۸ رنگ مو جذاب و شیک سال ۲۰۲۱ مناسب با تناژهای مختلف رنگ پوست

۸ رنگ مو جذاب و شیک سال ۲۰۲۱ مناسب با تناژهای مختلف رنگ پوست


8 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رنگ مو مناسب تناژ پوست

حتما شما هم تا به حال این جمله را بارها شنیده‌اید: «این رنگ مو به شما نمی‌آید». اما آیا دلیل این مسئله را می‌دانید؟ جدا از سلیقه شخصی دلیل این‌که یک رنگ به شما می‌آید یا نمی‌آید به رنگ و تناژ پوست چهره شما بر می‌گردد، درست مثل انتخاب رنگ لباس. گاهی انتخاب رنگ‌های فانتزی این قضیه را سخت‌تر هم می‌کند. انتخاب صحیح رنگ مو با در نظر رنگ و تناژ پوست سبب می‌شود تا پوست شما خوش رنگ‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد و البته عکس این قضیه هم صادق است. اما چگونه در سال ۲۰۲۱ رنگ مو مناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنیم. راهکارهای انتخاب رنگ مو مناسب در سال ۲۰۲۱ را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

 

چگونه متوجه تناژ رنگ پوست خود شویم؟

 

رنگ مو مناسب با رنگ پوست ؛ چگونه متوجه تناژ رنگ پوست خود شویم؟

 

برای این‌که متوجه تناژ رنگ پوست خودتان شوید باید زیر نور طبیعی روز باشید. نور مصنوعی مثل نور لامپ رنگ واقعی پوشت شما را نشان نمی‌دهد. برای تشخیص سریع تناژ اصلی رنگ پوست بهتر است این کار را انجام دهید: دست خود را بالا بیاورید و آن را جلوی صورت بگیرید. اگر رگ‌های دست شما آبی یا بنفش باشد تناژ پوست شما سرد است، و اگر رگ‌های دست شما سبز است تناژ پوست‌تان گرم است. اگر هم رنگ رگ دستان شما دقیقا مشخص نیست و تلفیقی از تمام این رنگ‌هاست یک خبر خوش برای شما داریم، تناژ پوست شما خنثی یا همان طبیعی است و تقریبا تمام تن‌های رنگ مو به صورت شما می‌نشیند.

 

 

انواع رنگ مو

 

۱- رنگ مو بلوند دودی

 

رنگ مو مناسب با رنگ پوست ؛ رنگ مو بلوند دودی

 

اگر بخواهیم در مورد رنگ مو مناسب پوست با تناژ سرد صحبت کنیم، طیفی از رنگ‌های بلوند با تناژهای مختلف دودی مثل بلوند یخی، نقره‌ای، پلاتینوم و شامپاینی مورد نظر ما هستند. این رنگ‌ مو مناسب پوست‌هایی هستند که رنگ سرد با تناژ قرمز و صورتی دارند. برای مثال رنگ پوستی شبیه تیلور سوییفت. برای این‌که این رنگ‌ها تن زرد نداشته باشند آرایشگر مقداری رنگ بنفش با رنگ شما ترکیب می‌کند که زردی مو را می‌گیرد. استفاده از شامپو رنگ‌های بنفش هم زرد موی شما را می‌گیرد و تناژ دودی به موهای بلوند شما می‌دهد.

 

 

۲- رنگ مو بلوند گرم

 

تخفیف شوینده های افق کوروش
رنگ مو مناسب با رنگ پوست ؛ رنگ مو بلوند گرم

 

اگر تناژ رنگ پوست شما سرد با رگه‌های آبی یا به قول معروف پوست‌تان «مهتابی» است بهترین رنگ مو برای رنگ پوست شما مجموعه‌ای از این رنگ‌هاست: طلایی، کاراملی، کهربایی و کره‌ای. اگر رنگ پوست شما زیتونی یا خنثی است این رنگ موها را امتحان کنید: بلوند عسلی و کاراملی. اگر هم رنگ پوست‌تان تناژ تیره دارد و به اصطلاح سبزه هستید به هیچ وجه سراغ رنگ موهای بلوند گرم نروید.

 

 

۳- رنگ مو قهوه‌ای سرد

 

رنگ مو مناسب با رنگ پوست ؛ رنگ مو قهوه ای سرد

 

رنگ مو مناسب پوست‌هایی که تناژ گرم دارند قهوه‌ای با سایه‌های سرد مثل موکا، بلوطی، شکلاتی تیره و قهوه‌ای طلایی است. استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای سرد رنگ پوست شما را روشن‌تر و شفاف‌تر نشان می‌دهد.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

جدیدترین و شیک‌ترین رنگ موها تابستان سال ۹۹/۲۰۲۰ برای انواع رنگ پوست

این ۱۰ اشتباه رنگ موی جدید را به سرعت کدر و بد رنگ می‌‌کند

 

 

۴- رنگ مو قهوه‌ای گرم

 

رنگ مو مناسب با رنگ پوست ؛ رنگ مو قهوه ای گرم

 

رنگ‌های مثل قهوه‌ای طلایی، عسلی، کهربایی، ماهاگونی و دارچینی جز طیف‌های رنگی «قهوه‌ای گرم» هستند و رنگ مو مناسب پوست ‌‌هایی محسوب می‌شوند که به اصطلاح گندمی هستند. اگر تناژ پوست شما گرم است و گندمی هستید از رنگ‌های قهوه‌ای گرم استفاده کنید تا رنگ پوست‌تان خوش رنگ‌تر به نظر برسد.

 

 

۵- رنگ مو قرمز سرد

 

رنگ مو مناسب با رنگ پوست ؛ رنگ مو قرمز سرد

 

رنگ‌های «قرمز سرد» را می‌شناسید؟ رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای مایل به قرمز، شرابی و قرمز رنگ‌ مو مناسب پوست سفید و روشن با تناژ قرمز هستند. اگر پوست شما خیلی سفید است بهتر است از رنگ‌های قرمز سرد استفاده کنید چون رنگ مو قرمز گرم چهره شما را رنگ پریده و رنجور نشان می‌دهند.

 

 

۶- رنگ مو قرمز گرم

 

رنگ مو مناسب با رنگ پوست ؛ رنگ مو قرمز گرم

 

اگر تناژ رنگ پوست شما طبیعی است رنگ موهای «قرمز گرم» برای شما ایده‌آل است. برای مثال از میان رنگ‌های بلوند رنگ‌های قرمز با تناژ توت فرنگی، کهربایی و مسی برای شما بسیار مناسب هستند. یادتان باشد رنگ‌های قرمز معمولا سریع از روی مو پاک می‌شوند بنابراین هم از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید و هم زیاد موهای‌تان را نشورید.

 

 

۷- رنگ مو تیره سرد

 

رنگ مو مناسب با رنگ پوست ؛ رنگ مو تیره سرد

 

رنگ‌ موهایی که در این‌جا به آن‌ها رنگ‌های« تیره سرد» می‌گویند در حقیقت شامل این رنگ موها هستند: اسپرسو، مشکی زغالی، مشکی با تناژ سرمه‌ای و آبی. رنگ مو مناسب پوست‌های سبزه و تیره در صورتی که می‌خواهید موهای‌تان را تیره کنید جز رنگ‌های تیره سرد محسوب می‌شوند. اگر تناژ پوست شما زیتونی است کنتراست رنگ پوست صورت شما با این رنگ‌ها بسیار زیبا و دلنشین می‌شود.

 

 

۸- رنگ مو تیره گرم

 

رنگ مو مناسب با رنگ پوست ؛ رنگ مو تیره گرم


رنگ‌های «تیره گرم» شامل این رنگ‌ها هستند: موکا، کاکائویی، مشکی_قهوه‌ای. رنگ مو مناسب پوست هایی که تناژ سرد تا متوسط دارند همین رنگ موهای تیره گرم هستند البته در صورتی که قصد دارید رنگ موهای‌تان را تیره کنید. اگر هم رنگ پوست شما تیره است و قصد دارید موهای‌تان را تیره کنید موکا یا کاکائویی بهترین انتخاب‌ها برای شما هستند.

 

 

منبع : سایت The List

 

 

کالابرگ الکترونیک