طرز تهیه پنکیک موز خانگی سریع و آسان و خوشمزه

طرز تهیه پنکیک موز خانگی سریع و آسان و خوشمزه


1 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پنکیک موز خانگی سریع و آسان و خوشمزه

درست‌کردن پنکیک بسیار راحت‌ است و می‌تواند جایگزین خوشمزه‌ای برای صبحانه یا میان‌وعده شما باشد. همچنین تهیه این پنکیک خوشمزه، نیازی به هم‌زن و فر ندارد. بنابراین اگر فر یا هم‌زن ندارید ولی می‌خواهید عطر و بویی جادویی در خانه‌تان بپیچد و چیزی به خوشمزگی کیک‌های حاضرشده در فر نوش جان کنید، انتخاب پنکیک تابه‌ای به عنوان یک شیرینی و دسر ساده و خوشمزه و فوری خانگی بهترین کار است. طرز تهیه پنکیک موز تابه‌ای خانگی را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه پنکیک موز

 

طرز تهیه پنکیک موز با دستوری آسان

 

مواد لازم

 

آرد: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: ۱ عدد

موز متوسط: ۲ عدد برای پنکیک و ۱ عدد برای تزئین

بیکینگ‌پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

روغن: ۲ قاشق غذاخوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

دارچین: ۱ قاشق چای‌خوری

سس شکلات یا نوتلا یا بلوبری برای تزئین: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه پنکیک موز با دستوری آسان

مرحله اول

 

ابتدا تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید و هم بزنید. سپس شیر و روغن را به تخم‌مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. در ظرف دیگر، موزهای پوست‌کنده را له کنید. موزهای له‌شده را به ترکیب قبلی اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله دوم

 

در ظرف دیگر، آرد و بیکینگ‌پودر را مخلوط کنید و کم‌کم به موادتان اضافه کنید و هم بزنید تا با مواد ترکیب شوند. سپس نمک و دارچین را به مواد اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا یک‌دست شوند.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه پنکیک موز با دستوری آسان

 

در این مرحله، تابه را روی حرارت بگذارید و روغن را اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا پنکیک مغزپخت شود. البته به جای روغن می‌توانید از کره نیز استفاده کنید. پس از داغ‌شدن روغن، با یک قاشق قسمتی از مواد را بردارید و در تابه بگذارید. وقتی یک طرف آن طلایی شد، پنکیک را بردارید و طرف دیگرش را در روغن قرار دهید. کم‌کم تمام مواد را با قاشق داخل تابه بگذارید تا پنکیک‌تان آماده شود. بهتر است مواد زیادی را با قاشق برندارید، چون برگرداندن آن سخت می‌شود.

 

برای تزئین پنکیک می‌توانید از حلقه‌های موز، سس شکلات یا نوتلا یا سس بلوبری استفاده کنید. طرز تهیه پنکیک موز با گردو و یا جو پرک که حالت رژیمی پنکیک موز است هم مرسوم است. پنکیک را با آب و بدون شیر هم می‌توانید درست کنید اما پنکیک خانگی با شیر خوشمزه‌تر است.

 

در ادامه خواص موز و ارزش غذایی آن را برایتان شرح داده‌ایم.

 

خواص موز برای سلامت بدن

 

طرز تهیه پنکیک موز با دستوری آسان

 

موز برای سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌ها خواص و فواید زیادی دارد؛ از این خواص می‌توان به سلامت قلب، بهبود بیماری‌های روانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بروز زخم‌معده و بیماری دیابت و پیشگیری از کم‌خونی اشاره کرد. جالب است بدانید موز به جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون نیز کمک می‌کند. علاوه بر تمام خواص گفته شده، موز در رژیم‌های غذایی جایگاه ویژه‌ای دارد و باعث لاغرشدن نیز می‌شود. این میوه خوشمزه برای افزایش انرژی، سلامت چشم و استخوان‌ها نیز مؤثر است و به مبارزه در برابر سرطان نیز کمک می‌کند. پس بهتر ایت این ماده غذایی ارزشمند را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.

 

 

ارزش غذایی موز در هر ۱۰۰ گرم

 

در هر ۱۰۰ گرم موز، مقدار زیادی مواد معدنی و مغذی موجود است؛ این مواد عبارت‌اند از:

 

انرژی: ۱۰۰ کالری

چربی: ۲ گرم

کلسیم: ۸ میلی‌گرم

پتاسیم: ۳۷۰ میلی‌گرم

فسفر: ۲۵ میلی‌گرم

پروتئین: ۸ گرم

ویتامین سی: ۱۰ میلی‌گرم

فسفر: ۲۵ میلی‌گرم

آهن: ۷ میلی‌گرم

قند: ۶.۵ گرم

آب: ۷۰ گرم

ویتامین ای: ۱۹۰ واحد

ویتامین بی۱: ۵ میلی‌گرم

ویتامین بی۲: ۶ میلی‌گرم

ویتامین بی‌۳: ۷ میلی‌گرم

 

کالابرگ الکترونیک