۷ اشتباه که اجازه نمی‌دهند هیچ‌وقت پولدار شوید

۷ اشتباه که اجازه نمی‌دهند هیچ‌وقت پولدار شوید


12 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راه‌های ساده پولدار شدن

راهی برای پولدار شدن می‌شناسید؟ اصلا دوست دارید پولدار شوید؟ حتما با خودتان می‌گویید این دیگر چه سوالی است، اصلا چه کسی است که از پولدار شدن بدش بیایید. بله همه دوست دارند پولدار شوند اما همه افراد راه‌های پولدار شدن و ترک روش‌های ناشیانه‌ای که مانع از پولدار شدن می‌شوند را بلد نیستند. برای پولدار شدن بیشتر از این‌که بلد باشید پول‌ساز باشید باید این رمز و راز را یاد بگیرید که اولا رمز پولدار شدن چیست و دوما چطور پول‌های‌تان را مدیریت کنید. یک مقاله در مورد آموزش راه‌های ساده پولدار شدن برای شما داریم. ۷ اشتباه مهلکی که مانع از پولدار شدن شما می‌شوند را در مجله کوروش بخوانید.

 

این روز‌ها تقریبا همه مردم دوست دارند پولدار شوند. با این حال تعداد کمی می‌دانند که به منظور پولدار شدن باید چه اقداماتی انجام دهند. پولدار شدن به شانس، مهارت و صبر نیاز دارد. اگر می‌خواهید پولدار شوید باید یک روشی به منظور درآمدزایی پیش بگیرید. سپس باید بدانید که چگونه هزینه‌های خود را سازماندهی و سرمایه گذاری کنید؛ بنابراین با این روش خرج و مخارج خود را محاسبه کنید.

 

 

۱- خرج‌تان بیشتر از دخل‌تان است

 

خرج‌تان بیشتر از دخل‌تان است

 

اگر به دنبال راه‌های ساده پولدار شدن بدون سرمایه کلان هستید باید به این نکته ظریف و البته کلیشه‌ای بسیار دقت کنید. از قدیم گفته‌اند که مراقب باشید خرج‌تان بیشتر از دخل‌تان نباشد. با این‌همه تعداد زیادی از افراد که سودای پولدار شدن در سر دارند به این نکته ظریف و اصولی دقت چندانی ندارند. اگر خرج‌تان بیشتر از دخل‌تان باشد یک اشتباه مهلک و مرگبار را مرتکب می‌شوید.

درست است اگر همه بلد بودند این مسئله را مدیریت کنند دیگر آدم بی‌پولی در دنیا وجود نداشت آن هم در دوره و زمانه‌ای که کارت‌های اعتباری و سایر امکانات الکترونیک مدام در حال وسوسه کردن ما برای خرید کردن بیشتر هستند. برای جلوگیری از خرج کردن بیشتر از حد درآمدتان مراقب خریدهای‌تان باشید و همه چیز را از نزدیک کنترل کنید.

 

 

۲- چیزهایی می‌خرید که نیازی به آن‌ها ندارید

 

یک ایده برای پولدار شدن. اگر می‌خواهید به راه‌های پولدار شدن پایبند باشید مجبور نیستید هیچ چیز نخرید و کلا در فاز صرفه‌جویی کردن باشید. اغلب ما دوست داریم دارایی‌هایمان را به دیگران نشان دهیم، اما یادتان باشید آن‌هایی پولدار می‌شوند که این اشتباه مالی را مرتکب نمی‌شوند و مرتب در حال به رخ کشیدن چیزهایی که دارند و خریده‌اند نیستند. یادتان باشد اگر می‌خواهید پولدار شوید صرفا برای جلب توجه و خوشامد دیگران خرید نکنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

۳- با شرایط مالی خود کنار نمی‌آیید

 

با شرایط مالی خود کنار نمی‌آیید

 

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که احتمال این‌که این اشتباه رخ دهد چقدر است اما این در واقع مکانیسم دفاعی ما در برابر این موضوع است. مثل زمانی که چاق هستیم و دوست نداریم در آینه نگاه کنیم. یکی از راه‌های پولدار شدن این است که حتی زمانی که در وضعیت مالی مناسبی نیستید حساب و کتاب پول‌ها و شرایط مالی خود را داشته باشید تا وضع از آن‌چه که هست بدتر نشود. اعداد و ارقام و شرایط مالی خود را روی کاغذ و یا در یک برنامه اکسل قرار دهید و به دقت آن را بررسی کنید تا گام نخست در مقابله با مشکل بی‌پولی را بردارید.

 

 

۴- برنامه‌ریزی ندارید

 

برنامه‌ریزی ندارید

 

درست مثل بقیه کارهای مهم یکی از راه‌های پولدار شدن  این است که حتما برنامه‌ریزی داشته باشید. اگر می‌خواهید پولدار شوید فرقی ندارد در ایران باشید یا هر جای دیگر دنیا، اهداف مالی و برنامه‌ریزی‌های شما باید شامل دوران بازنشستگی، پرداخت بدهی‌ها در اسرع وقت و سرمایه‌گذاری فارغ از این‌که درآمد شما کم یا زیاد است، باشد.

 

 

۵- تکیه کردن بر یک درآمد ثابت ماهیانه

 

بسیاری از ما روی یک درآمد ثابت ماهیانه تکیه می‌کنیم و از این‌که حقوق ما به موقع و سر وقت پرداخت می‌شود خوشحال هم هستیم. اما اگر می‌خواهید پولدار شوید باید بدانید که این روش یک فاجعه مطلق و به تمام معناست. مهم نیست که درآمد ثابت شما چقدر است، عالی است یا متوسط یا حتی پایین. اگر به هر دلیلی درآمد شما قطع شود مشکلات مالی بزرگی گریبا شما را خواهد گرفت. پس راه‌های پولدار شدن با سرمایه کم و از طرق مختلف مثل اینترنت یا کار در منزل را بیاموزید تا به یک درآمد ثابت ماهیانه تکیه نکنید. شما باید برای پولدار شدن از راهی به جز درآمد ثابت برای روز مبادا مهارت‌های دیگر خود را هم پرورش دهید و اگر ساعات خالی دارید کارهایی که در آن‌ها تخصص دارید را هم انجام دهید. لازم نیست زیاد به خودتان فشار بیاورید اما این را هم به یاد داشته باشید که شما در همین سنین جوانی قادر به کار کردن در ساعات طولانی‌تر، اضافه‌کاری و حتی داشتن شغل دوم هستید.

 

 

۶- سعی نمی‌کنید درآمدتان را زیاد کنید

 

سعی نمی‌کنید درآمدتان را زیاد کنید

 

اگر کسی امروز به شما بگوید که مقداری پول پس‌انداز کنید آیا فکر می‌کنید به طور اتوماتیک می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید؟ این یک رویکرد اشتباه است. بهترین رویکرد و یکی از راه‌های ساده پولدار شدن در واقع این است که درآمد خود را افزایش دهید. بیایید تصور کنیم فردی ۲۵ درصد از کل درآمد خودش را پس‌انداز می‌کند. اگر درآمد این فرد افزایش پیدا کند پس‌انداز او هم به صورت خودکار افزایش پیدا می‌کند. با این‌همه شما همیشه سعی در کاهش هزینه‌های خود ندارید و این یک استراتژی سودمند و طولانی مدت نیست. اگر از خریدن چیزهای زیادی صرف‌نظر کنید و به بهانه پس انداز کارهای زیادی را حذف کنید قطعا احساس ناامیدی خواهید کرد و در نتیجه شما نمی‌توانید به هدف خود یعنی پولدار شدن برسید.

 

 

۷- هزینه‌ها را الویت‌بندی نمی‌کنید

 

اگر می‌خواهید پولدار شوید باید هزینه‌ها را الویت‌بندی کنید. زمانی که نیازهای فوری وجود دارند احساس می‌کنیم حتما باید نیازها را برطرف کنیم و برای پس‌انداز همیشه وقت داریم. اما دقت کنید که نیازهای شما تمام شدنی نیست. برای پولدار شدن یک مسیر ساده و آسان وجود دارد. فقط روی اهداف‌تان تمرکز کنید و با مسائل جاری به دید واقعی نگاه کنید. مطمئن شوید که از اشتباهات مالی که به آن‌ها اشاره کردیم اجتناب می‌کنید و در نتیجه از موفقیتی که به دست می‌آورید شگفت‌زده شوید.

 

 

منبع: lifehack

 

کالابرگ الکترونیک