چگونه انواع مدل ریش و سبیل برای انواع فرم صورت را تشخیص بدهیم

چگونه انواع مدل ریش و سبیل برای انواع فرم صورت را تشخیص بدهیم


9 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع مدل ریش سبیل فرم صورت

انواع مدل ریش و سبیل برای فرم صورت برای بسیاری از آقایان یک دغدغه مهم در مرتب کردن استایل و ظاهر است. بسیاری از آقایان دوست دارند مدل ریشی را انتخاب کنند که به مدل و زاویه‌بندی چهر‌ه‌شان بیشتر بیاید. در حقیقت از نظر علم زیبایی‌شناسی هم مدل ریش برای کسی که چهره گرد دارد با فردی که چهره کشیده و استخوانی دارد فرق دارد و بهتر است تناسب در این زمینه در نظر گرفته شود. ۷ سپتامبر هر سال روز جهانی «ریش» است. به همین مناسبت در مجله کوروش مقاله‌ای گذاشته‌ایم که به شما می‌گوید انواع مدل ریش و سبیل برای مدل‌های مختلف استخوانبندی فرم صورت کدام است. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت گرد

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت گرد

 

بگذارید با هم روشن و واضح صحبت کنیم. صورت گرد به این معنا نیست که شما حتما اضافه وزن دارید. فارغ از این‌که چاق هستید یا متناسب و بدون اضافه وزن، ممکن است فرم صورت شما گرد باشد. اگر می‌خواهید گردی صورت خود را تا حدودی بپوشانید و آن را لاغرتر و کشیده‌تر نشان دهید در میان انواع مختلف ریش و سبیل بهترین مدل برای شما این است که اندازه ریش در قسمت چانه بلندتر و کشیده‌تر و در اطراف صورت و گونه‌ها کوتاه‌تر باشد.

 

اما چگونه این مدل ریش و سبیل را خوب درآوریم؟ این مدل در واقع همان مدل ریش و سبیل پروفسوری است که چهره شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. در حقیقت با پرپشت کردن ریش در قسمت چانه و تیزکردن ریش در قسمت گونه صورت شما لاغرتر به نظر می‌رسد.

 

 

بیشتر بخوانید: نسخه قطعی پیشگیری و درمان سفیدی زودرس مو 

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت‌ مربعی

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت‌ مربعی

 

برای صورت‌های مربعی بهتر است صورت کمی کشیده‌تر به نظر برسد. در صورت مربعی‌ها باید قسمت چانه پرتر و اطراف صورت و گونه‌ها لاغرتر و کشیده‌تر به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است در میان انواع مدل ریش و سبیل برای شما مدل ریش و سبیل پروفسوری است. بهتر است در این مدل پروفسوری دو خط باریک از ریش را در اطراف چانه باقی بگذارید و ریش در قسمت چانه کشیده‌تر و بلندتر باشد و سبیل‌ها را هم بلندتر بگذارید.

 

یک مدل دیگر ریش و سبیل برای صورت مربعی ریش پروفسوری گرد است. در این مدل ریش و سبیل روی چانه یک دایره را تشکیل می دهند. ریش شما نباید پرپشت به نظر برسد و برای پروفسوری کردن ریش، یک ریش ۳ تا ۱۰ روزه برای شما کافی است. در صورتی که فرم صورت شما مربعی است به هیچ‌وجه نگذارید ریش شما خیلی پر و بلند شود.

 

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت‌ مثلثی و کشیده

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت‌ مثلثی و کشیده

 

تمرکز در صورت‌هایی که فرم مثلثی دارند روی چانه است. بنابراین بهترین مدل ریش برای شما این است چانه را محوتر کنید. کسانی که صورت مثلثی دارند به هیچ‌وجه نباید ریش خود را بلند نگه دارند و اجازه دهند که ریش از چانه پایین‌تر بیاید. برای این‌که چانه شما پهن‌تر به نظر برسد بهتر است ریش را در قسمت چانه پرپشت‌تر نگه دارید یا یک ته ریش به همراه سبیل پرپشت داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ ایده برای تیپ و استایل شیک مردانه زمستانی

 

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت‌ بیضی

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت‌ بیضی

 

شاید فکر کنید صورت‌های بیضی مدل خاصی ندارند اما در صورت‌های بیضی استخوان‌های چانه از استخوان‌های فک پهن‌تر هستند و طول صورت از عرض گونه‌ها بیشتر است به همین دلیل بهتر است میان این دو عضو توازن ایجاد شود. بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت‌ بیضی انواع مختلف ریش و سبیل پروفسوری است. به این ترتیب مدل ریش بزی، ریش بلند پروفسوری و یک ریش پرپشت پروفسوری یا مدل ریش لنگری به چهره شما می‌نشیند. با این‌همه بهتر است از مدل ریش بزی خیلی بلند اجتناب کنید.

 

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت مستطیلی

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت مستطیلی

 

اگر فرم استخوان‌بندی صورت شما مستطیلی است این به معنای پهن‌تر بودن استخوان پیشانی و چانه است. در این صورت شما باید صورت را کوتاه‌تر و گردتر نشان دهید و زاویه‌های صورت را کم‌رنگ‌تر کنید و از تیزی آن‌ها کم کنید. بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت مستطیلی کوتاه‌ نگه داشتن ریش در قسمت چانه و پرتر نگه داشتن آن در اطراف صورت و داشتن خط ریش است. یک توصیه دیگر این است که همیشه ریش داشته باشید و به هیچ‌وجه سراغ مدل‌های پروفسوری و بزی و مدل ریش بلند نروید. بهتر است خط ریش و ریش را به هم متصل نگه دارید و نگذارید طول ریش پایین‌تر از چانه بیاید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ اصول لباس پوشیدن مردانه

 

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت الماسی

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت الماسی

 

این فرم صورت چیزی مابین فرم صورت بیضی و مربعی است. در فرم صورت الماسی، استخوان‌های گونه و فک پهن‌تر و استخوان چانه باریک‌تر و کشیده‌تر است. بنابراین بهتر است فرم صورت خود را تا آن‌جا که ممکن است مربعی کنید. بهتر است مدل ریش و سبیل پروفسوری را انتخاب کنید که در قسمت چانه و در کناره‌های صورت کوتاه و به صورت ته ریش باشد. به مدل ریش و سبیل بزی اصلا فکر نکنید چون چانه شما را بلندتر و کشیده‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد.

 

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت قلبی

 

بهترین مدل ریش و سبیل برای فرم صورت قلبی

 

فرم صورت قلبی یعنی این‌که شما چانه باریک و پیشانی پهن دارید. پس بهتر است مدل ریش و سبیل را انتخاب کنید که روی چانه شما را بپوشاند. بهتر است ریش در قسمت چانه پر باشد و تا زیر گردن برسد. در صورتی که نمی‌خواهید ریش بلند داشته باشید کناره‌های صورت را هم کوتاه نکنید و ته ریش نگه دارید. با این‌همه ریش پر در اطراف چانه و سبیل بلند و پر چانه شما را پرتر و پهن‌تر نشان می‌دهد.

 

 

منبع: Jean Coutu 

 

کالابرگ الکترونیک