۳ تأثیر مثبت پاندمی ویروس کرونا بر برخی از صنایع خرده فروشی

۳ تأثیر مثبت پاندمی ویروس کرونا بر برخی از صنایع خرده فروشی


7 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 تأثیر مثبت پاندمی ویروس کرونا بر برخی از صنایع خرده فروشی

با فراگیر شدن ویروس کرونا در سراسر دنیا تنها از اثرات منفی مخرب این ویروس بر صنایع مختلف می‌شنویم. اما بهتر است بدانید که پاندمی این بیماری اثرات مثبتی نیز در برخی از صنایع و کسب و کارها ایجاد کرده است. برای سال‌ها، بسیاری از خریداران در سراسر دنیا تنها به دو شیوه خرید می‌کردند؛ به دنبال یک محصول با بالاترین قیمت و بالاترین کیفیت هستند و یا به دنبال یک محصول باکیفیت با قیمت مناسب و مقرون به صرفه می‌گردند. اما ویروس کرونا تغییراتی اساسی بر شیوه و نوع خرید مشتریان ایجاد کرده است و موجب ایجاد تغییراتی مثبت در صنایع خرده فروشی شده است. در این مقاله می‌توانید با چند مزیت پاندمی کرونا برای صنعت ریتیل یا خرده فروشی را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

گسترش کسب و کار؛ اولین مزیت پاندمی کرونا برای صنعت خرده فروشی

 

3 تأثیر مثبت ویروس کرونا بر برخی از صنایع خرده فروشی

 

شاید باورش سخت باشد ولی پیش‌بینی می‌شود بعد از اتمام کرونا هم دیگر صف فروشگاه‌ها همانند گذشته شلوغ و طولانی نخواهد شد. بهتر است بدانید که شیوع ویروس کرونا زمینه مناسبی برای گسترش برخی کسب و کارها را فراهم کرد. بسیاری از خرده فروشان در این مدت توانستند سیستم آنلاین فروش محصولات خود را گسترش دهند و برند تجاری خود را به تمام کشور و یا حتی دنیا معرفی کنند.

 

تاثیر ویروس کرونا بر گسترده کردن کسب و کارها

 

3 تأثیر مثبت ویروس کرونا بر برخی از صنایع خرده فروشی

 

*در انگلستان، یکی از صنایع خرده فروشی لوازم‌التحریر به نام The Work توانست با کمک مشاوران متخصص فروش آنلاین محصولات خود را به بیشتر از ۳ برابر افزایش دهد. این صنعت خرده ‌فروشی توانست مراکز فروش جدیدی در سطح شهر افتتاح کند و فروشگاه‌های خود را به فضاهای بهتری در شهر منتقل کند تا علاوه بر فروش اینترنتی فروش حضوری موفق‌تری را نیز تجربه کند.

 

*یک فروشگاه خرده فروشی دیگر در این باره گفته است که در دوران شیوع پاندمی کرونا با کمک گرفتن از مشاورین باتجربه توانسته است تا ۳۰۰ درصد فروش آنلاین خود را گسترش دهد. این شرکت با به کارگیری استراتژی‌های جدید در فروشگاه و استفاده از امکان تحویل سریع کالا در منزل توانسته به این میزان از فروش دست پیدا کند. این شرکت قصد دارد تا با افزایش تعداد کارمندان خود در آینده امکان فروش محصولات خود را به سراسر دنیا گسترش دهد.

 

*از طرف دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور استارباکس از دوران شیوع کرونا برای گسترش فروشگاه‌های خود استفاده کرده است. این شرکت قصد دارد با افزایش تعداد مراکز فروش خود در مکان‌های مختلف در بسیاری از شهرها و کشورها، فروش و خدمات حضوری خود را گسترده‌تر کند. استراتژی این شرکت مبتنی بر این عقیده است که شاید ویروس کرونا مشتریان را به سمت خرید آنلاین هدایت کرده است، اما فروشگاه‌های خرده فروشی حضوری هنوز هم ارزش خودشان را حفظ کرده‌اند و با گسترش کار خود می‌توانند پیشرفت‌های خوبی را تجربه کنند. صنایع خرده فروشی لازم است در این روزها برای ارتباط بهتر با مشتریان همه کانال‌های ارتباطی خود را گسترش دهند و از هر راهی آماده پاسخگویی به نیاز مشتریان باشند.

 

تمام این شواهد نشان می‌دهد که ایجاد تغییرات در بازار در دوران پاندمی کرونا موجب فراهم شدن فرصتی عالی برای گسترش برخی از کسب و کارها شد و توانست اثرات مثبتی را در روند کاری آن‌ها ایجاد کند.

 

ایجاد تنوع در فروش؛ دومین مزیت پاندمی کرونا برای صنعت خرده فروشی

 

3 تأثیر مثبت ویروس کرونا بر برخی از صنایع خرده فروشی

 

شیوع ویروس کرونا در دنیا فرصتی برای ارائه محصولات متنوع برای برخی از خرده فروشان ایجاد کرد. این مزیت کرونا برای خرده فروشی موجب شد تا برخی از کسب و کارها محصولات گسترده‌‌تری به مشتریان خود ارائه دهند و روی محصولات مورد نیاز مشتریان تمرکز کنند. شرکت Next توانست در زمان شیوع کرونا با معرفی محصولات جدید تا ۲۸ درصد فروش بیشتری را در پاندمی تجربه کند. این شرکت با تنوع بخشیدن به محصولات خود در زمینه محصولات آرایشی و زیبایی توانست به فروش بیشتری دست پیدا کند. شرکت Next شروع به فروش محصولات آرایشی و زیبایی «دبنهامز» به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت‌های افراد معروف و سلبریتی‌ها کرد. این شرکت خرده فروشی قصد دارد در مرحله بعد با فروش محصولات ویکتوریا سکرت، محصولات این شرکت معتبر را نیز در معرض فروش بگذارد.

جان لوئیس (John Lewis) با تبدیل کردن برخی از فروشگاه‌های خود به محل اقامت ارزان قیمت و افزایش فروش اینترنتی توانست به نرخ بالایی از فروش دست پیدا کند.

 

تغییر کاربری؛ سومین تاثیر مثبت کرونا بر خرده فروشی

 

3 تأثیر مثبت ویروس کرونا بر برخی از صنایع خرده فروشی

 

شیوع ویروس کرونا فرصتی را برای برخی از مشاغل ایجاد کرد تا با تبدیل کسب و کار خود به یک کار دیگر راهی جدید برای درآمدزایی پیدا کنند. برندهای معروفی مثل Oasis و Warehouse درست زمانی که غول‌های دنیای مد در حال ورشکستگی بودند، کاربری خود را تغییر دادند. آن‌ها از اعتبار و برند تجاری خود در مسیری دیگر استفاده کردند و توانستند خیلی زود در جایگاه مناسبی قرار بگیرند. از طرف دیگر برخی از هتل‌ها تبدیل به رستوران‌هایی با غذای لوکس بیرون‌بر شدند و اجازه ندادند پاندمی کرونا جلوی پیشرفت آن‌ها را بگیرد. برای مثال هتلی در بروکلین اتاق‌های خالی هتل را به دفاتر شخصی تبدیل کرد و برای هر اتاق روزانه ۲۰۰ دلار از اجازه اتاق به مشاغل به دست آورد. درواقع روزهای سخت کرونایی موجب شد تا برخی خرده فروشان، اتفاقات خوشایندی را تجربه کنند و با کسب راهکارهای مناسب به فروش بیشتری دست پیدا کنند.

 

کالابرگ الکترونیک