چگونه از روی عطر مورد علاقه ویژگی‌های شخصیتی افراد را تشخیص دهیم

چگونه از روی عطر مورد علاقه ویژگی‌های شخصیتی افراد را تشخیص دهیم


7 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چگونه از روی عطر مورد علاقه ویژگی‌های شخصیتی افراد را تشخیص دهیم

احتمالا شما هم شنیده‌اید که نحوه نگاه کردن و حالت چشم‌ها، نوع تکان دادن دست‌ها، دست خط و زبان بدن ارتباط نزدیکی به نوع شخصیت افراد دارد. اما آیا می‌دانستید میان عطر مورد علاقه شما و ویژگی‌های شخصیتی که دارید رابطه نزدیکی وجود دارد؟ در حقیقت روانشناسان کشف به این نتیجه رسیده‌اند که عطر مورد علاقه یک فرد ارتباط تنگاتنگی با شخصیت او دارد. سوای این مسئله که اساسا استفاده از عطر و ادکلن به صورت روزانه سبب حال خوش و اعتماد به نفس بیشتر فرد می‌شود حقایق زیادی را هم در مورد شخصیت او برای اطرافیانش آشکار می‌کند. اما رابطه عطر و ویژگی‌های شخصیتی به چه معناست و چگونه از روی عطر مورد علاقه ویژگی‌های شخصیتی افراد را تشخیص دهیم؟ برای این‌ که بیشتر بدانید این مقاله جذاب و خواندنی را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

عطرهای بر پایه رایحه پیچ امین‌الدوله؛ شاد و مثبت اندیش

 

عطرهای بر پایه رایحه پیچ امین‌الدوله؛ شاد و مثبت اندیش

 

اگر فردی را می‌شناسید که معمولا شاد و خوشحال است احتمالا رایحه مورد علاقه‌اش عطرهایی هستند که پایه اصلی‌شان عطر گیاه پیچ امین‌الدوله است. اگر بخواهیم رابطه عطر و ویژگی‌های شخصیتی این افراد را تجزیه و تحلیل کنیم باید بگوییم کسانی که رایحه پیچ امین‌الدوله را می‌پسندند معمولا از صحبت‌ها و افکار منفی دوری می‌کنند. این افراد معمولا شاد و خوشحال و البته خوش شانس هستند و لبخند روی لب دارند.

 

علاقمندان به رایحه پیچ امین‌الدوله در یک کلام از زندگی لذت می‌برند. این افراد کمتر پیش می‌آید که کسی را از خود برنجانند و انعطاف پذیری‌شان در شرایط مختلف زبانزد خاص و عام است. اگر در زندگی کسی را دارید که عاشق بوی پیچ‌ امین‌الدوله است ترکش نکنید و او را در زندگی‌تان نگه دارید. چرا؟ چون در این دنیای پر از آدم‌های غمگین با داستان‌های ملودرام، شما حداقل یک نفر را می‌شناسید که عشق و خنده‌اش هدفمند و خالصانه است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ عطر زنانه قیمت مناسب

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

عطرهای بر پایه رایحه گل رز؛ احساساتی و دقیق

 

عطرهای بر پایه رایحه گل رز؛ احساساتی و دقیق

 

اگر قرار باشد رابطه عطر و ویژگی‌های شخصیتی افراد را بسنجیم، عطرهایی با پایه رایحه گل رز جایگاه ویژه‌ای دارند، چرا که در میان تمام اقوام این دیدگاه رایج است که گل رز یکی از بهترین مخلوقات خداوند است. عطر طبیعی گل رز به تنهایی برای سحر کردن زمین و زمان کافی است.

 

عطر گل رز این توانایی را دارید که تمام ذهن و روح‌تان را با احساسات عاشقانه تسخیر کند. شاید به همین خاطر باشد که معمولا در مراسم عروسی گل رز حرف نخست را برای دسته گل عروس و تزیینات دیگر می‌زند.

حتما بخوانید  چطور انواع بوت و چکمه ترند و پرطرفدار را با انواع لباس مد روز ست کنیم؟

 

افرادی که عطر مورد علاقه‌شان عطرهایی با پایه بوی گل رز است شخصیتی حساس و احساساتی دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این افراد این است که برای انجام هر کاری هزار بار فکر می‌کنند و تمام جوانب امر را می‌سنجند و سپس تصمیم‌گیری می‌کنند. این افراد معمولا به ندرت دچار اشتباه می‌شوند چون پیش از انجام هر کاری تمام جوانب امر را سنجیده‌اند.

 

 

عطرهای بر پایه رایحه مرکبات؛ سلطه‌جو و قدرتمند

 

عطرهای بر پایه رایحه مرکبات؛ سلطه‌جو و قدرتمند

 

عطر مرکبات را دوست دارید؟ چه کسی است که عاشق بوی پرتقال، گریپ‌فروت، نارنج و لیمو ترش و شیرین نباشد؟ مرکبات به شما احساس تازگی و سرزندگی می‌دهند و اصلا همین خاصیت مرکبات است که سبب استفاده گسترده از آن‌ها در صنعت عطرسازی شده است. اگر شما از آن‌دسته افرادی هستید که معمولا عطرهایی با پایه رایحه مرکبات انتخاب نخست شماست باید بگوییم که شما ذاتا یک رهبر متولد شده‌اید.

 

براساس رابطه عطر و ویژگی‌های شخصیتی افرادی که عطرهای مرکباتی را می‌پسندند شخصیتی جاه‌طلب، بلند‌پرواز، پرتلاش و سلطه‌جو، قدرتمند و مسلط هستند. این افراد همیشه پرانرژی هستند و عاشق این هستند که در منزل و محل کار فردی موقعیت‌ شناس به نظر برسند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش ها برای افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن

 

 

عطرهای بر پایه رایحه انواع میوه؛ بدبین و کمی هم عصبانی

 

عطرهای بر پایه رایحه انواع میوه؛ بدبین و کمی هم عصبانی

 

عطر میوه پر از احساس تازگی و نشاط است اما اگر فکر می‌کنید آن‌دسته از افرادی که عطرهایی با پایه رایحه انواع میوه را می‌پسندند آدم‌هایی شیرین و خوش مشرب و با طراوت هستند سخت در اشتباهید! اگر بخواهیم رابطه عطر و ویژگی‌های شخصیتی افراد علاقمند به عطر میوه‌ها را ارزیابی کنیم به نقطه‌ای می‌رسیم که درست برخلاف ویژگی شاخص میوه‌جات است.

 

کسانی که ترجیح می‌دهند عطر و ادکلنی با پایه بوی میوه را انتخاب کنند معمولا از نظر شخصیتی افرادی بدبین، بدخو و عصبی هستند که معمولا به سرعت از کوره در می‌روند. بنابراین اگر شما عاشق بوی خوش سیب، انواع توت و بری و خربزه و طالبی یا سایر میوه‌های گرمسیری هستید حتما خودتان هم به این نتیجه رسیده‌اید که معمولا نمی‌توانید عصبانیت‌تان را کنترل کنید و گاهی با صحبت‌های‌تان اطرافیان را می‌رنجانید.

 

عاشقان عطرهای میوه‌ای معمولا افرادی دمدمی مزاج هستند که مثل باران بهاری نمی‌توان واکنش و رفتارشان را پیش‌بینی کرد. بنابراین بهتر است عطر خود را عوض کنید، یا روی رفتار و واکنش‌هایتان کار کنید تا از خطر افسردگی در امان بمانید. ذکر این نکته ضروری است که این تجزیه و تحلیل‌ها بر پایه آمارگیری روی یک جمعیت هدف به دست می‌آید و امکان دارد که در مورد تمام افراد صدق نکند.

 

 

عطرهای بر پایه رایحه وانیل؛ پر انرژی و پر از اعتماد به نفس

 

عطرهای بر پایه رایحه وانیل؛ پر انرژی و پر از اعتماد به نفس

 

اسم وانیل که به گوش می‌خورد اغلب افراد یاد بوی خوش کیک می‌افتند. وانیل یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین رایحه‌ها در صنعت عطرسازی است. براساس رابطه عطر و ویژگی‌های شخصیتی علاقمندان به عطرهایی با رایحه اصلی وانیل افرادی پرانرژی، عاشق سرگرمی و سرزنده هستند. شما نمی‌توانید به راحتی اعتماد به نفس این افراد را بگیرید.

حتما بخوانید  درمان انواع مشکلات مو و پوست سر از ریزش مو و موخوره تا شپش

 

عاشقان عطرهای وانیلی به شدت اجتماعی هستند، تعطیلات آخر هفته در خانه بند نمی‌شوند، دوست دارند آدم‌های جدید را ملاقات کنند و در یک کلام عاشق زندگی هستند. اگر فردی با این خصوصیات را می‌شناسید و در فکر خرید هدیه تولد، نامزدی یا ولنتاین برای او هستید یک عطر خوشبو با رایحه اصلی وانیل یک انتخاب ایده‌آل است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ عطر از عطرهای زنانه تابستانی

 

 

عطرهای بر پایه رایحه یاسمن؛ برنده‌های همیشگی

 

عطرهای بر پایه رایحه یاسمن؛ برنده‌های همیشگی

 

این گل خوشبو هم از جمله رایحه‌های اصلی در صنعت عطرسازی به شمار می‌رود. خصوصیات شخصیتی عاشقان عطرهای وانیلی را در بالا خواندید، درست است؟ خب پس بهتر است بدانید عاشقان عطرهایی که پایه اصلی آن‌ها رایحه گل یاسمن است دو برابر بیشتر از علاقمندان عطرهای وانیلی سرزنده و اجتماعی و پرانرژی هستند.

 

براساس رابطه عطر و ویژگی‌های شخصیتی، کسانی که عطر با رایحه یاسمن را دوست دارند هرگز متوقف نمی‌شوند و نسبت به کسانی که درباره طرز لباس پوشیدن یا اخلاق و رفتارشان مدام نظر می‌دهند کاملا بی‌تفاوت هستند. اعتماد به نفس این افراد مثال زدنی است و البته خستگی واژه‌ای است که با آن غریبه هستند. در یک کلام عاشقان عطر یاسمن همیشه برنده بازی هستند.

 

 

عطر بر پایه رایحه چوب صندل؛ کمال‌گرا و خستگی‌ناپذیر

 

عطر بر پایه رایحه چوب صندل؛ کمال‌گرا و خستگی‌ناپذیر

 

بوی چوب صندل چیزی شبیه رایحه نخستین عشق است و نوستالژی در آن موج می‌زند. بر پایه رابطه عطر و ویژگی‌های شخصیتی عاشقان عطرهایی با پایه چوب صندل افرادی کمال‌گرا هستند و معمولا به سختی از چیزی رضایت پیدا می‌کنند. این افراد همواره شغلی انتخاب می‌کنند که بر پایه مهارت‌های‌شان است و خودشان بزرگ‌ترین منتقد خودشان هستند.

 

عاشقان رایحه چوب صندل معمولا به اهداف‌شان می‌رسند، برای این منظور برنامه‌ریزی دارند و معمولا تا زمانی که به هدف‌شان نرسند از پا نمی‌نشینند و آرام و قرار ندارند. این مسئله ممکن است هم خودشان و هم اطرافیان‌شان را کمی خسته کنند بنابراین توصیه ما به عاشقان رایحه چوب صندل این است که کمی ریلکس باشند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از بهترین و پرفروش ترین عطرهای زنانه

 

 

عطرهای بر پایه رایحه اسطوخودوس؛ متفکر و قابل اعتماد

 

عطرهای بر پایه رایحه اسطوخودوس؛ متفکر و قابل اعتماد

 

بسیاری از برندهای مشهور عطر از رایحه گیاه اسطوخودوس در ترکیب محصولات خود استفاده می‌کنند. این گیاه که از تیره نعنا است ترکیبی زیبا و دلنشین از تازگی، بوی گل، پاکی و آرامش است. براساس رابطه عطر و ویژگی‌های شخصیتی روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند علاقمندان به عطرهایی با پایه رایحه اسطوخودوس کسانی هستند که شبکه بزرگی از دوستان مختلف دارند. این افراد معمولا شخصیتی مبهم دارند و افراد زیادی دوست دارند با آن‌ها در ارتباط باشند. این افراد معمولا شخصیتی متفکر، قابل اعتماد و با ملاحظه دارند. بنابراین اعتماد کردن به عاشقان رایحه اسطوخودوس منطقی به نظر می‌رسد.

 

تمام انسان‌ها دارای لایه‌های شخصیتی مختلف هستند و به نظر می‌رسد با تجزیه و تحلیل رابطه عطر و ویژگی‌های شخصیتی تا حدی بتوان شخصیت افراد مختلف را شناخت.

 

 

منبع:  Ferns Petal

 

کالابرگ الکترونیک