۵ مورد از خواص ناشناخته آووکادو برای زیبایی پوست و مو

۵ مورد از خواص ناشناخته آووکادو برای زیبایی پوست و مو


9 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
5 مورد از خواص ناشناخته آووکادو برای زیبایی پوست و مو

چند سالی است که نام میوه استوایی «آووکادو» به عنوان یک میوه جادویی و شگفت‌انگیز برای سلامت کلی بدن و البته پوستی لطیف و شفاف بر سر زبان‌هاست. آووکادو را به هر شکلی که استفاده کنید، چه به عنوان یک میوه روزانه، پوره روی نان، سس روی غذا، ماسک خانگی و دست‌ساز برای صورت و بدن و حتی مو و البته به صورت لوسیون، کرم و شامپو، در تمام موارد میوه‌ای جادویی و شگفت‌انگیز است. ۵ مورد از خواص ناشناخته آووکادو برای زیبایی پوست مو که ثابت می‌کنند میوه آووکادو برای شفافیت، درمان لک و لطافت پوست و بازسازی موهای شما معجره می‌کند را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- چرا آووکادو عاشق پوست و موی شماست؟

 

چرا آووکادو عاشق پوست و موی شماست؟

 

*میوه آووکادو سرشار از «بیوتین» است. یک نوع ویتامین B که گاهی اوقات به نام ویتامین B7 و ویتامین H هم شناخته می‌شود. به همین دلیل از جمله خواص آووکاو برای پوست این است که به خاطر این ویتامین به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و مانع از خشک شدن مو هم می‌شود.

 

*آووکادو سرشار از ویتامین‌های A و K است، ویتامینی که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی آفتاب سوختگی پوست را درمان می‌کند.

 

*یکی دیگر از خواص آووکادو برای زیبایی پوست و مو ، روغن آووکاو است که در اغلب محصولات لوکس، معتبر و گران‌قیمت آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن آووکادو به سرعت و به صورت کامل جذب پوست می‌شود.

 

*از جمله خواص آووکادو برای پوست «استرولین‌» موجود در این میوه جادویی است. استرولین از جمله ساختارهای مولکولی کوجود در روغن‌های گیاهی است که به افزایش کلاژن سازی پوست و نیز درمان لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن کمک می‌کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ نخود فرنگی مقوی و مجلسی به چند روش

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۱۰ ماسک صورت با آووکادو

 

 

۲- آووکادو یک مرطوب کننده قوی پوست است

 

آووکادو یک مرطوب کننده قوی پوست است

 

برای این‌که از خواص مرطوب کنندگی میوه آووکادو استفاده کنید بهتر است آن را به صورت یک ماسک درآورید. برای تهیه این ماسک کافی است ½ یک آووکادو را پوره کنید و روی پوست پاکیزه بمالید بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشورید.

 

 

۳- آووکادو پف زیر چشم را از بین می‌برد

 

می‌دانستید از جمله خواص آووکاو برای پوست درمان پف زیر چشم است؟ برای استفاده از این خاصیت آووکادو کافی است یک عدد آووکاو نرم و رسیده را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید، هسته آن را درآورید، دو ورقه آووکادو به ضخامت ۲.۵ سانتی‌متر برش بزنید و روی پوست پاکیزه چشم بگذارید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشورید.

 

 

بیشتر بخوانید: قوی‌ترین ماسک‌های آبرسان و روشن کننده

 

 

۴- روغن آووکادو را به عنوان کرم دور چشم استفاده کنید

 

روغن آووکادو را به عنوان کرم دور چشم استفاده کنید

 

می‌دانستید یکی دیگر از خواص آووکادو برای پوست استفاده از روغن آن به عنوان کرم دور چشم است؟ روغن آووکادو تیرگی، چین و چروک و خطوط ریز دور چشم را برطرف کرده و پوست دور چشم شما را صاف و لطیف می‌کند. روغن آووکادو برخلاف سایر روغن‌ها که روی پوست سنگین می‌شوند، می‌ماسند و حتی گاهی باعث جوش و آکنه می‌شوند روغنی بسیار سبک و زود جذب بوده و به سرعت توسط پوست جذب می‌شود.

 

 

۵- روغن آووکادو برای داشتن موهای شاداب و خوش حالت

 

روغن آووکادو برای داشتن موهای شاداب و خوش حالت

 

یکی دیگر از خواص روغن آووکادو برای پوست و مو، داشتن موهایی شاداب، خوش حالت و بدون وز و شکنندگی است. روغن آووکادو بسیار سبک است و به سرعت جذب پوست و مو می‌شود. به همین دلیل به هیچ وجه باعث چربی و سنگین شدن موهای شما نمی‌شود. کافی است قبل از حمام مقداری روغن آووکادو را روی ساقه موها بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه موهای‌تان را با شامپوی مناسب بشورید. استفاده از شامپوهای حاوی عصاره آووکادو یک روش موثر دیگر برای شادابی و لطافت موهاست.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش دنگو خوشمزه به سبک بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برندهای ماسک موی ایرانی با قیمت مناسب

 

 

کرم دست و صورت شون، تمام خواص درمانی آووکادو در یک کرم بی‌نظیر

 

کرم دست و صورت شون، تمام خواص درمانی آووکادو در یک کرم بی‌نظیر

 

آووکادو یک میوه گران‌قیمت است و استفاده از آن هنوز چندان میان ایرانی‌ها جا نیفتاده است. از سوی دیگر درست کردن ماسک برای محافظت از پوست دست و صورت و دور چشم معمولا کاری وقت گیر است و حوصله زیادی می‌خواهد. بسیاری افراد علیرغم داشتن مشکلات پوستی و داشتن اطلاعات کافی در مورد خواص انواع گیاهان و میوه‌ها،  فرصت و حوصله چندانی برای درست کردن ماسک‌های مراقبت از پوست به خصوص با میوه‌ای مثل آووکادو ندارند. اما نگران نباشید و اصلا بد به دل‌تان راه ندهید. برای بهره بردن از خواص آووکادو برای پوست حتما نیاز به استفاده مستقیم از میوه آووکادو ندارید.

 

کرم دست و صورت شون، تمام خواص درمانی آووکادو در یک کرم بی‌نظیر

 

«کرم دست و صورت آووکادو» محصول برند معتبر و شناخته شده «شون» کار مراقبت از پوست با میوه آووکادو را برای شما بسیار راحت کرده است. کرم دست و صورت آووکادو «شون» با استفاده از فرمولاسیونی حاوی یکی از مرغوب‌ترین انواع عصاره آووکادو، موجب لطافت و محافظت از پوست دستان شما می‌شود. بد نیست بدانید این محصول از یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های معتمد جهانی دارای تاییدیه «تست درماتولوژیکی» است. عصاره آووکادو موجود در این کرم دارای خواص ترمیم ­کنندگی و آنتی اکسیدانی قوی است که برای مراقبت از پوست توصیه می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ ماده غذایی مهم و اصلی برای جوان نگه داشتن پوست و مو

 

 

چرا کرم دست و صورت آووکادو شون پوست شما را لطیف و شفاف می‌کند؟

 

چرا کرم دست و صورت آووکادو شون پوست شما را لطیف و شفاف می‌کند؟

 

بهره گیری از مرغوب ترین نوع عصاره آووکادو، با قدرت جذب سریع به داخل پوست این محصول را به یک کرم منحصر به فرد در رطوبت رسانی، نرم‌کنندگی و ترمیم کنندگی پوست تبدیل کرده است.

 

* ایجاد نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی به پوست دست و صورت جهت محافظت از آن

 

*بهره‌گیری از خواص روغن آووکادو

 

*قدرت پخش و جذب بالا و مناسب برای استفاده روزانه

 

*قابلیت استفاده برای پوست دست، صورت و بدن

 

*دارای تاییدیه تست درماتولوژیکی

 

 

منبع: Care 2

 

کالابرگ الکترونیک