طرز تهیه ۶ غذای رژیمی برای سحر و افطار ماه رمضان + فیلم آموزشی

طرز تهیه ۶ غذای رژیمی برای سحر و افطار ماه رمضان + فیلم آموزشی


31 فروردین 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 6 غذای رژیمی برای سحر و افطار ماه رمضان + فیلم آموزشی

قصد دارید در ماه رمضان هم غذای رژیمی میل کنید؟ اگر می‌خواهید از فواید روزه‌دار بودن در ماه رمضان برای تناسب اندام و کاهش وزن استفاه کنید و به جای پرخوری بعد از افطار یک وعده شام مفید، سالم و اصولی میل کنید بهتر است به جای پیروی از رژیم‌های لاغری عجیب و غریب طرز تهیه چند غذای رژیمی را یاد بگیرید. در این مقاله طرز تهیه چند غذای رژیمی، سبک و سالم برای ماه رمضان که اتفاقا علاوه بر شام، برای سحری ماه رمضان هم مناسب هستند و تناسب اندام‌تان را حفظ می‌کنند را به شما آموزش می‌دهیم. با سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید.

 

۱- سالاد پاستا مدیترانه‌ای؛ غذایی مفید برای سحری و شام ماه رمضان

 

سالاد پاستا مدیترانه‌ای؛ غذایی مفید برای سحری و شام ماه رمضان

 

غذاها و سالادهای مدیترانه‌ای معمولا در دسته غذاهای رژیمی و سبک قرار می‌گیرند. این غذاها سرشار از فیبر و کربوهیدارت‌های پیچیده و سبزیجات هستند که سبب می‌شود هم خیلی زود احساس سیری کنید و هم بعد از خوردن‌شان احساس سبکی کنید.

«سالاد پاستا مدیترانه‌ای» یک وعده غذای رژیمی مفید، کم‌کالری و سالم و از جمله غذاهای مناسب سحری و شام ماه رمضان و شب‌های گرم سال است. برای تهیه این سالاد مقداری پاستا فرمی را در آب جوش بریزید و وقتی نرم شد، آب‌کش کنید.

سپس پاستاها را با گوجه گیلاسی، خیار، ماست یونانی، زیتون، پیاز قرمز، پنیر فتا و مقداری گوشت مرغ گریل یا کبابی که همه را به قطعات کوچک خرد کرده‌اید، مخلوط کنید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه سالاد پاستا مدیترانه‌ای به همراه فیلم آموزش تهیه روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲- سالاد جوجه؛ شام سبک ماه رمضان

 

سالاد جوجه، عسل و خردل؛ شام سبک ماه رمضان

 

یک سالاد مدیترانه‌ای کم‌کالری و سالم دیگر که از جمله بهترین و مقوی‌ترین غذاهای سحر و افطار و البته یک غذای رژیمی ایده‌آل برای ماه رمضان است. برای تهیه «سالاد جوجه» به گوشت کبابی یا گریل شده سینه مرغ یا بوقلمون، آووکادو، گوجه گیلاسی، یک سوم فنجان عسل، روغن زیتون، کمی سرکه، کاهو و کمی سس خردل نیاز دارید.

اگر خردل معده‌تان را اذیت می‌کند آن را حذف کنید و کمی سرکه انگور یا سرکه سیب به مواد سس اضافه کنید. به جز جوجه که جزو اصلی این سالاد است تمام سبزیجات و سس‌ها را به انتخاب خودتان می‌توانید تغییر دهید.

در ابتدا برگه‌های کاهو شسته شده را کف ظرف سالاد بگذارید و تکه‌های گریل یا کبابی سینه مرغ یا بوقلمون، یک عدد آووکادو بزرگ برش داده شده، گوجه گیلاسی دو نیم شده و تکه‌های پیاز را روی کاهوها بچینید.

برای تهیه سس سالاد یک سوم فنجان عسل، سه قاشق غذاخوری خردل یا ۲/۱ قاشق غذاخوری سرکه و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط و روی مواد داخل ظرف بریزید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه سالاد جوجه روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۳- سالاد سزار؛ در ماه رمضان هم خوش اندام بمانید

 

سالاد سزار با کلم‌پیچ و ماست یونانی؛ در ماه رمضان هم خوش‌اندام بمانید

 

«سالاد سزار» سالادی محبوب برای تمام فصول است. اما اگر در ماه رمضان قصد دارید با خوردن وعده‌های شام سبک و سالم از اضافه‌ وزن پیشگیری کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم سالاد سزار رژیمی با کلم و ماست یونانی را به عنوان یک غذای رژیمی برای ماه رمضان امتحان کنید.

کلم سرشار از اسید‌فولیک، پتاسیم و کلسیم است که برای سلامت قلب بسیار ضروری و مفید هستند. از سوی دیگر ماست یونانی منبع غنی پروتئین (دو برابر ماست معمولی) است که ساعات طولانی شما را سیر نگه می‌دارد و در نتیجه سبب کاهش وزن می‌شود.

برای مطالعه مراحل طرز تهیه سالاد سزار به روش‌های مختلف به همراه تماشای فیلم آموزش طرز تهیه آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۴- سالاد تخم‌مرغ و مارچوبه؛ یک وعده غذای رژیمی سبک و آسان 

 

سالاد تخم‌مرغ و مارچوبه؛ یک وعده غذای رژیمی سبک و آسان 

 

اسم این وعده غذایی رژیمی سالم، بسیار مفید و کم کالری «سالاد تخم‌مرغ و مارچوبه» است اما شما می‌توانید از هر سبزی که می‌پسندید در تهیه این خوراک خوشمره استفاده کرده و آن را به عنوان یک غذای رژیمی خوشمزه برای سحر یا افطار ماه رمضان آماده کنید.

اسفناج پخته، قارچ، کلم و آووکادو برای اضافه کردن به این سالاد ایده‌آل هستند. تهیه این سالاد به خصوص در ماه رمضان که گرسنگی و وقت اندک، به خصوص برای خانم‌های شاغل فرصت زیادی برای تهیه شام نمی‌دهد، در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

کافی است مارچوبه‌های تازه را کمی بپزید و در ظرف بچینید و یک تخم‌مرغ نیمرو یا آبپز (بسته به سلیقه و تعداد نفرات) را روی آن بگذارید. مقداری سیب‌زمینی که در فر تنوری کرده‌اید یا سیب‌زمینی پخته، کمی نمک و فلفل سیاه، روغن زیتون و لیمو‌ترش مزه‌ای فوق‌العاده به این غذای رژیمی سبک می‌دهند.

همانطور که گفتیم بنا به دلخواه می‌توانید سبزیجاتی مثل لوبیا فرنگی پخته، اسفناج پخته شده، کدو گریل یا کمی سرخ شده و آووکادو و کمی قارچ پخته هم به سالاد تخم‌مرغ و مارچوبه اضافه کنید.‌ همان‌طور که گفتیم می‌توانید به جای تخم‌مرغ نیمرو از تخم‌مرغ آب‌پز هم استفاده کنید تا یک غذای رژیمی صد‌در‍صد داشته باشید.

 

۵- املت قارچ و سبزیجات؛ سحری و شام لذیذ و مقوی 

 

املت قارچ و سبزیجات؛ سحری و شام لذیذ و مقوی 

 

از فواید قارچ، تخم‌مرغ و انواع سبزیجات چه به صورت خام و چه پخته، هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. حالا اگر تمام این مواد سالم و مفید و اتفاقا کم‌کالری را یک‌جا جمع کنیم یکی از سالم‌ترین و بهترین وعده‌های غذای رژیمی برای ماه رمضان در دسترس شماست.

اگر دل‌تان می‌خواهد یک شام مفصل‌تر و پرانرژی و در عین‌حال یک غذای رژیمی سالم میل کنید و از سوی دیگر در وعده سحری چندان اشتهایی برای غذا خوردن ندارید و به یک لیوان شیر و خرما و خشکبار بسنده می‌کنید بهتر است این املت را امتحان کنید. «املت قارچ و سبزیجات» یک وعده سیر‌کننده و پرانرژی برای افرادی است که در وعده سحری میل زیادی به خوردن غذا ندارند.

برای تهیه این غذای رژیمی مقوی کافی است کمی قارچ را با فلفل سیاه و نصف قاشق چای‌خوری کره تفت دهید. در مرحله بعد تخم‌مرغ‌ها را با کمی روغن خاگینه کنید و قارچ‌های تفت داده شده را به همراه اسفناج پخته و مقداری پیازچه یا جعفری تازه خرد شده به آن‌ها اضافه کنید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات به همراه فیلم آموزش تهیه روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۶- جوجه کباب تابه‌ای؛ یک غذای رژیمی و سبک برای ماه رمضان

 

جوجه کباب تابه‌ای؛ یک غذای رژیمی و سبک برای ماه رمضان

 

«جوجه کباب تابه‌ای» از انواع خوشمزه کباب به روش آسان است که در دسته بهترین غذاهای رژیمی و سبک برای سحری و شام ماه رمضان نیز قرار می‌گیرد. شما به راحتی می‌توانید جوجه کباب تابه‌ای را با همان عطر و طعم جوجه کباب سیخی در ماهیتابه آماده کنید و به صورت غذای نونی یا با برنج برای سحری و شام ماه رمضان میل کنید.

فقط کافی است به مراحل مزه‌دار کردن مواد لازم برای جوجه کباب که مخصوص پخت جوجه در ماهیتابه است دقت کنید. برای مطالعه طریقه درست کردن جوجه کباب تابه‌ای و همچنین مشاهده فیلم طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای می‌توانید به مقاله طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای مراجعه کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک