پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جدید ؛ چطور سطوح را گندزدایی و ضد عفونی کنیم؟

پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جدید ؛ چطور سطوح را گندزدایی و ضد عفونی کنیم؟


2 اسفند 1398 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جدید ؛ چطور سطوح را گندزدایی و ضد عفونی کنیم؟

یکی از بهترین روش‌های برای پیشگیری از ابتلا به ویروس‌های مقاومی مثل کرونا که تا چند ساعت روز سطوح زنده می‌مانند ضد عفونی کردن و گندزدایی از سطوح است. واقعیت این است که ویروس کرونا بیشترین طول عمر را روی سطوحی که به خصوص با دست آلوده از عطسه و سرفه در ارتباط هستند دارد تا به صورت معلق در هوا. اگر در فروشگاه‌های بزرگ کار می‌کنید، مغازه‌دار هستید، راننده تاکسی هستید یا در مجموع شغلی دارید که با افراد زیادی سر و کار دارید برای سلامت خود و مراجعین بهترین کار این است که علاوه بر شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها، مرتب سطوح تماس و میز کار خود را ضدعفونی کنید. از سوی دیگر در منزل سطوحی مثل دستگیره‌های در، کانتر آشپزخانه، سینک دستشویی و حمام، کلید پریزها، دکمه آسانسور و مواردی که با دست سر و کار زیادی دارند باید مرتب تمیز و ضدعفونی شوند. حالا که ویروس کرونا پایش به ایران هم باز شده بهترین کار برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است. یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس جدید و نیز پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و انواع ویروس‌های فصلی و جدید مثل a و h1n1 روش صحیح ضد عفونی کردن سطوح مختلف در خانه و محل کار است.

 

پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس جدید با ضد‌عفونی کردن سطوح

 

پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جدید ؛ چطور سطوح را گندزدایی و ضد عفونی کنیم؟

 

در مورد کروناویروس جدید انتقال فرد به فرد بیشتر از طریق تماس نزدیک و از طریق قطرات تنفسی منتقل می‌شود. پس در جمع‌های عمومی خارج از بیمارستان شایع‌ترین روش انتقال کروناویروس قطرات تولید شده از عطسه و سرفه و نشستن یا دست کشیدن روی آن سطوح و سپس مالیدن همان دست‌های آلوده به دهان، بینی و چشم‌هاست. پس ضد‌عفونی کردن سطوح یکی از موثرترین راه‌ها برای پیشگیری از علائم کرونا ویروس است. برای گند زدایی و ضد عفونی کردن سطوح مشترک در خانه و محل کار طبق این دستورالعمل اقدام کنید:

محلول کلر نیم درصد برای ضدعفونی کردن سطوح بسیار کارساز است. برای این کار ابتدا یک بطری یا ظرف مناسب برای درست کردن محلول تهیه کنید. سپس یک فنجان وایتکس یا همان آب ژاول را در ظرف یا بطری بریزید. ۹ فنجان آب سرد به آن اضافه کنید (با توجه به حجم سطوح این محلول را اگر لازم شد چند بار درست کنید). ابتدا گرد و غبار روی سطوح را پاک کنید سپس یک دستمال تمیز را با آن محلول ضد عفونی کننده آغشته کنید.

دستمال را در ظرف فشار دهید تا اضافی محلول گرفته شود. سپس دستمال را به صورت رفت (نه رفت و برگشت) روی سطوح بمالید. دستمال را با آب و وایتکس جداگانه بشورید و دوباره این کار را برای سطوح دیگر تکرار کنید، از آنجایی که وایتکس خیلی زود رقیق می‌شود و پایداری خودش را از دست می‌دهد این مقدار را در حجم کم و به صورت روزانه تهیه کنید.

یادتان باشد

رطوبت ناشی از محلول روی سطوح خود به خود باید خشک شود پس آن را با دستمال دیگری خشک نکنید. یک نکته دیگر اینکه آب مورد استفاده برای درست کردن این محلول حتما باید آب سرد باشد چون کلر در آب گرم از بین می‌رود و اثرش را از دست می‌دهد. مدت زمان لازم برای ماندن این محلول روی سطوح ۱۰ دقیقه است. این کار را در هنگام اپیدمی بیماری‌های ویروسی مثل آنفولانزا h1n1 و نوع a و البته انواع ویروس سرماخوردگی تکرار کنید. علاوه بر این وسایلی مثل گوشی موبایل، کاور گوشی موبایل، سوییچ ماشین، عینک، کارت بانکی و سایر وسایلی که در مکان‌های عمومی معمولا روی سطوح آلوده می‌گذارید را باید روزانه با یک ضدعفونی کننده عادی با حداقل ۶۰ درصد الکل ضدعفونی کنید.

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس باید علاوه بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی یک سیستم ایمنی قوی و بدون نقص داشته باشید، در اینجا به شما گفته‌ایم برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه مواد غذایی را در سیستم غذایی روزانه خود بگنجانید. در اینحا هم به شما گفته‌ایم اگر به کرونا ویروس مبتلا شدید چه کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک