طرز تهیه و فوت و فن چیزکیک زنجبیلی با پایه کیک در فر

طرز تهیه و فوت و فن چیزکیک زنجبیلی با پایه کیک در فر


29 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-چیز-کیک-زنجبیلی-با-پایه-کیک

چیزکیک‌ها دسرهای فوق‌العاده‌ای هستند که برای سرو کردن در کنار چای یا قهوه بسیار محبوب‌اند و آنقدر متنوع هستند که هر بار می‌توانید یک طعم جدید را تجربه کنید. دو نوع چیزکیک هم داریم، چیزکیک‌هایی با پایه بیسکویت که معمولا با بیسکویت پتی‌ پور یا ساقه طلایی درست می‌شوند و چیزکیک‌هایی با پایه کیک که با کیک اسفنجی یا کیک ساده پخته می‌شوند. علاوه بر این برخی چیزکیک‌ها در فر و برخی دیگر را می‌توان بدون فر یا به روش یخچالی تهیه کرد. این مطلب از مجله کوروش را به طرز تهیه چیزکیک زنجبیلی با پایه کیک اختصاص داده‌ایم. این چیز کیک در فر تهیه می‌شود.

 

طرز تهیه چیزکیک زنجبیلی با پایه کیک

 

طرز-تهیه-چیز-کیک-زنجبیلی-با-پایه-کیک

 

مواد لازم

 

تخم مرغ: ۳ عدد

شکر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

بیکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری

آرد: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

روغن: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

زنجبیل: ۱ قاشق چای‌خوری (دلخواه)

 

مواد لازم در طرز تهیه چیزکیک زنجبیلی

 

پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه: ۴۵۰  گرم

خامه: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

تخم مرغ: ۲ عدد

شیره قند: ۲ قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

جوز هندی: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

 

طرز تهیه کیک ساده به عنوان کراست یا پایه چیزکیک

 

طرز-تهیه-چیز-کیک-زنجبیلی-با-پایه-کیک

 

مرحله اول

 

پیش از هر چیز، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. شیر و تخم‌مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای برسند. در یک ظرف مناسب، تخم‌مرغ‌ها را با وانیل و یک لیوان دسته دار شکر (نصف مقدار شکر) مخلوط کنید و آنقدر با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس شیر و روغن را اضافه کنید و با همزن به مدت ۲ دقیقه بزنید.

در مرحله بعد، آرد و بیکینگ پودر را دو بار الک و در چند مرحله به مواد اضافه کنید تا گلوله نشود. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. اگر می‌خواهید کیک‌تان نیز طعم زنجبیلی داشته باشد، ۱ قاشق چای خوری پودر زنجبیل به مایه کیک اضافه کنید.

 

مرحله دوم

 

قالب کمربندی بهترین نوع قالب در طرز تهیه چیزکیک زنجبیلی است. قالب را با روغن چرب و آردپاشی کنید. مواد کیک را داخل قالب بریزیرد. نباید کل قالب را پر از مواد کنید، چون کیک پف می‌کند و جای مواد روی چیزکیک را می‌گیرد. پس در انتخاب قالب با ابعاد مناسب دقت کنید.

بعد از اینکه قالب را آماده کردید، آن را در فر قرار دهید. قالب را به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. اگر قالب‌تان بزرگ است، ممکن است این زمان بیشتر باشد، قبل از خارج کردن قالب از فر، آن را با خلال دندان تست کنید که مواد کیک به آن نچسبد.

 

 

طرز تهیه چیزکیک زنجبیلی

 

طرز-تهیه-چیز-کیک-زنجبیلی-با-پایه-کیک

 

مرحله اول

 

فر را روی دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. در یک ظرف مناسب، پنیر خامه‌ای، خامه (ترجیحا ترش) و وانیل را اضافه کنید و با همزن بزنید. تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و بعد از افزودن هر تخم مرغ، با همزن بزنید. سپس شیره قند، زنجبیل، دارچین و جوز هندی را اضافه کنید و مواد را به خوبی به هم بزنید تا جایی که همه مواد یکدست شوند.

 

مرحله دوم

 

قالب کیک ساده یا زنجبیلی را که در فر پخته بودید، از فر خارج کنید و اجازه دهید از حرارت بیفتد. وقتی کیک سرد شد، مواد روی چیزکیک زنجبیلی را روی آن بریزید و با پشت قاشق کاملا صاف کنید. دوباره قالب را در فر قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید قالب داخل فر بماند. سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و بعد به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. قالب را در یخچال بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه چیزکیک زنجبیلی

 

طرز-تهیه-چیز-کیک-زنجبیلی-با-پایه-کیک

 

*در زمان پخت چیزکیک درِ فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد.

 

*چیز کیک مدت ۴ تا ۸ زمان نیاز دارد تا کاملا خودش را بگیرد.

 

*در طرز تهیه چیز کیک می‌توانید روی چیز کیک زنجبیلی را با ژله، شربت میوه، سس براق فرانسوی یا تکه‌های‌ میوه تزیین کنید.

 

*برای تهیه شربت میوه، ۴۰۰ گرم از میوه موردنظر (برای مثال: توت فرنگی، کیوی، پرتقال و …) را با ۲ قاشق غذا خوری آب به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید. سپس آن را از صافی عبور دهید. در صورت دلخواه می‌توانید ۱ قاشق غذا خوری پودر قند نیز به شربت اضافه کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود. از این شربت برای طرز تهیه انواع کیک یا چیز کیک می‌توان به عنوان لایه رویی استفاده کرد

 

کالابرگ الکترونیک