طرز تهیه ۳ غذای سریع، ساده و خوشمزه با مرغ و ماکارونی و ماهی

طرز تهیه ۳ غذای سریع، ساده و خوشمزه با مرغ و ماکارونی و ماهی


6 دی 1397 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 3 غذای سریع، ساده و خوشمزه با مرغ و ماکارونی و ماهی

درست کردن غذاهای مختلف به صورت روزانه کار آسانی نیست. در حالی که شما باید زمان و وقت‌تان را برای غذا پختن تنظیم کنید، جلب نظر تمام اعضای خانواده و تهیه غذایی که همه آن را بپسندند کار سختی است. به همین دلیل برای حداقل ۳ روز در هفته نیاز به دانستن طرز پخت غذاهای خوشمزه با ساده‌ترین مواد و در کمترین زمان احساس می‌شود. طرز تهیه ۳ غذای ساده با مرغ، ماکارونی و ماهی در کمترین زمان را از سایت All recipes در مجله کوروش بخوانید.

 

ماکارونی و پنیر برای ۶ نفر

 

ماکارونی و پنیر برای 6 نفر

 

مدت زمان آماده سازی و پخت: ۳۵ دقیقه

مواد لازم

ماکارونی فرمی: ۱ بسته

کره: ¼ پیمانه

آرد چند منظوره: ¼ پیمانه

نمک: ½ قاشق چایخوری

فلفل تازه خرد شده: به میزان دلخواه

شیر: ۲ پیمانه

پنیر چدار رنده شده: ۲ پیمانه

طرز تهیه

 

طرز تهیه ماکارونی و پنیر

برای درست کردن یک غذای سریع با ماکارونی که اتفاقا یک نمونه از غذاهای خوشمزه با ساده‌ترین مواد و کمترین زمان و البته محبوب تمام گروه‌های سنی به خصوص بچه‌هاست همیشه لازم نیست گوشت و مرغ داشته باشید. با یک بسته و مقداری کره و پنیر و شیر می‌توان یک ماکارونی خوشمزه درست کرد. ابتدا ماکارونی‌ها را طبق دستور روی بسته در آب جوش بپزید و آبکش کنید. در یک ماهیتابه کره را آب کنید و سپس آرد، نمک و فلفل سیاه خرد شده را اضافه کنید. کمی هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

 

غذای سریع با ماکارونی

 

۵ دقیقه زمان برای این کار کافی است. حالا به آرامی شیر را اضافه کنید و حین اضافه کردن شیر مرتب مایه را هم بزنید تا آرد گوله نشود. ۵ دقیقه دیگر مایه را هم بزنید تا روی آن کمی حباب درست شود. حالا پنیر چدار را اضافه کنید و ۲ تا چهار دقیقه دیگر هم بزنید تا پنیر آب شود.

ماکارونی آبکش شده را به سس پنیری اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام ماکارونی‌ها به سس پنیری آغشته شوند. روی ماکارونی را در صورت دلخواه با کمی جعفری تازه ساطوری شده تزیین کنید.

 

غذای ساده با مرغ؛ مرغ گریل با سس خردل و عسل 

 

مرغ گریل با سس خردل و عسل برای 4 نفر

 

مدت زمان آماده‌سازی و پخت: ۳۵ دقیقه

مواد لازم برای ۴ نفر

سس خردل: ۱/۳ پیمانه

عسل: ¼ پیمانه

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

سس باربیکیو: ۱ قاشق چایخوری

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۴ تکه

طرز تهیه

 

طرز تهیه مرغ

 

مرغ گریل با سس خردل و عسل هم نمونه‌ای دیگر از یک غذای ساده با مرغ ست. برای درست کردن این غذای ساده با مرغ ماهیتابه گریل یا فر را روی درجه متوسط گرم کنید. در یک کاسه گود سس خردل، عسل، مایونز و سس باربیکیو را با هم مخلوط کنید.

یک مقدار از این سس را برای مالیدن روی سینه مرغ کنار بگذارید. سینی فر را چرب کنید. تکه‌های سینه مرغ را به سسی که آماده کرده بودید آغشته کنید و در سینی فر آن بچینید( اگر فر ندارید از ماهیتابه گریل استفاده کنید). به مدت ۱۸ تا بیست دقیقه سینه مرغ را گریل کنید و در این مدت چند بار آن‌ها را زیر و رو کنید. بعد از ۲۰ دقیقه مقداری از سس را که کنار گذاشته بودید روی تکه‌های سینه مرغ گریل شده بمالید و ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا مرغ‌ها گریل شوند. این غذای ساده با مرغ را با نان یا برنج میل کنید.

 

فیله ماهی در فویل برای ۲ نفر

 

فیله ماهی در فویل برای 2 نفر

 

مدت زمان آماده‌سازی و پخت: ۳۰ دقیقه

مواد لازم

فیله ماهی قزل‌آلا: ۲ تکه (ماهی سالمون هم انتخاب خوبی است)

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

پودر سیر نمکی: ۲ قاشق چایخوری

دانه فلفل سیاه تازه و خرد شده: ۱ قاشق چایخوری

فلفل سبز شیرین: یک عدد تازه و خرد شده

لیموترش: یک عدد برش زده

طرز تهیه

 

طرز تهیه فیله ماهی

 

می‌توانید به جای درست کردن یک غذای ساده با مرغ فیله ماهی را جایگزین کنید. در این روش فیله ماهی که در فویل پیچیده و پخته می‌شود. برای تهیه این غذای مقوی و خوشمزه فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن و گرم کنید. فیله‌های ماهی را به روغن زیتون آغشته و با فلفل سیاه و پودر سیر نمکی مزه‌دار کنید. هر کدام از فیله‌ها را در یک ورقه فویل آلمینیومی قرار دهید و روی هر فیله یک یا دو برش فلفل سبز شیرین و برش لیموترش بگذارید. هر نوع سبزیجات دیگری از مارچوبه گرفته تا پیاز یا لوبیا سبز را بنا بر سلیقه می‌توانید کنار فیله ماهی بگذارید. فویل را با دقت ببندید، تمام لبه‌های آن را تا بزنید و در سینی فر بچینید. ۱۵ تا بیست دقیقه برای پخت ماهی در فویل کافی است. البته این بستگی به اندازه و ضخامت ماهی شما دارید. بعد از بیست دقیقه سینی را از فر خارج کنید، لبه فویل را با دقت کنار بزنید و اگر ماهی هنوز نیاز به پخت بیشتر داشت چند دقیقه دیگر در فر قرار دهید.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید:

طرز تهیه ۳ غذای مقوی، ساده و خوشمزه با سیب‌زمینی

طرز تهیه جوجه کباب ترکی شش تاووک با روکش بیکن گوساله ؛ کباب ترکیه‌ای خوشمزه

 

کالابرگ الکترونیک