۲ طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری و ساده با طعم مخصوص

۲ طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری و ساده با طعم مخصوص


7 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری و ساده با طعم مخصوص

کرانچی سیب زمینی جزو انواع اسنک بین‌المللی و یک غذای انگشتی مناسب برای بچه‌ها است که با طعم‌های مختلف می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. برای درست کردن اسنک گیاهی کرانچی سیب زمینی می‌توانید از تخم مرغ هم استفاده کنید. البته کرانچی سیب زمینی پنیری و بدون تخم مرغ هم یک روش محبوب درست کردن این میان وعده پرطرفدار است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری و ساده با تخم مرغ و بدون تخم مرغ، با بافت ترد و عالی را برای شما آماده‌ کرده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی (روش اول)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سیب زمینی ۵۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۱۰۰ گرم
پنیر چدار ۱۰۰ گرم
شیر ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق غذاخوری
پودر فلفل پاپریکا، آویشن، پودر سیر و پودر پیاز در مجموع ۱/۲ قاشق چای‌خوری
جعفری تازه و ساطوری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم
سس کچاپ به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان پخت کرانچی: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کرانچی سیب زمینی

کرانچی سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین تنقلاتی است که خودتان می‌توانید در خانه درست کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن کرانچی سیب زمینی پنیری بدون تخم مرغ آشنا شوید.

 

طرز تهیه اسنک کرانچی سیب زمینی پنیری خانگی به ساده‌ترین روش ممکن

 

مرحله اول؛ آماده کردن خمیر کرانچی

برای درست کردن اسنک کرانچی سیب زمینی پنیری ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بشورید و آب‌پز کنید. بعد از پخت، پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و خوب له کنید (رنده نکنید). صبر کنید مایه سیب زمینی از دما بیفتد.

سپس پنیر چدار رنده شده، نشاسته ذرت، نمک،  فلفل سیاه و شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید و ورز دهید تا مایه کرانچی یکدست شود. (اگر کرانچی تند و فلفلی دوست دارید به جای فلفل سیاه از پودر فلفل قرمز استفاده کنید. در صورت تمایل ۱ قاشق جعفری تازه و مقداری کنجد هم به مواد اضافه کنید.)

حتما بخوانید  طرز تهیه پیازو زنجان (اشکنه زنجانی) با طعم فوق العاده لذیذ و مقوی

در صورت تمایل انواع پنیر پخت و پز، نمک، پودر سیر، فلفل سیاه، فلفل قرمز، نشاسته، شیر و کنجد را به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ سرخ کردن کرانچی

در این مرحله از طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری باید مایه سیب زمینی به دست آمده را روی یک تخته یا سطح کارتان با وردنه پهن کنید. قطر مایه باید ۱ سانتی‌متر باشد و سپس با یک چاقوی تیز به صورت برش‌های باریک برش بزنید.

در یک ماهیتابه گود مقداری روغن بریزید. قرار است کرانچی‌ها در روغن شناور باشند پس مقدار روغن کم نباشد. بعد از اینکه روغن خوب داغ شد کرانچی‌ها را در روغن داغ به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم سرخ کنید. در یک دیس دستمال بگذارید و کرانچی‌ها را روی آن بچینید تا روغن کرانچی گرفته شود. کرانچی را با سس کچاپ یا دیپ سس پنیر چدار میل کنید.

در صورت تمایل می‌توانید سس کچاپ و روغن سرخ کردنی را به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد به روش مک دونالد

مواد لازم برای تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ (روش دوم)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
آب ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا و فلفل قرمز به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار دلخواه
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ

 

طرز تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ

یکی دیگر از روش‌های درست کردن کرانچی سیب زمینی، استفاده از تخم مرغ در ترکیب آن است. در ادامه می‌توانید با روش تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن و له کردن سیب زمینی

در اولین مرحله از طرز تهیه کرانچی خانگی با تخم مرغ باید سیب زمینی‌ها را بشویید و خوب بپزید و بعد اینکه کاملا پختند و نرم شدند، در آبکش بریزید تا خنک شوند. سپس پوست سیب زمینی‌های خنک شده را جدا کنید. با گوشت‌کوب سیب زمینی‌ها را به خوبی له کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن خمیر کرانچی

 در این مرحله از طرز تهیه کرانچی خانگی باید سیب زمینی له شده را با تخم مرغ و سس کچاپ ترکیب کنید. بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید و به تدریج (به یکباره آرد را اضافه نکنید) به سایر مواد اضافه کنید و در همین حین مواد را هم بزنید. ادویه‌ها را هم اضافه کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه چیزکیک نارنگی در فر و یخچالی بدون فر

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ و آرد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن کرانچی ها

بعد از آماده شدن مایه کرانچی، باید آن را داخل قیف بریزید. سپس به هر شکلی که دوست دارید کرانچی‌ها را داخل روغن بریزید. بهتر است لبه‌های یک قیچی را با روغن مایع چرب کنید، مایه کرانچی را به هر سایزی که دوست دارید برش بزنید و در روغن داغ بریزید.
مراقب باشید کرانچی‌ها در روغن روی هم نباشند چون خمیر می‌شوند. پس از این که کرانچی‌ها روی حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه طلایی شدند، آن‌ها را از روغن خارج کنید و روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه جذب شود. کرانچی سیب زمینی را با سس کچاپ یا سایر انواع سس به دلخواه خود سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی

 

  • برای تهیه کرانچی سیب زمینی با طعم گوجه فرنگی می‌توانید بعد از سرخ کردن کرانچی‌ها از پودر گوجه فرنگی استفاده کنید و تا کرانچی داغ است روی آن بپاشید.
  • در صورتی که برای درست کردن کرانچی به روش بازاری به پنیر چدار دسترسی ندارید، می‌توانید به جای آن از پنیر پیتزا استفاده کنید.
  • در زمان اضافه کردن پنیر پیتزا به کرانچی، سیب زمینی له شده باید کاملا سرد باشد. در غیر این صورت پنیر آب می‌شود.
  • در طرز تهیه کرانچی خانگی ساده بهتر است نشاسته ذرت را حذف نکنید، زیرا نشاسته ذرت موجب ترد شدن کرانچی می‌شود. اگر به نشاسته ذرت دسترسی ندارید، برای تهیه کرانچی سیب زمینی بدون نشاسته ذرت می‌توانید از آرد گندم استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی بدون روغن و رژیمی می‌توانید کرانچی را داخل سینی فر بچینید و برای چند دقیقه در فر که از قبل گرم شده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیپس سیب زمینی در طعم‌های مختلف 

سوالات متداول

بهترین روش برای ترد شدن کرانچی چیست؟

برای ترد شدن کرانچی باید بعد از سرخ کردن کرانچی، آن‌ها را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید.

چطور کرانچی سیب زمینی طعم‌دار درست کنیم؟

برای طعم‌دار شدن کرانچی می‌توانید مقداری پودر گوجه فرنگی و پودر فلفل روی کرانچی بپاشید.

 

کالابرگ الکترونیک