بهترین و کامل‌ترین پادکست‌های فارسی؛۱۰ پادکست داستان، مهاجرت، موسیقی و …

بهترین و کامل‌ترین پادکست‌های فارسی؛۱۰ پادکست داستان، مهاجرت، موسیقی و …


3 آذر 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین و کامل‌ترین پادکست‌های فارسی؛۱۰ پادکست داستان، مهاجرت، موسیقی و ...

شنیدن پادکست بهترین راه برای لذت‌بردن از جاده در حین مسافرت و در راه رسیدن به محل کار است. البته این روزها که به‌خاطر کرونا نمی‌توانیم مسافرت برویم، می‌توانیم در خانه و در اوقات فراغت از این فایل‌های صوتی آموزنده لذت ببریم. اگر هنوز نمی‌دانید چه پادکست‌هایی را انتخاب کنید و گوش کنید، این مطلب را بخوانید. ما در این مقاله بهترین و کامل‌ترین پادکست‌های ایرانی و فارسی در زمینه داستان، سفر، عاشقانه، موسیقی، تاریخی، مهاجرت و … را برایتان شرح داده‌ایم.

 

۱. پادکست چنل بی؛ پادکستی با داستان‌هایی باورنکردنی

 

بهترین پادکست‌های فارسی؛ با این ۱۰ پادکست آشنا شوید

 

اگر دنبال داستان‌های واقعی و باورنکردنی هستید و فرصت کتاب خواندن هم ندارید، پادکست «چنل بی» بهترین گزینه برای شماست. این پادکست داستان‌های واقعی و باورنکردنی را برای شما روایت می‌کند و شما را از تکرار و روزمره‌گی‌های همیشگی‌تان می‌رهاند. «علی بندری» این پادکست را تولید می‌کند. می‌توانید در سایت چنل بی، مطالب تکمیلی هر داستان را مطالعه کنید و اپیزودی را که هر ۳ هفته یک‌بار تولید می‌شود، دنبال کنید.

 

۲. پادکست رواق؛ دری به دنیای اگزستانسیالیم

 

پادکست «رواق» یکی از بهترین پادکست‌های فارسی در حوزه روان‌کاوی و روان‌شناسی است.  «فرزین رنجبر» در این پادکست، با زبانی ساده از روان‌شناسی اگزستانسیال صحبت می‌کند و آثار روان‌کاو بزرگ و معروف، «اروین یالوم» (Irvin David Yalom) را بررسی می‌کند. اگر به خواند این کتاب‌های فوق‌العاده این وان‌کاو بزرگ علاقه دارید، حتما این پادکست را نیز دنبال کنید. با گوش‌دادن به این پادکست، کتاب‌های یالوم را بهتر می‌فهمید و «رواقی» می‌شوید. این پادکست می‌تواند زندگی شما را عوض کند و دیدتان را نسبت به زندگی تغییر دهد. اگر به دنبال چنین تغییرات مهم و سازنده‌ای هستید، حتما پادکست رواق را گوش کنید.

 

۳. رادیو جولون؛ پادکستی برای سفر

 

پادکست «رادیو جولون» یکی از بهترین پادکست‌های فارسی برای مسافرت ‌کردن است. در هر اپیزود این پادکست، با مقاصد گردشگری مختلف آشنا می‌شوید. این پادکست راهنمای خوبی برای سفرکردن و آشناشدن با شهرهای مختلف است. اگر می‌خواهید مسافرت کنید اما درمورد مقصدتان مطمئن نیستید؛ این پادکست را از دست ندهید.

 

۴. رادیو دیو؛ برای دوست‌داران فرهنگ و هنر

 

«رادیو دیو» یکی از بهترین پادکست‌های فارسی است. این پادکست هنری، به موسیقی و ادبیات می‌پردازد. اگر به دنبال سخن و موضوعات تازه‌ای هستید، می‌توانید این پادکست متفاوت را گوش کنید.

 

۵. رادیو گیگ؛ پادکستی برای تکنولوژی دوستان

 

پادکست «رادیو گیگ» به بررسی به‌روزترین تکنولوژی‌های جهان و ساخته‌های دست بشر می‌پردازد. این پادکست همچنین گریزی به مسائل جامعه می‌زند و تنوع آن باعث می‌شود حوصله‌تان سر نرود.

 

۶. پادکست آلبوم؛ پادکستی با موضوعات موسیقی

 

بهترین و کامل‌ترین پادکست‌های فارسی؛۱۰ پادکست داستان، مهاجرت، موسیقی و ...

 

ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد، از گوش‌دادن به آهنگ‌های تکراری و همیشگی‌تان خسته شده باشید و بخواهید آهنگ‌های خوب جدیدی را کشف کنید. اما شاید شما هم ندانید باید از کجا شروع کنید و در چه سایت یا کانالی دنبال آهن جدید بگردید.

پادکست «آلبوم» در هر اپیزود به بررسی یک آلبوم موسیقی می‌پردازد و اطلاعات جذابی را درمورد هر آلبوم موسیقی به شما می‌دهد. با گوش‌دادن به این پادکست، می‌توانید درباره آلبوم مورد علاقه‌تان اطلاعات بیشتری را کسب کنید و حتی با آلبوم‌ها و آهنگ‌های بیشتری نیز آشنا شوید. شنیدن این پادکست را که یکی از بهترین پادکست‌های فارسی در حوزه موسیقی است، از دست ندهید.

 

۷. رادیو مرز؛ بررسی و درک مرزها

 

بهترین پادکست‌های فارسی؛ با این ۱۰ پادکست آشنا شوید

 

با شنیدن پادکست «رادیو مرز»، مرزهای انسانی و درک ‌نشده در جامعه را بهتر می‌شناسید و بینشی نو کسب می‌کنید. در این پادکست، با «مرضیه رسولی» همراه می‌شوید و جهان نامرئی مرزها را بهتر می‌شناسید.

 

۸. رادیو دال؛ پادکستی برای مهاجران

 

بهترین پادکست‌های فارسی؛ با این ۱۰ پادکست آشنا شوید

 

ممکن است قصد مهاجرت داشته باشید یا تنها بخواهید درباره آداب ‌و رسوم کشورهای مختلف، اطلاعاتی معتبر را دریافت کنید؛ اما سؤالات بی‌شماری داشته باشید و پاسخ هیچ‌کدام را ندانید. پادکست «رادیو دال» که یکی از بهترین پادکست‌های فارسی برای مهاجرت است، از زبان مهاجرانی روایت می‌شود که به کشورهای دیگر رفته‌اند و همه‌چیز را درباره مهاجرت و کشوری که به آنجا رفته‌اند، برایتان نقل می‌کنند.

 

۹.  ده صبح؛ راهنمایی برای استارتاپ‌ها

 

بهترین پادکست‌های فارسی؛ با این ۱۰ پادکست آشنا شوید

 

مطالب و موضوعات زیادی در شروع استارتاپ‌ها وجود دارد؛ اما کمتر مرجعی ممکن است مانند پادکست «ده صبح» شما را راهنمایی کند. اگر استارتاپ نوپایی دارید و نمی‌دانید چگونه باید آن را پیش ببرید و ادامه دهید؛ پادکست ده صبح شما را به‌خوبی راهنمایی می‌کند.

 

۱۰. پادکست راوکست؛ راوی تاریخ

 

اگر به داستان‌های تاریخی علاقه دارید و وقت کافی برای خواندن کتاب‌های قطور تاریخی را ندارید؛ می‌توانی از پادکست «راوکست» استفاده کنید. این پادکست به شرح اتفاقات تاریخی می‌پردازد و افق وسیع‌تری را در برابر شما درباره جهان گذشته‌ها به نمایش می‌گذارد. این پادکست جزو بهترین پادکست‌های فارسی است.

 

 

کالابرگ الکترونیک