تست روانشناسی قهوه | رابطه جالب شخصیت افراد با قهوه‌ ای که دوست دارند

تست روانشناسی قهوه | رابطه جالب شخصیت افراد با قهوه‌ ای که دوست دارند


14 آبان 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تست روانشناسی شخصیت انواع قهوه

از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون روز ۱ اکتبر به طور رسمی به نام روز جهانی قهوه نامگذاری شده است. اما علاوه بر خواص درمانی قهوه برای زنان و مردان آیا می‌دانستید از نظر روانشناسی نوع قهوه‌ای که شما می‌نوشید می‌تواند در مورد شخصیت درونی شما بیانگر یکسری حقایق باشد؟ به نظر می‌رسد خواندن یک تست روانشناسی شخصیت در مورد انواع قهوه و تجزیه و تحلیل آن در این زمینه خالی از لطف نباشید. با در سرویس سبک زندگی از مجله کوروش همراه باشید.

 

 

قهوه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های دنیا علاوه بر خواص بی‌نظیری که برای سلامت زنان و مردان دارد حالا دیگر تبدیل به یک سبک زندگی شده است. بسیاری افراد روز خود را با نوشیدن ۱ فنجان قهوه شروع می‌کنند و رسم نوشیدن قهوه در بسیاری از کشورها یک سنت دیرینه است. از قدیم هم گرفتن فال قهوه به خصوص فال قهوه ارمنی برای موضوعاتی مثل ازدواج و آینده و … رسمی جهانی و سرگرم کننده در سرتاسر دنیا بوده است.

 

 

تجزیه و تحلیل یک تست روانشناسی شخصیت در مورد انواع قهوه

 

 

اگر قهوه تلخ دوست دارید: ساده، محکم، آرام، گاهی هم اخمو و بد اخلاق

 

علاقه به قهوه افراد مختلف: ساده، محکم، آرام، گاهی هم اخمو و بد اخلاق

 

در این تست روانشناسی شخصیت در مورد انواع  قهوه  آن‌دسته از افرادی که قهوه تلخ چه به صورت انواع قهوه دمی، قهوه ترک، قهوه چکه‌ای و قهوه با انواع دستگاه قهوه دمی مثل کمکس یا به صورت قهوه دستگاهی مثل اسپرسو سینگل و دبل را می‌پسندند از نظر شخصیتی ساده‌تر و صبورتر بودند. علاوه بر این دوستداران قهوه تلخ، شخصیتی محکم و نکته‌سنج دارند.

 

هواداران قهوه تلخ عاشق سبک زندگی مینیمالیسم یا همان ساده‌گرایی هستند، زندگی مینیمال هم یعنی این‌که کمتر خرج کن، کمتر بخر و زندگی‌ات را شلوغ کن، هر چه ساده‌تر و سبک‌بارتر، بهتر.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

از سوی دیگر کسانی که قهوه را تلخ ترجیح می‌دهند در عین آرام بودند گاهی هم بدخلق و بداخلاق می‌شوند و در برابر هر نوع تغییری از خودشان سرسختی نشان می‌دهند. افراد ضد اجتماع هم در این دسته قهوه‌خورها بیشتر از سایرین هستند.

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت زردآلو مجلسی به 2 روش با زردآلو تازه و خشک

 

بیشتر بخوانید: تست روانشناسی شخصیت شناسی براساس خوراکی مورد علاقه شما

 

 

اگر  اسپرسو دوست دارید: جسور و بی‌پروا، قوی و سرسخت و خوش سفر

 

اگر  اسپرسو دوست دارید: جسور و بی‌پروا، قوی و سرسخت و خوش سفر

 

قهوه تلخ به اندازه کافی تلخی دارد اما انگار برای هواداران قهوه اسپرسو تلخی بیشتری نیاز است. طعم اسپرسو به عنوان یک قهوه پایه و غلیظ بسیار قوی است و برای کسی که نوشیدنی‌های شیرین را می‌پسندد اصلا انتخاب مناسبی نیست. طبع قهوه اسپرسو سرد و خشک است پس برای گرم مزاجان یک انتخاب عالی است. با این تفاصیل در مورد هواداران قهوه‌ اسپرسو چه فکری می‌کنید؟

 

خب، به نظر می‌رسد شخصیت و درک و آگاهی اجتماعی آن‌ها منعکس کننده ویژگی‌های اسپرسو باشد: تلخ و قوی و نیرومند، کمی هم پرمدعا و متظاهر. هواداران اسپرسو عاشق سفر هستند و دوست دارند کشورهای جدید را ببینند و احتمالا چه جایی بهتر از ایتالیا. پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه قهوه اسپرسو و کاپوچینو را هم بخوانید.

 

 

اگر کاپوچینو و فراپوچینو دوست دارید: بدعت‌گذار و پیشگام، ماجراجو، تاثیرگذار و حساس

 

اگر کاپوچینو و فراپوچینو دوست دارید: بدعت‌گذار و پیشگام، ماجراجو، تاثیرگذار و حساس

 

اگر هوادار قهوه‌هایی مثل کاپوچینو خانگی یا کافی شاپی هستید که کمی طعم شیرین هم داشته باشند احتمالا فردی برون‌گرا هستید. شما عاشق مد و لباس هستید و عطش ماجراجویی دارید. در عین حال شما فردی کمال‌گرا هستید، ویژگی که ممکن است سایر استعدادهای شما را کمرنگ کند و گاهی اوقات سبب شود که تسلیم شرایط شوید.

 

از نظر تیپ شخصیتی شما فردی حساس هستید و گاهی در مورد مسائل کوچک و پیش پا افتاده نگران می‌شوید و دچار استرس می‌شوید.

 

اگر قهوه طعم‌دار دوست دارید: خلاق، قوه تخیل قوی، عجول و گاهی نگران و مضطرب

 

روز جهانی قهوه؛ یک مطالعه جالب روانشناسی شخصیت در مورد انواع طعم و سبک قهوه

 

این تست روانشناسی رابطه شخصیت با انواع قهوه مشخص شده آن‌هایی که قهوه طعم‌دار دوست دارند همان‌هایی هستند که معمولا ته کلاس می‌نشینند و از حرف‌های استاد یادداشت برمی‌دارند. این افراد معمولا رویابین و اهل رویاپردازی، هنرمند و مخترع هستند. در واقع آن‌هایی که نوشیدنی‌های طعم دار، از جمله قهوه طعم‌دار دوست دارند معمولا نسبت به سایر افراد خلاق‌ترند. اما خب این را هم در نظر بگیرید هر خلاقیتی هزینه هم دارد.

 

مثل اغلب هنرمندان و مخترعان بزرگ این افراد هم پرجنب و جوش و پرتحرکند، کمی عجیب و غریب و البته کمی هم وسواسی هستند و گاهی هم عجولانه و بدون فکر به قلب ماجرا می‌زنند. قهوه خود را با زنجبیل، جوز هندی، هل یا حتی زعفران و دارچین می‌توانید طعم‌دار کنید. برای خوش طعم شدن قهوه از این طعم‌دهنده‌های قوی می‌توانید استفاده کنید. البته خرید قهوه طعم‌دار هم مرسوم است و افزودنی‌های قهوه برای یک قهوه خوش طعم از بستنی گرفته تا روغن نارگیل و حتی نمک در سرتاسر دنیا مرسومند.

حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه توپک بیسکویتی ساده و شکلاتی به روش یخچالی

 

 

بیشتر بخوانید: تست روانشناسی میوه‌ها به شما می‌گوید گلابی هستید یا هلو

 

 

اگر قهوه بدون کافیئین (دیکاف) می‌خورید: محتاط، هوشیار و مراقب، کنترل‌گر و بصری

 

اگر قهوه بدون کافیئین (دیکاف) می‌خورید: محتاط، هوشیار و مراقب، کنترل‌گر و بصری

 

می‌دانید برخی افراد چرا قهوه بدون کافئین یا دی‌کف دوست دارند؟ به خاطر حساسیت داشتن به کافئین و این‌که بعضی هم تصور می‌کنند قهوه معمولی به خاطر داشتن کافئین خواب‌شان را مختل می‌کند. در واقع این افراد بیشتر از طعم قهوه بدون کافئین لذت می‌برند نه این‌که دوست داشته باشند از مزایای قهوه کافئین‌دار لذت ببرند.

 

افرادی که قهوه بدون کافئین یا دیکاف ( دی‌کف) دوست دارند بدشان نمی‌آید همه چیز را تحت کنترل داشته باشند، هم در مورد خودشان و هم دیگران. این افراد بسیار محتاط و حواس جمع هستند و مراقب همه چیزند. این مسئله حتی در مورد جزئی‌ترین مسائل هم صدق می‌کند. این افراد مستعد استرس و اضطراب هستند که با توجه به خوی کنترل‌گر آن‌ها امری طبیعی است.

 

 

بیشتر بخوانید: چای بخوریم یا قهوه | کدام یک واقعا برای سلامتی مفید است؟

 

 

اگر قهوه فوری دوست دارید: جاه‌طلب، خیلی سختکوش یا خیلی راحت ‌طلب و اهل به تعویق انداختن کارها

 

اگر قهوه فوری دوست دارید: جاه‌طلب، خیلی سختکوش یا خیلی راحت ‌طلب و اهل به تعویق انداختن کارها

 

شاید بهتر است ابتدا از خودمان بپرسیم چرا برخی افراد قهوه فوری می‌نوشند. خب یا مشغول کار هستند یا نیاز سریع به رساندن کافئین به بدن دارند و فرصت و زمان دم کردن قهوه ندارند و یا این‌که شاید زیادی تنبل هستند و حوصله قهوه دم کردن ندارند و کلا دوست ندارند برای انجام هر کاری عادت ندارند زیاد تلاش کنید.

 

 

اگر اهل قهوه دمی هستید که چه بهتر اما اگر اهل نوشیدن قهوه فوری هستید شاید به شما باید بگوییم: کمی بیشتر تلاش کن، اما خب احتمالا شما اهمیت نمی‌دهید. از آن‌جایی که تجارت قهوه فوری حالا یک تجارت پرسود در سرتاسر دنیاست ما هم عادت کرده‌ایم اسم این تنبلی را «راحت بودن» بگذاریم و خودمان را قانع کنیم. با این همه مضرات قهوه فوری را فراموش نکنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل علمی شگفت‌انگیز برای اثبات خواص درمانی قهوه

 

 

منبع: powerofpositivity

 

کالابرگ الکترونیک