طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی + فواید کره بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی + فواید کره بادام زمینی


15 آذر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی + فواید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی تا پیش از این بیشتر مورد توجه بدنسازها و ورزشکاران بود، به خاطر چربی‌های مفید و کالری بالایی که دارد و بدن را حسابی قوی و سر فرم نگه می‌دارد. اما در سال‌های اخیر کره بادام زمینی در کنار کره پسته و فندق و … جای خودش را در میان وعده‌های مردم عادی هم حسابی باز کرده است. تهیه کره بادام زمینی در منزل بسیار راحت است. طرز تهیه کره بادام زمینی بدن سازی را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

 

از جمله فواید کره بادام زمینی این است که برای درمان چاقی و پیش بردن پروسه لاغری و کاهش وزن این کره خوشمزه و مفید برای زنان باردار و کودکان در سنین رشد هم بسیار مفید است. همچنین خواص کره بادام زمینی برای لاغری غیر قابل انکار خواهد بود. کره بادام زمینی برای چاقی نیز مناسب است که در این مقاله به خواص کره بادام زمینی برای چاقی نیز اشاره خواهیم کرد.

 

 

کره بادام زمینی چیست؟

 

کره بادام زمینی از آسیاب شدن بادام زمینی تفت داده شده درست می‌شود. این خوراکی در آمریکا بسیار محبوب است و با مخلفات اضافه شده مانند شکر یا پودر قند به همراه کمی نمک و روغن‌های گیاهی مانند روغن کنجد ترکیب می‌شود. طعم کره بادام زمینی بسیار خوشمزه و ته مزه شیرینی دارد.

 

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی برای صبحانه سرد است. البته کره بادام زمینی را به عنوان میان وعده نیز می‌توانید مصرف کنید.

 

کالری کره بادام زمینی خانگی ۱۸۸ است. مصرف دو قاشق غذاخوری این میزان کالری را می‌دهد.

 

 

بیشتر بخوانید: مقایسه کره بادام زمینی با کره بادام

 

 

با ما همراه شوید تا به این سوال که چگونه در خانه کره بادام زمینی درست کنیم پاسخ دهیم. همچنین طرز تهیه روغن بادام زمینی را آموزش خواهیم داد.

 

طرز تهیه کره بادام زمینی با کنجد یا روغن کنجد

 

کره بادوم زمینی را به راحتی در منزل با کنجد یا روغن کنجد می‌توانید درست کنید. طرز ساخت کره بادام زمینی را در این مقاله خواهید خواند.

 

طرز تهیه کره بادام زمینی با کنجد یا روغن کنجد

مواد لازم کره بادام زمینی

 

  • بادام زمینی: ۵۰۰ گرم
  • پودر قند: ۲ و نیم قاشق قاشق چایخوری
  • نمک:نوک قاشق چایخوری (اگر بادام زمینی شما بدون نمک است)
  • روغن کنجد: ۱ قاشق چایخوری

 

 

مراحل طریقه ساخت کره بادام زمینی

 

 

مرحله اول؛ گرفتن پوست بادام زمینی

 

برای درست کردن کره بادام زمینی مثل طرز تهیه شکلات نوتلا خانگی با فندق باید ابتدا پوست بادام زمینی‌ها را جدا کنید. پوسته قهوه‌ای و نازکی که روی بادام زمینی کشیده شده باید کاملا گرفته شود.

 

 

مرحله دوم؛ تفت دادن بادام زمینی‌ها

 

سپس برای کرم بادام زمینی، بادام زمینی‌ها را روی شعله ملایم گاز و در یک ماهیتابه حرارت دهید تا به اصطلاح بو داده شوند و طعم و بوی خامی آن‌ها گرفته شود. اگر بادام زمینی شما بو داده شده است این مرحله نیاز نیست.

 

 

مرحله سوم؛ طرز گرفتن کره بادام زمینی

 

در روش ساخت کره بادام زمینی، بادام زمینی‌ها را در غذاساز یا میکسر بریزید و چند بار پالس کنید. چون بادام زمینی در غذاساز یا میکسر خیلی زود داغ می‌شود بین هر بار پالس کردن کمی به آن استراحت دهید. آنقدر باید بادام زمینی را میکس کنید تا کاملا حالت خمیری و کره‌ای پیدا کند و روان شود.

 

 

مرحله چهارم؛ اضافه کردن پودر قند نمک به همراه روغن کنجد به کره بادام زمینی

 

در اواسط میکس کردن پودر قند و نمک را هم اضافه کنید. برای درست کردن کره بادام زمینی به روغن نیازی ندارید چون خودش روغن می‌اندازد اما می‌توانید برای روان‌تر شدن آن ۱ قاشق غذاخوری روغن کنجد حین پالس کردن به آن اضافه کنید. بعد از چند بار پالس کردن کره بادام زمینی شما آماده است.

 

کره بادام زمینی را در ظرف درب‌دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

 

فوت و فن‌های تهیه کرم بادام زمینی

 

فوت و فن‌های تهیه کرم بادام زمینی

 

*در صورتی که برای شیرین شدن کره بادام زمینی به جای پودر قند از عسل استفاده کنید در صورت نگهداری در یخچال هم حالت سفت خودش را مثل کره بادام زمینی بازاری حفظ می‌کند.

 

*بادام زمینی‌ها را خوب تفت بدهید تا طعم کره بادام زمینی مطلوب شود. اگر بادام زمینی تفت داده شده هم می‌خرید پیشنهاد ما این است که کمی دیگر آن‌ها را روی گاز تفت دهید تا برشته شوند اما مراقب باشید نسوزند.

 

*اگر بادام زمینی نمکی استفاده می‌کنید به کره بادام زمینی نمک اضافه نکنید.

 

*برای شیرین شدن کره بادام زمینی به جای پودر قند یا شکری که خوب آسیاب و لطیف شده از عسل، شیره انگور و خرما هم می‌توانید استفاده کنید اما در این صورت کره شما روان‌تر می‌شود و آن حالت سفتی را کمتر به خودش می‌گیرد.

 

*اضافه کردن مقداری پودر کاکائو یا دارچین هم ایده خوبی برای طعم دادن به کره بادام زمینی است، یا حتی کمی پودر زنجبیل. طبعا باید حین پالس کردن بادام زمینی‌ها این مواد را اضافه کنید تا کره بادام زمینی یکدست شود.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک و کاپ کیک کره بادام زمینی

 

 

فواید و خواص کره بادام زمینی برای سلامت بدن و لاغری و کاهش وزن و …

 

فواید و خواص کره بادام زمینی برای سلامت بدن و لاغری و کاهش وزن و ...

 

*فواید و خواص کره بادام زمینی برای درمان چاقی در دوره کاهش وزن و لاغری و آب کردن شکم و پهلو همیشه مورد توجه پزشکان بوده است. کره بادام زمینی سرشار از پروتئین است و به خاطر فیبر فراوانی که دارد سبب ایجاد احساس سیری طولانی مدت و در نتیجه لاغری و کم کردن وزن می‌شود. یادتان باشد ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود ۱۸۸ کالری، ۸ گرم پروتئین، ۶ گرم کربوهیدرات و ۱۶ گرم چربی دارد. کره بادام زمینی به تنظیم سطح انسولین خون کمک می‌کند و در نتیجه ریسک ابتلا به دیابت در افراد مستعد را تا حدود ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

 

*همانطور که می‌بینید میزان کالری و چربی کره بادام زمینی بالاست و بنابراین در مصرف آن حتما باید دقت کنید. علاوه بر این کره بادام زمینی سرشار از املاح و ویتامین‌های مفید است: منیزیم، پتاسیم و روی. به این ترتیب به نظر می‌رسد کره بادام زمینی هم برای افرادی که قصد چاق شدن دارند مفید است و هم برای افرادی که می‌خواهند لاغر شوند. طریقه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری مصرف آن برای صبحانه به همراه میوه است. خوردن کره بادام زمینی تا ظهر میزان کالری بدن شما را تامین می‌کند و احساس گشنگی نمی‌کنید.

 

*کره بادام زمینی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و در نتیجه در پیشگیری ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و البته عفونت‌های ویروسی و قارچی موثر است. کره بادام زمینی و بادام زمینی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و از ابتلا به نوع شدید کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی پیشگیری می‌کنند.

 

*کره بادام زمینی برای افراد ورزشکار و بدنساز فواید فراوانی دارد و نباید از خوردن آن غفلت کرد. در طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران، کره بادام زمینی حاوی تعداد زیادی از ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت عضله است. علاوه بر این کره بادام زمینی و بادام زمینی سرشار از پروتئین (پروتئینی معادل گوشت) است که برای ساخت بافت عضله حرف نخست را می‌زند. همچنین کره بادام زمینی علاوه بر سلامت قلب و کاهش کلسترول، پس از جراحت‌های مختلف به ترمیم عضله کمک می‌کند. برای اینکه از میزان نمک و قند کره بادام زمینی مطمئن باشید بهتر است طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی و ارگانیک را یاد بگیرید.

 

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی با خواص آن

 

*کره بادام زمینی برای کودکان هم بسیار مفید است. البته به خاطر آلرژی‌زا بودن بادام زمینی که از جمله مضرات آن محسوب می‌شود، بهتر است از دادن آن به کودکان زیر یک سال پرهیز کنید. بهتر است برای دادن کره بادام زمینی به کودکان زیر ۴ سال حتما با پزشک او مشورت کنید.

 

*خواص کره بادام زمینی در بارداری به این دلیل مهم است که از حساسیت کودک بعد از تولد به بادام زمینی تا حد زیادی می‌کاهد. اگر خانم بارداری به کره بادام زمینی و خود بادام زمینی حساسیت نداشته باشد توصیه می‌شود که ۵ بار در هفته از کره بادام زمینی در وعده‌های غذایی مختلف استفاده کنند. بهترین میزان مصرف کره بادام زمینی ۲ قاشق غذاخوری در طول روز است.

 

*خواص کره بادام زمینی در طب سنتی هم مورد توجه است. براساس طب سنتی طبع بادام زمینی متعادل است و به همین دلیل می‌تواند به کاهش درد معده، کاهش سرفه خشک و درد قفسه سینه در زمان ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، افزایش میزان شیر مادران باردار، کاهش یبوست در افراد مستعد به این بیماری مزمن، کاهش کلسترول مضر خون، افزایش چربی مفید خون، کاهش ریسک گرفتگی رگ‌های قلب و کاهش ریسک سکته قلبی، کاهش قند خون و تنظیم آن به خصوص در افراد مبتلا به دیابت، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کمک به رشد کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

 

*تریپتوفان موجود در بادام زمینی ترشح مواد شیمیایی را افزایش می‌دهد و در نتیجه احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.

 

*مصرف منظم و مستمر بادام زمینی و کره بادام زمینی برای افراد مبتلا به کبد چرب و اضافه وزن مفید است.

 

 

سوالات متداول

 

۱- کره بادام زمینی را با چی بخوریم؟

 

کره بادام زمینی را با نان تست سبوس‌دار یا جو و یک عدد سیب درختی و کمی هم عسل یا مربا بخورید.

 

 

۲- چرا کره بادام زمینی سفت میشه؟

 

به دلیل داشتن تاریخ مصرفی کره بادام زمینی، اگر از زمان آن بگذرد، علت سفت شدن کره بادام زمینی کهنه بودن و خراب شدن آن است.

 

 

۳- کره بادام زمینی را از کجا تهیه کنیم؟

 

کره بادام زمینی را از کلیه فروشگاه‌های معتبر به صورت حضوری یا اینترنتی می‌توانید، خریداری کنید.

 

کالابرگ الکترونیک