۳ طرز تهیه کوردن بلو مرغ و گوشت مرحله به مرحله

۳ طرز تهیه کوردن بلو مرغ و گوشت مرحله به مرحله


18 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کوردن بلو مرغ

کوردن بلو از جمله فینگرفودهای محبوب در سرتاسر دنیا با اصالت اروپایی و مشخصا فرانسوی و یک غذا با گوشت چرخ کرده محبوب است.  ۳ طرز تهیه کوردن بلو مرغ با فیله مرغ یا مرغ چرخکرده و یا فیله گوشت گوساله را در مجله کوروش بخوانید.

 

کوردن بلو مرغ یا چیکن کوردن بلو به همراه کوردن بلو با گوشت پای ثابت جشن‌ها و مهمانی‌ها در سرتاسر دنیاست. کوردن بلو به فرانسوی Cordon Bleu است، غذایی اروپایی که از گوشت چرخ کرده پیچیده شده در پنیر درست می‌شود و بسیار خوشمزه و جذاب است. معنای کوردن بلو در لغت و به صورت کلمه به کلمه، روبان آبی است اما در اصطلاح آشپزی به معنای شنیتسل گوشتی است که در یک لایه پنیر و ژامبون پیچیده شده است. در حقیقت کوردن بلو به نوعی شنیسل گفته می شود که داخل آن را با کالباس و پنیر ورقه ای زرد پر می کنند که هم با گوشت قرمز درست می شود هم با گوشت مرغ به عنوان یک غذا با مرغ. پس در تمام حالات این گوشت می‌تواند فیله مرغ یا گوشت گوساله و یا حتی گوشت چرخ کرده مرغ باشد.

 

 

طرز تهیه کوردن بلو مرغ با فیله مرغ

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

سینه مرغ بدون پوست و استخوان:  ۲ عدد

نمک: ¼ قاشق مرباخوری

زردچوبه: ½ قاشق چایخوری

زعفران دم کرده: ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه تازه و آسیاب شده: ۱/۸ قاشق مرباخوری

پیاز خرد شده: ۱ عدد

پنیر گودا: ۶ ورقه

ژامبون: ۴ ورقه

پودر نان سوخاری: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

حتما بخوانید  طرز تهیه سس بوفالو به 2 روش رستورانی

پنیر چدار رنده شده: به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه

 

3 طرز تهیه کوردن بلو مرغ با فیله مرغ

 

مرحله اول

 

ابتدا فر را روشن کنید و در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. یک سینی فر ترجیحا ۱۸ در ۲۸ سانتی‌متری را با اسپری روغن بپاشید و کنار بگذارید. ۲ عدد سینه مرغ بدون پوست و استخوان را از وسط برش بزنید تا برش‌هایی با ضخامت حدود ۲ سانتی‌متر داشته باشید، سپس با بیفتک کوب کمی بکوبید تا پهن شود. هر دو طرف برش‌های سینه مرغ را با نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید و به مدت ۲ ساعت در پیاز خرد شده و زردچوبه و در صورت دلخواه مقداری زعفران آب کرده بخوابانید تا مزه‌دار شود.

 

 

مرحله دوم

 

سپس وسط هر برش یک ورقه پنیر گودا و سپس یک ورقه ژامبون بگذارید و آن را رول کنید. برای این‌که رول ثابت بماند یک خلال دندان از وسط آن رد کنید. حالا هر رول را خوب در پودر سوخاری بغلتانید و در صورت دلخواه در اواسط پخت روی آن‌ها مقداری پنیر چدار رنده شده بریزید. رول‌ها را در سینی فر بچینید و در طبقه وسط فر بگذارید. ۲۵ الی ۳۰  دقیقه زمان برای پختن کوردن بلو در فر کافی است. بعد از پخت خلال دندان را از رول بیرون بیاورید و بلافاصله با انواع سس از کچاپ گرفته تا سس قارچ و یا هر نوع سس و دیپ دیگری که دوست دارید سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت گوشت چرخ‌کرده مجلسی لذیذ با سس مخصوص در فر یا بدون فر

 

 

طرز تهیه کوردن بلو بدون فر در ماهیتابه

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

اگر فر ندارید در یک ماهیتابه گود مقداری روغن بریزید و وقتی روغن خوب داغ شد در روغن داغ سرخ کنید. برای این کار باید یک عدد زرده تخم مرغ را خوب هم بزنید و بعد از غلتاندن کوردن بلو در آرد سوخاری آن را در یک زرده هم بغلتانید (۲ بار این کار را تکرار کنید)، سپس در روغن داغ سرخ کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی مرحله به مرحله

 

 

بیشتر بخوانید: ۲ طرز تهیه مرغ لیمویی آبدار و خوشمزه بدون فر و در فر به روش رستورانی

 

 

طرز تهیه کوردن بلو با گوشت چرخ کرده مرغ

 

طرز تهیه کوردن بلو با گوشت چرخ کرده مرغ

مرحله اول

 

برای درست کردن کوردن بلو با گوشت چرخ کرده مرغ ابتدا سینه مرغ را چرخ کنید و با پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا چسبناک شود. یک عدد کیسه فریزر را باز کنید، گوشت چرخ کرده مرغ را روی کیسه فریزر پهن کنید، وسط آن پنیر گودا و ژامبون بگذارید تا پر شود سپس به همان صورت رول کنید و چند ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

 

 

مرحله دوم

 

سپس در یک ماهیتابه مناسب مقداری روغن بریزید (مقدار روغن کم نباشد) و وقتی داغ شد با احتیاط رول را از کیسه فریزر بیرون بیاورید و در ماهیتابه بگذارید تا سرخ شود. یک طرف رول که سرخ شد به آرامی آن را برگردانید تا طرف دیگر سرخ شود. سپس با یک چاقوی تیز کوردن بلو را به صورت رولت برش بزنید و گرم سرو کنید. می‌توانید مقداری پودر پنیر پارمزان روی رول کوردن بلو بپاشید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کدو سبز شکم پر به ۲ روش در ۳۰ دقیقه

 

 

طرز تهیه کوردن بلو با گوشت گوساله

 

طرز تهیه کوردن بلو با گوشت گوساله

 

طرز تهیه کوردن بلو با گوشت گوساله درست شبیه درست کردن کوردن بلو با فیله مرغ است. حتما فیله گوساله را با بیفتک کوب خوب بکوبید تا یک برش نازک به دست بیاورید. به همان ترتیب گوشت را چند ساعت مزه‌دار کنید، با پنیر و ژامبون رول کنید و در روغن داغ سرخ کنید یا در فر بپزید.

 

 

کالابرگ الکترونیک