طرز تهیه ۲ مدل حلوا بوتیکی مجلسی

طرز تهیه ۲ مدل حلوا بوتیکی مجلسی


2 آبان 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه حلوا بوتیکی

حلوا از جمله قدیمی‌ترین دسرهای دنیاست. طرز تهیه حلوا بوتیکی که از جمله حلواهای شیک و مجلسی است و در قالب‌های زیبا شکل داده می‌شود و به خصوص در مهمانی افطاری ماه رمضان جزو شیرینی‌های محبوب ماه رمضانی است را در مجله کوروش بخوانید. با ما در سرویس آشپزی همراه باشید.

 

 

اگر چه رسم است که حلوا را برای مراسم ختم و بزرگداشت روح اموات سرو می‌کنند اما در بسیاری از شهرهای ایران حلوا از جمله شیرینی‌های فردای روز عروسی است. مثلا در اغلب شهرهای خوزستان روز بعد از عروسی حلوا می‌پزند و همراه با کلوچه خرمایی، دو عدد مرغ پخته شده و سایر مخلفات برای عروس خانم می‌برند.حلوا یکی از انواع دسر ایرانی است.ماه رمضان هم از جمله ایامی است که پختن انواع حلوا در آن بسیار مرسوم است و اتفاقا خیلی هم می‌چسبد.

 

 

طرز تهیه حلوا بوتیکی زنجبیلی و گردویی

 

طرز تهیه حلوا بوتیکی با طعم زنجبیل و گردو

 

مواد لازم برای تهیه حلوا بوتیکی

 

آرد سفید: ۱ لیوان

کره: ۸۰ گرم

پودر قند: ¾ لیوان

پودر زنجبیل: ۲ قاشق غذاخوری

گردوی آسیاب شده: ۶۰ گرم

هل پودر شده: ۲ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول

 

برای درست کردن حلوا بوتیکی با طعم زنجبیل و گردو ابتدا آرد را الک کنید و سپس در یک تابه تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. شعله گاز باید بسیار ملایم باشد و آرد به رنگ کرم روشن دربیاید و نسوزد. بعد از تفت دادن و تغییر رنگ آرد، کره را به آن اضافه کنید. وقتی که کره آب شد و کره و آرد را با هم مخلوط کردید تابه را از روی گاز بردارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه بهترین همبرگر مرغ خانگی به 3 روش

 

 

مرحله دوم

در مرحله بعد گردو پودر شده، پودر زنجبیل و هل پودر شده را به ترکیب آرد و کره اضافه کنید. لازم نیست در این مرحله حلوا روی شعله گاز باشد. وقتی حلوا کمی از داغی افتاد (در حدی که دست را نسوزاند) پودر قند را روی حلوا الک کنید. بهتر است این کار را در دو مرحله انجام دهید و خوب هم بزنید.

 

 

مرحله سوم

 

حلوا باید هنوز گرم باشد که آن را در یک ظرف مستطیل شکل بریزید، به ته قاشق یا کفگیر صاف کنید و به قالب‌هایی با ضخامت یک سانتی‌متر به اشکال دلخواه برش بزنید. این حلوا را در قالب‌ سیلیکونی حلوا بوتیکی که کمی با روغن یا کره آب شده چرب شده‌اند هم می‌توانید بریزید و به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید. سپس قالب را برگردانید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلوا نثار ارومیه با استفاده از پیمانه و بدون پیمانه

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

طرز تهیه حلوا بوتیکی با طعم فندق و شکلات

 

طرز تهیه حلوا بوتیکی با طعم فندق و شکلات برای ماه رمضان

مواد لازم برای تهیه حلوا بوتیکی با طعم فندق و شکلات

 

آرد سفید: ۱۰۰ گرم

فندق آسیاب شده: ۱ پیمانه

کره: ۹۰ گرم

پودر قند: ۱۰۰ گرم

شکلات تلخ: به میزان لازم

 

 

مرحله اول

 

درست کردن حلوای بوتیکی با طعم فندق و شکلات کار چندان سختی نیست. برای این کار باید از فندق آماده و بو داده استفاده کنید. پوست فندق‌ها را بگیرید و در آسیاب پودر کنید. آرد را هم الک کنید و تفت دهید و به آن کره اضافه کنید. باز هم زمانی که حلوا کمی از داغی‌اش کاسته شد پودر قند را به حلوا اضافه کنید و هم بزنید و پودر قند را هم روی حلوا الک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای به ۳ روش

 

 

مرحله دوم

 

شکلات تلخ را به روش بن ماری، آب کنید. با یک برس کوچک دیواره و کف قالب سلیکونی را با شکلات چرب کنید. قالب‌های سیلیکونی را داخل یخچال بگذارید تا شکلات خوب ببندد و سفت شود. قالب‌ها را یک بار از یخچال بیرون بیاورید، دوباره با برس روی یک لایه شکلات، یک لایه دیگر شکلات بزنید و دوباره در یخچال بگذارید تا بسته شود.

 

 

مرحله سوم

 

حلوای فندقی را داخل این قالب‌های شکلات اندود بریزید و به مدت یک ساعت داخل فریزر بگذارید. این کار باعث می‌شود حلوا  بوتیکی شکلاتی با ته شکلات به راحتی از قالب جدا شود. برای داشتن حلوا بوتیکی نارگیلی در پایان مقداری پودر نارگیل روی حلواها بپاشید.

 

 

نکته: در این طرز تهیه منظور از پیمانه، لیوان فرانسوی دسته دار است.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلوا مجلسی مرحله به مرحله و رازهای خوشمزه شدن آن

 

 

کالابرگ الکترونیک