طرز تهیه رولت مرغ مجلسی به ۲ روش + فیلم آموزش تهیه

طرز تهیه رولت مرغ مجلسی به ۲ روش + فیلم آموزش تهیه


3 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

طرز تهیه رولت مرغ

طرز تهیه رولت مرغ از جمله محبوب‌ترین غذاهای رسمی با مرغ برای مهمانی و یک غذای افطاری مقوی در برنامه غذایی یک ماهه رمضان است. اصولا درست کردن انواع غذاها با مرغ به خاطر زودپخت بودن گوشت مرغ برای مهمانی یا روزهایی که سرتان شلوغ است و نیاز به یک غذای فوری و زودپز دارید یک گزینه پرطرفدار است. طرز تهیه رولت مرغ شکم‌ پر به ۲ روش با فیله مرغ یا گوشت چرخ کرده مرغ به عنوان یک غذای نونی برای ناهار و شام، به علاوه ترکیب مواد میانی و ترکیب سبزی به همراه فیلم آموزش طرز تهیه آن را در مجله کوروش بخوانید و تماشا کنید.

 

طرز تهیه رولت مرغ شکم‌ پر مجلسی در فر

 

مواد لازم رولت مرغ با فیله برای ۶ تا ۸ نفر

 

سینه مرغ بدون استخوان: ۱ کیلوگرم

کره نرم شده: ۱۵۰ گرم

ژامبون مرغ: ۵۰۰ گرم

قارچ: ۴۰۰ گرم

پنیر فتا خرد شده: ۴۰۰ گرم

اسفناج پاک شده و ریز خرد شده: ۵۰۰ گرم

پیازداغ: ۱۰۰ گرم

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

نخ استریل مخصوص آشپزی

 

 

فیلم آموزش طرز تهیه رولت مرغ را تماشا کنید:

 

 

 

محصولات رولت مرغ

 

طرز تهیه طرز تهیه رولت فیله مرغ در فر

 

 

مرحله اول

 

ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس مواد میانی رولت مرغ را درست کنید. پیازها را به صورت خلال نازک خرد کنید و سرخ کنید تا یک پیاز داغ طلایی مجلسی داشته باشید. قارچ‌ها را هم بشورید و برش بزنید و در مقداری کره تفت دهید تا آب‌شان کشیده شده و طلایی شوند. در همان ماهیتابه اسفناج‌ها را هم تفت دهید تا آب‌شان کشیده شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پیاز داغ مجلسی « 

 

 

مرحله دوم

 

سینه مرغ را به صورت افقی برش بزنید و فیله کنید. اگر امکان دارد بهتر است فیله مرغ آماده بخرید یا یک عدد سینه مرغ بدون استخوان تهیه کنید. حالا فیله‌ها یا سینه مرغ بدون استخوان را با بیفتک‌کوب بکوبید تا پهن شوند و با نمک و فلفل سیاه و قرمز مزه‌دار کنید. نیمی از کره را روی حرارت ملایم آب کنید و روی فیله‌ها را با قلم مو به کره آغشته کنید. هر دو طرف فیله‌ها باید به کره آغشته کنید.

 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله سوم

 

یک کیسه نایلونی تمیز پهن کنید و فیله‌ها را جوری روی کیسه نایلونی کنار هم بچینید که لبه فیله‌ها روی هم بیفتد. اگر هم از سینه مرغ بدون استخوان استفاده می‌کنید که چه بهتر. حالا ژامبون مرغ را هم روی فیله‌ها یا سینه مرغ بیفتک شده بگذارید.

 

 

مرحله چهارم

 

در مرحله بعد پنیر فتا، قارچ، اسفناج و پیاز داغ را روی ژامبون‌ها بچینید. یک لایه نازک از این مواد کافی است. حالا فیله مرغ را به همراه ژامبون و مخلفات روی آن رول کنید و کیسه نایلونی را از روی رول بردارید و با نخ استریل محکم ببندید. رولت را با فویل آلمینیومی بپوشانید و دو طرف فویل را ببندید. فویل را در یک ظرف مخصوص فر بگذارید و به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت در طبقه وسط فر بپزید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی پاریس برست فرانسوی به روش قنادی و تاریخچه آن

 

 

بیشتر بدانید » طرز تهیه رول مرغ پنیری «

 

 

مرحله پنجم

 

بعد از ۴۵ یا یک ساعت دقیقه رولت مرغ را از فر بیرون بیاورید، آن را در داخل فویل خارج کنید و با قلم مو باقی‌مانده روغن را روی آن بمالید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه دیگر در طبقه وسط فر بگذارید تا حسابی طلایی و خوشرنگ شود. وقتی رولت مرغ را از فر بیرون آوردید صبر کنید تا کمی خنک شود سپس با یک چاقوی تیز به صورت رولتی برش بزنید.

 

 

طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده

 

طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده

 

مواد لازم رولت مرغ چرخ کرده برای۸ -۶ نفر

 

فلفل دلمه: ۲ عدد

سینه مرغ چرخ شده : ۴ عدد

هویج: ۲ عدد

پیاز: ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

آویشن: به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

جعفری تازه خرد شده: نصف لیوان فرانسوی دسته دار

 

 

مراحل پخت رولت مرغ باگوشت مرغ چرخ شده

 

روش تهیه رولت مرغ با گوشت چرخ کرده مرغ

 

مرحله اول؛ چرخ کردن مرغ

 

در اولین مرحله از طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده مجلسی باید مرغ ها چرخ کنید. برای این کار بهتر است از چرخ گوشت استفاده کنید. مرغ ها را تکه تکه کنید و داخل چرخ گوشت بیندازید. برای اینکه بافت مرغ کاملاً نرم و یکدست شود، بهتر است این کار را دو بار انجام دهید.

 

 

مرحله دوم طعم دار کردن مرغ

 

در دومین مرحله از طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده مجلسی، بعد از این که مرغ ها کاملاً چرخ شدند، پیاز را رنده کنید و به مرغ اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر در ته ظرف پیاز رنده شده و یا مرغ چرخ شده مقداری آب باقی مانده، آن را بریزید تا مواد رولت شل نشود. بعد از اضافه کردن پیاز، زردچوبه، نمک، آویشن، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی زعفران به مرغ ها اضافه کنید. یک دستکش به دست کنید و مواد را خوب ورز دهید. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید.

 

 

انواع مختلف طرز تهیه کوردن بلو

 

 

مرحله سوم؛ آماده کردن مواد سس رولت مرغ

 

آماده کردن مواد سس رولت مرغ

 

برای آماده کردن مواد سس رولت مرغ چرخ کرده مجلسی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را همراه با کمی روغن داخل ماهیتابه بریزید تا سرخ شود. در همین فرصت فلفل دلمه را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید. بعد از این که رنگ پیازها کمی طلایی رنگ شد، مقداری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. در این حین پوست هویج را هم بگیرید و آن را به صورت درسته داخل یک قابلمه کوچک بیندازید تا پخته شود.

 

 

مرحله چهارم؛ درست کردن رولت چرخ کرده مرغ

 

حتما بخوانید  3 طرز تهیه پنکیک سیب زمینی ساده و پنیری

در این مرحله از تهیه رولت مرغ چرخ کرده با سبزیجات باید یک پلاستیک روی یک تخته گوشتی قرار دهید. مرغ چرخ شده را بار دیگر کمی ورز دهید و روی پلاستیک پهن کنید. سپس مقداری جعفری خرد شده روی آن بریزید. هویج پخته شده را به صورت ورقه نازک ببرید و روی لبه مرغ قرار دهید. سپس مرغ را به آرامی و با کمک پلاستیکی که زیر آن قرار دارد، رول کنید و دور هویج بپیچانید. می توانید برای چند ساعت رولت را داخل فریزر قرار دهید تا بافت آن کمی منسجم شود.

 

 

این مقاله را از دست ندهید » دستور تهیه رولت بوقلمون و سبزیجات «

 

 

مرحله پنجم؛ سرخ کردن رولت مرغ چرخ کرده مجلسی

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده باید یک ماهیتابه مناسب را روی گاز قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. اجازه دهید روغن کاملاً داغ شود. سپس همه قسمت های رولت را در روغن سرخ کنید تا به طور کامل خودش را بگیرد و باز نشود. بعد از اینکه رولت مرغ کاملاً سرخ شد، سسی را که از قبل آماده کرده بودید به ماهیتابه اضافه کنید. در صورتی که سس شما غلیظ است، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و بعد آن را داخل ماهیتابه بریزید. درب تابه را ببندید تا رولت مرغ به همراه سس کاملاً مغز پخت شود. حواستان باشد تا انتهای پخت چند بار رولت مرغ را بچرخانید تا همه بخش های آن کاملاً پخته شود. برای درست کردن رولت مرغ چرخ کرده می توانید به جای سرخ کردن، آن را در فر نیز قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید » چطور رولت گوشت مجلسی درست کنیم «

 

 

نکات مهم در طرز تهیه رولت مرغ

 

نکات مهم طرز تهیه رولت مرغ شکم پر مجلسی

 

  • طرز تهیه رولت مرغ و گوشت شکم پر بدو فر هم بسیار مرسوم است.

 

  • طرز تهیه رولت مرغ شکم پر با شیر هم یک روش پرطرفدار است.

 

  • طرز تهیه رولت مرغ شکم پر فرانسوی با اسفناج و پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا هم با همین دستور پخت است.

 

  • برای درست کردن رولت مرغ شکم چرخ کرده حتماً ترکیب مرغ، پیاز و طعم دهنده ها را خوب ورز دهید. این کار موجب انسجام بیشتر رولت می شود و از وا رفتن آن جلوگیری می کند.

 

  • برای تهیه رولت مرغ به هر دو روش می توانید هر نوع سبزیجات و طعم دهنده ای که دوست دارید به آن اضافه کنید.

 

  • اضافه کردن مقداری سیر خرد شده به مواد داخل رولت مرغ طعم فوق العاده ای به آن می بخشد.

 

  • برای درست کردن رولت مرغ مجلسی می توانید هم آن را در فر آماده کنید و هم داخل ماهیتابه و در روغن سرخ کنید.

 

  • در طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده مجلسی می توانید داخل مرغ از یک لایه پنیر گودا یا مقداری پنیر موتزارلا نیز  استفاده کنید.

 

  • برای طعم دار کردن مرغ در روش تهیه رولت مرغ چرخ کرده می توانید مقداری سیر رنده شده و ادویه های مختلف به مرغ اضافه کنید تا مزه بهتری به خود بگیرد.

 

  • طرز تهیه انواع غذا و فینگرفود با مرغ را در سرویس آشپزی مجله کوروش بخوانید.

 

کالابرگ الکترونیک