طرز تهیه چیزکیک یخچالی کره بادام زمینی بدون فر

طرز تهیه چیزکیک یخچالی کره بادام زمینی بدون فر


14 اردیبهشت 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیزکیک یخچالی کره بادام زمینی بدون فر

تا به حال با کره بادام زمینی شیرینی درست کرده‌اید؟ چیزکیک با کره بادام زمینی یک چیزکیک یخچالی و از انواع چیزکیک ساده است. در مجموع طرز تهیه چیزکیک ساده است. اگر به انواع دسر و شیرینی با کره بادام زمینی علاقمند هستید حتما درست کردن این چیزکیک یخچالی خوشمزه که نیازی به فر ندارد را با پایه بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی درست کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. یک کیک خانگی ساده و در عین حال مجلسی و مناسب مهمانی که جز پرطرفدارترین چیزکیک‌هاست. طرز تهیه چیزکیک یخچالی با کره بادام زمینی را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه چیزکیک یخچالی کره بادام زمینی

طرز تهیه چیزکیک یخچالی کره بادام زمینی بدون فر

مواد لازم

پنیر خامه‌ای: ۲۵۰ گرم

شکر شیرینی پزی: ¾ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره بادام زمینی: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر کامل: ۶ قاشق غذاخوری

خامه قنادی فرم گرفته: ۲۵۰ گرم

بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی: ۱ بسته

 

طرز تهیه

 

برای درست کردن همه‌ی انواع چیزکیک یخچالی با پایه بیسکویت در یک کاسه بزرگ پنیر خامه‌ای را آنقدر هم بزنید تا پف کند. کره بادام زمینی و شکر قنادی را هم اضافه کنید و باز هم بزنید. کم کم شیر را به این ترکیب اضافه کنید و مرتب هم بزنید. سپس خامه قنادی فرم گرفته را اضافه کنید و باز هم بزنید.

برای درست کردن لایه زیر چیز کیک یا همان کراست، بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی ( و یا بیسکویت اوریو ) را در غذاساز بریزید و پودر کنید. کره را آب کنید و آن را به بسکوییت اضافه کنید و خوب هم بزنید. بهتر است برای تهیه چیزکیک از قالب کمربندی استفاده کنید. اگر قالب کمربندی ندارید از یک قالب معمولی استفاده کنید و دو لایه سلفون در قالب بگذارید. سلفون باید تمام قالب را تا بالای آن بپوشاند.

پایه بیسکویتی کیک را در قالب بریزید و با ته لیسک یا قاشق حسابی آن را صاف و یکدست کنید. ۲ الی سه ساعت قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس مایه پنیر و خامه یا همان رویه پنیری چیزکیک را روی کراست بریزید و آن را با ته لیسک صاف و یکدست کنید. روی چیزکیک کره بادام زمینی را با انواع میوه، شکلات آب کرده، مارمالاد یا دانه‌های بادام زمینی تزیین کنید. بهتر است چیزکیک یخچالی را یک شب تا صبح در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.

 

کالابرگ الکترونیک