راهنمای خرید حلقه ازدواج و مهم ترین نکاتی که حتماً باید بدانید

راهنمای خرید حلقه ازدواج و مهم ترین نکاتی که حتماً باید بدانید


11 آبان 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید حلقه ازدواج

حلقه ازدواج یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی است که یادگار روز عشق و یکی شدن زوجین است. نمادی که تا آخر عمر در دستان شما خواهد بود و هر بار با نگاه کردن به این حلقه روز ازدواجتان را به خاطر خواهید آورد. احتمالاً زمانی که برای خرید حلقه به فروشگاه‌های مختلف سر می‌زنید، متوجه تنوع مدل‌ها و قیمت‌های مختلف حلقه‌ها خواهید و این موضوع انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. در این مقاله می‌توانید راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکات مهم خرید حلقه ازدواج را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

 

جنس و رنگ حلقه را انتخاب کنید

 

در ابتدای راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکات مهم خرید حلقه ازدواج به شما می‌گوییم که قبل از خرید حلقه باید جنس و رنگ حلقه‌تان را انتخاب کنید.

 

جنس و رنگ حلقه را انتخاب کنید

 

حلقه طلای زرد؛ بهترین گزینه برای ازدواج کلاسیک و سنتی

 

طلای زرد معمولاً گزینه مناسبی برای عروس و دامادهای کلاسیک و سنتی است. این طلا عیارهای مختلفی دارد و از ۲۲ عیار تا ۹ عیار آن موجود است. از همین رو انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره است و شما می‌توانید آن را طبق عیاری که دارد، با قیمت‌های متفاوتی خریداری کنید.

 

 

طلای سفید در انتخاب حلقه ازدواج

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

این نوع طلا معمولاً دارای روکشی از پلاتینیوم روی طلای زرد است. این کار موجب می‌شود انگشتر شما ظاهری به رنگ پلاتین به خود بگیرد و سفید به نظر برسد.

 

طلای سفید در انتخاب حلقه ازدواج

 

تنها مشکل این حلقه‌ها این است که ممکن است بعد از چندین سال استفاده مداوم رنگ نقره‌ای روی انگشتر کمی از بین برود و نیاز به آبکاری مجدد داشته باشند. ولی قیمت طلای سفید از پلاتین کمتر است و از همین رو بسیاری از افراد به جای استفاده از پلاتین از طلای سفید استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید  11 رنگ لباس که شخصیت شما را فاش می‌کند

 

 

بیشتر بخوانید: مشهورترین و گران ترین حلقه های ازدواج دنیا

 

 

حلقه پلاتین یا طلا؟

 

پلاتین یکی از رایج‌ترین و مدرن‌ترین انتخاب‌ها در میان زوجین امروزی است. پلاتین فلزی سفید رنگ و بسیار سخت است که مقاومت بالایی در برابر ساییدگی دارد و از آنجایی که نسبت به طلا کمیاب‌تر است، قیمت بالاتری دارد. یک حلقه ازدواج پلاتین هیچ‌گاه تغییر رنگ نمی‌دهد و تا همیشه ظاهر سفید و زیبای خود را حفظ می‌کند.

 

 

برای خرید حلقه ازدواج به مقدار بودجه‌تان توجه کنید

 

همه ما برای خرید حلقه ازدواج وسواس و هیجان خاصی داریم و دوست داریم زیباترین حلقه را برای خودمان انتخاب کنیم. ولی خرید یک حلقه ازدواج ساده می‌تواند ذخیره حقوق چندین ماه یک نفر باشد و از همین رو به عنوان راهنمای خرید حلقه ازدواج این موضوع را بپذیرید که حتماً قبل از وارد شدن به بازار طلا، در مورد بودجه حلقه تصمیم بگیرید.

 

برای خرید حلقه ازدواج به مقدار بودجه‌تان توجه کنید

 

هزینه خرید حلقه را مشخص کنید و حتی اگر به پول بیشتری نیاز دارید، چند ماه دیگر صبر کنید و به اندازه بودجه‌ای که ذخیره کرده‌اید، حلقه بخرید. به پولی که در زمان خرید در دست دارید توجه کنید و هیچ‌گاه برای خرید حلقه نامزدی پول قرض نکنید و در ابتدای ازدواج خودتان را درگیر وام و بدهی نکنید.

 

 

از طلا فروشی‌های معتبر خرید کنید

 

یکی از نکات مهم خرید حلقه طلای ازدواج این است که حتماً به طلا فروشی‌های معتبر سر بزنید. برخی از فروشنده‌های طلا، دستمزد بیشتری برای هر حلقه در نظر می‌گیرند و این موضوع تا میزان زیادی روی هزینه حلقه شما تأثیر می‌گذارد.

 

در زمان خرید از فروشنده در مورد هزینه هر گرم طلا، مقدار دستمزد و مالیات و وزن طلای حلقه سوال کنید و یک بار هزینه کل را حساب کنید. در انتها از فروشنده بخواهید کلیه اطلاعات مربوط به طلا را داخل برگ خرید قید کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی که قبل از شروع یک رابطه عاطفی و ازدواج باید بدانید

 

 

برای کاهش بودجه‌تان، حلقه‌هایی که سنگ دارند را کنار بگذارید

 

وجود سنگ و نگین روی انگشتر موجب گران‌تر شدن هزینه آن می‌شود. چه این سنگ‌ها اتمی باشند و چه الماس، زمانی که شما یک انگشتر سنگ خریداری می‌کنید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. برای اینکه حلقه‌ای با برق زیبا انتخاب کنید، بهتر است از سبک‌هایی که روی طلا برش‌هایی شبیه به نگین ایجاد شده، استفاده کنید. این نوع انگشترها هم هزینه کمتری دارند و هم بسیار چشمگیر و زیبا هستند.

حتما بخوانید  راهنمای ست‌ کردن رنگ و مدل لباس مردانه رسمی و اسپرت در مراسم مختلف

 

 

برای خرید حلقه با نگین برلیان حتماً به کیفیت سنگ توجه کنید

 

یکی ازنکات مهم که باید به عنوان راهنمای خرید حلقه ازدواج مد نظر داشته باشید، کیفیت الماس و سنگ حلقه ازدواج است. اگر یک حلقه با نگین الماس انتخاب کرده‌اید، بهتر است آن را در مقابل نور بگیرد و آهسته تکان دهید. الماس در مقابل نور مثل آینه‌هایی کوچک، نور را منعکس می‌کند و برق شگفت انگیزی دارد.

 

برای خرید حلقه با نگین برلیان حتماً به کیفیت سنگ توجه کنید

 

هر چقدر برش‌کاری الماس ریزتر و خانه‌های تشکیل شده در آن ظریف‌تر و کوچک‌تر باشند، آن الماس برش بهتری دارد و قیمت آن نیز بالاتر است. بهتر است چنین خریدهایی را حتماً از فروشگاه‌های قابل اعتماد و شناخته شده انجام دهید. توجه داشته باشید که فروشنده تمام ویژگی‌های سنگ و نوع آن را داخل فاکتور شما قید کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ نشانه که می‌گویند شما آمادگی و شرایط ازدواج را دارید

 

 

برای انتخاب حلقه ازدواج آن را در دستتان امتحان کنید

 

اینکه شما فردی با تیپ و استایل کلاسیک هستید یا مدرن، می‌تواند روی انتخاب حلقه شما مؤثر باشد. نوع حلقه را با توجه به این موضوع و در نظر گرفتن ظرافت دست‌هایتان انتخاب کنید.

 

برای انتخاب حلقه ازدواج آن را در دستتان امتحان کنید

 

رنگ طلا، مدل و سبک آن را روی دست امتحان کنید و انگشتری را انتخاب کنید که از همه نظر برازنده شما است. شما قرار است از این حلقه برای سال‌ها استفاده کنید، پس مهم است که روی دستتان ظاهر زیبایی داشته باشد.

 

 

حلقه ازدواج ست بخرید

 

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید حلقه ازدواج، حلقه جفت یا ست است. انتخابی مقرون به صرفه و جذاب که برای شما و همسرتان یادگاری مشترک از روز یکی شدنتان باقی می‌گذارد. برای خرید حلقه ست حتماً به سلیقه و حالت دستان دو طرف توجه کنید. حلقه را در دستان خودتان و همسرتان امتحان کنید و زمانی که هردوی شما حس خوبی به آن دارید، آن را بخرید.

 

کالابرگ الکترونیک