طرز تهیه بستنی وانیلی به ۲ روش با ثعلب و بدون ثعلب و بستنی ساز

طرز تهیه بستنی وانیلی به ۲ روش با ثعلب و بدون ثعلب و بستنی ساز


24 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

ماه جولای (از ۱۰ تیر تا تقریبا ۱۰ مرداد) ماه جهانی بستنی و ۲۳ جولای (۲ مرداد) روز جهانی بستنی وانیلی است. یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بستنی‌ها در دنیا و جزو دسرهای محبوب. می‌دانستید بستنی پیشینه‌ای به قدمت تاریخ دارد؟ نسل اولیه بستنی‌ها ۶۲ سال قبل از میلاد مسیح و در زمان امپراطوری نرون در رم باستان برای پادشاه و به صورت برف و یخ با پوره‌ میوه یا عسل سرو می‌شد. در ادامه ۲ طرز تهیه بستنی خانگی وانیلی با ثعلب و بستنی وانیلی بدون ثعلب و بدون نیاز به دستگاه بستنی‌ساز در منزل را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

طرز تهیه بستنی خانگی وانیلی با ثعلب در منزل بدون بستنی‌ساز

 

طرز تهیه بستنی خانگی وانیلی با ثعلب در منزل بدون نیاز به دستگاه

مواد لازم برای تهیه بستنی وانیلی

 

  • شیر: ۱ لیتر
  • خامه صبحانه پرچرب: ۴۰۰ میلی‌لیتر
  • شکر: ½ پیمانه
  • ثعلب: ۱ قاشق مرباخوری سر صاف
  • وانیل شکری: ۵ گرم

 

مراحل طرز تهیه بستنی وانیلی

 

برای درست کردن بستنی وانیلی با ثعلب در خانه بدون دستگاه، مواد بستنی را آماده کنید و در قابلمه بریزید و هم بزنید تا قوام پیدا کند. سپس مایه بستنی را که خنک شد، در ظرف بریزید و در فریزر قرار دهید. هر چند دقیقه یک بار بستنی را بیرون بیاورید و با چنگال هم بزنید. بستنی که بافت پفکی گرفت و آماده شد، آن را سرو کنید.

 

مرحله اول: مخلوط کردن شیر، شکر، خامه و ثعلب در قابلمه

 

طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب هم امکان‌پذیر است که در ادامه به روش تهیه آن اشاره خواهیم کرد، اما اگر از ثعلب استفاده کنید بافت بستنی قوام بهتری پیدا می‌کند. در طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب ابتدا باید شیر، شکر، خامه و ثعلب را در یک قابلمه بریزید و روی شعله متوسط گاز به دمای جوش برسانید.

حتما بخوانید  3 مدل طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی اسکوپی، ساندویچی و چوبی

 

مرحله دوم: اضافه کردن وانیل شکری به مواد بستنی وانیلی

 

وقتی این مخلوط به جوش آمد وانیل شکری را به مایه بستنی وانیلی اضافه کنید. حالا حرارت را کم کنید و آن‌قدر روی شعله ملایم گاز مایه بستنی را هم بزنید تا غلیظ شود. مدت زمان هم زدن مداوم این مایه ۳۰ الی چهل دقیقه طول می‌کشد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع کیک بستنی 

 

مرحله سوم: قرار دادن بستنی وانیلی در یخچال

 

حالا قابلمه را از روی گاز بردارید و اجازه دهید در دمای اتاق سرد شود. بعد از سرد شدن این مخلوط روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت ۶ الی ۷ ساعت در یخچال بگذارید.

 

مرحله چهارم: هم زدن بستنی وانیلی در چند مرحله

 

بعد از این مدت بستنی وانیلی را از یخچال بیرون بیاورید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه هم بزنید. دوباره روی بستنی وانیلی را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. باید هر یک ساعت بستنی را از یخچال بیرون بیاورید به مدت ۵ الی ده دقیقه هم بزنید و دوباره یک ساعت در فریزر بگذارید. ۵ الی شش بار این کار را تکرار کنید تا زمانی که دیگر نتوانید بستنی را هم بزنید و حسابی خودش را با ثعلب گرفته باشد.

حالا بستنی خانگی وانیلی را در ظرف‌ها یا قالب‌های مورد نظرتان بریزید و یک شب تا صبح در فریزر بگذارید.

 

طرز تهیه بستنی وانیلی در خانه با ثعلب بدون دستگاه

 

امیدوارم از طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب خوشتان آمده باشد. در ادامه طرز تهیه بستنی وانیلی بدون دستگاه و بدون ثعلب را هم مطالعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی کاکائویی بدون ثعلب اسکوپی و چوبی

 

طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب و بدون دستگاه

 

طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب و بدون دستگاه

 

مواد لازم برای تهیه بستنی وانیلی با پیمانه

 

  • شیر: ۲۵۰ سی سی یا ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • خامه: ۴۰۰ گرم
  • شکر: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • نمک: نوک قاشق چای‌خوری
  • وانیل‏ مایع یا پودری: ۱ قاشق چای‌خوری
  • زرده تخم مرغ: ۵ عدد

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مراحل طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب و بستنی ساز

 

حتما بخوانید  طرز تهیه کتلت شیرازی بازاری بدون گوشت با سس مخصوص

برای درست کردن بستنی وانیلی بدون ثعلب، باید همه مواد را به ترتیب با هم مبکس کنبد، بعد در ظرف مناسب بگذارید و در فریزر قرار دهید. در طول مدتی که بستنی را در فریزر گذاشته‌اید، آن را مدام هم بزنید تا بافت پفکی پیدا کند. بعد از آماده شدن بستنی وانیلی بدون ثعلب می‌توانید آن را سرو کنید.

 

مرحله اول: مواد بستنی وانیلی را آماده کنید

 

در اولین مرحله از تهیه بستنی وانیلی بدون بستنی‌ساز، در یک قابلمه شیر، شکر و نمک را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس در یک کاسه یخ و در یک کاسه دیگر خامه بریزید. کاسه خامه را داخل کاسه یخ بگذارید تا خنک شود و مدام خامه را هم بزنید.

 

مرحله دوم: زرده‌های تخم مرغ را به مواد بستنی وانیلی بیفزایید

 

زرده‌ها را در یک کاسه بریزید و به مرور شیر داغ را اضافه کنید تا به طور ناگهانی نبندد. این مخلوط را در نهایت به قدری هم بزنید تا کاملا غلیظ شود و بعد آن را از صافی رد کنید تا مایه یکنواختی داشته باشید. حالا که همه مواد با هم مخلوط شدند، وانیل را اضافه کنید. اجازه دهید مواد بستنی از دما بیفتند و خنک شوند.

 

مرحله سوم: بستنی وانیلی را در فریزر بگذارید

 

ظرف حاوی بستنی وانیلی را در فریزر بگذارید و ۱/۵ ساعت بعد از فریزر بیرون بیاورید و با چنگال به هم بزنید. دوباره ظرف را در فریزر بگذارید. بعد از این مرحله هر ۲۰ دقیقه یک بار مواد بستنی را هم بزنید. حدود ۴ تا ۵ ساعت زمان برای آماده شدن بستنی وانیلی بدون ثعلب نیاز دارید. بستنی که آماده شد، آن را به صورت اسکوپ، سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی زعفرانی اکبر مشتی با ثعلب و بدون ثعلب

 

سوالات متداول

 

فرق بستنی وانیلی با ثعلب با بستنی بدون ثعلب چیست

 

فرق بستنی وانیلی با ثعلب با بستنی بدون ثعلب چیست؟

 

استفاده از ثعلب در طرز تهیه بستنی وانیلی، بافت آن را مثل بستنی وانیلی بازاری، کشدار می‌کند.

 

برای طرز تهیه بستنی وانیلی رژیمی چه موادی را حذف یا جایگزین کنیم؟

 

ثعلب، خامه و شیر پرچرب باعث بالا رفتن میزان کالری و چربی بستنی می‌شوند. پس برای تهیه بستنی وانیلی رژیمی از شیر کم چرب استفاده کنید یا بستنی وانیلی بدون ثعلب را درست کنید.

 

منبع: idfa

 

کالابرگ الکترونیک