طرز تهیه کراکت بادمجان و سیب‌زمینی در ۳۰ دقیقه

طرز تهیه کراکت بادمجان و سیب‌زمینی در ۳۰ دقیقه


18 فروردین 1398 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کراکت بادمجان و سیب‌زمینی؛ یک غذای بدون گوشت خوشمزه 30 دقیقه‌ای

کراکت بادمجان از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفدار و البته ساده با بادمجان است. کراکت بادمجان در عرض ۳۰ دقیقه تهیه می‌شود. کراکت بادمجان و سیب زمینی و کراکت مرغ و بادمجان جمله غذاهای محبوب خیابانی در ایتالیا هستند. طرز تهیه کراکت بادمجان و سیب‌زمینی که یک غذای ساده برای ناهار و غذایی خوشمزه در برنامه غذایی یک ماهه رمضان است را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

مواد لازم کراکت بادمجان و سیب‌زمینی برای ۴ نفر

 

مواد لازم کراکت بادمجان و سیب‌زمینی برای 4 نفر

 

بادمجان: ۴عدد کباب شده

جعفری ساطوری شده: ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری

سیب زمینی: ۳ عدد

پنیر پارمزان رنده شده: ۷۰ گرم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

پودر سوخاری: ۲۵۰ گرم

روغن مایع: به مقدار لازم

سیر له شده: ۴ حبه

پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم

آرد سفید: ۷۰ گرم

تخم مرغ: ۳ عدد

 

طرز تهیه کراکت بادمجان و سیب‌زمینی

 

طرز تهیه کراکت بادمجان و سیب‌زمینی

 

برای درست کردن کراکت بادمجان ابتدا سیب زمینی‌ها را بپزید. در این فاصله باید بادمجان‌ها را روی گاز یا منقل کبابی کنید. سپس اجازه دهید بادمجان‌های کبابی خنک شوند و پوست آن‌ها را جدا کنید. بادمجان کبابی پوست گرفته شده را ساطوری و له کنید.

بعد از پخته شدن سیب زمینی‌ها آن‌ها را رنده کرده و با بادمجان‌های ساطوری شده مخلوط کنید. جعفری ساطوری شده، سیر له شده، پنیر پیتزا و پنیر پارمزان رنده شده و نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کنید.

تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید. دو عدد تخم مرغ را خوب بزنید و به مواد کراکت بادمجان اضافه کنید و باز هم بزنید. مایه به آماده شده نباید به دست بچسبد. اگر مایه چسبناک بود تخم مرغ سوم را هم بشکنید، هم بزنید و به مواد داخل مایه کراکت اضافه کنید.

از مایه کراکت بادمجان به اندازه یک گردو جدا کنید، در آرد سوخاری خوب بغلتانید، کمی کف دست پهن کنید یا به همان صورت گرد شده در روغن مایع داغ سرخ کنید. مقدار روغن در ماهیتابه باید به اندازه‌ای باشد که کراکت در روغن غوطه‌ور شود. کراکت را با خیارشور، زیتون و سایر مخلفات سرو کنید. ایتالیایی‌ها معمولا کراکت بادمجان را با انواع پاستا و اسپاگتی یا نان سرو می‌کنند.

 

کالابرگ الکترونیک