داستان زندگی موفق‌ترین و مشهورترین کارآفرینان دنیا در سال ۲۰۲۰

داستان زندگی موفق‌ترین و مشهورترین کارآفرینان دنیا در سال ۲۰۲۰


7 آبان 1399 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
داستان زندگی موفق‌‌ترین و مشهورترین کارآفرینان دنیا در سال 2020

حتما شما هم نام چند کارآفرین و موسس کمپانی‌های بزرگ را شنیده‌اید که گاه جزو ثروتمندین افراد جهان به شمار می‌روند. اما چه وجه اشتراکی بین این کارآفرینان وجود دارد که آنها را به سوی موفقیت سوق داده است. مجله «استارتاپ‌تاکی» به معرفی مشهورترین کارآفرینان سال ۲۰۲۰ پرداخته است. داستان زندگی آنها جذابیت‌های خاص خودش را دارد و بدون شک می‌تواند الگوی بسیاری از افرادی باشد که تصمیم دارند در عرصه کارآفرینی قدم بگذارند. متاسفانه در این فهرست جای کارآفرینان زن دنیا خالی است اما این به آن معنی نیست که همیشه این روال ادامه خواهد یافت. در این لیست مشهورترین و موفق‌ترین کارآفرینان دنیا را در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌کنیم و داستان زندگی آن‌ها را به صورت خلاصه مرور می‌کنیم. این مقاله را از سایت Startuptalky در مجله کوروش بخوانید.

 

مشهورترین و موفق‌ترین کارآفرینان دنیا

 

نفر اول: جف بزوس Jeff Bezos

 

داستان زندگی موفق‌ ترین و مشهورترین کارآفرینان دنیا در سال ۲۰۲۰

ارزش ناخالص سرمایه: ۹/۱۱۳ میلیارد دلار

 

در لیست مشهورترین و موفق‌ترین کارآفرینان دنیا در سال ۲۰۲۰، جف بزوس، نفر نخست است. سرمایه‌دار تجارت الکترونیک، در ۱۲ ژانویه ۱۹۶۴ در مکزیک متولد شد. این مرد ۵۵ ساله، بنیانگذار و مدیرعامل آمازون، بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیکی است. پدر بیولوژیکی او «تد یورگنسن» است اما مادرش «جکلین گیز» از تد جدا شد و با مرد دیگری به نام «مایک بزوس» ازدواج کرد. جف فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه پرینستون است. او در Fintel کار کرد تا برای آنها سیستم تجارت بین‌المللی بسازد.

 

جف بزوس در سال ۱۹۸۸ شغل خود را به صنعت بانکداری تغییر داد. اما پس از ۵ سال، تصمیم گرفت شرکت خود را تاسیس کند. در سال ۱۹۹۴، جف بزوس کتاب‌فروشی آنلاین «کَدَبرا Cadabra‌» را راه‌اندازی کرد. این نام بعدا به آمازون تغییر یافت. جف سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت خود را که ۳۰۰هزار دلار بود، از والدینش گرفت. این شرکت بعدا به یک بستر تجارت الکترونیکی برای کلیه محصولات تبدیل شد. بزوس در زندگی حرفه‌ای خود فراز و نشیب‌های زیادی دیده است. در حقیقت، شرکت او در سال ۲۰۰۲ به دلیل هزینه بیش از حد بودجه، تقریبا ورشکسته شد. با این حال، جف بزوس، آمازون را از آن طوفان خارج کرد. از سال ۲۰۱۹، جف بزوس با دارایی خالص بیش از ۱۱۰میلیارد دلار، یکی از افراد سوپر موفق و ثروتمندترین فرد در جهان است. به گفته کارشناسان اقتصادی پاندمی ویروس کرونا کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ میلادی ثروت شرکت آمازون و جف بروس را تبدیل به رقمی افسانه‌ای کرده است.

 

 

نفر دوم: ویلیام هنری بیل گیتس سوم William Henry “Bill” Gates III

 

داستان زندگی موفق‌ ترین و مشهورترین کارآفرینان دنیا در سال ۲۰۲۰

ارزش خالص سرمایه: ۳/۹۶ میلیارد دلار

 

ویلیام هنری «بیل گیتس سوم» در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۹۵متولد شد. او یک تاجر، سرمایه‌گذار، نیکوکار و نویسنده آمریکایی است. در سال ۱۹۷۵، گیتس با پاول آلن شرکت مایکروسافت را بنیان نهاد و از همان ابتدا فکر می‌کرد می‌تواند یک کارآفرین موفق و مشهور در همه زمان‌ها باشد. گیتس و پاول آلن هرگز از ثروت خود اطلاع نداشتند و سخت‌کوشی آنها باعث شد، نام‌شان در بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزار رایانه شخصی در جهان ثبت شود. در سال‌های اخیر بیل گیتس زمان بیشتری را به فعالیت‌های خیرخواهانه اختصاص داده است.

 

در طول سفر شغلی خود در مایکروسافت، بیل گیتس سمت‌های رئیس، مدیر عامل و معمار ارشد نرم‌افزار (CSA) را بر عهده داشت. او تا ماه مه ۲۰۱۴ بالاترین سهامدار شخصی را داشت. بیل گیتس چندین کتاب تألیف و تألیف داشته و با این حال، از سال ۱۹۸۷ همیشه در لیست ثروتمندترین افراد فوربس قرار گرفته است. او از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷ ثروتمندترین کارآفرین بود، سپس دوباره در سال ۲۰۰۹ و بعد از آن در ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به عنوان مشهورترین کارآفرین در فهرست جهانی قرار داشت. رکورد جهانی گینس برای اختراع «اولین ریز رایانه جهان» در سال ۱۹۸۰ به بیل گیتس اختصاص پیدا کرده است. یکی از افرادی که در جریان تولید واکسن ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ با شرکت‌های بزرگ واکسن‌سازی همکاری کرده و حمایت مالی می‌کند بیل گیتس است.

 

 

نفر سوم: مارک الیوت زاکربرگ  Mark Elliot Zuckerberg

 

داستان زندگی موفق‌ ترین و مشهورترین کارآفرینان دنیا در سال ۲۰۲۰

ارزش خالص سرمایه:۷/۵۵ میلیارد دلار

 

مارک الیوت زاکربرگ در ۱۴ مه ۱۹۸۴ متولد شد. او یک برنامه‌نویس رایانه‌ای و کارآفرین اینترنتی در آمریکا و یکی از تاجران معروف در جهان است. زاکربرگ، رئیس، مدیر عامل و بنیانگذار فیس‌بوک است. مارک از نوجوانی مشتاق بود که آینده خود را به‌عنوان یک کارآفرین هوشمند، با نفوذ و مشهور دنبال کند. دارایی خالص او از سال ۲۰۱۷ معادل ۶/۵۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود و او را در رتبه پنجمین فرد ثروتمند جهان قرار می‌دهد.فیس‌بوک توسط زاکربرگ در ۴ فوریه ۲۰۰۴ از اتاق‌های خوابگاه هاروارد راه‌اندازی شد.

 

هم‌اتاقی‌های دانشگاه و دانشجویان همکار دانشگاه هاروارد، ادواردو ساورین، داستین مسکوویتز، اندرو مک کالوم و کریس هیوز به او کمک کردند. سپس این گروه، فیس‌بوک را به سایر پردیس‌های کالج معرفی کرد. مارک از مشهورترین کارآفرینان جهان است. مجله تایم، زاکربرگ را از سال ۲۰۱۰، به عنوان موثرترین شخصیت سال در میان ۱۰۰فرد ثروتمند و با نفوذ در جهان معرفی کرده است.

 

 

نفر چهارم: سر ریچارد چارلز نیکلاس برانسون Sir Richard Charles Nicholas Branson

 

داستان زندگی موفق‌ ترین و مشهورترین کارآفرینان دنیا در سال ۲۰۲۰

ارزش خالص سرمایه: ۵/۳ میلیارد دلار

 

در لیست مشهورترین و موفق‌ترین کارآفرینان دنیا سر ریچارد چارلز نیکلاس برانسون نفر چهارم است. او که متولد هجدهم ژوئیه ۱۹۵۰و یک تاجر، سرمایه‌گذار و نیکوکار انگلیسی است. برانسون بنیانگذار گروه «ویرجین» است که بیش از ۴۰۰ شرکت را مدیریت می‌کند. ریچارد به دلیل سبک زندگی و انجام کارهای خیریه‌ای بسیار محبوب است. ریچارد در ۱۶سالگی با مجله‌ای به نام دانشجو شروع به کار کرد. این اولین فعالیت تجاری او بود که سفر شگفت‌انگیز کارآفرینی‌اش را رقم زد و از وی به‌عنوان یک کارآفرین مشهور ساخت. در سال ۱۹۷۲، برانسون یک تجارت ضبط سفارش پست تاسیس کرد و یک فروشگاه ضبط با نام ویرجین رکوردز (Virgin Records) که بعدا با نام ویرجین مگاستورس شناخته شد.

 

با راه‌اندازی خط هوایی Virgin Atlantic و گسترش برچسب موسیقی Virgin Records، برند Branson’s Virgin در طی دهه ۱۹۸۰ به سرعت رشد کرد. برانسون در مارس ۲۰۰۰ به دلیل «خدمات‌رسانی به کارآفرینی» در کاخ باکینگهام شوالیه شد. او به دلیل فعالیت در خرده‌فروشی، موسیقی، حمل‌و نقل، ذائقه ماجراجویی و کارهای گسترده بشردوستانه به یکی از برجسته‌ترین چهره‌های فرهنگ انگلیس تبدیل شد. مجله فوربس Forbes دارایی خالص برانسون را در ژوئیه ۲۰۱۵ برابر ۲/۵ میلیارد دلار برآورد کرد.

 

 

نفر پنجم: سرگئی برین Sergey Brin

 

داستان زندگی موفق‌ ترین و مشهورترین کارآفرینان دنیا در سال ۲۰۲۰

ارزش خالص: ۲/۴۸ میلیارد دلار

 

یکی ار مشهورترین و موفق‌ترین و در عین حال جوان‌ترین کارآفرینان دنیا «سرگئی برین»، مهندس کامپیوتر است. او گوگل را با لری پیج تاسیس کرد. این دو میلیاردر باعث شدند که گوگل به محبوب‌ترین موتور جست‌وجوگر جهان و یک غول رسانه‌ای تبدیل شود. در سال ۲۰۰۶، گوگل محبوب‌ترین وب‌سایت را برای ویدیوهای پخش جریانی ارسال شده توسط کاربران، یوتیوب، با قیمت ۶۵/۱ میلیارد دلار سهام خریداری کرد. در نوامبر ۲۰۱۶، برین در لیست «میلیاردرهای» فوربس در رتبه ۱۳ و در میان میلیاردرهای آمریکایی رتبه ۱۰ لیست قرار گرفت. سرگئی برین در دسامبر ۲۰۱۹ به عنوان رئیس Alphabet، شرکت مادر گوگل استعفا داد اما سهامدار کنترل‌کننده و عضو هیات مدیره است.

 

 

این کارآفرینان مشهور تفکر جهان را درباره مسائل تغییر داده‌اند. همچنین این رهبران تجاری محبوب و معروف در حوزه‌های مختلف الهام‌بخش هستند و برای گرفتن نقش یک الگوی مناسب همیشه در بالای لیست قرار دارند. همه این کارآفرینان مشهور و بزرگ جهان، موفق‌ترین افراد در حوزه تجارت جهانی هم هستند. یکی از بزرگ‌ترین وجوه اشتراک این کارآفرینان موفق این است که معمولا از دوران کودکی، به خود اعتقاد داشته‌اند و برای رسیدن به موفقیت و شهرت اهدافشان را به روشنی ترسیم کرده‌اند.

 

سخت‌کوشی و فداکاری در برابر کار، از جمله مواردی است که یک کارآفرین خوب می‌سازد. البته یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که بیشتر کارآفرینان با آن روبه‌رو هستند فقط این نیست که چگونه می‌توانند در بازار پرتقاضای امروز کار خود را انجام دهند بلکه آنها باید بین زندگی روزمره و کاری خود تعادل کافی را ایجاد ‌کنند و این تنها در مورد دستیابی و پیگیری شبانه‌روزی اهداف نیست، کیفیت زندگی در این میان، نقش مهمی را بازی می‌کند. شما می‌توانید از داستان زندگی این کارآفرینان و افراد موفق مشهور جهان چیزهای زیادی بیاموزید.

 

 

کالابرگ الکترونیک