۷ عادت روزانه افراد موفق | افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟

۷ عادت روزانه افراد موفق | افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟


18 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
7 عادت روزانه افراد موفق؛ افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟

افراد موفق چه ویژگی‌های دارند؟ اصلا موفقیت از نظر شما چیست؟ برخی افراد سلامت جسم و روان را نشانه موفقیت می‌دانند و برخی هم برخی هم دنبال قدرت هستند. در این میان عده‌ای سعی می‌کنند نگرشی مثبت نسبت به جهان و رویدادهای پیرامون داشته باشند. با این تفاصیل به نظر می‌رشد معنای موفقیت برای افراد مختلف، متفاوت است. در این نوشتار از  مجله کوروش با ما باشید تا ۷ عادت روزانه و ویژگی‌های افراد موفق که سبب موفقیت در زندگی کاری و شخصی می‌شود را به شما بگوییم.

 

۱- افراد موفق برای هر روزشان برنامه‌ریزی عملی دارند

 

 افراد موفق برای هر روزشان برنامه‌ریزی عملی دارند

 

جمعه شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب معمولا احساسات متناقضی سراغ افراد می‌آید. دلیلش هم این است که قرار است یک هفته تازه با کارهای عموما تکراری آغاز شود و این برای خیلی‌ها خوشایند نیست. رفتن به سر کار، ورزش، درس خواندن و کارهایی از این قبیل بدون برنامه‌ریزی دقیق معمولا کسل کننده به نظر می‌رسند اما یادتان باشد افراد موفق برای تمام روزهای هفته حتی جمعه و روزهای تعطیل برنامه‌ریزی دارند. یکی از ویژگی‌های افراد موفق این است که سعی می‌کنند بسته به سبک زندگی که دارند برنامه‌ریزی هفتگی‌شان هفته به هفته متفاوت‌تر و با‌کیفیت‌تر، هدفمند‌تر و معنادارتر باشد. به عقیده «تونی رابینز» مشهورترین سخنران انگیزشی دنیا در این باره معتقد است که: کار و عمل بدون درجات مختلف هدفمندی فقط وقت تلف کردن است. شما چقدر برای زندگی و روزهای هفته برنامه‌ریزی دارید؟

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ عادت رفتاری و روتین افراد موفق در خانه و محل کار

 

 

۲- افراد موفق از منطقه امن‌شان بیرون می‌آیند

 

ویژگی‌های افراد موفق: از منطقه امن‌شان بیرون می‌آیند

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

افراد موفق زمانی پیشرفت می‌کنند و به اهداف‌شان می‌رسند که کارهایی را انجام می‌دهند که فکر می‌کنند از پس آن‌ها برمی‌آیند. آن‌ها مصرانه موانع را برای رسیدن به اهداف ممکن از سر راه‌شان برمی‌دارند. این به آن معناست که قدم زدن خارج از نقطه آسایش و آرامش یا همان منطقه امن و تحقیق در مورد دنیای اطراف، به معنای جستجوی فرصت‌ها برای رسیدن به موقعیت‌ها پایدار و دائمی است. چه مدت است که شما در منطقه امن‌تان مانده‌اید و از جای‌تان تکان نخورده‌اید؟

حتما بخوانید  4 قدم مهم برای اینکه یک مترجم فریلنسر موفق شوید

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ کاری که افراد موفق و خلاق هیچ‌ وقت انجام نمی‌دهند

 

 

۳- افراد موفق با افراد باهوش مراوده می‌کنند

 

انسان‌های موفق با افراد باهوش مراوده می‌کنند

 

افراد موفق دنیای ما از «بیل گیتس» گرفته تا «مارک زاکربرگ» توسط مجموعه‌ای از انسان‌های باهوش احاطه شده‌اند. در حقیقت این افراد موفق از همان ابتدا با تشکیل یک تیم منسجم از افراد باهوش وارد چرخه موفقیت شده‌اند و البته این را هم می‌دانند که حضور این تیم باهوش برای رسیدن به موفقیت مسئله‌ای حیاتی است. همکاری و مراوده با افراد باهوش به شما اجازه می‌دهد تا افکارتان را تصحیح کنید و با مسائل مختلف وارد چالش شوید. در حقیقت رفتار و افکار ما میانگینی از رفتار و افکار ۵ نفر از نزدیک‌ترین افراد به خودمان است. شما بیشتر از همه با چه کسانی مراوده می‌کنید و وقت می‌گذرانید؟

 

 

۴- روی جزییات تمرکز می‌کنند

 

افراد موفق روی جزییات تمرکز می‌کنند

 

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های افراد موفق این است که روی جزییات تمرکز می‌کنند و این تمرکز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا نتایج و چگونگی پیشرفت پروژه‌ها را بهتر بررسی و پیگیری کنند. به این ترتیب آن‌ها براساس حقایق اصلاحات را انجام می‌دهند نه براساس حدس و گمان. با این وجود گاهی اوقات ما چنان در انجام کار غرق می‌شویم که ساختن و خلق کردن را از یاد می‌بریم. اگر شما خودتان یک زندگی بهتر را طراحی و خلق نکنیم چه کسی قرار است این کار را برای ما انجام دهد؟ هرگز از نگاه کردن به چشم‌اندازهای بزرگ نهراسید و همیشه در جهت رسیدن به آن‌چه که می‌خواهید، تلاش کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: با عادت خواب افراد موفق دنیا بیشتر آشنا شوید

 

 

۵- افراد موفق وظیفه‌شان را به نحو احسن انجام می‌دهند

 

افراد موفق وظیفه‌شان را به نحو احسن انجام می‌دهند

 

انسان ذاتا تمایل دارد کارها را به تعویق بیندازد اما انسان‌های موفق کسانی هستند که با دقت و تمرکز وظایف‌شان را به موقع و سر وقت انجام می‌دهند.گاهی اوقات به تعویق انداختن کارها توسط اطرافیان افراد موفق را عصبانی می‌کند و شاید همین سبب شود که خودخواه به نظر برسند. پس بهتر برنامه‌ریزی کنید و سعی کنید روی اهدافی که الویت‌بندی کرده‌اید تمرکز کنید نه کارهایی که فقط لیست کرده‌اید تا انجام دهید.

حتما بخوانید  ۷ روش موثر و مفید برای افزایش مهارت در حل مشکلات زندگی

 

 

۶- از تلاش کردن خسته نمی‌شوند

 

افراد موفق از تلاش کردن خسته نمی‌شوند

 

زمانی که در مسیر حرکت‌تان به یک مانع برخورد می‌کنید تصور این‌که راه تمام شده و به بن‌بست رسیده‌اید آسان است ،در این‌گونه اغلب افراد کار را رها می‌کنند. اما افراد سرسخت کسانی هستند که موانع از از سر راه خود برمی‌دارند، از تلاش کردن خسته نمی‌شوند و به مسیر ادامه می‌دهند.

 

 

بیشتر بخوانید: برای موفق شدن تلاش کردن مهم است یا استعداد؟

 

 

۷- انسان‌های موفق همیشه در حال یادگیری هستند

 

 

انسان‌های موفق همیشه در حال یادگیری هستند

 

به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی انسان‌های موفق این است که هیچ‌گاه از یادگیری دست نمی‌کشند.این در حالی است که بسیاری از ما به محض اتمام تحصیلات آکادمیک دانشگاهی و پیدا کردن کار مرتبط یا غیر مرتبط با رشته تحصیلی‌مان دیگر نیاز به یادگیری را در خودمان احساس نمی‌کنیم. به این ترتیب ما خودمان انتخاب می‌کنیم که در زندگی کاری و شخصی راکد و بدون حرکت باقی بمانیم. این در حالی است که به عقیده روانشناسان، اگر مدام در حال رشد و پویا نباشید مثل آب راکد، زایل می‌شوید و از بین می‌روید.

 

 

ویژگی‌های دیگر افراد موفق

 

ویژگی‌های متفاوت افراد موفق

 

از دیگر ویژگی‌های افراد موفق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  1. خواسته‌ها و نیازهایشان را با تمام وجود با خود، دیگران و خداوند در میان می‌گذارند.
  2.  هدفشان بسیار مهم است و در مقابل انتقادها، سرزنش‌ها و سرکوفت‌ها مقاوم هستند.
  3. در برابر شکست‌های موقتی راه دیگری را امتحان می‌کنند و چندین راه را امتحان می‌کنند.
  4.  افراد موفق به این اعتقاد دارند که یک رهبر خوب و دانا قبلا پیرو خوبی بوده است.
  5.  شجاعت افراد موفق موقتی نیست و ادامه دار است.
  6.  در کنترل خویشتن استاد هستند.
  7. احساس انصاف و عدالت در درون افراد موفق موج می‌زند.
  8. در تصمیم گیری های خود، قاطع و مصمم هستند.
  9. دارای برنامه قبلی و عملی از پیش تعیین شده هستند.
  10.  همیشه از دیگران فعال‌تر و پویاتر هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: عادت‌های جالب رهبران و کارآفرینان موفق جهان

 

 

کالابرگ الکترونیک