۵ روش طرز تهیه ترشی فلفل تند و شیرین مجلسی، سریع و فوری

۵ روش طرز تهیه ترشی فلفل تند و شیرین مجلسی، سریع و فوری


17 آبان 1402 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۵ روش طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند و شیرین مجلسی، سریع و فوری
فهرست محتوا پنهان

ترشی فلفل یکی از پرطرفدارترین انواع ترشی تابستانی و زمستانی در دنیا است که می‌توانید آن را در تمام فصول سال در کنار غذا یا همراه با انواع ساندویچ میل کنید. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی این ترشی فلفل سبز و ترشی فلفل قرمز را با طعم تند یا شیرین را آماده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی چند روش مختلف دستور ترشی فلفل برای درست کردن ترشی فلفل سبز تند فوری و ترشی فلفل قرمز ساده و چرخ کرده و حلقه‌ای را به شما آموزش می‌دهیم. با مجله کوروش همراه باشید.

 

مواد لازم برای طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند حلقه‌ای (روش اول)

آموزش ترشی فلفل تند

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
فلفل سبز تند و حلقه‌ای خرد شده ۳ تا ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سرکه سفید ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر خرد شده ۴ حبه
شکر ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۲ قاشق غذاخوری
دانه فلفل سیاه ۳ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت ترشی فلفل تند: ۵ دقیقه

میزان کالری ترشی فلفل سبز تند در هر وعده: ۴۰ کالری

مراحل طرز تهیه ترشی فلفل سبز فوری

روش درست کردن و دستور ترشی فلفل تند بسیار آسان است. شما می‌توانید سریع و فوری فلفل ترشی داشته باشید. گام به گام با ما همراه شوید تا به شما روش درست کردن فلفل ترشی سبز تند و حلقه‌ای را آموزش دهیم.

مرحله اول؛ خرد کردن فلفل‌ها

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند باید فلفل سبزها را خوب بشویید و روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند. سپس برای درست کردن این ترشی فلفل سبز یک تخته و چاقوی تیز آماده کنید. فلفل‌ها را برش دهید و به صورت حلقه‌هایی نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی مخلوط ریز هفت بیجار

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد برای ترشی فلفل تند

در دومین مرحله از درست کردن ترشی فلفل سبز تند باید سرکه، سیر تازه، دانه‌های فلفل سیاه، نمک و شکر را با هم ترکیب کنید. قابلمه را حرارت ملایم روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید مواد ۲ دقیقه روی حرارت باشند.

در صورت تمایل می‌توانید سرکه، فلفل سیاه، نمک و شکر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن مخلوط سرکه به مواد ترشی فلفل

حالا فلفل‌ها را داخل شیشه ترشی تمیز و خشک بریزید. مایع داغی که از ترکیب سرکه و سایر مواد تهیه کردید را روی فلفل سبزها بریزید و درب آن را محکم ببندید. صبر کنید ترشی سرد شود. ترشی فلفل سبز را در یخچال قرار دهید و بعد از چند روز می‌توانید آن را مصرف کنید. 

مواد لازم برای طرز تهیه ترشی فلفل تند با روغن زیتون (روش دوم)

طرز تهیه ترشی فلفل تند با روغن زیتون

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سبز تند ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار (حدود ۳۵۰ گرم)
سیر ۴ حبه
سرکه سفید ۱ و ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۲ قاشق چای‌خوری
برگ بو ۱ عدد (اختیاری)
زیره ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری
دانه خردل ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری

 

مراحل طرز تهیه ترشی فلفل قلمی با روغن زیتون

در این روش شما فلفل ترشی را با روغن زیتون ترکیب می‌کنید. در این روش ترشی فلفل شما سریع و فوری آماده خواهد شد. در ادامه می‌توانید با مراحل تهیه ترشی فلفل تند با روغن زیتون آشنا شوید.

حتما بخوانید  با لبو چی درست کنم | لیست ۱۸ غذا، پیش غذا، نوشیدنی و دسر با لبو

مرحله اول؛ آماده کردن مواد ترشی فلفل تند

آماده کردن مواد ترشی فلفل تند

در اولین مرحله از تهیه ترشی فلفل سبز به روش بازاری باید در یک ماهیتابه بزرگ مقداری روغن زیتون بریزید. شعله گاز را روی حرارت متوسط تا زیاد تنظیم کنید. سپس ساقه فلفل‌‌ها را کمی کوتاه کنید و سیرها را به دو نیم تقسیم کنید و به روغن اضافه نمایید. مواد را برای ۵ دقیقه خوب هم بزنید و تفت بدهید تا نرم شوند. بعد از اینکه فلفل‌ها مقداری نرم شدند شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا کمی خنک شوند.

می‌توانید روغن زیتون را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ ریختن مواد ترشی در شیشه و اضافه کردن سرکه

در دومین مرحله از تهیه ترشی فلفل سبز بعد از اینکه فلفل و سیرهای تفت داده شده خنک شدند، آن‌ها را داخل یک شیشه بریزید. در یک قابلمه سرکه را با آب، شکر و نمک ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نمک و شکر کاملاً در آب حل شوند.

مرحله سوم؛ نگهداری ترشی فلفل سبز تند

در این مرحله از طرز تهیه ترشی فلفل قلمی با روغن زیتون باید همه ادویه‌ها و مواد طعم دهنده را به فلفل‌ها اضافه کنید و ترکیب سرکه را به شیشه اضافه کنید. ترشی را برای چند ساعت بیرون یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود. سپس درب آن را محکم کنید و در یخچال بگذارید.

می‌توانید از این روش برای درست کردن ترشی با فلفل‌های خرد شده و حتی له شده یا ترشی فلفل سبز چرخ کرده نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه و فوت و فن ترشی پیاز قرمز و سفید ریز 

مواد لازم برای یک شیشه ترشی فلفل همدانی (روش سوم)

طرز تهیه ترشی فلفل سبز همدانی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
فلفل سبز ۵۰۰ گرم
ترخون ۳ شاخه
سیر ۶ حبه
سرکه سفید به مقدار لازم
نمک ۲ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه ترشی فلفل شیرین همدانی

 طرز تهیه ترشی فلفل شیرین همدانی بسیار راحت است. مرحله به مرحله با ما همراه شوید تا آموزش ترشی فلفل همدانی را با هم مرور کنیم.

مرحله اول؛ حرارت دادن مواد ترشی فلفل

حرارت دادن مواد ترشی فلفل

در اولین مرحله از تهیه ترشی فلفل سبز همدانی باید فلفل‌ها را بشویید و به صورت خرد شده یا درسته داخل یک قابلمه بریزید. برای این ترشی از فلفل هالوپینو مانند تهیه ترشی فلفل هالوپینوی خانگی هم می‌توانید استفاده کنید. سپس در قابلمه به اندازه‌ای که فلفل‌ها کاملاً در آب فرو بروند، آب بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

بعد از اینکه آب جوش آمد، ۲ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا نمک خوب در آب حل شود. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید آب سرد شود. این کار موجب از بین رفتن تلخی و تندی اضافه فلفل می‌شود.

مرحله دوم؛ استراحت دادن به فلفل سبزها

در مرحله دوم از ترشی فلفل سبز همدانی باید فلفل سبزها را از داخل قابلمه خارج کنید و در آبکش بریزید و با آب سرد بشویید. بعد از سرد شدن آب داخل قابلمه، فلفل سبزها را دوباره داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را بگذارید و برای ۲۴ ساعت به حال خود رها کنید.

بعد از یک روز درب قابلمه را بردارید و دوباره فلفل سبزها را جدا کنید و در آبکش بریزید و با آب بشویید و برای ۱۵ دقیقه در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. در نهایت فلفل‌ها را روی پارچه‌ای تمیز پهن کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن ترشی فلفل همدانی

در سومین مرحله از طرز تهیه ترشی فلفل سبز همدانی باید فلفل‌ها را کاملاً با دستمال خشک کنید تا هیچ رطوبتی نداشته باشند. سپس سیرها را پوست بگیرید و کاملاً خشک کنید. حالا یک لایه فلفل سبزهای کاملاً خشک شده را داخل شیشه بریزید.

چند شاخه ترخون و سیر به آن اضافه کنید و بعد لایه بعدی فلفل را بچینید تا جایی که شیشه کاملاً پر شود. در آخر شیشه را با سرکه پر کنید و کمی نمک به آن اضافه کنید. درب شیشه را محکم کنید و آن را در یخچال قرار دهید.

بعد از ۱۰ روز این ترشی فلفل سبز همدانی خوشمزه آماده است و می‌توانید آن را همراه غذاهای مختلف میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی کلم قرمز مجلسی

مواد لازم برای طرز تهیه ترشی فلفل تند شمالی با نعنا خشک (روش چهارم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
فلفل سبز یا قرمز تند ۵۰۰ گرم
سیر ۶ حبه
نعنا خشک ۱ قاشق چای‌خوری
سرکه ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک ۳ قاشق غذاخوری
آب ۶ لیوان فرانسوی دسته‌دار
حتما بخوانید  طرز تهیه 4 مدل دسر با بستنی و موز کافی شاپی و خوشمزه

 

طرز تهیه ترشی فلفل سبز یا قرمز شمالی به روش فوری

برای تهیه ترشی فلفل به این روش ابتدا باید فلفل‌ها را بشویید و خوب خشک کنید. در یک قابلمه ۶ لیوان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب جوشید، شعله گاز را خاموش کنید و ۳ قاشق نمک به آب جوش اضافه کنید. صبر کنید تا آب خنک شود و بعد فلفل‌های سبز خشک‌ را اضافه کنید. یک بشقاب روی فلفل‌ها قرار دهید تا کاملا در آب غوطه‌ور شوند.

حدود ۸ ساعت صبر کنید و بعد فلفل‌ها را آبکش کنید. در این مرحله از طرز تهیه ترشی فلفل سبز یا قرمز فوری باید دوباره فلفل‌ها را با دستمال خشک کنید تا هیچ رطوبتی نداشته باشند و در شیشه بریزید. مقداری سیر و نعنا خشک بین فلفل‌ها قرار دهید و در ادامه سرکه و کمی دیگر نمک اضافه کنید. به مدت ۱ هفته شیشه ترشی فلفل شمالی را در یخچال قرار دهید تا ترشی شما آماده شود.

در صورت تمایل انواع سبزیجات خشک شده مثل سبزی خشک نعناع را به روش‌های حضوری، تلفنی یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی قارچ با رب انار یا رب گوجه

مواد لازم برای طرز تهیه ترشی فلفل (شیرین) (روش پنجم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
فلفل سبز یا قرمز باریک ۱۰ عدد
آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن زیتون ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سرکه سیب یا انگور (سرکه قرمز) ۳ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
شکر ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ترشی فلفل قرمز یا سبز چرخ‌ کرده شیرین

طرز تهیه ترشی فلفل چرخ‌کرده
برای تهیه این ترشی فلفل چرخ کرده که به خاطر سرکه قرمز و شکر به نسبت طعم شیرینی دارد باید فلفل‌ها را بشویید و داخل آن‌ها را خالی کنید. سپس فلفل‌ها را خرد کرده و همراه با آب در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. زمانی که فلفل‌ها پختند و نرم شدند، آن‌ها را در مخلوط‌کن یا میکسر پوره کنید. سپس روغن زیتون، نمک، شکر، سرکه و در صورت تمایل پودر فلفل قرمز به آن اضافه کنید و همه مواد را در شیشه بریزید.

در صورت تمایل شکر را به روش‌های حضوری، تلفنی یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب فلفل خوشمزه و لذیذ

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه ترشی فلفل تند

نکات و فوت و فن های طرز تهیه ترشی فلفل تند

  • در طرز تهیه ترشی فلفل حتماً از شیشه‌ای برای نگهداری ترشی استفاده کنید که کاملاً خشک و تمیز است تا از کپک زدن ترشی جلوگیری کنید.
  • برای تهیه ترشی فلفل سبز تند فوری می‌توانید از سرکه رقیق شده استفاده کنید تا ترشی شما کمتر ترش‌ شود. به خاطر داشته باشید که برای رقیق کردن سرکه حتماً از آب جوشیده خنک شده استفاده کنید. 
  • در طرز تهیه ترشی فلفل تند خانگی می‌توانید هم از سرکه سفید و هم سرکه قرمز استفاده کنید. اگر دوست دارید طعم ترشی تند و تیزتر باشد، بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید. اضافه کردن سرکه قرمز به ترشی طعم ملایم‌تری می‌بخشد. می‌دانید بهترین سرکه برای ترشی کدام است؟
  • برای خوش‌طعم شدن ترشی فلفل می‌توانید ترشی فلفل سبز کبابی درست کنید. برای این کار فلفل‌ها را برای چند دقیقه روی حرارت کبابی کنید و بعد داخل ترشی بریزید.
  • برای جوشاندن فلفل تند حتماً شعله گاز را کم کنید تا فلفل‌ها له نشود.
  • اضافه کردن مقداری گلپر، تخم گشنیز، شاهدانه و مرزه به ترشی فلفل تند طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.
  • اگر دوست دارید ترشی فلفل تند شما ترد شود، بهتر است به جای نمک معمولی از سنگ نمک خرد شده استفاده کنید.
  • در صورتی که برای تهیه ترشی فلفل تند از سبزیجات تازه استفاده می‌کنید، سبزی‌ها را بشویید و اجازه دهید کاملاً خشک شوند. سپس می‌توانید سبزی خشک را به ترشی اضافه کنید.
  • در صورتی که برای تهیه ترشی فلفل تند، فلفل‌ها را حلقه‌ای برش دهید، ترشی شما سریع‌تر آماده می‌شود.
  • برای این که همه فلفل‌ها به موقع آماده شوند، بهتر است فلفل‌های ریز و درشت را جدا کنید و از فلفل‌هایی با اندازه یکسان برای ترشی استفاده کنید.
  • در صورت تمایل انواع ترشی از جمله ترشی فلفل را می‌توانید به روش‌های حضوری، تلفنی یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

سوالات متداول

برای اینکه ترشی فلفل تند و تیزتر شود، از کدام سرکه استفاده کنیم؟

برای اینکه ترشی فلفل تند و تیزتر شود از سرکه سفید استفاده کنید.

برای اینکه ترشی فلفل، طعم ملایم‌تر و شیرینی داشته باشد، از کدام سرکه استفاده کنیم؟

برای اینکه ترشی فلفل طعم ملایمی داشته باشد از سرکه قرمز استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک