بهترین رنگ‌‌ ها برای دفتر کار و بررسی اثرات روانی آن در محیط کار

بهترین رنگ‌‌ ها برای دفتر کار و بررسی اثرات روانی آن در محیط کار


16 تیر 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین رنگ‌‌ ها برای دفتر کار و بررسی اثرات روانی آن در محیط کار

استفاده از بهترین و مناسب ترین رنگ ها در فضاهای مختلفی که در زندگی روزمره با آن سروکار داریم، از دفتر و محیط کار گرفته تا محیط منزل می‌توانند تاثیرات مثبتی روی ما بگذارند. بنابراین توجه بیشتر به ترکیب رنگ های استفاده شده در دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است. رنگ ها می‌توانند خلق‌وخو و حتی میزان بهره‌وری در محیط دفتر کار را تغییر دهند. رنگ مناسب یک دفتر کار چیست؟ کارمندان با چه رنگی بهترین را خواهند داشت؟ در مجله کوروش نگاهی به بهترین ترکیب رنگ‌ در فضاهایی کاری متفاوت می‌اندازیم.

تاثیر رنگ ها افزایش خلاقیت و بهره‌وری

 

تاثیر رنگ ها افزایش خلاقیت و بهره‌وری

 

آنجلا رایت متخصص رنگ که از دهه ۷۰ در مورد تاثیر رنگ ها بر محیط های مختلف از جمله دفتر کار بسیار تحقیق کرده است، می‌گوید تاثیر روانشناسی رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار حیرت‌انگیز است. او می‌گوید که با انتخاب عمدی رنگ‌های خاص در فضاهای مختلف واکنش‌های خاص متفاوتی از افراد به دست می آید. با این حال تنها رنگ نیست که در طراحی داخلی یک دفتر کار تاثیرگذار است. صرف نظر از رنگ، دکوراسیون محیط کار نیز بسیار مهم است. بنابراین در چیدمان داخلی یک دفتر کار علاوه بر انتخاب بهترین و مناسب ترین رنگ ها باید به طراحی دکور آن هم بسیار توجه کرد. بسته به اینکه چه چیزی بیشتر از همه برای کارمندان در کسب و کارهای مختلف مهم است، می توان از ترکیب رنگ های متفاوتی در طراحی دفتر کار استفاده کرد.

 

 

رنگ آبی در دفتر کار

 

رنگ آبی در دفتر کار

 

آبی رنگ روشنفکری است. این رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی نمادی از اعتماد، منطق، ارتباطات و کارآیی است. معمولاً از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی دفتر کار با شرایط اداری استفاده می‌شود. چراکه کار اداری به تمرکز ذهنی  وتوجه بسیار بالایی نیاز دارد. بنابراین بهترین پیشنهاد برای طراحی دکوراسیون داخلی محیط اداری استفاده از رنگ آبی است.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ‌ها برای اتاق کودک

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

قرمز؛ بهترین رنگ برای القای هیجان در دفتر کار

 

قرمز بهترین رنگ برای القای هیجان در دفتر کار

 

در روانشناسی رنگ ها قرمز  را یک رنگی فیزیکی تعریف می‌کنند. رنگی که نشان دهنده شجاعت و قدرت و هیجان است. استفاده این رنگ در محل کار برای محیط‌هایی که بیشتر فعالیت های فیزیکی انجام می‌دهند بسیار توصیه می‌شود. بهترین رنگ برای فضای کار این چنینی قرمز و یا ترکیب و طیف‌های مختلف رنگ قرمز است.

 

 

خلاقیت و اعتماد بنفس با رنگ زرد

 

خلاقیت و اعتماد بنفس با رنگ زرد

 

رنگ زرد در روانشناسی رنگ‌ها یکی از بهترین نمادهای خلاقیت، دوستی، خوش بینی و اعتماد بنفس است. رنگ زرد، رنگ احساسات است. اگر می‌خواهید در دفتر کار خود به کارکنان حس مثبت خلاقیت و خوشبختی را القا کنید، سعی کنید تا از رنگ زرد در فضاهای مختلف آن استفاده کنید.

 

 

تعادل در دفتر کار با رنگ سبز

 

تعادل در دفتر کار با رنگ سبز

 

سبز باعث ایجاد حس تعادل می‌شود. این رنگ یکی از بهترین رنگ ها در نشان دادن هارمونی، طبیعت و ترمیم است. رنگ سبز بیشتر در دفتر کارهایی بیشتر استفاده می‌شود که کارکنان مدت زمان زیادی را در آنجا سپری می‌کنند. این رنگ برای چشم بسیارمناسب است. حس روانی تعادل و ترمیم این رنگ باعث شده تا معمولاً پزشکان معمولا فضای محیط مطب خود را با رنگ سبز طراحی کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ خاکستری و طوسی در معماری

 

 

نارنجی رنگ مناسب برای سالن‌های اداری

 

نارنجی رنگ مناسب برای سالن‌های اداری

 

نارنجی ترکیبی است از رنگ قرمز که رنگی فیزیکی تعبیر می‌شود با رنگ زرد که نمادی از احساسات است. بنابراین بهتر است در دفتر کار که حالت سالن اداری دارد از رنگ نارنجی استفاده شود. نارنجی از نظر روانی تعادل رنگی خاصی به سالن‌های اداری می‌دهد. حتی بهتر است تا بخشی از سالن غذاخوری در دفتر کار نیز ترکیبی از رنگ نارنجی و قرمز باشد. چرا که این رنگ بهترین رنگ برای القای حس اشتها برای غذا خوردن است.

 

 

رنگ خاکستری در دفتر کار مدرن

 

رنگ خاکستری در دفتر کار مدرن

 

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دفاتر کاری مدرن، استفاده از رنگ خاکستری است. خاکستری به دفتر کار ظاهری زیبا و مدرن می‌بخشد. با این حال اگر از این رنگ درست استفاده نشود، ممکن است در محیط کار به کارکنان عدم اعتماد به نفس را القا کند. این اثر روانی رنگ خاکستری ممکن است باعث ایجاد افسردگی در میان کارکنان در محیط کار شود. بنابراین بهتر است تا زمان استفاده از رنگ خاکستری در دفتر کار با بهترین طراحان دکوراسیون داخلی مشورت کنید. آن‌ها می‌دانند که چگونه رنگ خاکستری را در فضای مناسب و خاص خود به کار برند.

 

 

منبع: cdispaces

 

کالابرگ الکترونیک