ریزش مو و کچلی، اسهال، سکته مغزی و قلبی علائم جدید موج دوم کرونا هستند؟

ریزش مو و کچلی، اسهال، سکته مغزی و قلبی علائم جدید موج دوم کرونا هستند؟


21 تیر 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ریزش مو و کچلی، اسهال و سکته مغزی و قلبی علائم جدید موج دوم کرونا هستند؟

علائم جدید موج دوم بیماری کرونا را می‌شناسید؟ از زمان شیوع ویروس بیماری کرونا کووید ۱۹ و تبدیل شدن آن به یک پاندمی علائم متعددی به عنوان علائم اصلی و بالینی ویروس بیماری کرونا در سرتاسر جهان مطرح شدند. از درگیری و سفید شدن ریه گرفته تا سرفه‌های خشک، ضعف و بی‌حالی، مشکلات گوارشی مثل اسهال و استفراغ و دل پیچه و حتی سکته‌های مغزی و قلبی به خصوص در جوانان و حالا هم گزارش‌هایی در مورد ریزش شدید مو و کچلی. مراحل ساخت دارو و ساخت واکسن موثر هنوز ادامه دارد و تا آن زمان باید مدام مراقب علائم ویروس کرونا باشیم. حال سوال اینجاست که آیا ریزش مو و کچلی، اسهال و دل پیچه و سکته‌های مغزی و قلبی واقعا علائم جدید کرونا هستند؟ در مجله کوروش بخوانید.

 

ریزش مو و کچلی علائم جدید موج دوم کرونا هستند؟

 

ریزش مو و کچلی، اسهال و سکته مغزی و قلبی علائم جدید موج دوم کرونا هستند؟

 

واقعیت این است که در هر بیمای حاد و مزمن ریزش مو یکی از عوارضی است که ممکن است ایجاد شود. این عوارض حتی در بیماری‌های روحی هم نمود پیدا می‌کند. این روزها به دنبال شیوع علائم ویروس بیماری کرونا کووید ۱۹ افراد زیادی از ریزش موی شدید با الگوی کچلی شکایت دارند اما پزشکان در این زمینه اطمینان می‌دهند که نگران نباشید. این ریزش مو موقتی است و با بهبود حال عمومی به حالت عادی برمی‌گردد.

 

اسهال و دل پیچه علائم جدید موج دوم کرونا هستند؟

 

ریزش مو و کچلی، اسهال و سکته مغزی و قلبی علائم جدید موج دوم کرونا هستند؟

 

در واقع فصل تابستان همیشه با علائم گرمازدگی از جمله اسهال و دل پیچه هم همراه بوده است. پس اگر فقط این علائم را دارید پیش از هر کاری علت آن را متوجه شوید. در اغلب اوقات عدم رعایت رژیم غذایی سبب دل پیچه و اسهال می‌شود. در این صورت برای چند ساعت مصرف مواد غذایی که مشکوک هستید ممکن است باعث این عوارض شده باشد را متوقف کنید.

اما اگر علائم اسهال و دل پیچه شما طولانی شد و حتی با متوقف کردن مواد غذایی متوقف نشد و البته اگر همراه با علائمی مثل بی‌حالی، بدن درد، بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ بود حتما در مورد عامل عفونی که سبب این علائم شده تحقیق کنید. در این شرایط هم ممکن است ویروس کرونا عامل اصلی این علائم باشد و هم بسیاری از میکروب‌های دیگر. این علائم در صورت اینکه دو الی سه روز طول کشید نیاز به پیگیری دارد.

 

تنگی نفس هنوز هم علامت بیماری کرونا است؟

 

در واقع درست است که تنگی نفس یکی از تظاهرات اصلی ویروس کرونا است اما تنگی نفس ممکن است به صدها دلیل دیگر هم رخ دهد. ماهیت، کیفیت، زمان و محل درد در قفسه سینه و البته شرح حال شروع این تنگی نفس می‌تواند برای تشخیص علت درد کمک زیادی به پزشک معالج شما می‌کند.

 

آیا مبتلا شدن به نوع خفیف کرونا به مرور زمان ممکن است شدید شود؟

 

ریزش مو و کچلی، اسهال و سکته مغزی و قلبی علائم جدید موج دوم کرونا هستند؟

 

بسیاری از افراد که به  نوع خفیف بیماری کرونا مبتلا می‌شوند بعد از چند روز بهبود پیدا می‌کنند. اما برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا ممکن است بعد از بهبودی هم ریسک تشکیل لخته خون که منجر به سکته قلبی و مغزی می‌شود وجود داشته باشد؟

پاسخ به این سوال منفی است. فردی که به کرونای خفیف مبتلا شده و بهبود پیدا کرد نباید نگران تشکیل لخته و عارضه سکته قلبی یا مغزی باشد. اگر به علائم کرونا خفیف مبتلا شدید (به شرط اینکه ریسک فاکتور نباشید، یعنی مبتلا به بیماری زمینه‌ای، نقص ایمنی و ضعف سیستم ایمنی بدن در اثر ابتلا به بیماری‌های مثل سرطان نباشید) نباید نگران این مسئله باشید.

در افرادی که به نوع خفیف بیماری کرونا مبتلا می‌شوند علائم بیماری کرونا شامل تب و لرز در یک یا دو نوبت است و بعد از آن بهبودی حاصل می‌شود. در این افراد تب و بی‌حالی حالت نوسانی دارد و اغلب افراد صبح‌ها بهترند و بعد از ظهر علائم تشدید می‌شود یا برعکس. در این مقاله در مورد علائم روزانه بیماری کرونا و اینکه فرد مبتلا هر روز باید منتظر چه علائمی باشد بخوانید.

آیا سکته مغزی و قلبی به خصوص در جوانان علائم جدید موج دوم ویروس کرونا هستند؟

 

ریزش مو و کچلی، اسهال و سکته مغزی و قلبی علائم جدید موج دوم کرونا هستند؟

 

طبق آمارهایی که از چین منتشر شده ویروس کرونا در ۳ درصد مبتلایان ممکن است منجر به سکته مغزی می‌شود. از سوی دیگر گیرنده‌های ACE-2 که ویروس کرونا با اتصال به آن‌ها سبب ایجاد عفونت می‌شود در مغز هم وجود دارند و همین امر احتمال سرایت عفونت به مغز را افزایش می‌دهد. در واقع مهمترین تاثیر ویروس کرونا روی مغز این است که باعث زیاد شدن انعقاد خون شده و سکته مغزی اتفاق می‌افتد. همچنین کرونا می‌تواند فرد را دچار علائم مغزی کند.

 

از سوی دیگر درگیر شدن قلب با ویروس کرونا می‌تواند باعث آریتمی (اختلال ریتم قلبی) شود. این آریتمی می‌تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین قلب یکی از اعضای هدف کرونا ویروس است. علاوه بر این بیماری کرونا در فردی که قلب سالمی دارد می‌تواند عروق ریز یا همان میکرو واسکولار(تخریب رگهای خونی کوچک نظیر مویرگ ها) و عروق درشت قلب یا همان عروق کرونری (رگ‌های قلب) را درگیر کند. این موارد در صورت ابتلا به نوع حاد بیماری کرونا ممکن است اتفاق بیفتد و نباید باعث اضطراب و استرس در بیماران شود. ذکر این موارد برای هوشیاری جهت رعایت بیشتر و اصولی‌تر، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نیز رعایت بهداشت فردی و جمعی است.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک