طرز تهیه قهوه دالگونا؛ نوشیدنی محبوب روزهای کرونایی

طرز تهیه قهوه دالگونا؛ نوشیدنی محبوب روزهای کرونایی


22 فروردین 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه قهوه دالگونا؛ نوشیدنی محبوب روزهای کرونایی

قهوه دالگونا چیست؟ یکی از دستورات آشپزی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی حسابی داغ و ترند شده است قهوه دالگوناست. یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی که از سلبریتی‌ها و افراد مشهور گرفته تا مردم عادی ویدئوهای طرز تهیه. آن را تبدیل به وایرال کرده‌اند، اگر اهل اینستاگرام یا تیک تاک باشید حتما این ویدئوها را دیده‌اید. در مجله کوروش طرز تهیه قهوه دالگونا را از سایت روزنامه نیویورک تایمز بخوانید.

 

طرز تهیه قهوه دالگونا ؛ نوشیدنی خوشمزه روزهای کرونا

 

طرز تهیه قهوه دالگونا؛ نوشیدنی محبوب روزهای کرونایی

 

دالگونا در واقع نوشیدنی است که قسمت اصلی و هیجان‌انگیز آن خامه زده شده است. این نوشیدنی با خامه‌ای که به شدت و با سرعت زیاد هم زده شده به علاوه شکر و آب درست می‌شود. در نتیجه یک فرم تافی رنگ با بافت تافی روی این نوشیدنی ایجاد می‌شود که روی شیر و یخ قرار می‌گیرد. بد نیست بدانید ریشه این نوشیدنی به کشور کره برمی‌گردد و اسمش را هم از یک شیرینی کره‌ای گرفته است. هندی‌ها هم یک نوشیدنی شبیه این به نام phenti hui دارند و شاید بتوان نوشیدنی فراپه یونانی‌ها را هم شبیه همین دالگونا دانست و به عبارت بهتر گفت که دالگونا و فراپه یونانی با هم خواهر و برادرند. یک نسخه از این نوشیدنی هم با سفیده تخم مرغ زده شده که به صورت فوم روی نوشیدنی قرار می‌گیرد درست می‌شود.

 

مواد لازم

قهوه فوری: ۲ قاشق غذاخوری (حتما باید از قهوه فوری استفاده نکنید نه قهوه پودر شده)

شکر: ½ قاشق غذاخوری (اگر شیرین‌تر می‌پسندید ۲ قاشق غذاخوری)

آب داغ: ۲ قاشق غذاخوری

شیر ساده یا طعم‌دار: ۱ فنجان

یخ: چند تکه

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه قهوه دالگونا؛ نوشیدنی محبوب روزهای کرونایی

 

ابتدا در یک کاسه متوسط قهوه فوری، شکر و آب داغ را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی یا برقی به مدت ۲ دقیقه به شدت و سرعت هم بزنید تا یک فوم پف کرده درست شود. اگر همزن ندارید از چنگال استفاده کنید و به مدت ۱۵ دقیقه هم بزنید تا به فوم پف کرده برسید. در یک ماگ یا لیوان شیشه‌ای چند تکه یخ بریزید و شیر را تا نیمه روی یخ‌ها بریزید. فوم تافی رنگ دالگونا را روی شیر بریزید. در صورت تمایل روی فوم را با پودر قهوه یا شکلات تزیین کنید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک