۱۳ خاصیت اعجاب آور روغن زیتون فرابکر و تفاوت آن با سایر روغن زیتون ها

۱۳ خاصیت اعجاب آور روغن زیتون فرابکر و تفاوت آن با سایر روغن زیتون ها


19 آبان 1400 . زمان مطالعه: 20 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خواص و فواید روغن زیتون فرابکر
فهرست محتوا پنهان

خواص روغن زیتون فرابکر برای سلامت بدن چیست؟ روغن زیتون فرابکر چه تفاوتی با سایر روغن زیتون ها دارد؟ آیا چیزی در مورد ارزش غذایی روغن زیتون فرابکر می دانید؟ روغن زیتون فرابکر چطور موجب کاهش وزن و لاغری می شود؟ چگونه با روغن زیتون فرابکر آشپزی و پخت و پز کنیم؟ آیا با طریقه تشخیص روغن زیتون فرابکر آشنایی دارید؟ در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش می توانید با خواص روغن زیتون فرابکر آشنا شوید. همچنین به سوالات متداول در مورد مصرف روغن زیتون فرابکر پاسخ خواهیم داد.

 

 

 

روغن زیتون چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

 

روغن زیتون چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

 

همان ‌طور که پیش از این گفته ایم روغن زیتون بهترین و سالم‌ ترین روغن برای پخت و پز و آشپزی است. مقدار بالای اسیدهای چرب غیر‌اشباع تک زنجیر‌ه‌ ای موجود در روغن زیتون موجب شده تا این روغن به عنوان بهترین روغن از سوی متخصصان تغذیه شناخته ‌شود.

 

روغن زیتون همان‌ طور که از نامش پیداست روغن گرفته شده از میوه درخت زیتون است. فرایند این روغن ‌گیری بسیار ساده است. برای این کار زیتون‌ های نارس را تحت فشار قرار می‌ دهند تا تمام روغنشان گرفته شود. اما مهم ‌ترین مسئله اینجاست که روغن زیتون دقیقاً آن چیزی نیست که عموم مردم تصور می‌ کنند.

 

روغن زیتون بر اساس میزان اسیدیته و اسید چرب غیر‌اشباع «اولئیک» درجه‌ بندی می‌شود. بر این اساس چند نوع روغن زیتون وجود دارد: روغن زیتون فرابکر، روغن زیتون بکر، روغن زیتون تصفیه شده، روغن زیتون تصفیه نشده، روغن زیتون معمولی.

 

 

روغن زیتون فرابکر چیست و چه فرقی با سایر روغن زیتون ها دارد؟

 

روغن زیتون فرابکر چیست و چه فرقی با سایر روغن زیتون ها دارد؟

 

روغن زیتون فرابکر یا فوق بکر خالص ترین نوع روغن زیتون است که بدون این که تصفیه شود، به صورت خالص در دسترس قرار می گیرد. این روغن زیتون طعم و عطر بیشتری نسبت به سایر انواع روغن زیتون دارد و فواید و مزیت های آن نیز به نسبت بیشتر است.

 

میزان اولئیک اسید روغن زیتون از سایر انواع روغن زیتون ها بیشتر است. این روغن زیتون تندی ملایمی دارد و خلوص آن نیز بسیار بیشتر از روغن زیتون های بکر و تصفیه شده است.

 

 

روغن زیتون فرابکر اکسیر سلامتی است

 

از میان تمام انواع روغن ‌های زیتون، «روغن زیتون فرابکر» یا خالص دارای بیشترین خواص برای سلامتی است و به جرات می ‌توان لقب «اکسیر سلامتی» به آن داد. حقیقت این است که برخی از انواع روغن زیتون‌ با کیفیت کمتر حاوی مواد شیمیایی افزودنی یا حتی روغن ‌های کم‌ کیفیتی هستند که در جریان تهیه روغن زیتون به آن اضافه می ‌شوند.

 

 

با این اوصاف اگر هدف شما از جایگزین کردن روغن زیتون بهبود کیفیت زندگی و سلامت بیشتر است، نوع روغن زیتونی که تهیه می ‌کنید، تأثیر فراوانی بر سلامت شما دارد. طبق نظر متخصصان تغذیه بهترین روغن زیتون نوع «فرابکر» آن است که به روش ‌های طبیعی و استاندارد و بدون فرایند شیمیایی گرفته شده، خالص است و بو و مزه‌‌ طبیعی و بکر زیتون را دارد. از سوی دیگر روغن زیتون «فرابکر» مزه ‌ای خاص و مشخص دارد و سرشار از آنتی‌ اکسیدان ‌های موسوم به «فنولیک» است.

 

طبق تحقیقات گسترده پزشکی مصرف مناسب غذاها و یا نوشیدنی های غنی از ترکیبات فنولیک و آنتی اکسیدان ها، میزان ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی- عروقی را کاهش می دهد. در سال‌ های اخیر، مطالعات متعددی بر روی منابع طبیعی به منظور یافتن منابع غنی از آنتی اکسیدان و نقش مصرف این ترکیبات در محافظت بدن در برابر صدمات ناشی از اکسیده شدن انجام شده است.

 

علاوه بر این از آن‌ جایی که روغن زیتون فرابکر از میوه سالم و مرغوب زیتون سبز (نارس) به دست می ‌آید، به همین دلیل تلخی ملایمی دارد. زیتون نارس سرشار از پلی ‌فنل‌ هاست (آنتی اکسیدان ‌های مهم و ارزشمند) که نشانه‌ وجود آن در روغن زیتون فرابکر سوزش خفیف گلو هنگام چشیدن است.

 

ارزش غذایی روغن زیتون فرابکر و میزان پلی ‌فنل‌ ها و سایر آنتی ‌اکسیدان‌ های موجود در آن (ویتامین های  A ,D ,Kو E، پروتئین ها و فنولیک‌ ها) با دیگر انواع روغن زیتون از جمله روغن زیتون نوع بکر و نیز تصفیه شده قابل مقایسه نیست.

 

 

بیشتر بخوانید: مقایسه روغن زیتون با سایر روغن های پخت و پز

 

 

ارزش غذایی روغن زیتون فرابکر

 

ارزش غذایی روغن زیتون فرابکر

 

روغن زیتون فرابکر سرشار از ارزش غذایی و بهترین و سالم‌ ترین روغن آشپزی است. میزان ویتامین‌ های محلول در چربی در روغن زیتون فرابکر از سایر روغن ‌های زیتون بیشتر است. ویتامین‌ های E و K و اسیدهای چرب ضروری غیر‌اشباع از جمله مهم‌ ترین خواص روغن زیتون فرابکر است. محتوای مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم روغن زیتون فرابکر عبارت است:

 

 

*۸/۱۳% اسیدهای چرب غیر‌اشباع؛

*۷۳ درصد چربی تک اشباع نشده (که عمدتاً اسید اولئیک است)؛

* امگا ۶: ۷/۹ درصد؛

* امگا ۳: ۷۶/۰ درصد؛

* ویتامین E: 72 درصد نیاز روزانه؛

* ویتامین E: 75 درصد نیاز روزانه.

 

 

بیشتر بخوانید: آیا روغن زیتون باعث لاغری و چربی سوزی می شود؟

 

 

خواص و فواید روغن زیتون فرابکر

 

 

۱- روغن زیتون فرابکر سرشار از مواد ضد التهاب است

 

به گفته پزشکان، «التهاب» عامل بسیاری از بیماری‌ ها و امراض از جمله سرطان، دیابت، آلزایمر، سندروم متابولیک و آرتریت مفاصل است. اما نگران نباشید. اگر روغن زیتون را به عنوان روغن اصلی پخت ‌و ‌پز رژیم غذایی روزانه انتخاب کرده ‌اید باید بدانید که یکی از مهم ‌ترین خواص این روغن مفید، خاصیت ضد ‌التهابی آن است.

 

روغن زیتون سرشار از چربی‌ های غیراشباع با یک پیوند دوگانه، آنتی اکسیدان‌ ها و اولئوکانتال است که نقش مهمی در کاهش التهاب دارند. در حقیقت «اسید اولئیک» موجود در روغن زیتون فرابکر که بیشترین اسید چرب موجود در این روغن است نشانگرهای التهاب از جمله پروتئین واکنشگر c را کاهش می ‌دهد.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه پاستای رنگی با رنگ های طبیعی و خوشمزه

 

با این‌ همه به نظر می‌رسد عامل اصلی خاصیت ضد ‌التهابی روغن زیتون آنتی ‌اکسیدان‌ های موجود در این روغن به خصوص اولئوکانتال است که ترکیبی مؤثر در کاهش التهاب و درد است. طبق تحقیقات انجام شده میزان آنتی ‌اکسیدان اولئوکانتال در ۵۰ میل (معادل سه قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر) تأثیری معادل ۱۰ درصد دوز داروی «ایبوپروفن» برای بزرگسالان دارد که جهت کاهش التهاب تجویز می ‌شود.

 

به این ترتیب با مصرف منظم روغن زیتون فرابکر می ‌توان از پیشرفت التهاب و مزمن شدن آن پیشگیری نمود و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری ‌های مزمن را کاهش داد. فراموش نکنید که التهاب در ابتدا بسیار اندک است و در طول سال ‌ها، گاهی بعد از یک دهه، تبدیل به یک بیماری حاد می ‌شود و گریبان شما را می‌ گیرد. به این ترتیب به نظر می ‌رسد با مصرف منظم روغن زیتون فرابکر به عنوان بهترین و سالم‌ ترین روغن برای پخت و پز می ‌توان جلو التهاب را که پیش زمینه و عامل بسیاری از امراض به خصوص بیماری‌های قلبی است را گرفت.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع غذا با روغن زیتون

 

 

۲- روغن زیتون فرابکر؛ عامل مهم پیشگیری از سکته قلبی

 

روغن زیتون فرابکر سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، امگا ۳،امگا ۶، ویتامین K و ویتامین E است و به همین دلیل یکی از بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از سکته قلبی و سایر ناراحتی ‌های قلبی و عروقی است که اتفاقا عامل نخست مرگ ‌و ‌میر در سرتاسر به شمار می روند.

 

اما خبر خوب این است که طبق نتیجه تحقیقات پزشکی معتبر، میزان آمار مرگ‌ و‌ میر ناشی از امراض قلبی و عروقی در برخی از نقاط دنیا به خصوص کشورهای حاشیه دریای مدیترانه که زیتون و روغن زیتون یکی از اصلی ‌ترین مواد برنامه غذایی روزانه ‌شان را تشکیل می ‌دهد به نحو چشمگیری کمتر است.

 

در حقیقت رژیم غذایی موسوم به «رژیم غذایی مدیترانه ‌ای» می‌ تواند تا ۳۰ درصد احتمال مرگ ناشی امراض قلبی و به خصوص سکته قلبی را کاهش دهد.

 

 

بیشتر بخوانید: آیا روغن زیتون از سکته مغزی و قلبی پیشگیری می کند؟

 

 

۳- کاهش کلسترول بد خون با روغن زیتون فرابکر

 

لیپوپروتئین‌ های کم‌ چگال ( LDL) به عنوان « کلسترول بد» شناخته می‌ شوند. علت اصلی بد بودن این کلسترول این است که لیپوپروتئین‌ های کم‌ چگال یا LDL به راحتی به دیواره ‌های رگ‌ های خونی می‌چسبند و سبب انسداد شرائین می شوند که همین مسئله باعث افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی- عروقی و سکته نیز می ‌شود.

 

روغن زیتون کلسترول LDL را کاهش می ‌دهد و به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی و سکته را کاهش می‌ دهد. تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که عمل اکسیداسیون نیز به نوبه خود یکی از عوامل کلیدی در ایجاد تصلب شرائین است.

 

به نظر می رسد که چربی‌های اشباع نشده موجود در روغن زیتون فرابکر قابلیت اکسیداسیون کلسترول های LDL را تا حد بسیار زیادی کاهش می ‌دهند و آن را تبدیل به بهترین و سالم ‌ترین روغن آشپزی و پخت و پز می‌کنند.

 

 

۴- کنترل دیابت از خواص روغن زیتون فرابکر

 

توصیه پزشکان به افراد دیابتی استفاده از بهترین و سالم‌ ترین روغن آشپزی یعنی روغن زیتون فرابکر است. چرا؟ چون کاهش ریسک ابتلا به برخی از سرطان‌ ها مانند سرطان سینه، کاهش خطر ابتلا به دیابت و نهایتاً به تعویق انداختن پیشرفت دیابت در افرادی که دچار این بیماری هستند از دیگر مزایای قابل توجه روغن زیتون خالص یا فرابکر است.

 

رژیم غذایی حاوی روغن زیتون فرابکر می تواند به کاهش لیپوپروتئین های کم چگالی بد کمک کند و به کنترل قند خون کمک کند.

 

 

۵- جلوگیری از آلزایمر از خواص روغن زیتون فرابکر

 

یکی از خواص و فواید شگفت ‌انگیز روغن زیتون فرابکر پیشگیری از بیماری زوال عقل یا آلزایمر است که بیماری قرن نام گرفته است. علت اصلی ابتلا به بیماری آلزایمر فاسد شدن سلول‌ های منطقه هیپو‌کامپ مغز است که معمولاً مقدار زیادی «استیل ‌کولین» تولید می ‌کنند.

 

سلول‌ های مغزی یا اعصابی که آسیب دیده‌اند پلاک‌ هایی جمع می‌ کنند و در تعداد زیاد از بین می‌ روند. منطقه آسیب دیده مغز و استیل ‌کولین در تشکیل خاطرات جدید وارد عمل می‌ شوند به همین دلیل یکی از نشانه‌ های اصلی بیماری آلزایمر عدم توانایی در تحکیم یک یادگیری تازه (مثل یادآوری آدرس تازه) و دشواری در جهت ‌یابی است در حالی که خاطرات رویدادهای دور معمولاً کمتر آسیب می ‌بینند.

 

 

روغن زیتون فرابکر با کمک به جمع کردن این پلاک ‌ها از سطح مغز از بیماری آلزایمر پیشگیری می ‌کند. اگر تمایلی به مصرف روغن زیتون به صورت خام ندارید از آن به عنوان بهترین و سالم‌ ترین روغن آشپزی استفاده کنید.

 

 

۶- روغن زیتون فرابکر و کاهش خطر ابتلا به سرطان

 

«سرطان» یکی از مهم‌ ترین بیماری‌ ها و عوامل مرگ‌ و ‌میر به خصوص در کشورهای پیشرفته و صنعتی است. با این وجود همان ‌طور که گفتیم اهالی کشورهای حاشیه دریای مدیترانه و به خصوص یونانی‌ ها با رعایت رژیم غذایی مدیترانه ‌ای کمترین میزان ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه و سرطان ‌های شکمی را در دنیا دارند.

 

در حقیقت زیتون و روغن زیتون فرابکر سرشار از آنتی ‌اکسیدان، لیگنان‌ ها (این مواد در تخم کتان نیز یافت می‌ شود) و ترکیباتی هستند که می ‌توانند عوامل خطر مربوط به پیشرفت سرطان را کاهش دهند. از سوی دیگر «اسید اولئیک» موجود در روغن زیتون خالص خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارد که همین امر تأثیر مثبت بر روی ژن ‌های مرتبط با سرطان می ‌گذارد و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌ دهد.

 

 

۷- سلامت مو و پوست از خواص روغن زیتون فرابکر

 

روغن زیتون فرابکر سرشار از ویتامین E است. هر قاشق روغن زیتون فرابکر در حدود ۱/۹ میلی گرم ویتامین E دارد که یک ویتامین محلول در چربی است و برای سلامت پوست و مو اهمیت زیادی دارد. از خاصیت روغن زیتون برای مو می توان به نرم شدن و درخشندگی موها اشاره کرد.

 

مصرف این ویتامین می تواند به سلامت چشم ها کمک کند و پوستی صاف و موهایی درخشان به شما هدیه دهد. از مهم ترین فواید روغن زیتون برای پوست می توانید به تغذیه و آبرسانی پوست اشاره کرد.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۸ ماسک روغن زیتون برای تقویت پوست و مو

 

 

۸- کاهش وزن و لاغری از خواص روغن زیتون فرابکر

 

«روغن زیتون فرابکر» در بسیاری از رژیم‌ های غذایی به منظور کاهش وزن، به عنوان روغن مجاز و اصلی برای مصرف و پخت ‌و ‌پز تجویز می‌ شود. شاید شما هم تصور می‌کنید روغن زیتون به خودی خود سبب کاهش وزن و لاغری می ‌شود، اما بهتر است بدانید وقتی درباره زیتون و روغن زیتون صحبت می ‌کنیم هدفمان خوردن بی ‌حساب و کتاب زیتون و روغن زیتون نیست.

 

روغن زیتون به دلیل چربی های غیر اشباع و مفیدی که دارد، در روند لاغری و کاهش وزن و کمک به افزایش ترشح میزان هورمون سروتونین تأثیر زیادی دارد و سبب افزایش متابولیسم و تقویت احساس سیری می ‌شود.

حتما بخوانید  ۱۰ طرز تهیه ماسک ماست و جوانه گندم برای سفید شدن و چاقی صورت

 

اگرچه روغن زیتون فرابکر کالری بالایی دارد، اما مصرف متعادل این روغن می تواند به کاهش سطح چاقی کمک کند. کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند که مصرف چربی های اشباع نشده موجود در روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند. جایگزین کردن روغن زیتون فرابکر به جای سایر روغن ها می تواند روند کاهش وزن را تسریع ببخشد. روغن زیتون موجب افزایش متابولیسم می شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. از سوی دیگر یک روش لاغری با روغن زیتون فرابکر ماساژ دادن شکم با آن است.

 

 

بیشتر بخوانید: روش صحیح ماساژ دادن شکم با روغن زیتون برای لاغری

 

 

۹- جوان ماندن بدن از خواص روغن زیتون فرابکر

 

روغن زیتون فرابکر آنتی اکسیدان های زیادی دارد و این موضوع به کاهش روند پیری بدن کمک می کند. استفاده از روغن زیتون پوست را به خوبی آبرسانی می کند و موجب درخشش و جوانی پوست می شود. خوردن روغن زیتون نیز به دلیل آنتی اکسیدان های مفید روند پیری را به تعویق می اندازد.

 

 

۱۰- جلوگیری از پوکی استخوان از فواید روغن زیتون فرابکر

 

مصرف روغن زیتون می تواند موجب استحکام استخوان ها شود و به جذب کلسیم کمک کند. روغن زیتون از پوکی استخوان جلوگیری می کند و در درمان این مشکل نیز بسیار مؤثر است.

 

 

۱۱- جلوگیری از سنگ کیسه صفرا از خواص روغن زیتون فرابکر

 

مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر می تواند شانس ابتلا به سنگ صفرا را کاهش دهد. روغن زیتون به کاهش سطح کلسترول خون و ایجاد سنگ صفر کمک می کند. مصرف روغن زیتون می تواند به شستشوی کیسه صفرا و از بین بردن سنگ کیسه صفرا کمک کند.

 

 

۱۲- کنترل فشار خون بالا از مزایای سلامتی روغن زیتون فرابکر

 

روغن زیتون سطح فشار خون را تا ۴۸ درصد کاهش می ‌دهد و به همین دلیل بهترین و سالم ‌ترین روغن آشپزی برای مبتلایان به بیماری فشار خون بالا است. مطالعات نشان می دهد که افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند،  فشار خون پایین تری دارند.

 

 

۱۳- بهبود خلق و خو از خاصیت های عجیب روغن زیتون فرابکر

 

اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون به تعادل هورمون های بدن کمک می کند. روغن زیتون موجب بهبود عملکرد انتقال دهنده های عصبی می شود. زمانی که مغز ما به مقدار کافی هورمون سروتونین و دوپامین ترشح نکند، در خلق و خو اختلالاتی رخ می دهد. مصرف روغن زیتون می تواند میزان اضطراب و افسردگی را کنترل کند و از بروز اختلالات خلقی جلوگیری نماید.

 

 

چگونه با روغن زیتون فرابکر آشپزی کنیم؟

 

چگونه با روغن زیتون فرابکر آشپزی کنیم؟

 

به جرات می ‌توان گفت یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ های افرادی که روغن زیتون را در برنامه غذایی روزانه‌ شان گنجانده ‌اند، پخت‌ و ‌پز کردن با آن و حرارت دیدن روغن زیتون فرابکر است. در یک تحقیق علمی ثبت شده، محققان روغن زیتون فرابکر را در دمای ۳۵۶ درجه فارنهایت به مدت ۳۶ ساعت گرم کردند و نتیجه آن بود که روغن زیتون فرابکر آسیبی ندید.

 

در یک تحقیق دیگر از روغن زیتون فرابکر برای سرخ کردن غذا و دمای بالای ۲۲۰ درجه سانتی گراد استفاده کردند و نتیجه این بود که روغن زیتون فرابکر به شدت آسیب دید. بنابراین به نظر می ‌رسد اگر از روغن زیتون فرابکر برای آشپزی و پخت‌ و ‌پز حتی در حرارت‌ های نسبتاً بالا و سرخ کردن، استفاده شود یک روغن بسیار خوب، سالم و ایمن است. به این ترتیب بهترین و سالم ‌ترین روغن آشپزی در دسترس شماست.

 

 

 

طریقه تشخیص روغن زیتون فرابکر

 

طریقه تشخیص روغن زیتون فرابکر

 

روغن زیتون فرابکر نوعی روغن زیتون خالص و تصفیه نشده است که عطر و بوی آن نسبت به روغن های معمولی بیشتر است. روغن زیتون فرابکر طعم نسبتاً تلخی دارد و رنگ آن نیز کمی تیره تر است. این روغن زیتون خالص تر است و از همین رو آنتی اکسیدان ها و فواید بیشتری نسبت به سایر روغن ها دارد. در ادامه به مهم ترین روش های روغن زیتون فرابکر ذکر شده است.

 

  • روغن زیتون فرابکر رنگ تیره تری دارد.
  • این روغن ها عطر و بوی بیشتری دارند.
  • روغن زیتون فرابکر طعم نسبتاً تلخی دارد.
  • این روغن زیتون فرابکر غلظت بیشتری نسبت به روغن های تصفیه شده دارد.

 

 

چرا رژیم غذایی مدیترانه ای برای سلامت و کاهش وزن توصیه می شود؟

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در دهه ۷۰ میلادی محققان به این نتیجه رسیدند که یونانی‌ها یک رژیم غذایی سرشار از نمک، چربی، میوه و سبزیجات دارند. از سوی دیگر ژاپنی ‌ها اتفاقا از نمک فراوان در رژیم غذایی روزانه استفاده می ‌کردند، بدون این ‌که به اندازه یونانی‌ ها چربی و سبزیجات فراوان مصرف کنند.

 

نکته جالب ماجرا این بود که برخلاف تصور عامه مردم متوسط طول عمر یونانی ‌ها از ژاپنی‌ ها بیشتر بود. علاوه بر این میزان سکته، سرطان های شکمی، بیماری ‌های قلبی و به خصوص سرطان‌ سینه هم در میان یونانی ‌ها نرخ بسیار کمتری داشت.

 

محققان به این نتیجه رسیدند که علیرغم مصرف فراوان چربی توسط یونانی‌ ها، از آن ‌جایی که این چربی به طور عمده از روغن زیتون فرابکر به دست می‌ آمد، میانگین طول عمر و سلامت یونانی‌ ها به نحو چشمگیری بالاتر بود. از همان زمان رژیم غذایی موسوم به «مدیترانه ‌ای» که ماهی، زیتون، روغن زیتون و سبزیجات از جمله اصلی ‌ترین ترکیبات آن بودند به سرعت در میان اهالی کشورهای دیگر محبوب شد

 

 

سوالات متداول

 

 

۱- روغن زیتون فرابکر چیست؟

 

روغن زیتون فرابکر یکی از سالم ترین و طبیعی ترین انواع روغن زیتون است. برای تهیه این روغن زیتون از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود و فرآیند روغن گیری به ساده ترین روش صورت می گیرد.

 

 

۲- روغن زیتون فرابکر چه تفاوتی با سایر روغن زیتون ها دارد؟

 

نوع فرآوری روغن زیتون فرابکر موجب شده تا خواص و آنتی اکسیدان های این روغن نسبت به روغن زیتون های بکر و تصفیه شده بیشتر باشد و برای بدن مفیدتر باشد.

 

 

۳- ارزش غذایی روغن زیتون فرابکر چقدر است؟

 

روغن زیتون فرابکر حاوی ویتامین A و E، امگا ۳، امگا ۶ و  اسیدهای چرب تک غیر اشباع است.

 

 

۴- روغن زیتون فرابکر چطور موجب کاهش وزن می شود؟

 

چربی های اشباع نشده موجود در روغن زیتون می تواند به افزایش سوخت و ساز  کمک کند و  روند کاهش وزن را سریع تر کند.

 

 

۶- چگونه روغن زیتون فرابکر را تشخیص دهیم؟

 

برای تشخیص روغن زیتون فرابکر به عطر نسبتا زیاد، رنگ تیره، طعم تقریبا تلخ و غلظت روغن توجه کنید.

 

 

 

جمع بندی نهایی

 

روغن زیتون فرابکر یکی از خالص ترین و مفیدترین انواع روغن زیتون است که به دلیل طعم بی نظیر و خواص زیادی که دارد. در این مقاله به مهم ترین فواید و مضرات روغن زیتون خوراکی فرابکر اشاره شده است. جایگزین کردن این روغن به جای سایر روغن ها می تواند به سلامت بدن و افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کند. برای خرید روغن زیتون فرابکر حتماً سعی کنید از طریق فروشگاه های معتبر اقدام کنید.

 

 

منابع: stockland، healthline

 

کالابرگ الکترونیک