طرز تهیه آسان کیک سه شیر یا ترس لچس کیک در خانه

طرز تهیه آسان کیک سه شیر یا ترس لچس کیک در خانه


8 اردیبهشت 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه آسان کیک سه شیر یا ترس لچس کیک در خانه+طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی

شیرینی پزی و درست کردن کیک در خانه از آن جمله هنرها و سرگرمی‌های خانه‌داری است که اگر در دامش بیفتید دیگر نمی‌توانید خودتان را نجات بدهید. چرا؟ چون بیش از حد جذاب و وسوسه‌انگیز است و باید قید کالری و رژیم را بزنید. فرض کنید خودتان در خانه کیک شکلاتی بی بی درست کنید یا زولبیا بامیه بازاری ماه رمضان را در خانه با دستان خودتان تهیه کنید. از انواع باقلوا و کنافه و سایر شیرینی‌ها و کیک‌ها هم نگذریم. در این میان کیک سه شیر که یک نوع کیک اسفنجی بسیار لذیذ است، از آن دسته کیک‌های مشهور و محبوب خانگی که به خاطر به کار رفتن سه نوع شیر در ترکیب آن بافتی بسیار لذیذ و دلچسب دارد. طرز تهیه کیک سه شیر مشهور به کیک «ترس لچس کیک» که اصالتی اسپانیایی دارد و در مکزیک هم بسیار محبوب است با دستور شف طیبه را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه کیک سه شیر یا ترس لچس

طرز تهیه کیک سه شیر یا ترس لچس کیک در خانه با دستور شف طیبه

مواد لازم

آرد سفید: ۱ و ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره: ۱۰۰ گرم

تخم مرغ: ۵ عدد

شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

وانیل: ۱ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری

نمک: ۱ پنس (نوک قاشق چایخوری)

مواد لازم برای شربت کیک

شیر عسلی: ۱ قوطی

شیر رینبو (شیر تغلیظ شده) کوچک: ۱ عدد

خامه: ۱۰۰ گرم

شیر: ۲/۳ لیوان (در صورت تمایل از شیر نارگیل استفاده کنید)

 

طرز تهیه

طرز تهیه آسان کیک سه شیر یا ترس لچس کیک در خانه

مرحله اول

 

در روش پخت پرطرفدارترین کیک خانگی یعنی کیک سه شیر ابتدا فر را روشن و در دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. در اولین قدم پخت کیک ابتدا باید کره را از یخچال بیرون بگذارید تا نرم شود. وقتی کره به دمای اتاق رسید و نرم شد آن را خوب هم بزنید تا لطیف و یکدست شود. سپس شکر و وانیل را اضافه کنید. شکر و وانیل که با کره ترکیب شدند تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و هر بار خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

 

مرحله دوم

 

در این مرحله آرد را با بیکینگ پودر و نمک مخلوط و ۳ بار الک کنید. سپس مخلوط آرد الک شده را در سه مرحله به مایه تخم مرغی اضافه کنید و هر بار در حدی با همزن هم بزنید که آرد کاملا مخلوط شود.

 

مرحله سوم

 

حالا یک قالب ۳۵ در ۲۵ را با مقداری روغن مایع چرب و آردپاشی کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید. سطح کار را صاف کنید. شاید در نگاه اول مایه کیک کم به نظر برسد و ارتفاعش کم باشد اما در فر حسابی پف می‌کند. قالب کیک را در طبقه وسط فر به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بپزید.

 

مرحله چهارم

 

در فاصله پخت کیک گلیز یا شربت کیک ۳ شیر را آماده کنید. در طرز درست کردن شربت برای کیک خانگی سه شیر کار سختی پیش رو ندارید. کافی است هر سه شیر را با هم در مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید. بعد از بیرون آوردن کیک از فر با یک چنگال تمام قسمت‌های کیک را سوراخ کنید و سپس شربت را روی کیک بریزید. روی قالب را بپوشانید و کیک را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید تا خوب جا بیفتد.

 

مرحله پنجم

 

بعد از ۲۴ ساعت کیک سه شیر را با خامه فرم گرفته که با خامه قنادی یا خامه صبحانه درست کرده‌اید خامه کشی کنید. خامه را با لیسک یا ته قاشق روی کیک بمالید و در همه جای آن پخش کنید. با این تزیین کیک سه شیر شما تبدیل به یک کیک تولد خانگی هم می‌شود و می‌توانید به عنوان یک کیک تولد لذیذ یا یک دسر ساده و ارزان و کم هزینه به آن نگاه کنید. دستور پخت کیک ترس لچس به همین ترتیب است، اگر شما هم این کیک را در منزل درست می‌کنید تجربه خود را در بخش کامنت‌های این مطلب با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

کالابرگ الکترونیک