طرز تهیه پاناکوتا با سه طعم متفاوت دسرهای دومینو برای شب یلدا

طرز تهیه پاناکوتا با سه طعم متفاوت دسرهای دومینو برای شب یلدا


28 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پاناکوتا با سه طعم متفاوت دسرهای دومینو برای شب یلدا

طرز تهیه خوراکی‌های شب یلدا را بلد هستید؟ اصلا برنامه‌ای برای درست کردن شام و دسر و شیرینی برای شب یلدا دارید؟ دسر آسان و خوشمزه پاناکوتا هم محبوب بچه‌ها و بزرگترهاست و هم بسیار راحت و سریع آماده می‌شود. به همین مناسبت بد نیست با درست کردن یک دسر خوشمزه، مسئولیت سورپرایز شب یلدا امسال را شما به عهده بگیرید. طرز تهیه پاناکوتا موزی، وانیلی و زعفرانی با دسرهای دومینو برای شب یلدا را در سرویس آشپزی مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه پاناکوتا موزی سه لایه با دسر دومینو و ژله

طرز تهیه پاناکوتا موزی سه لایه با دسر دومینو و ژله

مواد لازم برای ۴ تا ۶ عدد

 

موز متوسط: ۴ عدد

شیر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر ژلاتین: ۱ و نیم قاشق غذاخوری

وانیل: ½ قاشق چایخوری

دسر دومینو با طعم دلخواه: ۲ عدد

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول؛ آماده کردن ژله موزی

 

ترکیب پاناکوتا و ژله یک دسر خوشمزه شب یلدا به شما می‌دهد، حالا اگر قرار باشد یک دسر سه لایه درست کنید بهتر است به طرز تهیه پاناکوتا موزی سه لایه فکر کنید و برای لایه سوم دسر وانیلی یا موزی دومینو قطعا بهترین انتخاب هستند که بدون هیچ زحمتی روی دسر خوشمزه شما می‌نشینند. البته می‌توانید برای تنوع به جای دسر موزی از دسر کاراملی، نسکافه یا شکلاتی هم استفاده کنید. در طرز تهیه پاناکوتا موزی ابتدا برای لایه ژله‌ای دسر پاناکوتا دست به کار شوید. برای این کار یک بسته ژله موزی را طبق دستور روی پاکت درست کنید و در هر لیوان یا جام به مقدار مساوی بریزید. ژله را به مدت ۳ ساعت در یخچال نگه دارید تا خودش را بگیرد.

 

 

مرحله دوم؛ آماده کردن پاناکوتا

 

حالا دسر پاناکوتا موزی را درست کنید. اگر قالب مناسب پاناکوتا ندارید یک روش آسان استفاده از جام یا لیوان‌های زیبا برای درست کردن دسر پاناکوتا است. خب شما قبلا ژله را در جام‌ها ریخته‌اید و پاناکوتا را هم باید روی لایه ژله بریزید. برای این کار موزها را پوست بگیرید و به همراه وانیل در مخلوط کن میکس کنید. سپس شیر، خامه و شکر را در یک شیرجوش بریزید و مرتب هم بزنید تا شکر حل شود. مراقب باشید خامه نجوشد، پس به محض اینکه شکر حل شد شیرجوش را از روی شعله گاز بردارید. در یک ظرف پیرکس یا نشکن پودر ژلاتین را با مقداری آب حل کنید، کمی صبر کنید تا ژلاتین خوب نرم شود و سپس با بخار آب روی حرارت غیر مستقیم مثلا سماور یا کتری در حال جوش ژلاتین را آب کنید تا ژلاتین یکدست و حل شود.

حتما بخوانید  ۵ طرز تهیه ماسک ماست و هویج برای لک، چاقی و روشن شدن پوست

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر ایتالیایی پاناکوتا وانیلی و انار دو رنگ

 

 

مرحله آخر

 

ژلاتین آب شده را به مخلوط شیر و شکر و خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا هیچ تکه ژلاتینی در مخلوط باقی نمانده باشد. حالا مخلوط موز میکس شده را هم اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید دسر پاناکوتا کمی خنک شود و سپس به مقدار مساوی آن را در جام یا لیوان‌های مورد نظر روی لایه ژله بریزید و به مدت ۵ الی ۶ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. در مرحله آخر و یک ساعت قبل از سرو دسر لایه دسر دومینو با طعم دلخواه خودتان را روی لایه ژله و پاناکوتا بریزید و خوشمزه‌ترین دسر شب یلدا را برای مهمانان و عزیزان‌تان سرو کنید.

 

 

طرز تهیه دسر سه لایه پاناکوتا وانیلی با خامه، ژله و دسر دومینو

 

طرز تهیه دسر سه لایه پاناکوتا وانیلی با خامه، ژله و دسر دومینو

 

‌می‌دانستید برای درست کردن دسر پاناکوتا لایه دوم یا سوم می‌تواند بستنی مورد علاقه و دلخواه شما هم باشد؟ برای درست کردن پاناکوتا وانیلی با ژله و دسر دومینو به جای دسر دومینو از بستنی‌های لیتری دومینو در طعم‌های وانیلی، قهوه، کارامل یا هر طعم دیگر که می‌پسندید هم می‌توانید استفاده کنید. برای شروع کار ابتدا ژله را درست کنید. به مناسبت شب یلدا این ژله می‌تواند با طعم انار باشد.

 

 

مواد لازم برای ۶ یا ۸ عدد

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

شیر نارگیل یا شیر معمولی: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خامه سنگین: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

غلاف وانیل: ۱ عدد یا ½ قاشق مرباخوری عصاره وانیل

ژلاتین بدون طعم: ۲ بسته

ژله انار: ۱ بسته

دسر دومینو با طعم دلخواه: ۳ یا ۴ عدد

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول؛ درست کردن ژله

 

برای درست کردن دسر سه لایه پاناکوتا وانیلی با خامه و ژله و دسر دومینو ابتدا ژله را طبق دستور روی بسته درست کنید و در جام یا ظرف‌های مورد نظرتان بریزید. به مدت ۳ ساعت ژله را در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.

 

 

مرحله دوم؛ درست کردن پاناکوتا وانیلی

 

حالا پاناکوتا وانیلی را درست کنید. در یک کاسه متوسط ¼ فنجان آب سرد بریزید و ژلاتین را روی آب بریزید. ۵ تا ده دقیقه صبر کنید تا ژلاتین در آب حسابی نرم شود، سپس کمی هم بزنید تا یکدست شود. در یک قابلمه متوسط شیر نارگیل، خامه سنگین قنادی، شکر، عصاره وانیلی که از غلاف نارگیل با نوک چاقو جدا کرده‌اید را بریزید (از لوازم قنادی فروشی وانیل را تهیه کنید) و روی شعله ملایم گاز بگذارید. مخلوط فوق را هم بزنید و شعله گاز را ملایم نگه دارید تا شکر کاملا حل شود.

 

 

مرحله سوم؛ جوشاندن مایه پاناکوتا

 

در این مرحله ژلاتینی را که در آب نرم و یکدست کرده بودید را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. هم زدن مخلوط کرمی را آن‌قدر ادامه بدهید تا ژلاتین در آن کاملا حل شده و یکدست شود. مراقب باشید که این مایه دسر پاناکوتا اصلا نباید به مرحله جوش برسد. اگر احساس کردید مایه به درجه جوش رسیده آن را از روی شعله گاز بردارید. می‌توانید مایه پاناکوتا را از صافی رد کنید تا در صورتی که تکه‌های ژلاتین در آن باقی مانده از روی آن گرفته شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه چلو گوشت هویج | غذای نذری تبریزی ها برای محرم و صفر

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاناکوتا قهوه با قهوه فوری و شکلات

 

 

حالا مایه کرمی دسر پاناکوتا سفید را از روی گاز بردارید و خنک که شد با دقت روی ژله انار که به مدت ۳ ساعت در یخچال نگه داشته بودید و حسابی خودشان را بسته‌اند اضافه کنید.

 

 

مرحله آخر

 

بعد از اضافه کردن پاناکوتا به ژله انار یک بار دیگر به مدت ۳ الی ۵ ساعت ساعت ظرف‌های دسر را در یخچال قرار دهید تا دسر پاناکوتا وانیل و خامه با ژله انار حسابی خودش را بگیرد و سفت شود. یک ساعت قبل از سرو هم دسر دومینو با طعم دلخواه (مثلا دومینو وانیلی) را به عنوان لایه سوم پاناکوتا اضافه کنید. یک ساعت در یخچال نگه دارید و سپس دسر پاناکوتا را سرو کنید.

 

 

طرز تهیه دسر دو لایه زعفرانی پاناکوتا و دسر دومینو

طرز تهیه دسر دو لایه زعفرانی پاناکوتا و دسر دومینو

مواد لازم برای ۶ تا ۸ عدد

 

شیر: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خامه صبحانه پاکتی: ۱ بسته

پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری

وانیل: ¼ قاشق غذاخوری

گلاب: ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

 

ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد حل کنید و سپس به روش بن ماری روی حرارت بخار آب سماور یا بخار کتری در حال جوش آب کنید. در این حالت یک مایع شفاف از ژلاتین درست می‌شود. حالا در یک قابلمه یا شیرجوش شیر، خامه، شکر و زعفران را بریزید و روی شعله ملایم گاز مدام هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و یک مایه یکدست داشته باشید. توجه داشته باشید که خامه نباید بجوشد و همین که شکر حل شد کافی است. وقتی شکر حل شد، گلاب و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید و از روی شعله بردارید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر خرمالو پاناکوتا با شیر و خامه

 

 

حالا ژلاتین آب شده را اضافه کنید و هم بزنید. پاناکوتا زعفرانی را در ظرف‌های مورد نظر سرو کنید و وقتی هم دمای محیط شد چند ساعت در یخچال نگه دارید. یک ساعت قبل از سرو، دسر دومینو با طعم دلخواه (مثلا دسر دومینو وانیلی یا شکلاتی) را روی پاناکوتا بریزید و یک ساعت دیگر در یخچال نگه دارید. موقع سرو روی این دسر پودینگ طوری را به دلخواه با پسته خرد شده یا هر مغز و آجیل یا اسلایس و سس هر میوه‌ای که دوست دارید تزیین کنید. یک کار دیگر که می‌توانید انجام دهید این است که از دسر زعفرانی دومینو و پاناکوتا سفید وانیلی برای درست کردن این دسر استفاده کنید.

 

طرز تهیه پاناکوتا

 

پاناکوتا یکی از دسرهای خوشمزه ای است که از چندلایه ژله و خامه درست شده است و جال تر اینکه شما می توانید در هر فصل از سال با هر میوه ای این دسرخوشمزه و لذیذ راتهیه و میل کنید.

 

کالابرگ الکترونیک