آموزش تصویری ۱۱ روش کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی

آموزش تصویری ۱۱ روش کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی


5 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی

بینی‌ها شکل و اندازه‌های مختلفی دارند و البته هر کدام از آن‌ها به نوبه خودشان منحصر به فرد هستند. به استثنای آن بینی‌های جمع و جور و ایده‌آل در مورد سایر انواع فرم بینی می‌توان به چند روش ظاهر آن‌ها را بهتر کرد. کوچک کردن و زیبایی انواع بینی بدون عمل جراحی با کانتور کردن و آرایش، ورزش‌ها و ماساژهایی که به مرور زمان بینی را کوچک‌تر می‌کنند ممکن است و یا حتی در آخرین اقدام، می‌توانید از عمل جراحی برای کوچک کردن انواع بینی استفاده کنید. ۱۱ روش شگفت‌انگیز برای کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی و عوارض آن از سرویس سلامت را در مجله کوروش بخوانید.

 

کوچک کردن انواع بینی بدون عمل جراحی و با استفاده از مدل مو، زیورآلات و …

 

کوچک کردن انواع بینی بدون عمل جراحی و با استفاده از مدل مو، زیورآلات و ...

 

شما بدون گریم و آرایش و عمل جراحی هم می‌توانید بینی خودتان را کوچک نشان دهید یا به عبارت دیگر حواس‌ها را از روی بینی به سایر نقاط صورت پرت کنید. به همین منظور سه کار می‌توانید انجام دهید:

 

 

۱-رژلب تیره و روشن را ترکیبی بزنید

 

برای این‌که در صورت شما روی بینی (فرم و اندازه‌اش) تمرکز نشود از رژلب‌ تیره استفاده کنید. با استفاده از خط لب محدود لب پایینی خود را مشخص کنید و سپس لب بالا را بکشید. رژلب تیره را روی تمام قسمت‌های لب بمالید و قسمت وسط لب بالا و پایین را کمرنگ تر بزنید. روی این دو قسمت یک رژلب با رنگ روشن‌تر بمالید تا لب‌ها برجسته‌تر به نظر برسند. در نهایت در قسمت وسط لب کمی برق لب بمالید.

 

 

بیشتر بخوانید: انتخاب انواع رژلب برای افراد مبتدی

 

 

۲-آرایش چشم سنگین نداشته باشید

 

از آرایش چشم تیره و سنگین خودداری کنید. آرایش چشم تیره و سنگین توجهات را به سمت مرکز صورت شما جلب می‌کند. در عوض بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید و یک آرایش چشم ملایم و طبیعی داشته باشید. تیرگی زیر چشم هم می‌تواند توجه را به سمت مرکز صورت شما جلب کند. به همین منظور برای پوشاندن حلقه‌های تیره و سیاهی زیر چشم از کانسیلر استفاده کنید. رنگ کانسیلری که انتخاب می‌کنید باید با رنگ پوست شما متناسب و هماهنگ باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: روش صحیح انتخاب و به کار بردن کانسیلر زیر چشم

 

 

۳-ابروها را پر کنید و به آن‌ها شکل و فرم بدهید

 

 کوچک کردن انواع بینی بدون عمل جراحی با پر کردن ابروها

 

یک ترفند دیگر برای کوچک کردن انواع بینی بدون عمل جراحی پر کردن ابروها و فرم دادن به آن‌هاست. ابروهای پر پشت و خوش فرم جلب توجه را از روی بینی شما برمی‌دارند. این در حالی است که ابروهای نازک و کم پشت باعث جلب توجه بیشتر بینی شما می‌شوند. اگر ابروی کم پشت دارید با یک مداد مخصوص ابرو و با دقت نقاط خالی را پر کنید و با یک ژل تثبیت کننده مخصوص ابرو، موهای ابرو را سر جای خود ثابت نگه دارید که بهم ریخته نشوند.

 

 

۴-از موهای‌تان استفاده کنید

 

برای جلب توجه نکردن بینی موهای خود را هم می‌توانید به کار بگیرید. موهای پرپشت یا موهای فر بیشتر جلب توجه می‌کنند تا فرم بینی شما. مدل موی شما هم در این مورد مهم است. موهای فرق وسط یا جمع کردن موها به سمت عقب و موهای چتری، چشم‌ها را مستقیما به سمت بینی هدایت می‌کنند. اگر موها را به یک طرف کنار بزنید توجه از روی بینی شما برداشته می‌شود. اجرای یکسری ترفندها روی مدل موها هم توجه را از روی مدل بینی شما منحرف می‌کند. برای مثال:

حتما بخوانید  7 توصیه مهم برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب با چربی و SPF مناسب پوست

 

*استفاده از اکسسوری‌های جذاب مو

*موهای مدل لایه لایه یا همان لَیِر که دور صورت به شکل یک قاب قرار می‌گیرند

*موهای فر یا موج‌دار

*موهایی که مدل نامنظم و به هم ریخته و شلوغ دارند

*اضافه کردن حجم بیشتری از موها به پشت سر هم باعث می‌شود بینی شما کوتاه‌تر و جمع و جورتر به نظر برسند.

 

۵- این مدل موها بینی شما را بزرگ‌تر از حد معمولا نشان می‌دهند

 

برخی مدل موها بینی شما را بزرگ‌تر از حد معمول نشان می‌دهند و توجه را به سمت مرکز صورت شما جلب می‌کنند. برای مثال موهای چتری بلند که چشم و ابروی شما را می‌پوشانند و باعث می‌شوند افراد تماس کمتری با چشمان شما داشته باشند و چون نمی‌توانند به چشم‌های شما نگاه کنند روی بینی شما تمرکز می‌کنند. این مدل موها هم بینی شما را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهند:

*مدل‌های کات و کوتاهی صاف و کشیده موها

*سبک‌های موی صاف و ابریشمی و خیلی براق مثل مدل صافی ژاپنی مو

*مدل دم اسبی خیلی کشیده و محکم که موها به سمت عقب کشیده می‌شوند.

 

 

۶-از جواهرات و زیورآلات بلند و کشیده استفاده کنید

 

از جواهرات و زیورآلات بلند و کشیده استفاده کنید. برای مثال یک جفت گوشواره بلند و کشیده یا یک گردنبند کشیده و درخشان و براق. به این ترتیب تمرکز از روی بینی به سمت زیورآلات جلب توجه کننده شما منحرف می‌شود. استفاده از کلاه، فریم عینک بزرگ و تیره به جای فریم عینک نازک و کوچک و کم رنگ هم کارساز است. این عوامل به طور ناخودآگاه بینی شما را کوچک و جمع و جورتر نشان می‌دهد.

 

 

استفاده از آرایش، گریم، هایلاتر و کانتور برای کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی

 

استفاده از آرایش، گریم، هایلاتر و کانتور برای کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی

۷-از کارکرد هایلایتر و کانتور اطلاع داشته باشید

 

بهتر است قبل از استفاده از کانتور و هایلاتر کارکرد آن‌ها را بلد باشید. برای کوچک کردن نقاطی که می‌خواهید کوچک‌تر به نظر برسند از رنگ‌های تیره‌تر از رنگ پوست خود (۲ یا سه درجه) استفاده کنید. طبیعی است که با این کار بینی شما به صورت فیزیکی کوچک‌تر نمی‌شود اما با ایجاد خطای بصری جمع و جورتر نشان داده می‌شود. برای نقاطی هم که قرار است برجسته‌تر نشان داده شوند از رنگ‌های ۲ یا سه درجه روشن‌تر از رنگ پوست خود استفاده کنید.

 

 

۸-از سایه‌ها و هایلایت درست و مناسب در آرایش خود استفاده کنید

 

 استفاده از سایه مناسب برای کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی

 

استفاده از آرایش چشم مات، هایلایتر براق و کرم یا پودر حسابی در این مسئله به کار شما می‌آیند. اما مراقب باشید که روی قسمت‌هایی که می‌خواهید کوچک‌تر به نظر برسند برق نیفتد و مات باشد. برای سایه از رنگ‌هایی استفاده کنید که دو یا سه درجه از رنگ پوست شما تیره‌تر باشد.

برای هایلایتر، رنگی را انتخاب کنید که از تناژ رنگ پوست شما دو یا سه درجه روشن‌تر باشد.

برای انتخاب رنگ پودر باید ببینید که رنگ‌های طیف صورتی و سردتر برای پوست شما مناسب هستند و یا زرد و گرم‌تر. هر گونه انتخاب اشتباه می‌توانید نتیجه عکس برای شما داشته باشد.

 

 

۹-از لوازم و برس‌های مناسب استفاده کنید

 

بهترین مدل‌های برس کانتورینگ کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی با گریم و آرایش

 

ابزار و لوازم مناسب بخش مهمی از کار شما هستند. برای استفاده از کانتور و هایلاتر به چند برس و قلم مو نیاز دارید. اگر از پودر یا همان پنکیک استفاده می‌کنید باید یک برس نرم داشته باشید و اگر از کرم پودر مایع یا نیمه مایع استفاده می‌کنید باید برس‌های سفت‌تری انتخاب کنید. در مجموع لوازمی که برای کوچک کردن بینی با آرایش به آن‌ها نیاز دارید عبارتند از:

*یک قلم مو زاویه‌دار برای سایه و هایلایت

*یک برس نرم و پر پشت و یک برس با نرمی متوسط برای ترکیب رنگ‌ها در کنار یکدیگر

حتما بخوانید  پر فروش ترین انواع شامپو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده

*اگر استفاده از اسفنج مخروطی و تخم مرغی برای شما راحت‌تر است به جای برس از آن استفاده کنید.

 

 

۱۰–برای گریم و آرایش بهتر ابتدا با پرایمر و فاندیشن استفاده کنید

 

برای نتیجه بهتر ابتدا پوست را با پرایمر و فاندیشن زیرسازی کنید. به این ترتیب منافذ و نقاط براق پوست را به حداقل میزان ممکن می‌رسانید. اگر از فاندیشن استفاده می‌کنید چند دقیقه صبر کنید تا روی پوست کاملا خشک شود.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش آرایشگری در منزل 

 

 

۱۱-آموزش تصویری استفاده از هایلایتر و کانتور برای گریم انواع بینی پهن و عقابی و کشیده

 

آموزش تصویری استفاده از هایلایتر و کانتور برای کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی پهن و عقابی و کشیده

 

همان‌طور که گفتیم برای گریم بینی با تکنیک سایه روشن یا همان کانتورینگ به چند قلم مو و برس پهن نیاز دارید. برای این کار ابتدا با یک قلم زاویه‌دار و سفت از زیر ابرو تا انتهای بینی به وسیله کرم گریم کانتور دو خط در دو طرف بینی به سمت سوراخ بینی بکشید. دقت کنید که این خط باریک باشد نه ضخیم و پهن چون در غیر این صورت بینی پهن‌تر نشان داده می‌شود. یادتان باشد خط را زیر نوک بینی خم نکنید و مستقیم و کشیده باشد.

 

آموزش تصویری استفاده از هایلایتر و کانتور برای کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی پهن و عقابی

 

اگر بینی کشیده و عقابی دارید هر چه این خط به نوک بینی نزدیک‌تر (حتی کمی پایین‌تر از نوک بینی) باشد بینی شما در انتهای گریم خوش فرم‌تر و جمع و جورتر می‌شود. حالا با استفاده از حرکات کوتاه یک قلم موی پهن یا اسفنج تخم مرغی این خطوط را محو کنید. در این نوع بینی مثل سایر بینی‌ها قسمت‌هایی که قرار است برجسته‌تر به نظر برسند را با کانسیلر روشن و قسمت‌هایی که باید کوچک‌تر و محوتر دیده شوند مثل قوز یا شکستگی بینی را با کانسیلر تیره بپوشانید.

قسمت بالای خط که زیر ابروها بود را با سایه زیر ابرو ترکیب و محو کنید. مرحله بعد استفاده از یک کانسیلر یا کانتور رنگ روشن است که باید به قسمت میانی بینی کشیده شود. یک خط از بالای بینی و قسمت پایین پیشانی تا نوک بینی بکشید. حالا این کانسیلر رنگ روشن را با یک پد یا قلم مو مخصوص کانسیلربا حرکات کوتاه پخش و محو کنید.

 

آموزش تصویری استفاده از کانتور برای کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی پهن و عقابی

 

اگر نوک بینی شما در قسمت پره‌های بینی پهن است برای گریم آن و برای این‌که باریک‌تر و ظربف‌تر به نظر برسد کانسیلر یا کرم پودر کانتورینگ رنگ روشن را تا قسمت پایین نوک بینی نکشید و آن را در قسمتی که بینی پهن می‌شود متوقف کنید. حالا با کانتور تیره دو خط (مثل تصویر) به سمت بیرون روی پره‌های بینی بکشید.

اگر نوک بینی شما پهن‌تر از سایر قسمت‌هاست و این پهنی به صورت یکنواخت است با کانتور یا کرم پودر تیره یک شکل هفت به سمت داخل بینی و رو به پایین نوک بینی بکشید تا بعد از محو کردن، نوک بینی ظریف‌تر به نظر برسد. (مثل تصویر بالا)

 

آموزش تصویری استفاده از کانتور برای کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی

 

اگر نوک بینی شما به سمت پایین افتاده است در قسمت نوک با کانتور یا کرم پودر تیره یک خط هلالی به سمت دو طرف و بالا بکشید. قسمت بالای نوک بینی را هم یک تصویر هفت تیره که نوک آن به سمت پایین تیزه شده بکشید. و سپس هر دو آن‌ها را با برش یا قلم موی پر پشت و یا اسفنج تخم مرغی محو کنید. (مثل تصویر بالا)

 

آموزش تصویری کوچک کردن انواع بینی بدون عمل جراحی با کانتور و کرم پودر

 

اگر بینی شما از قسمت بالا تا پایین پهن است برای گریم این نوع بینی پهن و گوشتی خط کانتور تیره را از نوک ابروها شروع کنید و تا نوک بینی و اطراف پره‌های بینی پایین بیاورید. برای این‌که طبیعی‌تر به نظر برسد کانتور را در نوک ابروها با سایه ابرو محو کنید. کانتور روی بینی را هم با برس یا اسفنج تخم مرغی محو کنید. در این حالت کانتور رنگ روشن را به صورت یک خط باریک از قسمت بالای بینی تا وسط بینی بکشید و سپس محو کنید. (مثل تصویر بالا)

 

 

منبع: سایت wiki how

 

کالابرگ الکترونیک