تونر صورت چیست؛ نحوه استفاده از تونر صورت برای پاکسازی پوست

تونر صورت چیست؛ نحوه استفاده از تونر صورت برای پاکسازی پوست


12 آذر 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تونر صورت چیست؛ نحوه استفاده از تونر صورت برای پاکسازی پوست

بیشتر مردم نمی‌دانند که آیا باید از تونر صورت استفاده کنند یا چطور از آن استفاده کنند. تونر صورت قبل از مرطوب‌کردن و استفاده از پاک‌کننده صورت استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب در مجله کوروش ما به سؤال که تونر صورت چیست دقیق‌تر پاسخ داده‌ایم و در مورد انواع تونر و نحوه استفاده از تونر صورت برای پاکسازی پوست را شرح داده‌ایم.

تونر صورت چیست؟

 

تونر صورت چیست؛ نحوه استفاده از تونر صورت برای پاکسازی پوست

 

تونر صورت مایعی سریع و جذب‌کننده است که به از بین ‌بردن آلودگی اضافی، آثار روغن و آرایش، اصلاح و متعادل سازی pH پوست کمک می‌کند تا pH ایده‌آل، کمی اسیدی و در حدود ۵.۵ باشد. در حالی که اغلب پاک‌کننده‌های صورت، pH پوست را بیش‌ از حد اسیدی می‌کند، تونر صورت به کاهش آن کمک می‌کند.

 

به عبارت دیگر در یک برنامه مراقبت روتین پوست به صورت روزانه تونر صورت کاملا پوست را تمیز می‌کند و به از بین ‌بردن سلول‌های پوستی مرده در سطح پوست کمک می‌کند. با کمک به پاک‌سازی و بسته‌شدن منافذ و متعادل‌سازی  pH، به ویژه برای پوست مستعد جوش و آکنه مفید است.

 

 

تفاوت بین جمع‌کننده منافذ پوست و تونر صورت چیست؟

 

یک روش ساده برای توصیف تفاوت بین تونر صورت و جمع‌ کننده منافذ پوست این است که ماده جمع‌کننده معمولا با الکل‌های حلّال تهیه می‌شود. تونرها همچنین می‌توانند حاوی الکل باشند، اما فرمول‌های بدون الکل نیز موجود هستند. یک تونر بدون الکل نسبت به جمع‌کننده منافذ پوست، ملایم‌تر عمل می‌کند. تونرها همچنین می‌توانند هر روز برای کمک به پایان پاکسازی پوست استفاده شوند. جمع‌کننده منافذ پوست مانند یک تونر صورت، منافذ پوست را به حداقل می‌رساند، با این حال، الکل می‌تواند پوست شما را بیش از حد خشک کند؛ به‌خصوص اگر پوست حساسی دارید.

 

انتخاب تونر مناسب برای نوع پوست

 

تونر صورت چیست؟ راهنمای استفاده از تونر صورت

 

در نحوه استفاده از تونر صورت اول از همه، مهم است که همیشه از یک تونر صورت بدون الکل استفاده کنید. مواد دیگر باید بر اساس نوع پوست شما انتخاب شوند. برای پوست‌های مستعد آکنه، یک تونر بدون الکل با آلفا هیدروکسی اسید (AHA) انتخاب کنید. با این کار پوست شما بدون پوسته‌پوسته شدن، تمیز و درخشان می‌شود. سوزش آرام پوست برای چند ثانیه به شما اطلاع می‌دهد که تونر مصرفی سطح pH مناسبی دارد و کمی اسیدی است. این فرم اسید برخلاف ماده تحریک‌کننده، حتی برای پوست‌های حساس نیز ملایم است.

 

سالیسیلیک اسید اغلب در تونر صورت برای پوست مستعد آکنه توصیه می‌شود. با این حال، این ماده تشکیل‌دهنده می‌تواند خشن و تحریک‌کننده باشد، به‌ویژه برای پوست‌های حساس. سایر ترکیبات برای پوست‌های معمولی، ممکن است شامل کوآنزیم  Q10، اسید هیالورونیک، گلیسیرین و ویتامین C باشد.

 

اگرچه روغن‌های اساسی و عصاره‌های گیاهی برای کمک به آنها احساس «طبیعی» و «خوبی» برای شما می‌شود؛ این مواد ممکن است باعث تحریکات پوستی شوند بنابراین در صورت مشاهده سوزش یا تحریکات دیگر،  بهتر است از این موارد اجتناب کنید. در ادامه، راهنمای استفاده از تونر صورت را برایتان شرح داده‌ایم.

 

نحوه استفاده از تونر صورت برای پاکسازی پوست

 

تونر صورت چیست؛ نحوه استفاده از تونر صورت برای پاکسازی پوست

 

ابتدا با تمیزکردن صورت خود با یک پاک‌کننده ملایم، برای پوست‌های حساس یا متناسب با نوع پوست خود شروع کنید. سپس یک پنبه را با تونر بدون الکل، مرطوب کنید و آن را روی صورت خود بمالید. سپس اجازه دهید تا خشک شود. اگر پوست مختلط یا چرب دارید، می توانید از تونر بدون الکل در شبانه روز استفاده کنید. اما برای پوست‌های خشک، بهتر است فقط یک بار در روز و در شب تونر استفاده شود. همیشه باید مرطوب‌کننده مناسب پوست خود را داشته باشید.

 

اگر پوست حساسی دارید، چیزی که به‌عنوان پاک‌کننده و تقویت‌کننده استفاده می‌کنید؛ می‌تواند تأثیر عمده‌ای را بر پوستتان بگذارد. میلیون‌ها نفر از واکنش‌های مختلف پوست با محصولات مورد استفاده خود شکایت می‌کنند. فراموش نکنید که داشتن پوستی سالم، جوان و زیبا با شستن پوست حساستان با پاک‌کننده مناسب شروع می‌شود.

 

یافتن یک پاک‌کننده ملایم بدون صابون و تونر بدون الکل، برای پوست حساس بسیار مهم است. نوع پوست شما باید تعیین کند که از کدام پاک‌کننده استفاده کنید. تونرهای مخصوص پوست حساس همیشه باید فاقد الکل باشند. متخصصان پوست موافقت می‌کنند که برخی از مواد برای پوست حساس، تحریک‌کننده هستند و ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. سدیم لوریل سولفات (SLS) یکی از عناصری است که به مواد پاک‌کننده و صابون‌ها اضافه می‌شود. این ماده شیمیایی کف‌کننده، در واقع شوینده‌ای برای پوست‌های زبر است و ممکن است برای پوست حساس شما بسیار تحریک‌کننده باشد. یک پاک‌کننده یا صابون SLS انتخاب کنید که ترجیحا فاقد مواد گیاهی باشد. گیاهان یا گیاهان دارویی، عصاره‌های گیاهی و روغن‌های اساسی اغلب عوارض جانبی دارند. به یاد داشته باشید که بیشتر داروهای دارویی، مشتق شده‌اند.

 

نکات مهم تکمیلی درمورد انواع تونرها

 

تونر صورت چیست؟ راهنمای استفاده از تونر صورت

 

حتما شب‌ها صورت خود را با پاک‌کننده بدون صابون بشویید تا بقایای جمع‌شده، مواد آرایشی و آلاینده‌ها از بین برود. پاک‌سازی صبحگاهی همچنین می‌تواند به پوست شما تازگی ببخشد و پوستتان را آماده برای آرایش کند. همیشه به خاطر بسپارید که از یک مرطوب‌کننده بدون عطر برای پوست حساس استفاده کنید.

برای شست‌وشو، هرگز از آب خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده نکنید. دمای آب ولرم روی پوست احساس راحتی بیشتری می‌کند و ترجیح داده می‌شود. دمای زیاد آب ممکن است باعث شکستگی مویرگ‌ها شود. همیشه پوست خود را با یک پارچه نرم خشک کنید و مالش ندهید؛ تنها آرام روی آن فشار دهید تا خشک شود.

 

در این مقاله سعی کردیم به سؤال تونر چیست؟ پاسخ بدهیم و راهنمای استفاده از تونر صورت را شرح دهیم. امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد.

 

 

کالابرگ الکترونیک