بهترین بازیهای آنلاین و غیر آنلاین برای افزایش حافظه و تمرکز بزرگسالان

بهترین بازیهای آنلاین و غیر آنلاین برای افزایش حافظه و تمرکز بزرگسالان


27 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بازی برای تقویت حافظه بزرگسالان

آیا با افزایش سن، نگران سلامت مغز خود هستید؟ شاید شما پدر یا مادری داشته باشید که در معرض خطر بیماری مانند آلزایمر یا شکل دیگری از زوال عقل باشند؛ یا شاید شما آماری را درباره پیرشدن و افزایش آلزایمر شنیده باشید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با کمک آن، جزو این آمار در آینده نباشید انجام بازی‌های کامپیوتری است. ما قبلا درباره تأثیرات مثبت و منفی بازی‌های کامپیوتری و بهترین بازی‌های کامپیوتری ۲۰۲۰ صحبت کرده‌ایم. در این مقاله سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌خواهیم ابتدا این مسئله را از منظر علمی بررسی کنیم و سپس بهترین بازی های آنلاین فکری برای تقویت حافظه فعال و افزایش تمرکز در بزرگسالان را معرفی کنیم.

بازی‌های آنلاین و غیرآنلاین کامپیوتری چطور به تقویت حافظه شما کمک می‌کنند؟

 

ابتدا باید صحت ادعای مفیدبودن بازی‌ های آنلاین و غیر آنلاین فکری کامپیوتری برای تقویت حافظه فعال و حافظه کوتاه مدت بزرگسالان و افزایش تمرکز را بررسی کنیم. طبق تحقیقات انجمن بین‌المللی آلزایمر (ADI)، چند نکته اساسی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ سلامت مغز، با افزایش سن انجام دهید:

 

فعال‌بودن از نظر جسمی؛ فعالیت بدنی جریان خون مناسب به مغز را حفظ کرده و از طریق «نوروژنز» (neurogenesis) تشکیل سلول‌های جدید مغزی را تشویق می‌کند.

 

داشتن رژیم غذایی مناسب؛ داشتن یک رژیم غذایی سالم و پر از آنتی‌اکسیدان (به‌عنوان مثال سبزیجات و میوه‌ها) ممکن است به محافظت از سلول‌های مغزی موجود کمک کند.

 

فعال‌بودن از نظر ذهنی و اجتماعی؛ برای اجتناب از افسردگی و انزوا در جامعه، باید فعال باشید و ورزش منظم مغزی (خصوصا یادگیری کارهای جدید) را انجام دهید تا به شما کمک کند. انجام برخی از بازی‌های آنلاین و غیرآنلاین، به‌سادگی به شما در این مرحله کمک می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ نکته کاربردی راه‌های افزایش تمرکز و تقویت حافظه

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

معرفی بهترین بازی‌های آنلاین و غیرآنلاین برای افزایش تمرکز و تقویت حافظه

 

اگر می‌خواهید «استفن هاوکینگ» (Stephen Hawking ) یا «آلبرت انیشتین» (Albert Einstein) بعدی باشید؛ بازی‌های آنلاین و غیرآنلاین شما را به هدفتان نمی‌رسانند. با این حال، وقتی نوبت به سلامت مغز با افزایش سن می‌رسد؛ انجام بازی‌ های آنلاین و غیرآنلاین برای تقویت حافظه بزرگسالان و افزایش تمرکز که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌تواند برگ برنده شما باشد.

 

 

۱- سودوکو (Sudoku)

 

 

سودوکو یکی از محبوب‌ترین بازی های آنلاین فکری برای تقویت حافظه فعال بزرگسالان است. ما تمام مزایای این پازل محبوب را در مقاله «۱۰ فایده شگفت‌انگیز حل جدول سودوکو برای کودکان و بزرگسالان» نام برده‌ایم. این برنامه از طریق سایت‌های مختلفی از جمله «Sudoku Web» و «Sudoku.com» در دسترس است. می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین بازی کنید یا درکه هر دو سیستم عامل iOS و Android آن را دانلود کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ فایده شگفت‌انگیز حل جدول سودوکو برای کودکان و بزرگسالان

 

 

۲- کِن‌کِن (KenKen)

 

بازیهایی مانند کِن‌کِن (KenKen)برای تمرکز و تقویت حافظه بزرگسالان

 

«کِن‌کِن» خود را پازلی معرفی می‌کند که شما را باهوش‌تر می‌کند. سایت آنها شامل پازل‌های آنلاین رایگان و همچنین بازی‌های ریاضی و عددی است.
این پازل‌های رایگان از طریق وب‌سایت  KenKen، برنامه های iOS و Kindle و به‌عنوان بخشی از صفحه پازل نیویورک تایمز (New York Times puzzle page) در دسترس هستند.

 

 

۳- تست فریب‌دهنده ۲ ™ : آیا نابغه هستید؟ (Tricky Test 2™: Genius Brain)

 

بهترین بازیهای آنلاین برای حافظه و تمرکز برای تقویت حافظه بزرگسالان ؛ تست فریب‌دهنده 2 ™ (Tricky Test 2™: Genius Brain)

 

این بازی آنلاین، بازی رایگان برای تشخیص ضریب هوشی است که شما را به چالش می‌کشد تا بفهمید که آیا «ذهن نابغه‌ای دارید؟»
این بازی شامل چالش‌های فکری و راه‌حل‌هایی است که برای فریب شما طراحی شده‌اند؛ این پازل‌ها از طریق App Store و Google Play نیز در دسترس هستند.

 

 

۴- مغزی که مثل ساعت کار می‌کند (A Clockwork Brain)

 

بهترین بازیهای آنلاین برای حافظه و تمرکز؛ بازی (A Clockwork Brain) "مغزی که مثل ساعت کار می‌کند "

 

«مغزی که مثل ساعت کار می‌کند» بازی است که دارای چند بازی سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز است که به‌طور خاص برای آزمایش حافظه، توجه، مهارت، زبان و استدلال طراحی شده است. هر یک از پازل‌ها از نظر تطبیقی ​​برای درگیرکردن مغز شما دارای مشکلاتی هستند و شما باید سعی کنید آنها را حل کنید. این بازی در App Store و Google Play و همچنین از طریق فروشگاه Microsoft در دسترس است.

 

شاید بخواهید به فرم سنتی خود پایبند باشید. از آنجا که جنبه اجتماعی بازی‌ها، آنها را قدرتمندتر می‌کند؛ با بازی‌کردن با یک دوست یا چند نفر، می‌توانید فاکتور سلامت مغز را تقویت کنید. بنابراین در ادامه، بازی‌هایی را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید با اشخاص دیگر به صورت آنلاین نیز انجام دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های کامپیوتری ۲۰۲۰؛ ۵ بازی منتخب از نگاه کارشناسان

 

 

۵- شطرنج (Chess)

 

بهترین بازیهای آنلاین برای حافظه و تمرکز؛ شطرنج (Chess)

 

وقتی به بازی‌های پیچیده و چالش‌برانگیز ذهنی فکر می‌کنید؛ شطرنج احتمالا یکی از اولین مواردی است که به ذهن شما خطور می‌کند. «گری کاسپاروف» ( Garry Kasparov)، «بابی فیشر» (Bobby Fischer) و بزرگترین بازیکنان در تمام دوران‌ها ثابت می‌کنند که شطرنج یک بازی استراتژیک و نیازمند تمرکز است.

بازی شطرنج به شما کمک می‌کند تا حافظه خود را تقویت کنید و عملکرد برنامه‌ریزی شده مغز را هنگام استراتژی‌سازی بهبود بخشید. همچنین انجام این بازی باعث تصمیم‌گیری سریع می‌شود؛ در حالی که تمرکز شما را نیز بالا می‌برد.

 

 

۶- جدول کلمات متقاطع (Crossword Puzzles)

 

 

بهترین بازیهای آنلاین برای حافظه و تمرکز؛ جدول کلمات متقاطع (Crossword Puzzles)

 

حل جدول کلمات متقاطع، به‌عنوان یکی از بازی های آنلاین برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز کودکان و بزرگسالان شناخته می‌شود. این پازل‌ها به رشد مهارت‌های حافظه و توجه و همچنین تسلط بیشتر برای توانایی یافتن کلمات، کمک می‌کنند. یکی از بازی‌های جدول کلمات که در کشور خودمان بسیار محبوب است، بازی «آمیرزا» است. در این بازی، باید با تعدادی از حروف، کلمات بامعنی بسازید. این بازی بخش‌های زیادی دارد؛ در یکی از این بخش‌ها که آنلاین است، در هر مرحله کلماتی می‌سازید و جدول کلمات متقاطع را پر می‌کنید.

مانند همه بازی ‌های آنلاین و غیر آنلاین و پازل‌هایی که برای تقویت حافظه کوتاه مدت بزرگسالان در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت، اگر پازل‌ها برایتان خیلی راحت‌ و ساده هستند، زمان آن فرا رسیده است که به یک بازی چالش‌برانگیز دیگر بپردازید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین مواد غذایی برای پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر

 

 

۷- پازل‌های جیگ‌ساو (Jigsaw Puzzles)

 

بهترین بازیهای آنلاین برای حافظه و تمرکز؛ پازل‌های جیگ‌ساو (Jigsaw Puzzles)

 

آیا می‌خواهید با بازیهای آنلاین و غیر آنلاین حافظه کوتاه ‌مدت و حافظه تصویری خود را درگیر و تقویت کنید؟ «پازل‌های جیگ‌ساو» فرصت مناسبی برای شماست. مغز شما در این بازی باید چندین رنگ و شکل را مرتب کند و هرچه قطعات بیشتری از پازل موجود باشد، مغز شما کار سخت‌تری را باید انجام دهد. برای اضافه‌کردن نوع دیگری از چالش به مجموعه پازل خود، قطعات را ورق بزنید و سعی کنید بدون هیچ یک از سرنخ‌های طراحی، پازل را حل کنید. انواع پازل آنلاین و غیر آنلاین یک بازی جالب کودکانه برای تقویت ذهن کودکان و البته یک بازی فکری عالی برای تقویت حافظه تصویری بزرگسالان هم محسوب می‌شود.

 

 

۸- بازی (Elevate)

 

بازی Elevate برای افزایش حافظه و تمرکز بزرگسالان

 

بازی Elevate برای این طراحی شده تا دقت، مهارت های زبانی، سرعت پردازش ذهن، حافظه، مهارتهای ریاضی و … را در خود تقویت کنید .برای هر شخص در این بازی برنامه تمرینی اختصاصی تعریف می شود که باعث می شود به مرور زمان نتایج شخص ارتقا چشمگیری پیدا کند.

 

 

منبع: magneticmemorymethod

 

 

کالابرگ الکترونیک