طرز تهیه ۱۳ نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

طرز تهیه ۱۳ نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن


16 اردیبهشت 1399 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 13 نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

نوشابه انرژی‌زا و نوشیدنی‌های انرژی‌زا مثل سوخت موشک عمل می‌کنند. این در حالی است که می‌توانید خودتان این نوشیدنی‌های انرژی‌زا را در خانه تهیه کنید تا از شر مقادیر بالای قند و کافئینی که معمولا در نوشابه‌های انرژی‌زا بازاری وجود دارد در امان باشید. طرز تهیه ۱۳ نوشیدنی خانگی انرژی‌زا خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن را در مجله کوروش بخوانید.

برای درست کردن نوشیدنی و نوشابه خانگی انرژی زا به چه چیزهایی نیاز داریم؟

 

طرز تهیه 13 نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

برای درست کردن برخی نوشیدنی‌ها شما نیاز به بلندر یا دستگاه مخلوط کن دارید. گاهی یک دستگاه «یک دو سه ساده» هم کار شما را راه می‌اندازد. قبل از ریختن مواد در مخلوط‌کن یا بلندر باید میوه‌ها و مواد دیگر را خرد یا له کنید. میوه‌ها را بسته به نوع مخلوط‌کن می‌توانید پوست بگیرید. این بستگی به سلیقه شما دارد که دوست دارید همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند یا پالپ‌های میوه‌ها یا تکه‌های مواد مغذی زیر دندان‌تان بیاید.

اگر نوشیدنی را برای مصرف در بیرون از خانه تهیه می‌کنید،‌ به یک بطری درب‌دار هم نیاز دارید. بطری‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی زیادی در طرح‌های مختلف در بازار هستند که بسته به سلیقه باید یکی از‌ آنها را تهیه کنید.

اضافه کردن آجیل و مغزهای به صورت خرد شده یا پودر شده، بستنی یا سایر افزودنی‌ها به سلیقه شما بستگی دارد. به این ترتیب می‌توانید خودتان در منزل به سادگی انواع نوشابه و نوشیدنی انرژی‌زا خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن را تهیه کنید و حتی با خودتان سر کار یا باشگاه ببرید.

 

طرز تهیه ۱۳ نوشیدنی انرژی‌زا خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

۱-بمب نوشیدنی دست‌ساز خانگی؛ ترکیب چای سبز و چای پشن فروت

 

طرز تهیه 13 نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

یک دمنوش خوشمزه و انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن.ترکیب این دو چای به صورت ساده و موثر به خاطر میزان پایین کافئینی که دارد برای قبل از ورزش و حتی بعد از آن هم بسیار مفید است. کمی نعنا تازه، لیموترش یا زنجبیل طعم این دمنوش را دلنشین‌تر می‌کند. چای پشن فروت را می‌توانید از هایپرمارکت‌ها تهیه کنید.

 

۲-اسموتی انرژی‌زای صبحانه

 

طرز تهیه 13 نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

یک نوشیدنی انرژی‌زا خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن . ترکیب ماست، آب پرتقال و توت برای شروع یک روز پر انرژی یک ایده‌ی عالی است. قند سالم موجود در آب پرتقال و انواع توت و بری به علاوه چربی و پروتئین موجود در ماست حسابی انرژی بخش هستند. برای درست کردن این نوشیدنی انرژی‌زا می‌توانید از ماست یونانی یا انواع ماست میوه‌ای به سلیقه خودتان استفاده کنید و در این زمینه محدودیتی ندارید. اگر سیستم ایمنی و بدن ضعیفی دارید این اسموتی به علاوه مقداری عسل و ترکیبی از انواع مغزها به صورت خرد یا پودر شده یک ترکیب ایده‌آل است.

 

۳-طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا خانگی لایه‌ای با تزیین انواع توت

 

طرز تهیه 13 نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

یک اسموتی غلیظ با ترکیبی زیبا و چشم‌نواز که می‌تواند ترکیبی از انواع میوه‌ها و سبزیجات مورد علاقه شما باشد. برای اینکه انرژی‌زایی این نوشیدنی بیشتر شود بهتر است مقداری پودر پروتئینی وانیل به آن اضافه کنید.

 

۴-طرز تهیه نوشیدنی‌ انرژی‌زا خانگی گیلاس و لیموناد

 

طرز تهیه 13 نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع ویروس‌های سرماخوردگی و کرونا و آنفولانزا باید از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی استفاده کنید. شاید بتوان گفت این ترکیب یکی از بهترین انواع نوشابه انرژی زا طبیعی است. شما می‌توانید به ترکیب نوشابه آب گیلاس و لیموناد مقداری چای سبز و یا آب نارگیل هم اضافه کنید که هر دو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی هستند.

 

۵-طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا خانگی با سرکه سیب

 

طرز تهیه 13 نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

یک نوشیدنی انرژی زای بدون قند. این نوشیدنی انرژی زا و ساده از سیب خام و ترجیحا ارگانیک تهیه می‌شود (اما لازم هم نیست). نکته مهم این است که سرکه سیب خام با آب سیب طبیعی فرق دارد. آب سیب تصفیه می‌شود و از صافی عبور می‌کند تا شفاف شود اما سرکه سیب بدون این‌که صاف شود استفاده می‌شود و مزه تندتر و ظاهری کدر دارد. اگر طعم سرکه سیب خام را نمی‌توانید تحمل کنید یک روش این است که مقداری عسل یا شیره خرما به آن اضافه کنید.

 

۶-یک نوشابه انرژی زای الکترولیتی

 

طرز تهیه 13 نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن. برای درست کردن نوشابه انرژی زای الکترولیتی می‌توانید ترکیبات مختلفی را امتحان کنید. برای مثال یک مدل آن ترکیبی از لیموترش سنگی، لیموترش سبز و آب نارگیل و کمی هم نمک دریا است. در واقع اضافه کردن نمک دریا به این نوشیدنی برای تبدیل آن به یک محلول الکترولیتی به خصوص برای بعد از تمرینات ورزشی است. بعد از ورزش چون بدن آب نمک زیادی در اثر عرق کردن از دست می‌دهد این نوشیدنی توازن الکترولیتی را در بدن برقرار می‌کند.

 

۷-نوشیدنی ساده و سریع چای سبز و لیموترش

یک معجون تقویت سیستم ایمنی بدن ساده و سریع. کافی است پودر چای سبز (یا دمنوش چای سبز)، استویا و کمی آب لیموترش را به این نوشیدنی انرژی زا اضافه کنید و همه آن را بدون هیچ کار اضافه دیگری در یک بطری بریزید و تمام طول روز از آن بنوشید.

 

۸-نوشیدنی سوپر انرژی‌زا

 

طرز تهیه 13 نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

برای تقویت فوق العاده سیستم ایمنی بدن یک پرتقال را با شیر نارگیل، عسل، ماست و تخم کتان مخلوط کنید. حالا شما یک نوشیدنی سوپر انرژی‌زا دارید. دانه کتان سرشار از امگا ۳ است که برای تامین ایمنی بدن بسیار مفید است. این معجون برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان هم بسیار مناسب است و به خاطر طعم خوبی که دارد حتما از آن استقبال می‌کنند.

 

۹-نوشیدنی انرژی‌زای خرس گریزلی

وقتی قرار باشد لیموترش و عسل را با هم ترکیب کنید و بدون شکر میل کنید قطعا به همان نسخه قدیمی مادربزرگ‌ها که قطعا خواهر کوچکتر چای و نبات و عرق نعنا هست خواهید رسید. به این نوشیدنی انرژی‌زا شکر اضافه نکنید تا بدن شما را در برابر انواع ویروس‌های سرماخوردگی از جمله کرونا ویروس بیمه کند. با این همه اضافه کردن مقدار خیلی کم جوش شیرین یا آب گازدار آن را به یک نوشیدنی مناسب برای بعد از تمرینات ورزشی که حسابی عرق ریخته‌اید تبدیل می‌کند.

 

۱۰-طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا خانگی با کاکائو

 

طرز تهیه 13 نوشابه و نوشیدنی خانگی انرژی‌زا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

یک معجون خوشمزه دیگر برای تقویت بدن ضعیف کودکان و بزرگسالان. ترکیب شیر و شکلات با موز و کمی هم شکر. در واقع این نوشیدنی همان شیک شیر و شکلات یا میلک شیک خودمان است اما اضافه‌شدن موز آن را از نظر ارزش غذایی ارزشمندتر و البته از نظر مزه هم دلنشین‌تر می‌کند. اضافه کردن عسل به جای شکر و انواع مغزها و آجیل و حتی تخم کتان هم ایده خوبی برای انرژی‌زایی و اثربخشی بیشتر این معجون لذیذ است.

 

۱۱-یک معجون خوشمزه تابستانی با توت فرنگی

برای درست کردن این نوشیدنی معجون انرژی‌زای تابستانی باید توت فرنگی، هلو و عسل را به همراه مقداری شیرخشک بدون چربی مخلوط کنید. شیر کامل یا ماست یونانی جایگزین خوبی برای شیر خشک بدون چربی هستند. مقداری تخم کتان پودر شده یا آجیل و مغز از هر نوعی قدرت این نوشیدنی را در افزایش انرژی و توان بدن چند برابر می‌کند.

 

۱۲-نوشیدنی انرژی زا گاتورید

شاید اسم این نوشابه انرژی‌زا به نظر عجیب و غریب بیاید اما در واقع ترکیب ساده‌ای دارد. مقداری آب میوه (هر آب میوه‌ای که دوست دارید، عسل و نمک).

ابتدا باید آب میوه را به همراه عسل و نمک را در قابلمه بریزید. شعله گاز باید متوسط باشد و مرتب ترکیب را هم بزنید تا آب میوه با عسل و نمک ترکیب شود. حالا نوشیدنی به دست آمده را در یک بطری بریزید و خوب تکان دهید. نوشیدنی را در یخچال بگذارید تا خنک شود و در طول روز از آن استفاده کنید. به جای آب میوه می‌توانید از آب استفاده کنید اما آب میوه طعم بهتری به این نوشیدنی می‌دهد.

 

۱۳-نوشیدنی انرژی‌زای شکلاتی

یک معجون مقوی که با ترکیب کردن شیر و شکلات و تخم مرغ درست می‌شود. تخم مرغ برای اضافه کردن پروتئین به این ترکیب اضافه می‌شود اما می‌توانید آن را حذف کنید. برای شکلات این نوشیدنی از شکلات تلخ استفاده کنید. تخم مرغ را هم خوب هم بزنید و سپس به شیر و شکلات اضافه کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک