طرز تهیه ساده ترافل شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه ساده ترافل شکلاتی بدون خامه


3 اردیبهشت 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ساده ترافل شکلاتی بدون خامه ؛ یک دسر مجلسی ساده

ترافل چیست؟ دسر ترافل یک دسر خوشگل و خوشمزه است. ترافل در انواع و اقسام طعم‌ها و مزه‌ها از نارگیلی گرفته تا شکلاتی، گردویی، آجیلی و … از جمله ساده‌ترین و محبوب‌ترین شیرینی‌هاست که به صورت خانگی و به راحتی هم می‌توان آن را آماده کرد و نیاز به فر و هیچ وسیله شیرینی‌پزی ندارد. طرز تهیه ساده طرز تهیه ترافل شکلاتی بدون خامه که می‌تواند یک دسر ساده شکلاتی خوشمزه، ارزان و سریع برای دورهمی، تولد و مهمانی و ماه رمضان و اعیاد باشد را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه ساده دسر ترافل شکلاتی بدون خامه

مواد لازم

 

بیسکویت ساقه طلایی: ۲ بسته

کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری

پودر قند: ۲ قاشق غذاخوری

شیر: ۲/۳ لیوان

 

مواد لازم برای سس شکلات

 

شکلات تخته‌ای: ۱۵۰ گرم

روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

آموزش ساده ترافل شکلاتی بدون خامه ؛ یک دسر آسان برای ماه رمضان

 

ابتدا سس شکلات را درست کنید. برای درست کردن این سس شکلات‌ تخته‌ای یا هر شکلات دیگری که می‌پسندید را خرد کنید و به روش بن ماری روی بخار کتری یا سماور آب کنید. روغن مایع را به شکلات اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک مایع روان و یکدست درست شود.

 

بیسکویت‌ها را در غذاساز پودر کنید. در دستور ترافل شکلاتی از هر نوع بیسکویتی می‌توانید به جای ساقه طلایی هم استفاده کنید. سپس کره بادام زمینی، پودر کاکائو و پودر قند را اضافه و با هم خوب مخلوط کنید. شیر را کم کم به این مواد اضافه کنید تا یک مایه خمیری یکدست و لطیف درست شود. شیر را باید به حدی اضافه کنید که یک مایه خمیری درست شود نه بیشتر.

 

آموزش ساده ترافل شکلاتی بدون خامه ؛ یک دسر آسان برای ماه رمضان

 

۵ دقیقه به خمیر استراحت بدهید و سپس از خمیر به اندازه یک گردو بردارید، وسط آن را گود کنید و مغز مورد علاقه‌تان مثل پسته، بادام، گردو، خرما یا فندق خرد شده و حتی نوتلا بریزید. سپس ترافل در دست‌تان گرد کنید و در شکلات آب کرده بغلتانید.

 

آموزش ساده ترافل شکلاتی بدون خامه ؛ یک دسر آسان برای ماه رمضان

 

ترافل‌های آغشته به سس شکلات را روی یک توری سیمی بگذارید و چند بار آن‌ها را با دست جا به جا کنید که به توری نچسبند. این ترافل‌های شکلاتی در عرض ۵ دقیقه سفت می‌شوند و خودشان را می‌گیرند پس اگر قصد دارید پودر نارگیل، پسته و یا حتی پودر نسکافه یا پودر کاکائو … روی آن‌ها بریزید بلافاصله بعد از گذاشتن روی توری سیمی و قبل از بسته شدن این کار را بکنید.

 

ترافل‌های شکلاتی را به مدت ۲ ساعت در یخچال یا ۱ یک ساعت در فریزر بگذارید تا خودشان را حسابی بگیرند. اگر شما هم ترفندی و نکته‌ای برای درست کردن این دسر آسان و کم هزینه مجلسی و خوشگل بلد هستید در قسمت نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

 

کالابرگ الکترونیک