طرز تهیه چیز کیک انار یخچالی بدون فر با پایه بیسکویت + فیلم آموزشی

طرز تهیه چیز کیک انار یخچالی بدون فر با پایه بیسکویت + فیلم آموزشی


4 آذر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیز کیک انار یخچالی بدون فر با پایه کیک یا بیسکویت

چیز کیک انار یک انتخاب عالی برای شیرینی شب یلدا یا جشن ولنتاین است و چه چیزی بهتر از چیز کیک انار یخچالی بدون نیاز به فر. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه چیز کیک انار با پایه بیسکویت ساقه طلایی یا پتی‌بور را بخوانید و فیلم آموزش طرز تهیه چیزکیک انار یخچالی را تماشا کنید.

 

مواد لازم برای تهیه چیز کیک انار یلدایی بدون نیاز به فر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی ۲۰۰ گرم پودر شده
پنیر خامه‌ای ۲۰۰ گرم
پودر قند ۴۵ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
آب سرد ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر ژله انار ۱ بسته
کره آب شده ۱۰۰ گرم
دانه انار ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد چیز کیک انار: ۱ ساعت

مدت زمان آماده شدن چیز کیک در یخچال: ۴ الی ۵ ساعت

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم چیز کیک انار یخچالی: حدود ۳۲۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه چیز کیک انار یخچالی برای شب یلدا و مهمانی

مراحل طرز تهیه چیز کیک انار یلدایی بدون فر

اگر به دنبال تهیه یک کیک فوق‌العاده خوشمزه و زیبا برای شب یلدا هستید، بهتر است چیز کیک انار یخچالی بدون فر را آماده کنید. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه چیز کیک انار بدون نیاز به فر با پایه بیسکویت برای شب یلدا و سایر مناسبت‌ها آشنا شوید.

مرحله اول؛ بیسکویت را پودر و با کره ترکیب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک انار یلدایی بدون فر باید بیسکویت‌ها را در غذاساز یا میکسر خرد و پودر کنید و در یک ظرف بریزید. سپس کره آب شده به روش بن ماری را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. می‌توانید برای پودر کردن بیسکویت‌ها از گوشت‌کوب دستی یا هر ابزاری که در دسترس دارید نیز استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید کره و انواع بیسکویت را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ ترکیب بیسکویت و کره را در قالب بریزید

بعد از این که بیسکویت و کره به خوبی با هم مخلوط شدند، باید یک قالب کمربندی تهیه کنید و ترکیب کره و بیسکویت را در قالب بریزید. سپس با کمک قاشق یا نوک انگشتان بیسکویت‌ها را خوب فشار دهید و در کف قالب پرس کنید. در ادامه قالب را برای مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا پایه بیسکویتی چیز کیک سفت شود و خودش را بگیرد.

حتما بخوانید  طرز تهیه قیمه نخود | غذای نذری محرم یزد و دزفول + فیلم

مرحله سوم؛ مواد پنیری چیز کیک انار را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک انار بدون فر باید به سراغ درست کردن لایه پنیری چیزکیک انار بروید. برای شروع پنیر خامه‌ای، خامه و پودر قند را با هم ترکیب کنید و مواد را برای چند دقیقه با همزن دستی بزنید تا یکدست شوند (به جای پودر قند می‌توانید از شکر دانه‌ریز یا شکر آسیاب‌شده استفاده کنید).

در صورت تمایل می‌توانید پنیر خامه‌ای، شکر، خامه و قند را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ ژله انار را آماده کنید

در این مرحله باید پودر ژله انار را در یک کاسه بریزید و سپس ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید تا پودر ژله کاملا در آب حل شود. سپس ۲ قاشق از مایع ژله را به مایه پنیری که درست کرده بودید اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

در صورت تمایل می‌توانید انواع پودر ژله را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم؛ پودر ژلاتین را در آب حل کنید

در این مرحله باید پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین کاملا در آب به روش بن ماری حل شود. سپس ژلاتین را به مایه پنیری اضافه کنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم؛ مایه پنیری و ژله انار را روی لایه بیسکویتی بریزید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک انار خانگی باید مایه پنیری چیز کیک را روی لایه بیسکویتی بریزید و با کاردک کاملا سطح آن را صاف کنید. سپس دانه‌های انار را به همراه مایع ژله انار که خنک شده، روی لایه پنیری بریزید. به خاطر داشته باشید که ژله را به آرامی و مرحله مرحله به دسر اضافه کنید تا با لایه پنیری قاطی نشود.

مرحله هفتم؛ چیز کیک انار را سرو کنید

دسر چیز کیک انار را سرو کنید

بعد از این که همه مواد را در قالب ریختید، قالب را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مایع ژله انار کاملا سفت شود. در نهایت می‌توانید این چیز کیک خوشمزه و ساده را با خامه فرم گرفته و همچنین تکه‌های انار تزیین کنید.

نکته: برای برش دادن چیزکیک از یک چاقوی گرم استفاده کنید (می‌توانید چند ثانیه چاقو را روی شعله گاز گرم کنید) تا چیزکیک به خوبی برش بخورد و از هم نپاشد.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه چیز کیک انار یلدایی بدون نیاز به فر

نکات و فوت و فن های طرز تهیه چیز کیک انار یلدایی بدون نیاز به فر

  • چیرکیک انار را بدون قالب کمربندی و در قالب‌های یک نفره یا لیوان‌های مورد نظر خودتان به همین ترتیب هم می‌توانید درست کنید که یک ایده عالی برای جشن‌ها و مهمانی‌ها است. یک روش دیگر برای وقتی که قالب کمربندی یا قالب کیک ندارید این است که برای چیز کیک انار بدون قالب کمربندی، از یک ظرف پیرکس استفاده کنید
  • برای خارج کردن انواع چیز کیک یخچالی از قالب می‌توانید قبل از آماده کردن چیز کیک انار زیر قالب یک سلفون یا کیسه فریزر بگذارید و بعد به راحتی چیز کیک را از قالب جدا کنید.
  • بهتر است برای سرو کردن چیز کیک انار یخچالی بدون فر، ۱۵ دقیقه قبل از خوردن آن را از یخچال خارج کنید تا کمی نرم شود.
  • قبل از آماده کردن هر لایه از چیز کیک انار یلدایی حتماً از سفت شدن لایه زیرین اطمینان حاصل کنید.
  • در طرز تهیه چیز کیک یلدایی بدون نیاز به فر می‌توانید از انواع بیسکویت‌های ساده و شکلاتی استفاده کنید.
  • برای اضافه کردن لایه ژله روی چیز کیک، حتماً صبر کنید تا مایع ژله کاملاً خنک شود. اضافه کردن ژله گرم به چیز کیک موجب خراب شدن لایه زیرین آن می‌شود.
  • برای آماده کردن لایه خامه‌ای چیز کیک می‌توانید به جای پنیر ماسکارپونه از هر نوع پنیر خامه‌ای دیگری که در دسترس دارید و شوری کمی دارد، استفاده کنید.
  • پنیر خامه‌ای یک جایگزین عالی برای پنیر ماسکارپونه است. از آنجایی که پنیر ماسکارپونه قیمت بالاتری نسبت به سایر پنیرها دارد. در صورتی که به این پنیر دسترسی ندارید، می‌توانید انواع چیز کیک را با پنیر خامه‌ای درست کنید.
  • برای تهیه چیز کیک یلدایی انار بهتر است از خامه زده شده و فرم گرفته استفاده کنید. اما اگر به جای خامه زده شده قنادی از خامه معمولی استفاده می‌کنید، خامه را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا مقداری پف کند و برای تهیه چیز کیک آماده شود.
  • در طرز تهیه چیز کیک انار برای یلدا هیچ‌گاه کره را به صورت مستقیم روی حرارت گاز قرار ندهید. برای آب کردن کره باید از روش بن ماری یا حرارت غیر مستقیم استفاده کنید.
  • برای درست کردن لایه پنیری چیز کیک حتماً پنیر و خامه را برای چند دقیقه در فضای آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسند.
  • قالب چیزکیک را تا پایان درست کردن مایه چیزکیک داخل فریزر بگذارید. ذکر این نکته ضروری است که برای پایه چیزکیک از کیک اسفنجی هم می‌توانید استفاده کنید. به همین منظور باید کیک اسفنجی ساده یا شکلاتی را خرد کنید و به شکل پودر درآورید و به همین ترتیب در قالب کیک و در فریزر بگذارید.
  • برای تزیین چیز کیک انار روی آن دانه‌های انار بپاشید و چند برگ نعنا تازه بگذارید.
حتما بخوانید  طرز تهیه کیک کدو حلوایی اسفنجی مرحله به مرحله

فوت و فن‌های خوشمزه شدن چیز کیک انار بدون فر

مراحل طرز تهیه چیز کیک انار دسر شب یلدا

برای تهیه پایه یا کراست چیزکیک انار بدون فر از چه بیسکویتی استفاده کنیم؟

در طرز تهیه چیز کیک انار بدون نیاز به پخت می‌توانید از بیسکویت پتی بور، بیسکویت ساقه طلایی و یا هر بیسکویتی بدون کرمی که دوست دارید به عنوان کراست یا پایه چیزکیک استفاده کنید.

در طرز تهیه چیز کیک انار یخچالی از چه پنیری استفاده کنم؟

برای تهیه چیز کیک انار میتوانید از پنیر خامهای یا پنیر ماسکارپونه استفاده کنید.

 

منبع: Heghineh

کالابرگ الکترونیک