۵ نکته مفید و ساده برای زیبایی اندام بانوان و آقایان در روز جهانی تناسب اندام

۵ نکته مفید و ساده برای زیبایی اندام بانوان و آقایان در روز جهانی تناسب اندام


2 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نکات مهم برای زیبایی اندام بانوان و آقایان

تناسب اندام داشتن در هر سنی برای سلامت بدن ضروری است. حتی اگر اضافه وزن هم نداشته باشید باز هم برای داشتن یک اندام مناسب و زیبایی اندام باید عضلات بدن به خصوص در قسمت شکم، ران و سایر قسمت‌های بدن را تقویت کنید تا فردی خوش اندام به نظر برسید. روز ۲۶ سپتامبر روز جهانی «تناسب اندام و فیتنس» است. تعریف فیتنس مشخص است؛ حالتی که بدن در آن متناسب و سالم است. در مجله کوروش ۵ نکته مفید و آسان برای داشتن اندام مناسب و زیبایی اندام بانوان و آقایان را بخوانید.

 

۱- هر روز ورزش کنید

 

 

برای زیبایی اندام هر روز ورزش کنید

 

برای دستیابی به زیبایی و تناسب اندام، کاهش وزن و لاغری و دریک کلام فیتنس باید هر روز حداقل به مدت یک ساعت ورزش کنید. این یک برنامه تناسب اندام و فیتنس مفید و کاربردی است. منظور از هر روز ورزش کردن این نیست که هر روز تا جان در بدن دارید بدوید، یا به جیم بروید. برای ورزش روزانه باید یکسری حرکات فیزیکی معتدل، نه سخت و خیلی آسان، انجام دهید. اگر در مدت زمان کم، مقدار زیادی وزن کم می‌کنید شدت حرکات ورزشی را بیشتر کنید.

 

برای مثال شدت و سرعت قدم‌هایتان را در پیاده‌روی بیشتر کنید و با سرعت بدوید. حین ورزش کردن نباید احساس درد شدید کنید. بعد از ورزش سخت ممکن است عضلات شما آسیب ببینند و ملتهب شوند. این بدان معناست که بدن شما در حال تغییر به سمت بهتر شدن است. مطمئن باشید که بدن شما دچار کمبود آب نشده و به اندازه کافی آب مصرف می‌کنید. بعد از ورزش آب بخورید و غذاهای پروتئین‌دار بخورید. یکی از مزایای برنامه داشتن برای تناسب اندام این است که خوردن پروتئین بعد از ورزش کردن نه تنها سبب چاق شدن نمی‌شود بلکه باعث عضله‌سازی در بدن شما و زیبایی اندام می‌شود.

 

 

۲- تغذیه صحیح مهم است

 

برای زیبایی اندام بانوان تغذیه صحیح مهم است

 

شاید معده شما بیشتر از خوردن غذاهای سالم تمایل به خوردن شیرینی‌جات داشته باشد. با این‌همه مراقبت باشید که اگر هدف شما داشتن اندام زیبا و متناسب است از شیرینی‌جات دوری کنید. شیرینی‌های مصنوعی مثل شکلات و آبنبات و مواردی از این دست شکل بدن شما را نامتناسب می‌کنند و کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو و پاها را غیر ممکن. میوه و سبزیجات را جایگزین شیرینی‌جات بکنید. سیب بخورید ،سیب ۳ تا ۴ ساعت احساس سیری به معده شما می‌بخشد. سبزیجات سبز رنگ مثل بروکلی و لوبیا سبز سیستم گوارش و معده شما را تمیز و فعال نگه می‌دارند و سبب زیبایی اندام بانوان و آقایان می‌شوند.

 

گوشت کم‌چرب بخورید. از گوشت جوجه و بوقلمون به جای گوشت قرمز استفاده کنید. غذاهای دریایی مثل میگو و ماهی سالمون برای زیبایی اندام بانوان و آقایان بسیار مفید هستند. غذاهای دریایی و گوشت سفید سرشار از پروتئین و مواد طبیعی هستند که ماهیچه‌های شما را شکل می‌دهند و آن‌ها را برای ورزش آماده می‌کنند.

 

داشتن یک متابولیسم سالم و منظم برای کاهش وزن و لاغری و تناسب اندام مستلزم تقسیم درست و اصولی وعده‌های غذایی است. لازم نیست حتما رژیم خاصی مثلا رژیم لاغری کتو یا کتوژنیک را دنبال کنید. کافی است طوری برنامه‌ریزی کنید که به جای سه وعده غذایی در روز و هر بار خوردن مقدار زیادی غذا،  شش بار در روز و هر بار به مقدار کم غذا بخورید. این کار باعث می‌شود در حین ورزش کردن بهتر و راحت‌تر بتوانید نفس بکشید به جای این‌که مرتب در هوا هُف و پُف کنید. به این ترتیب شما غذای کمتر در معده دارید و بدن به جای این‌که حین ورزش مجبور باشد آن‌ها را بسوزاند، چربی‌های ذخیره و قدیمی بدن را می‌سوزاند.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

۱۴ نکته در مورد رژیم کتوژنیک | رژیم لاغری کتو چیست و چگونه با آن لاغر شویم؟

 

 

۳- غذا و کالری دریافتی روزانه‌تان را محاسبه کنید

 

برای زیبایی اندام بانوان غذا و کالری دریافتی روزانه‌تان را محاسبه کنید

 

داشتن تناسب و زیبایی اندام بانوان و آقایان یعنی برقراری تعادل میان کالری دریافتی و کالری از دست داده در طول روز. به عبارت دیگر بدن ما برای لاغر شدن و کاهش چربی باید از مقدار انرژی که روزانه می‌سوزاند کالری کمتری دریافت کند، این اختلاف سطح سبب می‌شود که بدن برای رفع نیاز خودش از منبعی غیر از غذای دریافتی در طول روز برای چربی سوزی حین ورزش استفاده کند. این منبع انرژی همان چربی مازاد بدن ماست و سبب لاغری و تناسب اندام می‌شود. شما باید بدانی بدن‌تان روزانه برای حفظ تناسب اندام به چه مقدار انرژی نیاز دارد و شما از آن مقدار کمتر دریافت کنید.

 

بهترین کار برای این‌که در مسیر لاغری و کاهش وزن درگیر کالری شماری نشوید این است مقدار غذایی را که می‌خورید کاهش دهید. مثلا اگر قبلا برای وعده ناهار دو کفگیر برنج می‌خوردید، به تدریج این مقدار را کمتر کنید. غذاهای سالم و کم‌چرب و کم‌کالری را جایگزین غذاهای چرب و شور و فست‌فودی کنید و از همه مهم‌تر سبک زندگی‌تان را عوض کنید. شب به موقع بخوابید، صبح به موقع از خواب بیدار شوید و شب سر ساعت مشخصی بخوابید و البته وعده‌های صبحانه، ناهار و شام را در ساعت معین و صحیح میل کنید.

 

 

حتما بخوانید:

 

۱۶ ماده غذایی شگفت‌انگیز برای زیبایی صورت و تناسب اندام بانوان

 

۱۱ روش آسان برای حفظ تناسب اندام و رعایت رژیم لاغری

 

 

۴- خواب کافی داشته باشید

 

اگر چه اغلب ما روزانه ۸ ساعت باید کار کنیم (برخی افراد هم شیفت شب هستند و شب باید بیدار باشند و کار کنند) اما برای داشتن تناسب اندام باید در طول شبانه‌روز حتما ۶ تا ۸ ساعت خواب مفید داشته باشیم. این میزان خواب در طول شبانه‌روز بدن را سرحال و شاداب و نگه می‌دارد و سبب زیبایی اندام می‌شود. اگر عادت دارید بعد از کار روزانه و رسیدن به منزل ورزش کنید، در صورت احساس خستگی یک چرت کوتاه بزنید و سپس ورزش کردن را شروع کنید. این چرت بیشتر از نیم ساعت نباشد چون در غیر این صورت خواب شبانه را مختل می‌کند.

 

 

۵- انگیزه داشته باشید

 

 

برای زیبایی و تناسب اندام باید انگیزه داشته باشید

 

یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن تناسب و زیبایی اندام بانوان و آقایان داشتن انگیزه، هدف و نگرش مثبت در هر سنی است. اگر از نظر روحی همیشه مثبت باشید توانایی این را خواهید داشت که برای ورزش و داشتن تناسب اندام بدن‌تان را آماده کنید و برای زیبایی اندام خود همواره انگیزه داشته باشید.

 

 

منبع : active

 

کالابرگ الکترونیک