۵ ایده عالی و ارزان برای تغییر ترکیب رنگ دکوراسیون منزل برای عید

۵ ایده عالی و ارزان برای تغییر ترکیب رنگ دکوراسیون منزل برای عید


3 تیر 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تغییر ارزان دکوراسیون منزل

تغییر دکوراسیون و تغییر ترکیب رنگ از جمله مهم‌ترین دغدغه‌ها به خصوص در روزهای نزدیک به سال جدید و عید نوروز است. برخی تصور می‌کنند تغییر رنگ دکوراسیون منزل نیازمند هزینه‌های کلان مثل خرید مبلمان نو، تعویض کامل پرده‌ها و حتی رنگ‌آمیزی مجدد دیوارهای منزل است. اما شما با چند ایده ساده و کم هزینه هم می‌توانید یک تغییر دکوراسیون ارازن و شکیل و چشم‌نواز در منزل ایجاد کنید. ۵ ایده عالی، ساده و کم هزینه برای تغییر دکوراسیون ارزان منزل را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- فقط یک دیوار را رنگ کنید

 

فقط یک دیوار را رنگ کنید

 

لازم نیست کل خانه یا اتاق پذیرایی را رنگ کنید. کافی است روی یکی از دیوارهای اتاق پذیرایی یا اتاق خواب یک رنگ جدید بزنید تا حال و هوای دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی یا اتاق خواب را عوض کنید.

بهتر است این رنگ را روی دیواری که بیشتر از همه در چشم است به کار ببرید، مثلا دیوار روبروی درب ورودی پذیرایی یا دیوار پشت شومینه. برای این کار بهتر است یک رنگ جسورانه به کار ببرید یا یک کاغذ دیواری پر نقش و نگار را در مقابل دیوارهای ساده قرار دهید. اگر برای ترکیب رنگ دکوراسیون منزل مشکل دارید بهتر است به این رنگ‌ها فکر کنید: اگر دکوراسیون منزل قهوه‌ای است، رنگ یکی از دیوارها را سبز تیزه کنید. آبی تیره هم انتخاب خوبی است. از کاغذ دیواری ساده به جای رنگ هم می‌توانید استفاده کنید. این کار یک ایده خوب برای تغییر دکوراسیون ارزان منزل است.

 

 

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن

 

 

۲- به جای تغییر مبلمان چند کوسن رنگی اضافه کنید

 

عنصری از طبیعت را وارد دکوراسیون منزل کنید

 

یک ترفند دیگر برای هیجان‌انگیز کردن ترکیب رنگ دکوراسیون منزل تغییر مبلمان است که البته یک ایده گران‌قیمت است و معمولا اگر مبلمان منزل نو باشد کمتر کسی از آن استقبال می‌کند. پس بهترین روش برای تغییر ترکیب رنگ و تغییر دکوراسیون ارزان منزل به خصوص جاهایی مثل اتاق پذیرایی اضافه کردن چند کوسن رنگی و شاد هماهنگ با سایر بخش‌های دکوراسیون است. برای مثال اگر پارچه مبلمان شما گل‌دار است از کوسن‌های رنگی ساده استفاده کنید و برعکس. این تغییرات ساده حال و هوای منزل شما را در آستانه عید حسابی شاداب و روح‌بخش می‌کند.

تخفیف شوینده های افق کوروش
حتما بخوانید  3 طرز تهیه شکلات عید مغزدار ساده و لاکچری بدون فر

 

 

۳- از گلدان و گیاه برای دکوراسیون منزل استفاده کنید

 

از گلدان و گیاه برای دکوراسیون منزل استفاده کنید

 

اضافه کردن یک گلدان گل یا گیاه شاداب و سر سبز، رنگ، عطر و بو، شخصیت و احساس خوب را به منزل شما می‌آورد. اگر سررشته‌ای برای نگهداری از گل و گیاه خانگی ندارید از یک مهندس کشاورزی کمک بگیرید چون این تغییر برای دگرگون کردن حال و هوای منزل در آستانه عید ارزشش را دارد. بسیاری از گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم هستند، نیاز به مراقبت چندانی ندارند و فقط کافی است هفته‌ای یک بار آن‌ها را آبیاری کنید و کمی نور به آن‌ها بدهید.

اگر واقعا حوصله و زمان نگهداری از گلدان طبیعی را ندارید از گلدان‌های مصنوعی هم برای اضافه کردن رنگ و ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل می‌توانید استفاده کنید که هر چند روز یک بار فقط نیاز به گردگیری دارند. به این ترتیب خیلی هوشمندانه تغییر دکوراسیون ارزان منزل را به بهترین نحو ممکن انجام داده‌اید.

 

 

بیشتر بخوانید: ایده های کم خرج برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه

 

 

۴- یک آباژور زیبا بخرید

 

یک آباژور زیبا بخرید

 

یک ایده عالی و کم هزینه دیگر برای تغییر ترکیب رنگ و تغییر دکوراسیون رازان منزل و به خصوص اتاق پذیرایی اضافه کردن یک آباژور شیک و هماهنگ با سایر چیدمان منزل است. برای این تغییر دست‌تان حسابی باز است. طرح و رنگ شید و کلاهک آباژور را می‌توانید بسته به رنگ دکوراسیون انتخاب کنید و جنس پایه هم بستگی به سلیقه شما دارد.

 

 

۵- به کف خانه هم رنگ اضافه کنید

 

به کف خانه هم رنگ اضافه کنید

 

برای تغییر ترکیب رنگ و تغییر ارازن دکوراسیون منزل، کف خانه را فراموش نکنید. اضافه کردن یک فرش یا گلیم رنگی و هماهنگ با دکوراسیون منزل و اتاق پذیرایی حسابی حال و هوا را عوض می‌کند. با رنگ‌ها بازی کنید. برای مثال رنگ گلیم و فرش را کاملا متضاد با رنگ پارکت یا سرامیک انتخاب کنید یا از طرح‌های مورد علاقه‌تان بدون توجه به رنگ سرامیک و پارکت کف استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ ایده برای بزرگتر دیده شدن فضای داخل خانه

 

 

۶- پارچه دو مبل تک یا دو صندلی را عوض کنید

 

به کف خانه هم رنگ اضافه کنید

 

اگر یک صندلی کوچک و تکی یا یک کاناپه تک دارید با کمی خلاقیت می‌توانید همان‌ها را وسیله‌ای برای تغییر ترکیب رنگ دکوراسیون منزل قرار دهید. کافی است رنگ پارچه صندلی یا کاناپه تکی را تغییر دهید. از رنگ‌های شاد استفاده کنید و آن را در قسمتی از منزل که در دید است قرار دهید تا حسابی حال و هوا را عوض کند.

حتما بخوانید  ۵ ایده شاد و جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان

 

 

۷- رنگ‌ها را منعکس کنید

 

رنگ‌ها را منعکس کنید

 

یک آینه بزرگ قدی یا آینه کنسول در اتاق پذیرایی منزل‌تان قرار دهید. از آینه‌های حاشیه‌دار ترجیحا چوبی و منبت کاری یا آینه‌هایی با قاب فلزی کار شده استفاده کنید. آینه رنگ‌ها را در منزل منعکس می‌کند. اگر آینه‌ منزل‌تان قدیمی شده کافی است فریم آینه را رنگ کنید و آن را حسابی نو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: رنگ های خوب و رنگ های بد برای اتاق خواب

 

 

۸- از مجسمه‌ها و تابلوهای نقاشی استفاده کنید

 

از مجسمه‌ها و تابلوهای نقاشی استفاده کنید

 

استفاده از یک تابلوی نقاشی یا تابلو فرش رنگی بزرگ یا متناسب با فضای اتاق پذیرایی یک ایده عالی برای تغییر ترکیب رنگ و تغییر ارازن دکوراسیون منزل به خصوص اتاق پذیرایی است. مجسمه ولوازم دکوری هم حال و هوای دکوراسیون خانه شما را در آستانه سال جدید متحول می‌کنند.

 

 

۹- قفسه کتابخانه را رنگ کنید

 

قفسه کتابخانه را رنگ کنید

 

کافی است قفسه کتابخانه را دو یا سه رنگ کنید. برای مثال قسمت پشت دیواره‌ها و قفسه‌ها را رنگ‌های مختلف بزنید و یک تضاد رنگی چشم‌نواز ایجاد کنید. یک قفسه کتابخانه یا دکور رنگ‌آمیزی شده هم فضا را دلنشین‌تر می‌کند، هم یک ایده خوب تغییر دکوراسیون ارزان منزل است و هم باعث می‌شود لوازم دکوری و کتاب‌ها بیشتر به چشم بیایند.

 

 

بیشتر بخوانید: ایده های دکوراسیون مناسب برای اتاق نوجوان

 

 

۱۰- یک روانداز رنگی اضافه کنید

 

یک روانداز رنگی اضافه کنید

 

برای روی مبلمان از یک پارچه رنگی یا پتوی رنگی استفاده کنید. این روانداز می‌تواند یک روانداز زیبای بافتنی یا قلاب بافی باشد یا یک پتوی نسبتا نازک خوش نقش و نگار. بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که با رنگ سایر اجزای دکوراسیون و مبلمان هماهنگ باشد. موقع تماشای تلویزیون یا کتاب خواندن می‌تواند حتی این روانداز را روی خودتان بکشید و گرم شوید. به این ترتیب هم یک جای نشستن و لم دادن دنج و راحت برای خودتان درست می‌کنید و هم یک تغییر دکوراسیون ارزان منزل را انجام می‌دهید.

 

 

۱۱- از نور مناسب استفاده کنید

 

از نور مناسب استفاده کنید

 

یکی از مواردی که می‌تواند در زیبایی دکوراسیون خانه شما بسیار به چشم آید نورپردازی منزل است. اگر مبلمان و دکوراسیون داخلی را با رنگ‌هایی ایجاد کنید که در نور نامناسب خانه وضوح و رنگ طبیعی خود را نشان نمی‌دهند، ضرر کرده‌اید. سعی کنید نور خانه در نوع و اندازه‌ای باشد که بهترین جلوه را به دکوراسیون خانه شما بدهد.

 

 

منبع: the spruce

 

کالابرگ الکترونیک