۶ روش طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی در تابستان

۶ روش طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی در تابستان


15 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی

 دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی از جمله مهم‌ترین چیدمان‌ها برای دلنشین و زیباتر کردن فضای منزل به شمار می‌رود. از سوی دیگر همزمان با گرم شدن هوا در فصل تابستان تغییر رنگ و دکوراسیون تا حد زیادی می‌تواند در دلبازتر و خنک‌تر به نظر رسیدن خانه تاثیر فراوانی داشته باشد. در این نوشتار که ترجمه‌ای است از یک مقاله معتبر، با ما باشید تا در بخش سبک زندگی در  مجله کوروش درباره ۶ روش ساده طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی را به شما بگوییم.

۱- رنگ‌های تابستانی انتخاب کنید

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی، انتخاب رنگ تابستانی

 

رنگ به خانه شما هویت می‌بخشد. با بکارگیری هنرمندانه رنگ‌ها در تمام نقاط خانه شما می‌توانید هم حال و هوای زیباتری به منزل‌تان ببخشید و هم عیب و نقص‌های احتمالی در معماری خانه را تا حدود زیادی بپوشانید. یکی از روش های ساده طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان تغییر رنگ دیوارها یا لوازم دکوری منزل از مبلمان گرفته تا فرش و پرده است که تا حدود زیادی می‌تواند حال و هوایی خنک و در عین حال تابستانی و شاد به خانه شما ببخشد. اگر قصد ندارید تمام دیوارهای اتاق پذیرایی را رنگ کنید، رنگ کردن یک دیوار هم کفایت می‌کند. در این ‌صورت حتی لازم نیست رنگ مبلمان و پرده را هم تغییر بدهید. استفاده از چند کوسن رنگی و شاد حال و هوای تابستان را برای شما و مهمانان‌تان تداعی خواهد کرد.

 

حتما بخوانید:

 

بهترین و بدترین رنگ‌ها برای اتاق خواب طبق روانشناسی رنگ‌ها

 

بهترین طرح و رنگ کابینت برای آشپزخانه شما

 

۱۲ ترفند آسان و شیک برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بهترین رنگ‌ها برای یک دکوراسیون تابستانی بازی با رنگ‌های شاد و سرزنده زیر است

 

بهترین رنگ‌ها برای یک دکوراسیون تابستانی بازی با رنگ‌های شاد و سرزنده زیر است:

 

*اگر رنگ دیوارهای خانه قهوه‌ای یا طوسی است می‌توانید با ترکیب رنگ‌های زرد، آبی، سبز و سفید یک هارمونی رنگی زیبا رقم بزنید. برای مثال از یک کاناپه سفید در فضای اتاق پذیرایی استفاده کنید. چند تابلو با ترکیب رنگی زرد، لیمویی، سبز و آبی به دیوار آویزان کنید و حتما از چند گلدان سرسبز برای خنک‌تر و شاداب‌تر کردن فضای اتاق پذیرایی استفاده کنید.

*اگر رنگ دیوارهای منزل‌تان شیری یا سفید است بهتر است با ترکیب رنگ‌های آبی تیره و سبز سدری در مبلمان، کوسن و پرده‌ها در کنار سایر لوازم دکوری منزل حال و هوای خنکی به سالن پذیرایی منزل‌تان ببخشید.

*اگر قصد دارید دیوارهای منزل را رنگ کنید پیشنهاد ما به شما ترکیب دو رنگ آبی تیره و آبی روشن است. در این‌صورت برای فصول سرد سال هم می‌توانید با ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای، سبز تیره، خاکستری تیره و حتی رنگ آجری در غالب رنگ کوسن مبلمان، فرش‌های ضخیم و تیره‌تر و اکسسوری‌های دکوری فضای خانه را گرم و دلپذیر کنید.

حتما بخوانید  6 راز انتخاب و ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی منزل از زبان یک کارشناس رنگ

*در اکثر خانه‌های ایرانی رنگ مبلمان اتاق نشیمن طیف‌های مختلف رنگ کرم از روشن تا تیره است. برای تابستانی کردن دکوراسیون اتاق پذیرایی کافی است چند کوسن شاد و نارنجی یا گلبهی روی این مبل‌ها بگذارید. اگر هم از آن‌دسته افرادی هستید که عادت دارید پرده‌های اتاق پذیرایی را در فصول گرم و سرد سال به منظور هدر نرفتن انرژی عوض کنید، بخت با شما یار است. بهترین رنگ پرده برای یک دست مبل و ناهار خوری قهوه‌ای یا کرم یک پرده سفید با گل‌های شاد نارنجی است. اگر هم پرده گل‌دار نمی‌پسندید و طرفدار پارچه‌های ساده هستید یک پرده نارنجی یا گلبهی شاد بهترین انتخاب به عنوان پرده یک اتاق پذیرایی تابستانی است. یادتان باشد برای فصول سرد سال پرده آبی تیره، سبز تیره یا کله غازی، زرشکی و حتی قرمز می‌توانند با خود، گرما را به دکوراسیون اتاق پذیرایی شما بیاورند.

*اگر رنگ مبلمان خاکستری را برای اتاق پذیرایی انتخاب کرده‌اید باز هم برای یک دکوراسیون تابستانی دست‌تان حسابی باز است. از انواع رنگ سبز گرفته تا نارنجی و قرمز و گلبهی و حتی بنفش به راحتی می‌توانند یک دکوراسیون تابستانی شاد را برای اتاق پذیرایی منزل‌تان رقم بزنند.

 

 

بیشتر بخوانید: فنگ‌شویی و یک دکوراسیون شاد و رنگی تابستانی 

 

 

۲- از پارچه‌های کتان و لنین در دکوراسیون استفاده کنید

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی با استفاده از پارچه های لنین

 

هیچ چیز به اندازه پارچه‌های کتان، نخ و لنین برای فصل تابستان مناسب نیست. اگر جنس پارچه مبلمان‌تان به گونه‌ای است که برای نشستن در فصل تابستان گرم است و باعث عرق کردن می‌شود یک راه‌حل خوب و هیجان‌انگیز برای شما داریم. با استفاده از رنگ‌های شاد و دلنشین پارچه‌های کتان، نخ و لنین برای مبل‌های‌تان کاور درست کنید. به این ترتیب هم به رنگ مبلمان تنوع بخشیده‌اید، هم می‌توانید در فصل پاییز و زمستان کاورها را بردارید و از پارچه گرم و نرم مبلمان‌تان استفاده کنید.

 

 

۳- از لوازم دکوری کریستال و شیشه‌ای استفاده کنید

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی ؛ از لوازم دکوری کریستال و شیشه‌ای استفاده کنید

 

به نظر می‌رسد که روزهای گرم سال بهترین زمان برای جمع کردن دکوری‌های چوبی، نقره و سفالی است. با استفاده از لوازم دکوری کریستال و شیشه ساده و رنگی حال و هوای اتاق پذیرایی خنک‌تر و سبک‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. اگر هم به لوازم دکوری نقره و چوب دلبستگی دارید یک ترفند ساده این است که برای مثال یک ظرف دکوری نقره را وسط میز اتاق پذیرایی بگذارید و اطراف آن اکسسوری‌های دکوری شیشه و کریستال در رنگ‌های مختلف بگذارید. می‌توانید از ظرف نقره یا چوب و حتی سفال به عنوان ظرف میوه‌های رنگارنگ تابستانی استفاده کنید و به این ترتیب سنگینی این ظرف‌ها را برای فصل تابستان کمتر کنید.

حتما بخوانید  ایده های فنگ شویی برای طراحی دکوراسیون داخلی تابستانی

 

۴- شمع‌های معطر را جمع کنید یا رایحه‌شان را خنک کنید

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق برای تابستان ، شمع‌های معطر را جمع کنید یا رایحه‌شان را خنک کنید

 

شمع‌های معطر به هیچ وجه گزینه مناسبی برای فصل تابستان نیستند. توصیه ما این است که به محض فرا رسیدن روزهای گرم سال، شمع‌های معطر تزیینی را از تمام نقاط خانه به خصوص اتاق پذیرایی جمع کنید تا نه خودتان سردرد بگیرید و نه مهمانان‌تان. اگر به شمع در دکوراسیون خانه علاقه دارید از شمع‌های بدون بو استفاده کنید. یک راهکار دیگر برای استفاده از شمع‌های معطر این است که از رایحه‌های خنک مثل رایحه اقیانوس، خربزه و خیار استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۴ اشتباه ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

 

 

۵- از گل و گلدان طبیعی در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنید

 

از گل و گلدان طبیعی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی استفاده کنید

 

برای شاداب کردن فضای دکوراسیون اتاق پذیرایی یکی از ساده‌ترین و موثرترین ترفندها استفاده از گل و گلدان‌های طبیعی در فضای اتاق نشیمن است. اگر از گلدان گل استفاده می‌کنید، گیاهانی را انتخاب کنید که گل‌هایی به رنگ نارنجی، زرد، صورتی و … دارند. به این ترتیب یک تابستان خنک، سرزنده، خوشبو و شاداب را در فضای اتاق پذیرایی منزل‌تان تجربه خواهید کرد.

 

 

۶- کوسن‌ها و رومیزی‌ها را عوض کنید

 

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی برای تابستان؛ کوسن‌ها و رومیزی‌ها را عوض کنید

 

یکی از بهترین ترفندها برای طراحی یک دکوراسیون داخلی شاد تابستانی اتاق پذیرایی ، عوض کردن رنگ رومیزی و کوسن مبلمان است. برای فصل تابستان از رومیزی‌ها و کوسن‌های شاد و گلدار استفاده کنید. برای خنک‌تر کردن فضا می‌توانید از دستمال سفره‌های رنگی و شاد هم روی میز ناهارخوری اتاق پذیرایی بهره بگیرید. بهترین رنگ برای رومیزی و کوسن‌های شاد تابستانی استفاده از همان رنگ‌های محبوب فصل تابستان از زرد و نارنجی و لیمویی گرفته تا انواع سبز و آبی و صورتی است. پارچه‌های راه‌راه یا پارچه‌های طرح ملوانی هم به خاطر تداعی کردن حال و هوای دریا فضای خنک و مطبوعی به دکوراسیون اتاق پذیرایی منزل‌تان در فصل تابستان می‌بخشند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ وسیله مورد نیاز برای دکوراسیون اتاق نوزاد

 

 

نقش طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی

 

نقش طراحی دکوراسیون داخلی

 

اتاق پذیرایی به دلیل اینکه محل پذیرایی از میهمانان شماست در ظاهر زندگی شما نقش بسیار مهمی دارد. اگر می‌خواهید به مهمانتان خوش بگذرد، باید فضا و رنگ و عطری را انتخاب کنید تا ماندن در خانه شما برایشان دلپذیر و از نظر روانی آرامش بخش باشد. استفاده از رنگ‌های مناسب، طرح‌ها و نقاشی‌ها و مبلمان می‌تواند احساسی بسیار خوشایند در ذهن میهمان و خود شما که در خانه زندگی می‌کنید، داشته باشد. سعی کنید موارد گفته شده در این مقاله را حتما در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود بکار ببندید.

 

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین ترند های پرده در سال ۲۰۲۱

 

 

منبع: pvsbuilders

کالابرگ الکترونیک