رنگ سال ۹۹/ ۲۰۲۰ به انتخاب پنتون | همه باید اعتماد به نفس داشته باشند

رنگ سال ۹۹/ ۲۰۲۰ به انتخاب پنتون | همه باید اعتماد به نفس داشته باشند


17 آذر 1398 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رنگ سال 99 یا 2020 به انتخاب شرکت پنتون ؛ همه باید اعتماد به نفس داشته باشند

شرکت پنتون که هر سال به صورت غیر رسمی رنگ مورد نظر برای طراحان شرکت‌های مد و طراحان دکوراسیون داخلی و هزاران صنعت ریز و درشت دیگر را در سرتاسر دنیا انتخاب و معرفی می‌کند امسال رنگ «آبی کلاسیک» یا «آبی عمیق» را برگزیده است. آبی کلاسیک یا آبی عمیق که ده‌ها اسم دیگر برای آن هم انتخاب شده نماد آرامش، اطمینان و اعتماد است. در مجله کوروش فلسفه انتخاب رنگ شرکت پنتون و رنگ سال ۹۹ یا ۲۰۲۰ پنتون که همان آبی کلاسیک یا عمیق است را به شما می‌گوییم.

 

آبی کلاسیک یا مرجانی مرده؛ مسئله این است

 

رنگ سال 99 یا 2020 به انتخاب شرکت پنتون؛ آبی کلاسیک آرامش و اعتماد به نفس

 

شرکت پنتون سال‌هاست به صورت غیر رسمی مسئول انتخاب رنگ برای سال میلادی است که از راه می‌رسد و به زبان دیگر انتخاب کارشناسان این شرکت برای انتخاب رنگ تبدیل به حجت شده است. در یکی دو ماه اخیر اما و اگرهایی در مورد رنگ‌ منتخب شرکت پنتون برای سال ۲۰۲۰ وجود داشت و حدس‌هایی زده شده بود که قوی‌ترین آن‌ها رنگ سفید مرجانی و رنگ مرجانی مرده بود، یعنی رنگ مرجان‌های در حال مرگ (شاید چون رنگ سال ۲۰۱۹ پنتون رنگ مرجانی زنده بود). علت این انتخاب کنایه‌ای به تخریب محیط زیست توسط شرکت‌های صنعت مد بود که اتفاقا مرجان‌های اقیانوسی را هم در معرض قرار داده است و البته سلامت مرجان‌ها تضمینی برای ادامه حیات در اقیانوس‌هاست. در حقیقت ایده انتخاب رنگ مرجانی مرده یا سفید مرجانی از سوی شرکت استرالیایی Jack And Huei بود. به عقیده آن‌ها از آن‌جایی که شرکت پنتون برای سال ۲۰۱۹ رنگ مرجانی زنده را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده بود و حالا تغییرات آب و هوایی که از سال ۲۰۱۶ شروع شده باعث سفید شدن رنگ مرجان‌ها شده، یعنی موجوداتی که سلامت آن‌ها یک شاخص مهم برای وضعیت سلامت اقیانوس‌هاست. شرکت پنتون به عنوان شرکتی تاثیرگذار به دلیل استقبال عموم از انتخاب رنگ سال توسط آن در صنعت مد و دکوراسیون برای رساندن خطر تخریب محیط زیست به گوش بزرگان این صنایع باید پیشگام شود تا همه متوجه خطراتی که متوجه زمین است بشوند.

 

آبی کلاسیک؛ رنگی برای بازیابی اعتماد به نفس پیر و جوان

 

رنگ سال 99 یا 2020 به انتخاب شرکت پنتون؛ آبی کلاسیک آرامش و اعتماد به نفس

 

اما سرانجام در آخرین روزهای سال میلادی ۲۰۱۹ شرکت پنتون اعلام کرد که انتخاب کارشناسان کاتالوگ رنگ این شرکت آبی کلاسیک یا آبی عمیق است. یک طیف رنگی از آبی که در طبیعت زیاد دیده می‌شود. مثلا رنگ آبی در آسمان شب‌‌هایی که آسمان صاف است و رنگی که در اعماق اقیانوس‌هاست. یک طیف از رنگ آبی مابین سورمه‌ای ملایم و آبی کاربنی. اتفاقا در سال‌های اخیر رنگ آبی عمیق یا کلاسیک بسیار مورد توجه طراحان مد و به خصوص طراحان دکوراسیون داخلی بوده است.

لیتریک ایزمن؛ مدیر اجرایی شرکت پنتون درباره انتخاب رنگ آبی کلاسیک برای سال ۲۰۲۰ در نشست خبری این شرکت به خبرنگاران گفت: در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم نیاز به اعتماد، سادگی و صداقت و آرامش یک نیاز اساسی است. آبی کلاسیک رنگی است که علاوه بر ثبات و آرامش، اعتماد به نفس را هم برای تمام گرو‌ه‌های سنی از کودک گرفته تا جوانان و میانسالان و افراد مسن به ارمغان می‌آورد.

 

آبی کلاسیک ۲۰۲۰ پنتون با چه رنگ‌های ست می‌شود؟

 

آبی کلاسیک 2020 پنتون با چه رنگ‌های ست می‌شود؟

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

در کاتالوگ رنگی شرکت پنتون رنگ‌هایی که با رنگ آبی کلاسیک سال ۹۹ یا ۲۰۲۰ ست می‌شوند به قرار زیر هستند:

رنگ‌های آبی آسمانی و سایر رنگ‌های آبی در طیف‌های روشن‌تر، قهوه‌ای مایل به زرد، طلایی، سفید، زرد لیمویی، قرمز، نارنجی، صورتی چرک یا کالباسی، استخوانی، سبز کله اردکی، انواع رنگ سبز فیروزه‌ای و لاجوردی، گلبهی، بنفش و مشکی.

 

 

کالابرگ الکترونیک