طرز تهیه ۳ پیش غذای خوشمزه مدرن و مجلسی بدون فر برای مهمانی و تولد

طرز تهیه ۳ پیش غذای خوشمزه مدرن و مجلسی بدون فر برای مهمانی و تولد


5 آذر 1398 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 3 پیش غذای مدرن و مجلسی بدون فر برای انواع مهمانی و جشن تولد

 

پیش غذا یا به قولی فرنگی‌های «اپ تایزر» حالا دیگر تقریبا تبدیل به پای ثابت مهمانی‌ها و جشن تولدها شده است. پیش غذا معمولا یک غذای سبک‌تر نسبت به غذای اصلی است که در پرس‌های کوچک سرو می‌شود. پیش غذا می‌تواند شامل انواع سوپ، سالاد، پاستا یا فینگرفود و … باشد که اتفاقا به جای این‌که شما را سیر کند، گرسنه‌تر می‌کند. طرز تهیه ۳ پیش غذای مدرن و مجلسی بدون فر برای انواع مهمانی و دورهمی و جشن تولد یا به عنوان غذای ساده برای ناهار یا شام و حتی به عنوان غذای دانشجویی را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه ۳ پیش غذای مدرن و مجلسی بدون فر

طرز تهیه 3 پیش غذای مدرن و مجلسی بدون فر برای انواع مهمانی و جشن تولد

سالاد سیب زمینی در جامبو شلز

سالاد سیب زمینی در جامبو شلز یک پیش غذای فانتری و مدرن و البته یک فینگر فود ساده و کم هزینه برای مهمانی و دورهمی و تولد هم هست. برای درست کردن سالاد سیب زمینی در جامبو شلز سرد که در حقیقت یک نوع سالاد ماکارونی با جامبو شلز است به مواد زیر نیاز دارید:

 

مواد لازم برای ۱۰ نفر

پاستا جامبو شلز: ½ بسته

سیب زمینی پخته و نگینی خرد شده: ۵۰۰ گرم

خیارشور ریز خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

ژامبون ریز خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پیازچه و جعفری ریز و ساطوری خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

ذرت کنسروی: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مواد لازم برای سس

سس مایونز: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

ماست پرچرب چکیده: ۴ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: ۱ قاشق غذاخوری

سس خردل: ۲ قاشق غذاخوری

سرکه: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

ابتدا در یک ظرف بزرگ سیب زمینی‌های پخته و نگینی خرد شده، خیارشور نگینی خرد شده، ذرت، ژامبون، جعفری و پیازچه را با هم مخلوط کنید. به مقدار دلخواه نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید و سپس سس سالاد را درست کنید. برای این کار تمام مواد سس را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. سس را به مواد فوق اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. روی ظرف سالاد را بپوشانید و در یخچال بگذارید تا مواد خوب به خورد هم بروند. در این فاصله پاستا جامبو شلز را مثل ماکارونی بپزید و آبکش کنید. وقتی که پاستاها خنک شد و آب آن‌ها کشیده شد، داخل پاستاها را با مواد سالاد پر کنید و در ظرف مورد نظر بچینید و به شکل دلخواه تزیین کنید.

 

اسپرینگ رول تن ماهی با خمیر فیلو یا یوفکا؛ پیش غذای رولتی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه اسپرینگ رول تن ماهی با خمیر یوفکا؛ پیش غذای رولتی خوشمزه و مجلسی بدون فر

مواد لازم برای ۱۰ عدد

پیاز: ۲ عدد متوسط

گوجه فرنگی: ۵ عدد متوسط

قارچ: ۵ عدد

جعفری: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار ساطوری خرد شده

تن ماهی: ۲ عدد

تخم مرغ: ۲ عدد

خمیر فیلو یا یوفکا: ۱۰ عدد

روغن: به مقدار لازم

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه

ابتدا تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. در این فاصله پیازها را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا سبک شوند. حالا گوجه فرنگی‌ها را ریز و ساطوری خرد کنید و به پیازهای سبک شده اضافه کنید. صبر کنید تا مقداری آب گوجه فرنگی‌ها کشیده شود، حالا قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید و باز هم تفت دهید. آب گوجه فرنگی و قارچ‌ها باید کاملا کشیده شود. نمک و فلفل و در صورت دلخواه زردچوبه اضافه کنید و باز هم تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. جعفری و تن ماهی را اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها را بشکنید و خوب هم بزنید. اطراف خمیر فیلوها را با تخم مرغ آغشته کنید و سپس مواد را به اندازه دلخواه و مناسب وسط خمیرها بریزید و خمیر را رول کنید. در یک ماهیتابه ترجیحا گود روغن را داغ کنید و رول‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. توجه داشته باشید برای اینکه رول‌ها روغن کمتری جذب کنند بهتر است در روغن داغ غوطه‌ور شوند. رول اسپرینگ تن ماهی یک پیش غذای فانتزی و مدرن و شیک برای مهمانی‌های شماست.

 

پیراشکی گوشت و بادمجان با خمیر آماده یوفکا

طرز تهیه 3 پیش غذای خوشمزه مدرن و مجلسی بدون فر برای مهمانی و تولد

مواد لازم برای پیراشکی گوشت و بادمجان

بادمجان: ۲ عدد متوسط

گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد بزرگ

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۴ قاشق غذاخوری

خمیر یوفکا: ۲ بسته

ترکیبی از خمیرهای دلخواه: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ: ۲ عدد

فلفل و نمک: به مقدار دلخواه

روغن مایع: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

برای درست کردن این پیش غذای مجلسی و خوشمزه که جز پیش غذاهای ترکیه‌ای و در حقیقت یک نوع بورک ترکی محسوب می‌شود ابتدا باید بادمجان‌ها را هم پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید و مقداری نمک روی آن‌ها بپاشید تا تلخی بادمجان گرفته شود. دراین فاصله پیاز را نگینی و خیلی ریز خرد کنید. پیازها را در روغن تفت دهید و وقتی سبک شدند گوشت چرخکرده را اضافه کنید و تفت دهید. وقتی رنگ گوشت عوض شد نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و باز هم تفت دهید. حالا فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و با سایر مواد تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. بعد از ۲۰ دقیقه بادمجان‌ها را آبکشی کنید و در کمی مقداری ورغن تفت دهید. سپس بادمجان‌های سرخ شده را به مایه گوشتی اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید. وقتی مایه گوشت و بادمجان آماده شد به مقدار مناسب در خمیر یوفکا بریزید و روی آن‌ها ترکیبی از خمیرهای رنده شده بریزید. در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها را بشکنید و خوب هم بزنید. دور تا دور لبه خمیر یوفکا را با برس کمی تخم مرغ بمالید و با دقت رول کنید. در یک ماهیتابه گود به مقدار مناسب روغن مایع بریزید و وقتی خوب داغ شد رول‌ها را در آن سرخ کنید. پیش غذای خوشمزه ترکی را می‌توانید با انواع سس و دیپ میل کنید.

نکته: برای درست کردن این پیراشکی از خمیر نانوایی هم می‌توانید به جای خمیر آماده یوفکا استفاده کنید. به همین منظور برای خواند طرز تهیه خمیر جادویی برای تهیه انواع پیتزا ،پیراشکی و رول اسپرینگ روی این مقاله کلیک کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک