بهترین مدل شلوار جین برای فرم اندام شما کدام است؟

بهترین مدل شلوار جین برای فرم اندام شما کدام است؟


30 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین مدل شلوار جین براساس فرم اندام

شلوار جین به جرات می‌توان گفت محبوب‌ترین شلوار نزد زنان و مردان جوان و میانسال برای موقعیت‌های مختلف است. شلوار جین مد روز هر چه که باشد فرقی ندارد، تمام انواع مدل و بهترین و حتی بدترین رنگ شلوار جین در موقعیت‌های مختلف به کار می‌آیند یا به قول معروف کار راه انداز هستند. با این‌همه مهم است شلوار جینی که انتخاب می‌کنید برای اندام شما مناسب باشد. اما می‌دانید بهترین مدل شلوار جین برای اندام شما کدام است؟ در این نوشتار بهترین مدل شلوار جین زنانه برای فرم اندام ‌های مختلف را بررسی می‌کنیم و در مقاله‌ای دیگر به بررسی بهترین مدل‌های شلوار جین مردانه متناسب با اندام شما می‌پردازیم. این مقاله از سرویس سبک زندگی انتخاب شده است. با ما در مجله کوروش همراه باشید.

 

گاهی اوقات انتخاب شلوار جین مناسب از بین انواع شلوارهای متنوع در فروشگاه های لباس کار سختی است. بعضی از مواقع در فروشگاه های اینترنتی اندازه آن را دقیق قید نمی کنند تا شما قبل از سفارش می توانید نظرات آن را بررسی کنید تا بهترین اندازه را برای خود انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید شلوار جین ایده‌آلتان را انتخاب کنید، این مقاله را بخوانید. ما به شما می گوییم هنگام خرید شلوار جین چطور مدل شلوار متناسب با استایل ظاهرتان باشد. بیشتر افراد انتخاب اولشان بعنوان پوششی راحت، اسپرت و بادوام برای تقریبا هر چارفصل شلوار جین است.

 

شلوار جین straight-leg یا راسته: اگر ریز اندام هستید

 

straight-leg یا راسته: اگر ریز اندام هستید

 

این نوع شلوار جین برای کسانی مناسب است که ریز اندام هستند یا دوست دارند پاهای‌شان کشیده‌تر به نظر برسد. در این صورت باسن و شانه‌ها هم متعادل‌تر به نظر می‌رسند. عرض شلوار از بالا تا پایین ثابت است و دوخت شلوار راسته است؛ یعنی دقیقا همان اسمی که برای شلوار در نظر گرفته شده: شلوار جین راسته. شلوار جین راسته یک مدل کلاسیک و همیشه مد روز است و به خاطر شکل و شمایل کلاسیکی که دارد هم مدل شلوار لی اسپرت دخترانه و زنانه می‌تواند باشد و هم مردانه و پسرانه چون جذب نیست و نه گشاد است و نه تنگ.

 

 

 

 

High reise یا  High waisted یا فاق بلند: اگر فرم اندام شما ساعت شنی است

 

High reise یا  High waisted یا فاق بلند: اگر فرم اندام شما ساعت شنی است

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

به عقیده کارشناسان مد اگر فرم بدن شما ساعت شنی است و استخوان لگن شما بزرگ و پهن است بهتر است پاها را کشیده‌تر نشان بدهید. پس بهترین مدل شلوار جین برای اندام ساعت شنی شلوارهای فاق بلند هستند. شلوار فاق بلند برخلاف شلوار فاق کوتاه خط کمر را بالاتر از چیزی که هست نشان می‌دهند و همین مسئله باعث می‌شود که هم بلندتر به نظر برسید و هم پاها نسبت به بالا تنه بلندتر نشان داده شوند. اگر هم می‌خواهید خیلی قد بلند و کشیده نشان داده شوید مدل Ultra high waisted  را انتخاب کنید.

 

 

 

شلوار جین Boy friend: شلوار مال خودتان است؟

 

Boy friend: شلوار مال خودتان است؟

 

برخلاف اسم این مدل شلوار جین آن‌ها مردانه نیستند و دقیقا برای خانم‌ها طراحی شده‌اند. دوخت این مدل شلوار جین راحت است، فاق بلند هستند و معمولا دم پای آن‌ها تا زده می‌شود. این مدل شلوار جین که مناسب دختران تینجر یا نوجوان و جوان است برای استایل خیابانی و کژاول مناسبند و نه رسمی. بهتر است با این شلوار از کفش اسپرت استفاده کنید و معمولا برای تمام فرم اندام مناسب هستند مگر این‌که قد خیلی کوتاهی داشته باشید.

 

 

شلوار جین Flares یا دم پا گشاد: اگر قد بلند هستید

 

Flares یا دم پا گشاد: اگر قد بلند هستید

 

یک مدل شلوار پاچه گشاد که در دهه ۶۰ و هفتاد میلادی عموما جز شلوارهای زنانه و مردانه جین بود اما حالا اغلب خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند. این مدل شلوار دم پا گشاد از مدل دم پا گشاد wide leg یا جین گشاد، دم پای گشادتری دارد. البته قسمت بالای آن تا سر زانو تنگ است و از زانو به پایین مرتب گشادتر می‌شود. اگر قد بلندی دارد این شلوار برای شما مناسب‌تر است هر چند که برخی کارشناسان مد بر این باورند که این مدل شلوار برای افرادی با قد متوسط هم مناسب است چون آن‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

 

 

High waist یا skinny یا جین تنگ: اگر تو پُر هستید

 

High waist یا skinny یا جین تنگ: اگر تو پُر هستید

 

شلوارهای اسکینی یا جین چسبان بیشتر به درد کسانی می‌خورند که اندام تو پُری دارند. این مدل شلوار از بالا تا پایین یکدست تنگ است و پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهد. البته این قانون زمانی صادق است که از نوع بالای مچ پای آن استفاده نکنید و تا پایین قوزک پا را بپوشاند. اگر خیلی لاغر هستید بهتر است قید این مدل شلوار جین را بزنید چون پاها را لاغرتر نشان می‌دهد.

 

 

جین Cuffed یا لبه برگردان: اگر اندام مدل سیب، گلابی یا ساعت شنی دارید

 

اگر مدل اندام شما در طبقه‌بندی سیب، گلابی یا ساعت شنی قرار می‌گیرد بهتر است از از این مدل شلوار جین با لبه برگردان استفاده کنید. یعنی این مدل شلوار برای اغلب فرم اندام مناسب است البته این در صورتی است که قد بلند یا متوسط رو به بالا داشته باشید. اگر قد بلندی ندارید بهتر است قید این شلوار به خصوص مدل قد ۹۰ یا بالای قوزک پا را بزنید.

 

 

Wide leg یا جین گشاد: برای قد بلندها

 

Wide leg یا جین گشاد: برای قد بلندها

 

این نوع مدل شلوار جین همان‌طور که از نامش پیداست دم پای گشادی دارد اما مسئله اینجاست که این مدل شلوار جین یا به قول ایرانی‌ها شلوار لی کلاسیک به صورت یکدست گشاد است و در جایی از دوخت و برش شلوار تنگ نمی‌شود. اگر قدتان بلند است این مدل شلوار حسابی به شما می‌آید.

 

 

 

 

Bootcut یا جین پاچه گشاد

 

Bootcut یا جین پاچه گشاد

 

این مدل شلوار جین هم از خانواده‌ی پاچه گشادهاست اما نه به اندازه دو مدل قبلی. قسمت ران تا زانوی این مدل شلوار جین تنگ است و از زانو به پایین به تدریج و نه خیلی زیاد، گشاد می‌شود. این مدل شلوار جین بهترین مدل برای همه نوع اندام و قدی است و پاها را خوش فرم نشان می‌دهد.

 

 

منبع: ریدرز دایجست

 

کالابرگ الکترونیک