‌ها این مد را به نمایش می‌گذارند و مناسب یک تیپ تابستانی شیک و خنک هستند. سبک‌های مینیمال و هندسی را فرانسوی‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین سردمداران و پیشتازان مد دنیا وارد دنیای پوشاک کردند.

 

 

پارچه‌های راه‌راه با راه‌های ریز و درشت

 

پارچه‌های راه‌راه با راه‌های ریز و درشت

 

چند سالی است که لباس‌های راه‌راه حسابی پرطرفدار شده‌اند. از پیراهن و بلوزهای راه‌راه برندهای مشهوری مثل منگو گرفته تا مانتوهای راه‌راه بهاره و تابستانه امسال هم در بورس لباس‌های پرطرفدار هستند. این پارچه‌های راه‌راه که عمدتا به رنگ‌های آبی و سفید طراحی شده‌اند یادآور سبک و استایل فرانسوی برای یک تیپ و استایل شیک و مد روز هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کراوات | ۴ نکته مهم برای انتخاب انواع مدل کراوات

 

 

لباس‌های مخمل؛ قدیمی اما مد روز

 

لباس‌های مخمل؛ قدیمی اما مد روز

 

از جمل پارچه‌های کلاسیک و قدیمی که در سال‌های اخیر بازار پارچه را برای دوخت لباس‌های مختلف مجلسی و مد خیابانی قبضه کرده‌اند و به نظر می‌رسد امسال هم در اوج باشند «پارچه‌های مخمل» هستند. پارچه‌های مخمل هم برای فصول بهار و تابستان و جنس ضخیم‌ترشان برای پاییز و زمستان امسال مناسبند. در فشن‌شوهایی که برای بهار ۲۰۱۸ برگزار شده بود هم پارچه های لوکس مخملی با رنگ های خنثی و شاد از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین پارچه‌ها در طراحی لباس‌های مدل‌های مشهورترین برندهای لباس و پوشاک بودند. اگر رنگ‌های خنثی این پارچه برای‌تان کسل‌کننده است، رنگ‌های روشن این پارچه هم مدرن‌تر و هم شکیل‌تر هستند و برخی که بافتی ظریف دارند هم به درد یک تیپ و استایل شیک و مد روز می‌خورند.

 

 

مرجانی؛ برای تابستانی شاد و هیجان‌انگیز

 

مرجانی؛ برای تابستانی شاد و هیجان‌انگیز

 

 

مرجانی زنده یا گلبهی با تناژ طلایی که از جمله طیف‌های رنگ نارنجی است از جمله رنگ‌های شاد و گرم و محبوب است. در بحث روانشناسی رنگ‌ها «نارنجی» رنگی گرما‌بخش، سرگرم‌کننده و نماد بازیگوشی، هیجان، فعالیت و جنب‌و‌جوش، دوستی، خوشحالی، اطمینان و اعتماد، مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی است. رنگی که هم برای دکوراسیون منزل و محل کار یک رنگ شاد و مقبول است و هم برای انتخاب کفش و کیف و لباس. از سوی دیگر آرایش‌های ملایم با تم مرجانی یا گلبهی با تناژ طلایی به خصوص در فصول بهار و تابستان هم این سال‌ها بسیار مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته‌اند.

مرجانی زنده یک رنگ اشتهاآور و گرم است که معمولا در فضای کافی‌شاپ‌ها و رستوران و فست‌فودهای شیک برای تحریک اشتهای افراد به کار گرفته می‌شود و البته رنگی باشکوه که در عین لطافت به صلابت و سختی صخره‌های مرجانی است.

 

 

پارچه‌های گلدار؛محبوب‌ترین ترند پوشاک برای تابستان سال های اخیر

 

پارچه‌های گلدار؛محبوب‌ترین ترند پوشاک برای تابستان

 

از بلوز و پیراهن تا کفش و بوت و مانتو و پالتوهای گلدار امسال از جمله پرطرفدارترین ترندهای پارچه و پوشاک بودند که هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی و در میان بلاگرها بحث‌شان حسابی داغ بود. خبر خوب این است که برای فصل تابستان هم می‌توانید روی گل‌گلی‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید و یک تیپ و استایل شیک و مد روز داشته باشید. از کیف، کفش، دستمال‌گردن، روسری و شال و مانتوهای گلدار تا لباس‌های مجلسی و لباس‌های مناسب برای مهمانی‌های دوستانه دورهمی مثل کت‌ها و شلوارهای تابستانه گل‌گلی از جمله پرطرفدارترین و محبوب‌ترین طرح‌ها برای تابستان و پاییز امسال هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ مدل کوتاهی مو زنانه و دخترانه ۲۰۲۱ برای انواع فرم صورت

 

 

اکسسوری‌های گل‌دار و مرواریدی؛ بدرخشید

 

اکسسوری‌های گل‌دار و مرواریدی؛ بدرخشید

 

حتی اگر زیباترین و شکیل‌ترین لباس‌ها را به تن کرده باشید، بدون اکسسوری و زیورآلات شیک کمتر به عنوان یک فرد شیک‌پوش به چشم می‌آیید. امسال اکسسوری‌های تزیین شده با مروارید، سنگ، گل و پَر از کیف و کفش گرفته تا عینک آفتابی و زیورآلات در بورس هستند که اتفاقا انتخابی هیجان‌انگیز برای یک تیپ و استایل شیک و مد روز هستند.

 

 

کالابرگ الکترونیک