۴ روش حرفه‌ای انتخاب رنگ رژ لب و آموزش رژ لب زدن برای افراد مبتدی

۴ روش حرفه‌ای انتخاب رنگ رژ لب و آموزش رژ لب زدن برای افراد مبتدی


4 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انتخاب رنگ رژ لب

«هر وقت غمگین بودید یک رژ لب قرمز به لب‌های‌تان بمالید و بتازید». این جمله مشهور از کوکو شنل، بنیانگذار یکی از مشهورترین خانه‌های مد دنیا نشان می‌دهد که رژ لب در دنیای زن‌ها چقدر اهمیت دارد. ۴ روش حرفه‌ای آموزش رژ لب زدن و انتخاب انواع رنگ رژ لب مایع، رژ لب مخملی و رژ لب مات و آموزش حرفه‌ای رژ لب زدن را در مجله کوروش بخوانید.

 

رنگ کردن لب‌ها هزاران سال قدمت دارد. از ملکه کلوپاترا گرفته تا ملکه نوفره تته در مصر باستان لب‌های خود را با با رنگ میوه‌های سرخ مثل انواع توت و بری رنگ می‌کردند. رژلب‌های نخستین در قوطی نگهداری می‌شدند و با نوک انگشت روی لب مالیده می‌شدند. رژ لب در تاریخ آرایش و خودآرایی آنقدر نقش حیاتی دارد که یک روز جهانی به نام رژ لب هم ثبت شده است. نسل نخست رژلب‌های امروزی در اواخر قرن نوزدهم میلادی به بازار آمد و امروز در هر ثانیه ۲۳ رژلب در بازار مد و فشن فروخته می‌شود.

 

 

۱- رنگ رژلب باید دو درجه از رنگ لب تیره‌تر باشد

 

در انتخاب رنگ رژ لب، رنگ رژلب باید دو درجه از رنگ لب تیره‌تر باشد

 

در پروسه آموزش حرفه‌ای رژ لب زدن و انتخاب رنگ آن باید بدانید یک روش ساده تست رژلب روی لب پایین است. به این ترتیب می‌توانید رنگ رژلب را با توجه به رنگ لب بالایی انتخاب کنید. اما مسئله اینجاست که در بسیاری از فروشگاه‌های فروش لوازم آرایش برای انتخاب رنگ رژلب یک رژلب بارها استفاده به عنوان تستر در اختیار همه مشتریان قرار می‌دهند و امتحان تستر روی لب به هیچ‌وجه کار بهداشتی و درستی نیست. پس چه باید کرد؟

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ و تناژ پوست

حتما بخوانید  معرفی پرفروش ترین و بهترین مارک های کرم مرطوب کننده بدن

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر نمی خواهید رژ را روی لب‌تان امتحان کنید، بهترین قسمت بدن که شباهت زیادی به رنگ لب دارد، سر انگشتان دست است. وقتی می خواهید نتیجه را ببینید حتما سعی کنید در نور طبیعی خورشید این کار را انجام دهید تا طبیعی‌ترین رنگ را مشاهده کنید.

 

 

۲- تصمیم بگیرید می‌خواهید لب‌هایتان بزرگ‌تر جلوه کند یا کوچک‌تر

 

تصمیم بگیرید می‌خواهید لب‌هایتان بزرگ‌تر جلوه کند یا کوچک‌تر برای انتخاب رنگ رژ لب

 

رنگ‌های تیره رژلب اندازه و حجم لب‌های شما را کوچک‌تر از آن‌چه که هست نشان می‌دهند، این در حالی است که رنگ‌های روشن لب‌های شما را درشت‌تر و حجیم‌تر نشان می‌دهند. از سوی دیگر رژلب‌های مات در نهایت لب‌های شما را باریک‌تر و کم‌حجم‌تر نشان می‌دهند و رژلب‌های براق و روشن لب‌های شما را حجیم‌تر و پرتر نشان می‌دهند.

 

اگر قصد انتخاب رژلبی با رنگ‌های درخشان و بدون سرب را دارید که به راحتی روی لب‌های شما بنشیند یک پیشنهاد خوب و مناسب برای شما داریم. رژلب‌های جامد برند مای با عصاره آلوئه‌ورا و ویتامین E با کیفیت بالا و قیمت مناسب تمام انتظارات شما را از یک رژلب خوب و استاندارد برآورده می‌کنند. رژلب جامد آلوئه‌ورا مارک مای به دلیل استفاده از عصاره آلوئه ورا و ویتامین E در ترکیب خود خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی دارد که علاوه بر خوشرنگ ساختن٬ رطوبت لازم را برای لب‌ها تامین می‌کند. بافت سبک این رژلب سبب پخش یکدست آن روی لب‌های شما می‌شود. علاوه بر این ۱۲ رنگ جذاب و چشمگیر انتخاب رنگ رژلب را با توجه به اندازه لب و رنگ چهره برای شما به کاری هیجان‌انگیز و آسان تبدیل می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ رنگ مو جذاب و شیک

 

 

۳- رنگ چهره مهم است اما احساس شما مهم‌تر است

 

 برای انتخاب رنگ رژ لب رنگ چهره و احساس شما مهم است

 

برای انتخاب رنگ رژلب، رنگ چهره و تناژ و ته رنگ چهره شما راهنمای خوبی برای شماست اما گاهی اوقات احساس شما مهم‌تر است. اگر گاهی اوقات برخلاف رنگ و تناژ پوست دوست دارید رنگ‌ متفاوتی را انتخاب کنید، رنگ‌های همیشگی را کنار بگذارید و در نهایت رنگی را انتخاب کنید که با آن احساس خوبی دارید.

حتما بخوانید  فواید و عوارض یخ برای درمان خانگی جوش صورت و بدن

 

 

بیشتر بخوانید: رایج ترین اشتباهات آرایشی خانم ها که سن آن ها را بالا می‌برد

 

 

۳- برای انتخاب رنگ رژلب، رنگ پوست و جنس لب‌ها مهم است

 

برای انتخاب رنگ رژلب، رنگ پوست و جنس لب‌ها مهم است

 

رنگ و تناژ پوست شما در انتخاب رنگ رژلب اهمیت دارد.

 

*اگر رنگ پوست شما روشن یا بور است از رنگ رژلب صورتی روشن، مرجانی، هلویی یا بژ استفاده کنید. اگر تناژ پوست شما سرد است از رنگ رژلب موکا ملایم یا رنگ‌های گرم‌تر صورتی و هلویی استفاده کنید.

 

*اگر رنگ پوست شما گندمی است بهترین انتخاب رنگ رژلب برای شما قرمز، بنفش مایل به ارغوانی یا رنگ توتی است. اگر تناژ رنگ گندمی پوست شما پریده یا سرد است انواع صورتی انتخاب خوبی برای شماست و اگر تناژ رنگ گندمی چهره شما گرم است رنگ‌های مسی را امتحان کنید.

 

*افرادی که رنگ پوست‌شان سبزه است از انواع رنگ رژلب قهوه‌ای و رژ لب زرشکی و نارنجی باید اجتناب کنند. بهترین رنگ‌ها برای این افراد صورتی پُر رنگ و مرجانی است.

 

*اگر لب‌های خشکی دارید  از رژلب‌های مات استفاده نکنید. بهترین انتخاب برای شما رژلب‌های مایع و براق و یا رژلب‌های جامد حاوی مواد و عصاره‌های طبیعی مثل رژلب جامد حاوی عصاره آلوئه‌ورا و ویتامین E برند مای  است.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش آرایشگری در منزل

 

 

۴- زیرکانه رژلب بزنید

 

زیرکانه رژلب بزنید

 

یک ترفند مهم آموزش رژلب زدن این است که اگر لب‌های پر و درشت دارید که چه بهتر، ولی یادتان باشد رژلب را فقط روی لب پایینی بزنید و سپس لب‌ها را محکم به هم فشار بدهید تا لب بالایی شما هم رنگ بگیرد. به این ترتیب رژلب طبیعی‌تر روی لب‌های شما می‌نشیند. 

 

 

منبع: wiki HOW

 

کالابرگ الکترونیک