۳ مدل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی آسان با طعم عالی و لذیذ

۳ مدل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی آسان با طعم عالی و لذیذ


30 شهریور 1398 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

ساندویچ تن ماهی جزو انواع ساندویچ بین‌المللی و پرطرفدار و یک میان وعده خوشمزه برای مدرسه و شام و ناهار بچه‌ها و بزرگترهاست. با شروع سال تحصیلی آماده کردن غذاهای انگشتی خوشمزه برای بچه‌ها که هم نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها را تامین کند و هم به خاطر ارزش غذایی بالا سبب تقویت هوش و حافظه دانش‌آموزان شود اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. همچنین افراد شاغل و معلم‌ها این ساندویچ خوشمزه را به عنوان یک غذا با تن ماهی خوشمزه برای محل کار می‌توانند میل کنند. طرز تهیه ساندویچ تن ماهی به ۳ روش مختلف را در سرویس آشپزی از مجله کوروش بخوانید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ تن ماهی با نان تست و پارمسان (۲ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
تن ماهی ۱ عدد
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
ذرت پخته ۲ قاشق غذاخوری
کاهو ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
پنیر پارمسان ۲ قاشق غذاخوری
نان تست ۴ عدد
گوجه و خیارشور به مقدار دلخواه

 

میزان انرژی در ۱۰۰ گرم ساندویچ تن ماهی و پارمسان: ۲۹۵ کیلوکالری
زمان آماده‌سازی ساندویچ تن ماهی با نان تست: ۴۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با نان تست

مراحل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با نان تست

برای درست کردن ساندویچ تن ماهی با نان تست، بیشترین زمان به جوشاندن تن‌ ماهی اختصاص دارد. در این فاصله، کافی است دیگر سبزیجات را بشویید و خرد کنید. برای تهیه این ساندویچ مقوی که یک میان وعده خوشمزه برای مدرسه کودکان و همچنین وعده شام و ناهار است روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: تن ماهی را بجوشانید

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ تن ماهی، کنسرو تن ماهی را در یک قابلمه بگذارید و روی آن تا حدی که کنسرو تن را بپوشاند، آب بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید کنسرو تن ماهی به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. بعد از اینکه کنسرو جوشید، اگر عجله دارید، کنسرو را زیر آب سرد بگیرید. در غیر این صورت اجازه دهید خنک شود و سپس تن ماهی را در یک کاسه با سایز مناسب بریزید.

مرحله دوم: مواد ساندویچ تن ماهی را آماده کنید

در این مرحله، سس مایونز، ذرت، پنیر پارمسان، نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را به ماهی تن اضافه و به خوبی ترکیب کنید.

در صورت تمایل برای خرید کنسرو ذرت، پنیر پارمسان، نمک و فلفل سیاه می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کباب لم چاپس رستورانی مرحله به مرحله

مرحله سوم: ساندویچ تن ماهی را درست کنید

روی نان تست به مقدار دلخواه از مایه تن ماهی، کاهور و گوجه و خیارشور بریزید و یک نان تست دیگر را روی لایه اول بگذارید. نان‌ها را می‌توانید به صورت مثلثی برش بزنید، روی ساندویچ سس دلخواه بریزید و آن را سرو کنید.

در صورت تمایل برای خرید انواع سس و نان تست می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ تن با سیب زمینی (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کنسرو تن ماهی ۲ عدد
کنسرو سبزیجات نخود فرنگی، هویج و ذرت ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
خیارشور ۴ عدد
شوید تازه ۱۰۰ گرم
سس مایونز ۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
نان باگت ۴ عدد

 

میزان انرژی کالری در ۱۰۰ گرم ساندویچ تن ماهی با سبزیجات: ۳۰۰ کیلوکالری
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
زمان آماده‌سازی ساندویچ تن ماهی: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با سیب زمینی

مراحل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با سیب زمینی 

ساندویچ تن ماهی با سیب زمینی اگر به عنوان میان وعده مدرسه بچه‌ها استفاده شود، تا مدت زیادی آنها را سیر نگه می‌دارد. می‌توانید در طرز تهیه این ساندویچ به جای سس مایونز از ماست چکیده یا پنیرخامه‌ای استفاده کنید و ساندویچ را با نان باگت یا نان تست میل کنید. برای تهیه ساندویچ تن ماهی، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد ساندویچ را آماده کنید

برای تهیه ساندویچ تن ماهی با سیب زمینی برای میان وعده بچه‌ها یا وعده شام و ناهار، سیب زمینی‌ها را بشویید و بپزید. کنسرو سبزیجات و کنسرو تن ماهی را هم در آب جوش بیندازید و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.

در صورت تمایل کنسرو مخلوط سبزیجات و کنسرو تن ماهی را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: شوید و ماست را آماده کنید

شوید را بشویید و پس از اینکه آب اضافی خود را از دست داد، به صورت ریز و ساطوری خرد کنید و داخل یک ظرف مناسب بریزید. سس مایونز یا ماست چکیده، نمک و آبلیمو را به ظرف حاوی شوید اضافه کنید.

در صورت تمایل سس مایونز، ماست چکیده و آبلیمو را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: مواد کنسروی را آماده کنید

در این مرحله، کنسرو نخود فرنگی، ذرت و هویج را در آبکش بریزید تا آب اضافی‌ آن خارج شود. سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به صورت ریز و نگینی خرد کنید. خیارشور را هم به اندازه دلخواه خرد کنید. تن ماهی را باز کنید. همه این مواد را به ظرف حاوی شوید و ماست (یا سس مایونز)، اضافه و با هم ترکیب کنید.

مرحله چهارم: ساندویچ تن ماهی را بپیچید

در آخرین مرحله، نان‌های باگت را از طول برش بزنید و خمیر اضافی آن‌ها را خارج کنید. سپس مواد ساندویچ را داخل نان‌های باگت بریزید و ساندویچ‌ها را آماده کنید. برای اینکه ساندویچ خودش را بهتر بگیرد، می‌توانید به مدت چند دقیقه ساندویچ‌ها را در یخچال بگذارید و بعد آنها را سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه رولت مرغ مجلسی به 2 روش + فیلم آموزش تهیه

در صورت تمایل خیارشور و نان باگت را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

روش تهیه ساندویچ تن ماهی ساده

ساندویچ تن ماهی ساده به عنوان یک میان وعده مقوی در مدرسه و حتی محل کار، طرفداران زیادی دارد و می‌توانید با کم‌ترین مواد و در سریع‌ترین زمان ممکن، آن را آماده کنید. برای تهیه ساندویچ تن ماهی ساده بدون پنیر و سیب زمینی و سایر مخلفات، کافی است کنسرو تن ماهی را در آب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و سپس اجازه دهید خنک شود.

در هنگام جوشیدن کنسرو یک پیاز کوچک یا متوسط را به صورت نگینی خرد کنید و با روغن تفت دهید تا کاملا طلایی شود. ادویه‌های دلخواه مثل زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و سپس تن ماهی را در تابه بریزید. تن ماهی را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه تفت دهید. مواد آماده شده را با نان باگت، نان تست یا هر نانی که دوست دارید، سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

فوت و فن‌های طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

  • استفاده از جعفری و پیاز ساطوری شده یا دیگر سبزیجات تازه در ساندویچ‌ تن ماهی عطر و طعم بهتری به آن می‌دهد.
  • برای طعم بهتر، می‌توانید در ساندویچ تن ماهی از چیپس خلالی یا پنیر خامه‌ای هم استفاده کنید. فقط این موضوع را مد نظر داشته باشید که با این کار، کالری ساندویچ بیشتر می‌شود و برای کسانی که رژیم غذایی لاغری دارند،‌ مناسب نیست.
  • استفاده از کاهو نیز گزینه بسیار مناسبی برای تن ماهی است. به جای کاهو می‌توانید از هر نوع سبزی با برگ سبز (اسفناج، آراگولا، سبزی خوردن و غیره) هم استفاده کنید. از سبزیجات دیگر مثل قارچ، نخودفرنگی، ذرت و هویج نیز می‌توانید در ساندویچ تن ماهی خود استفاده کرده و از طعم آنها لذت ببرید.
  • ساندویچ تن ماهی را می‌توانید با انواع پنیرها مثل چدار یا پنیر پیتزا تهیه و با انواع سس‌ و انواع دیپ‌ میل کنید.
  • برای طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با پیازچه، به هر یک از روش‌های بالا می‌توانید ساندویچ را درست کنید. اما به عنوان سبزی، به جای کاهو، از پیازچه‌های خرد شده استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با قارچ برای میان وعده مدرسه، قارچ را جداگانه به صورت نازک خرد کنید و در روغن یا کره تفت دهید. سپس قارچ‌های سرخ شده را به مواد ساندویچ اضافه کنید.
  • به ترکیب ساندویچ تن ماهی می‌توانید چند برش آووکادو هم اضافه کنید، طعم ساندویچ بی‌نظیر می‌شود.

سوالات متداول

نان مناسب برای تهیه ساندویچ تن ماهی چیست؟

برای تهیه این ساندویچ خوشمزه می‌توانید از نان باگت یا نان تست استفاده کنید، البته این ساندویچ با نان باگت هم طعم بهتری دارد و هم برای نگهداری و مصرف راحت‌تر است. البته نان پیتا و لواش هم گزینه‌های خوبی برای ساندویچ کردن تن ماهی هستند.

 چطور ساندویچ رژیمی با تن ماهی درست کنیم؟

اگر می‌خواهید ساندویچ‌تان رژیمی شود، به جای استفاده از سس مایونز، پنیر چدار، پنیر گودا و پنیر پارمسان، از کمی ماست چکیده استفاده کنید. همچنین برای سرخ کردن یا تفت دادن مواد، از روغن زیتون استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک