طرز تهیه کوکو کدو حلوایی با سیب زمینی مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی با سیب زمینی مرحله به مرحله


21 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کوکو کدو حلوایی با سیب زمینی

با کدو حلوایی چی درست کنم؟ این احتمالا نخستین سوالی است که با دیدن کدو حلوایی به ذهن‌تان می‌رسد. انواع غذا با کدو حلوایی مثل کوکو کدو حلوایی را می‌توانید با این نارنجی خوشمزه درست کنید. کوکو کدو حلوایی یکی از خوشمزه‌ترین انواع کوکو برای ناهار و شام است که می‌توان با این نارنجی خوشرنگ درست کرد. اگر سوال شما هم این است که با کدو حلوایی چی درست کنم طرز تهیه کوکو کدو حلوایی با سیب زمینی را در مجله کوروش بخوانید. با ما در سرویس آشپزی همراه باشید.

 

خواص و فواید کدو حلوایی

 

بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در کدو دارای چندین مزیت برای سلامتی است. آنتی اکسیدان های موجود در کدو می توانند نقش مهمی در کاهش استرس اکسیداتیو داشته باشند و به نوبه خود، این ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند.

 

 

بهبود سلامت چشم

 

ویتامین C و بتاکاروتن موجود در کدو حلوایی ممکن است به کاهش پیشرفت دژنراسیون ماکولا کمک کرده و احتمال از دست دادن بینایی را کاهش دهد. غذاهای غنی از ویتامین C نیز می توانند به جلوگیری از آب مروارید کمک کنند.

 

 

کاهش ریسک افسردگی

 

کدو حلوایی سرشار از ویتامین B6 است. افرادی که کمبود ویتامین B6 دارند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ایجاد نگرانی های مربوط به سلامت روان مانند افسردگی باشند.

حتما بخوانید  10 طرز تهیه اسموتی هندوانه کافی شاپی با طعم های مختلف

بهبود سلامت پوست

 

اگرچه بتا کاروتن به اندازه ضد آفتاب موضعی موثر نیست، اما می تواند در محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید نقش مفیدی داشته باشد.

کمک به هضم غذا

 

کدو حلوایی سرشار از ویتامین C است که برای رشد و ترمیم بافت سلولی مهم است و همچنین سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند.

 

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی با سیب زمینی

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی با سیب زمینی

 

مواد لازم

 

کدو حلوایی: ۱ کیلوگرم

پیاز: ۲ عدد درشت

سیب زمینی: ۱ عدد کوچک ۲ عدد درشت

تخم مرغ: ۲ عدد درشت

آرد: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردجوبه، تخم گشنیز، پودر سیر و زعفران آب کرده: به مقدار دلخواه

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو ماهی با گوشت ماهی یا تن ماهی مرحله به مرحله

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول

 

پیاز را پوست بگیرید و با رنده درشت رنده کنید. آب پیاز را بگیرید و سپس کدوی خام را با رنده درشت رنده کنید و به پیاز اضافه کنید. ۲ قاشق غذاخوری زعفران آب کرده غلیظ اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید.

 

 

مرحله دوم

 

سیب زمینی را آب‌پز کنید و رنده کنید و به این مخلوط اضافه کنید. دو عدد تخم مرغ را هم بزنید و روی بقیه مواد بریزید. ادویه‌ و نمک و فلفل را اضافه کنید و تمام مواد را خوب هم بزنید تا مایه کوکو یکدستی درست شود.

 

 

مرحله سوم

 

روغن را در ماهیتابه داغ کنید. کوکو کدو حلوایی را مثل بقیه کوکوها در ماهیتابه یکی بچینید و روی شعله ملایم گاز سرخ کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ترشی ذرت به 5 روش با طعم بازاری و خوشمزه

 

 

طرز تهیه سس برای کوکو کدو حلوایی

 

کوکوی کدو حلوایی را می‌توانید با یک سس خوشمزه سرو کنید. برای درست کردن این سس خوشمزه ۱ لیوان ماست چکیده، ۱۰۰ گرم شوید تازه و ساطوری خرد شده، ۲ قاشق غذاخوری لیموترش، ۴ قاشق غذاخوری پیازچه ساطوری خرد شده و نمک و فلفل را به مقدار لازم با هم ترکیب کنید و یک سس لذیذ برای سرو در کنار کوکو کدو حلوایی خوشمزه با سیب زمینی درست کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو ماست و کوکو سبزی با سبزی تازه یا خشک

 

 

کالابرگ الکترونیک