تست روانشناسی رنگ | رابطه رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی

تست روانشناسی رنگ | رابطه رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی


6 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تست روانشناسی رنگ

می‌دانستید میان رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی شما رابطه نزدیکی وجود دارد؟ در این زمینه یک تست رنگ جالب توسط روانشناسان انجام شده است. شما هم می‌توانید این تست ساده را در منزل انجام دهید. نحوه انجام تست روانشناسی رنگ و رابطه رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

 

روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است می تواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد. این تست‌های ساده روانشناسی بصیرتی عمیق درباره خودتان در اختیارتان قرار خواهد داد و به شما کمک می‌کند تا ذات درونی خود را بیابید. رنگ مورد علاقه تان در مورد خصوصیاتتان می گوید، بنابراین در حال حاضر همه ما می دانیم که رنگ ها نقش مهمی در روان شناسی ذهن مردم ایفا می کنند. انجام این تست درک شما از زندگی را آشکار می‌سازد و به شما کمک می‌کند تا ارزش‌های ذاتی خود را بشناسید.

 

 

چگونه تست رابطه رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی را در منزل انجام دهیم؟

 

چگونه تست رابطه رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی را در منزل انجام دهیم؟

 

برای انجام این تست روانشناسی رنگ، تعدادی مداد رنگی یا نشانگر رنگی از مغازه لوازم‌التحریر فروشی بخرید. تعداد نشانگرها باید به اندازه‌ای باشد که به هر نفر هشت عدد برسد. هر نفر باید این رنگ‌ها را در اختیار داشته باشد: سیاه، سفید، قرمز، سبز، آبی، زرد، بنفش و قهوه‌ای.

حالا تمام مداد رنگی‌ها یا نشانگرهای رنگی را با هم ترکیب کنید. هر نفر باید یک رنگ را انتخاب کند. در مرحله بعد براساس هر رنگی که هر شخص انتخاب می‌کند می‌توانید رابطه میان رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی را تجزیه و تحلیل کنید. این مسئله معمولا برای افراد جذاب است و دل‌شان می‌خواهد بدانند رنگ مورد علاقه‌شان در مورد شخصیت و خصوصیات اخلاقی آن‌ها چه می‌گوید. برای این‌که بدانید چگونه رابطه میان رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی را برای‌شان شرح دهید ادامه مطلب را بخوانید.

حتما بخوانید  ۷ روش موثر و مفید برای یادگیری سریع مطالب و مهارت‌های جدید

 

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

رنگ سیاه؛ حساس و هنرمند

 

 

رنگ سیاه؛ حساس و هنرمند

 

در این تست روانشناسی رنگ افرادی که رنگ سیاه را انتخاب می‌کنند آن‌هایی هستند که خوی هنرمند و حساسی دارند. در حقیقت رابطه میان رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی آن‌هایی که رنگ مورد علاقه‌شان مشکی است بسیار درون‌گرا هستند، به جزییات زندگی خود بسیار توجه می‌کنند و نسبت به آن حساس هستند و آن‌ها را به سادگی با دیگران در میان نمی‌گذارند.

 

 

رنگ سفید؛ منظم و منطقی

 

رنگ سفید؛ منظم و منطقی

 

علاقمندان به رنگ سفید افرادی بسیار منظم و منطقی هستند و به هیچ‌وجه با به هم‌ریختگی و موارد نا‌به‌هنجار در زندگی خود کنار نمی‌آیند.

 

 

 

 

رنگ قرمز؛ مصمم و عاشق زندگی

 

رنگ قرمز؛ مصمم و عاشق زندگی

 

عاشق رنگ قرمز هستید و معمولا انتخاب شما رنگ قرمز است؟ شما تمام و کمال عاشق زندگی هستید. کسانی که انتخاب‌شان رنگ قرمز است افرادی سرسخت و استوار و در راه تلاش‌های‌شان بسیار مصمم هستند.

 

 

رنگ آبی؛ عاشق ثبات و آراستگی

 

رنگ آبی؛ عاشق ثبات و آراستگی

 

اگر آبی رنگ مورد علاقه شماست احتمالا فردی عاشق هماهنگی و هارمونی و قابل اعتماد هستید. هواداران رنگ آبی افرادی حساس و به فکر دیگران هستند. عاشقان رنگ آبی دوست دارند همه چیز را تمیز نگه دارند، آراستگی را دوست دارند و احساس می‌کنند ثبات و پایداری مهم‌ترین جنبه زندگی هر فرد است.

 

 

رنگ سبز؛ مهربان و عاشق شهرت

 

رنگ سبز؛ مهربان و عاشق شهرت

 

کسانی که رنگ منتخب‌شان سبز است آدم‌های جالبی هستند. اگر بخواهیم در مورد رابطه میان رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی را در مورد علاقمندان به رنگ سبز تجزیه و تحلیل کنیم باید بگوییم که آن‌ها افرادی مهربان و خونگرم، با وفا و صادق و البته آدم‌های رک، صریح و راستگو هستند. کسانی که معمولا انتخاب‌شان رنگ سبز است از این‌که دیگران در موردشان چه فکر می‌کنند آگاهند و البته شهرت و اعتبار و خوش‌نامی هم برای‌شان مهم است.

حتما بخوانید  5 راهکار برای کنترل و کاهش اضطراب جدایی در کودکان

 

 

 

 

رنگ زرد؛ شاد و درخشان مثل نور خورشید

 

رنگ زرد؛ شاد و درخشان مثل نور خورشید

 

«زردها» عاشق کسب دانش و آگاهی و در میان گذاشتن و یاد دادن آن به دیگران هستند. برای زردها دستیابی به شادی و شاد بودن امری آسان است آن‌قدر که دیگران عاشقان رنگ زرد را با نور درخشان آفتاب مقایسه می‌کنند.

 

 

رنگ بنفش؛ بی‌نظیر و گاهی متکبر

 

 

رنگ بنفش؛ بی‌نظیر و گاهی متکبر

 

اگر رنگ بنفش را دوست دارید شخصیتی هنرمند، بی‌نظیر و منحصر به فرد دارید. شما معمولا به افراد احترام می‌گذارید اما گاهی اوقات نسبت به افراد متکبرانه رفتار می‌کنید.

 

 

رنگ قهوه‌ای؛ قابل اعتماد و دوست خوب

 

رنگ قهوه‌ای؛ قابل اعتماد و دوست خوب

 

شاید از خودتان بپرسید مگر کسی هم هست که رنگ قهوه‌ای را دوست داشته باشد؟ پاسخ شما مثبت است و البته باید بگوییم در تست روانشناسی رنگ ها از نظر رابطه میان رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی، هواداران رنگ قهوه‌ای انسان‌هایی بسیار قابل اعتماد، مستقل و اتفاقا دوست‌های خوبی هستند. زرق و برق برای این افراد اهمیتی ندارد و بیشتر دوست دارند یک زندگی با ثبات داشته باشند.

البته واضح و مبرهن است که این توصیفات کاملا نسبی و عمومی هستند و شاید در راستای تجزیه و تحلیل شخصیت افراد بسیار ابتدایی باشند. با این‌همه انجام این تست در یک جمع خانوادگی و دوستانه و گفتن خصوصیات اخلاقی هر فرد با توجه به رنگ مورد علاقه‌اش هم می‌تواند برای افراد بسیار جالب باشد و هم اوقات مفرح و سرگرم‌کننده‌ای را به خصوص در دورهمی‌های آخر هفته برای شما رقم بزند.

 

 

این مطالب را هم بخوانید:

 

 

 

 

منبع:  Psychology Today

کالابرگ الکترونیک