طرز تهیه املت پنیری ترکیه‌ای مِنِه مِن به سبک استانبولی ها

طرز تهیه املت پنیری ترکیه‌ای مِنِه مِن به سبک استانبولی ها


21 اردیبهشت 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه املت پنیری ترکیه‌ای مِنِه مِن + طرز تهیه 10 املت ایرانی خوشمزه

املت ترکیه ای منه من را امتحان کرده‌اید؟ اگر تا به حال املت یونانی، املت فرانسوی، املت ایتالیایی و البته املت ایرانی با رب یا گوجه فرنگی را مزه کرده‌اید بد نیست بدانید یکی از خوشمزه‌ترین صبحانه‌های گرم ترکیه‌ای هم املت «مِنِه مِن» (Menemen) است. یک املت پنیری لذیذ و مقوی که مخلفات ساده‌ای دارد. املت منه من برای ترک‌ها مثل املت گوجه فرنگی یا ربی قهوه‌خانه‌ای ایرانی‌هاست که به عنوان غذا با تخم مرغ ساده و سریع برای تمام وعده‌های غذایی در طول روز کاربرد دارد. طرز تهیه املت پنیری ترکیه‌ای مِنِه مِن را در سرویس آشپزی از مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه املت پنیری ترکیه‌ای مِنِه مِن

طرز تهیه املت پنیری ترکیه‌ای منه من+طرز تهیه 10 املت ایرانی خوشمزه

مواد لازم برای ۶ نفر

 

تخم مرغ: ۶ عدد

پیاز: ۱ عدد ریز

گوجه فرنگی خرد شده: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سیر: ۴ حبه متوسط و رنده شده

فلفل سبز قلمی شیرین: ۳ عدد

پیازچه: ۳ عدد (هم از قسمت سبز پیازچه استفاده کنید و هم سفید)

نمک: ½ قاشق چایخوری

فلفل سیاه: ¼ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه املت پنیری ترکیه‌ای منه من+طرز تهیه 10 املت ایرانی خوشمزه

 

پوست گوجه فرنگی‌ها را بگیرید و آن‌ها را ریز خرد کنید یا پوره کنید (اگر می‌خواهید پوره کنید لازم نیست پوست بگیرید). پیاز را نگینی خرد کنید و در روغن زیتون تفت دهید. کمی که پیاز تفت خورد و سبک شد فلفل سبزهای نگینی خرد شده را هم اضافه کنید و با بقیه محتویات ماهیتابه تفت دهید. سیرهای رنده شده را هم اضافه کنید.

بوی سیرها که بلند شد پیازچه‌های خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. حالا گوجه فرنگی‌های بدون پوست و نگینی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید. نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کنید. درب تابه را ببندید تا گوجه‌ها بپزند و آب‌شان کشیده شود. ترک‌ها املت منه من را با گوجه آبدار درست می‌کنند اما این به سلیقه شما بستگی دارد.

بعد از اینکه مقدار پخت گوجه فرنگی‌ها به میزان دلخواه رسید تخم مرغ‌ها را به صورت درسته در املت بشکنید یا اینکه در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها را هم بزنید و سپس اضافه کنید. میزان عسلی یا سفت شدن تخم مرغ‌ها هم به سلیقه شما بستگی دارد.

 

طرز تهیه املت پنیری ترکیه‌ای منه من+طرز تهیه 10 املت ایرانی خوشمزه

 

املت مِنهِ مِن را با سبزیجات تازه، فلفل چیلی یا چند قطره روغن زیتون تزیین می‌کنند. در برخی دستورات هم اضافه کردن سوجوک (یا سوسیس معمولی)، پاسترما (گوشت خشک گاو) و پنیر پیتزا یا پارمسان آمده است. برای استفاده از سوسیس یا پاسترما قبل از اضافه کردن تخم مرغ آن‌ها را سرخ کنید و سپس به مخلفات داخل ماهیتابه اضافه کنید و تخم مرغ‌ها را روی آن بشکنید.

یک روش دیگر درست کردن املت فوق‌العاده خوشمزه منه من ترکیه‌ای این است که تمام مخلفات را جداگانه آماده کنید، تخم مرغ‌ها را هم جداگانه نیمرو کنید و بعد از آماده شدن همه را کنار خود بچینید. برای مطالعه طرز تهیه انواع املت خوشمزه از نقاط مختلف ایران هم روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک